Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummu uhkailee haastavansa oikeuteen

Vierailija
23.11.2020 |

Olen nelikymppinen nainen ja eronnut lasteni isästä yli kymmenen vuotta sitten. Oma äitini on ollut isona apuna eron jälkeen ja mm. ollut lasten kanssa kun olen yövuorossa töissä. Olen ollut suorastaan riippuvainen äidin avusta, jotta en ole joutunut vaihtamaan työpaikkaa ja mielestäni olen omalla auttamisellani osoittanut kiitollisuuttani.

Nyt lapset ovat teinejä ja olen parisuhteessa. Koronan pelossa äitini eli mummu alkoi sanoa, ettei uskalla tulla meille, ettei tule korona. Lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu (keväällä pahimpaan korona-aikaan eivät olleet yhteisestä sopimuksesta kahteen kuukauteen) ja mummu sanoi, ettei ole lasten seurassa kahteen viikkoon sen jälkeen kun ovat olleet isällänsä. Käski minua myös vaihtamaan kaikki työvuoroni aamuiksi, ettei hänen tarvisi tulla. Hyväsydäminen mieheni näki miten tilanne stressasi minua ja tarjoutui olemaan meillä niinä iltoina ja öinä kun olen töissä, koska vietämme muutenkin paljon aikaa porukalla lasteni kanssa. Ja tosiaan lapset jo niin isoja, että eivät varsinaista hoitamista tarvi vaan jonkun aikuisen vain olemaan paikalla ja ovat tyytyväisiä kun ruoka tarjoillaan eteen.

Tästähän sota syttyi ja viimeiset kaksi kuukautta mummu on haukkunut mieheni mummunryöstäjäksi, minut h*oraksi ja uhkaillut lastensuojelulla, poliisilla ja nyt viimeinen villitys on se, että haastaa minut oikeuteen kun kiellän näkemästä lapsia. No en kiellä! On vain niin pirullisen vaikeaa säätää kaikki toteutumaan mummun vaatimusten mukaan.

Pari kertaa olen tässä saanut järjesteltyä niin, että lapset ovat voineet mennä mummulle viikonlopuksi ja on vaikuttanut, että on rauha maassa. Viimeistään parin päivän kuluttua alkaa kuitenkin viestittely ja syyttely kuinka mummu on jätetty heitteille ja kuinka p*ska olen. Olen tehnyt hänestä huoli-ilmoituksen, koska luulen, että on todella masentunut ja purkaa olonsa minuun tai sitten on ensimmäiset merkit muistisairaudesta. Itsekin olen käynyt juttelemassa psykologilla, koska sattuu niin pirusti että oma äitini haukkuu ja uhkailee.

Olen yrittänyt olla välittämättä viesteistä, mutta eilen sorruin haukkumaan äitini ihan pystyyn viesteissä kun kaikki kahden kuukauden ajalta kertynyt paha mieli kuohui yli. Luulen, että mummulle on järkytys, että lapset kasvaa ja että minulla on ensimmäisen kerran yli kymmeneen vuoteen kumppani, joka auttaa arjessa.

Juu ja siis nyt sanoo haastavansa oikeuteen ja että menetän sitten työpaikkani ja kaikki kulut tulee mun maksettavaksi. Mitä ihmettä teen kun vaikka yritän säätää mummun mielen mukaan kaiken niin haukkumiselle ei tule loppua. 😫

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu itse syyllistyy häirintään, kunnianloukkauksiin ja laittomaan uhkaukseen.

Ei hänellä ole lapsiin mitään oikeuksia.

Meillä kävi koko lailla samoin siinä vaiheessa, kun lapset kasvoi ja alkoi ottaa luonnollista etäisyyttä.

Aikani selitin, että enhän minäkään teinejä enää samalla tavalla näe ja että kaverit ja koulu ja harrastukset vie aikaa, mutta ei se mitään auttanut.

Nyt on välit poikki.

Vierailija
42/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse onkin jonkinlaisesta kiukuttelusta itselleen, mutta se projisoidaan läheiseen henkilöön, eli tyttäreen. Sairasta, joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teinit tarvitsisivat hoitajaa? Onko heillä lapsenvahti silloinkin, kun ap käy harrastamassa tai paskattamassa koiran? Jokainen teini osaa lämmittää ruokaa mikrossa. Ei sitä varten tarvitse olla aikuista talossa. Ja jos ei osaa, ottakoon banaania ja jogurttia ja muroja.

Mua kans ihmetytti aloituksessa tämä, että pidetään teinejä jonain taaperoina, joita ei voi silmistään päästää. Herää kysymys, että onkohan tämä koko perhe ihan terve?

Ja siis miksi on lapset olleet 2kk erossa isästään keväällä? Mummuko senkin päätti, ettei lapset saa tavata isäänsä, kun sitten mummu ei suostu näkemään 2 viikkoon? Ja äiti vain tottelee kiltisti mitä mummu sanoo?

Huhhuh.

Vierailija
44/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan. Höpö höpö stoori.

Vierailija
45/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä lapsia keskenään mummon luokse! Mene mukaan, jos tapaaminen järjestyy. Teineille saattaa olla aivan liian kuormittavaa toimia hyvittelijänä mummolle, jonka mielenterveys järkkyy. Teinit eivät tarvitse enää iltahoitajaa vaan on aika heidänkin totutella olemaan kotona yksin.

Mummolle apua lääkäristä ja aika muistitesteihin. Auta sinä, jos pystyt.

Vierailija
46/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teinit tarvitsisivat hoitajaa? Onko heillä lapsenvahti silloinkin, kun ap käy harrastamassa tai paskattamassa koiran? Jokainen teini osaa lämmittää ruokaa mikrossa. Ei sitä varten tarvitse olla aikuista talossa. Ja jos ei osaa, ottakoon banaania ja jogurttia ja muroja.

Mua kans ihmetytti aloituksessa tämä, että pidetään teinejä jonain taaperoina, joita ei voi silmistään päästää. Herää kysymys, että onkohan tämä koko perhe ihan terve?

Ja siis miksi on lapset olleet 2kk erossa isästään keväällä? Mummuko senkin päätti, ettei lapset saa tavata isäänsä, kun sitten mummu ei suostu näkemään 2 viikkoon? Ja äiti vain tottelee kiltisti mitä mummu sanoo?

Huhhuh.

Ap on yrittänyt liikaa miellyttää tuota häirikkömummoa.

Mun häirikkömummoni mm väitti, että 15-vuotiaani ei saa yksin matkustaa neljää pysäkin väliä liityntäbussilla. Siis bussilla joka ajaa yhdeltä metroasemalta toiselle ja sitten taas takaisin eli pahimmillaan joutuu kilsan päähän josta tulee suora bussi 10 minuutin välein samaa reittiä takaisin tai josta voi mennä metrolla minuutissa takaisin sinne, mistä lähti.

Hän ryysi teiniä vastaan sinne pysäkille "huolesta sydän syrjällään".

Ja kyse siis helsinkiläisteinistä joka kulkee ihan metrolla ja bussilla kouluunkin joka päivä. Ja harrastuksiin ja kavereille.

Ja oli juuri tehnyt itseksensä reissun Tampereelle, jossa ei ole ikinä edes käynyt...

Vierailija
47/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä teinit vielä tarvitsee turvallista aikuista ilta- ja etenkin yöaikaan. Liikaa on nähty näitä tapauksia, joissa teinit ovat itsekseen tekemässä typeryyksiä kotona, kun eivät muka tarvitse perään katsojaa. Tuossa iässähän se tärkeää onkin olla läsnä!

Vierailija
48/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh.

Älkää nyt tuohon takertuko. Mummu luultavasti soittaisi poliisin ja palokunnan ja tekisi liudan lasuja, jos nuo teinit jäisi yöksi keskenään kotiin. Toiset sitäpaitsi pärjää paremmin kuin toiset.

Vierailija
49/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistäni tuli alzheimerin taudin alkuvaiheessa hankala, vainoharhainen ja hän suuttui kaikesta. Siinä voi olla mummun käytöksen syy.

Vierailija
50/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tyypillistä läheisriippuvaisen käytöstä.

Autetaan jotta saadaan ote jostakusta ja syyllistetään jolla sillä "velalla" ei sitten loputtomiin saa tunkeutua toisen asioihin.

Siskoni tekee tuota.

Ja teki muuten ne kymmenet lasut ja kotirauhanrikkomiset ja rikosilmoituksetkin, kun ei saanut tahtoaan läpi.

Vierailija
51/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tippakaan alzheimeriin. Ap itse tietää parhaiten. Oliko äiti julma ja arvosteleva jo lapsena? Jos oli niin tämä on sitä samaa luonnevikaisen riehumista, vanhana vähäisetkin jarrut eli sosiaalinen kontrolli omasta toiminnasta katoaa. Jos ennen vielä vähän osasi arvioida mikä on sopivaa, niin enää ei osaa.

Vierailija
52/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lewyn kappale niminen dementia voi alkaa noin.

Vierailija
53/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon voi sanoa. Kyseessä on oma äitisi. Toisekseen itse olet lisääntynyt ja lapsesi hankkinut. Onko siis näin että isoäitiydestä seuraa elinikäinen palkaton lapsenpiianduuni? Ja teini-ikäisille?  

Tämä on jonkun 20-vuotiaan lapsettoman provo.

Vierailija
54/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tarina on tosi, niin kaikista käsittämättömintä on se, että henkisesti alaikäiset lisääntyvät ja sitten ovat koko elämänsä äitinsä napanuorassa kiinni. Koittakaa ensin itsenäistyä ja vasta sitten lisääntyä. Siis jos lapsia tehdään niin ei olla miukumauku roikkumassa vielä siinä esiäidissä. Miten tuollaiset pärjää elämässä? No ei mitenkään.

Vierailija
55/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon voi sanoa. Kyseessä on oma äitisi. Toisekseen itse olet lisääntynyt ja lapsesi hankkinut. Onko siis näin että isoäitiydestä seuraa elinikäinen palkaton lapsenpiianduuni? Ja teini-ikäisille?  

Öh.

Eli jos auttaa omaista itse vapaaehtoisesti niin samalla on oikeutettu häiriköimään toisen elämää vuosia sen jälkeenkin?

Eikö ne avun ehdot olisi ollut reilua kertoa silloin alun perin? Tai kieltäytyä auttamasta?

Vierailija
56/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tarina on tosi, niin kaikista käsittämättömintä on se, että henkisesti alaikäiset lisääntyvät ja sitten ovat koko elämänsä äitinsä napanuorassa kiinni. Koittakaa ensin itsenäistyä ja vasta sitten lisääntyä. Siis jos lapsia tehdään niin ei olla miukumauku roikkumassa vielä siinä esiäidissä. Miten tuollaiset pärjää elämässä? No ei mitenkään.

Et taida tietää mistä puhut. Läheisriippuvuus juontaa monesti juurensa ihan sieltä varhaislapsuudesta. Voi olla hyvin vaikeaa päästä irti tuhollisista ihmissuhteista vielä aikuisiälläkään, kun ei ole koskaan kokenutkaan mitään terveen ihmissuhteen mallia.

Vierailija
57/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää mistä puhut. Läheisriippuvuus juontaa monesti juurensa ihan sieltä varhaislapsuudesta. Voi olla hyvin vaikeaa päästä irti tuhollisista ihmissuhteista vielä aikuisiälläkään, kun ei ole koskaan kokenutkaan mitään terveen ihmissuhteen mallia.

Läheisriippuvainen on myös mestari iskemään ihmiseen kiinni, kun hän on heikoimmillaan eikä jaksa panna vastaan.

Meillä se tapahtui kun nuorin lapsemme oli vakavasti sairas. Univelkaisena ja stressaantuneena en saanut pidettyä rajoja, kuten terveenä ja levänneenä. 

Siitä repesi vuosien helvetti.

Vierailija
58/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen 5/5!

Vierailija
59/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisillä tosiaan niin huonot välit vanhempiinsa, että heti ehdotellaan välien katkaisemista?

Vierailija
60/113 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisillä tosiaan niin huonot välit vanhempiinsa, että heti ehdotellaan välien katkaisemista?

Luetun ymmärtäminen....

Ei häiriökäyttäytymistä, uhkailua, kiristämistä ja solvauksia tarvitse keneltäkään kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan