Kamala nälkä!! Tilillä 10e millä täytyy pärjätä loppukuun asti.
Ja pitäisi vielä lisäntyä? Ja joo!! Ei ole velkoja, olen täysin normaali ihminen joka työttömänä kärsii!!
Ja lapsia pitää hankkia vielä?! Olo on niin voimaton ollut pitkään kun on pakko laskea ruokarahat.
Kommentit (100)
Tuolla alussa oli jonkun hyvä lista tuotteista joita saa kympillä Lidlistä, hanki nuo. Lisäksi jos esim kävelyllä saisit muutaman pullon kerättyä, niin saat vielä yhden pussin makaronia lisää. Lopuksi tee lista ensi kuuta varten onko jokunen kulu jonka saisit karsittua joulukuussa.
Soita seurakunnan diakoniaan. Tiedän, että auttavat vaikka ei kuuluisi kirkkoon.
Neuvoin naapurini soittamaan muutama vuosi sitten , kun oli monenlaisissa pulassa. Sai suurenmoisen avun ja ei kuulu kirkkoon.
Olen ap. Koulukiusattu, koulutettu, tehnyt aina pätkätöitä, vakava masennus ja uupumus johtuen työelämästä. Katotaan kun sulle sitten käy samalla tavalla, oot varmasti kerjäämässä apua!!
Vierailija kirjoitti:
Tule meiltä hakemaan kassillinen kesältä jääneitä ruokasäilykkeitä ja kuivapastoja.
Ei . Pidät itselläsi omat ruokasi . Nyt on pandemia ja käsky on pitää varasto ruokaa joten pidä ne itse .
Vierailija kirjoitti:
HÄH?? Miten joku sai kuvan että haluun lisääntyä??! Olen yksinäinen ja köyhä. Tarkoitin että yhteiskunta vielä haluu et lisäntyy.
Huomaa että täällä on taas hyväosaiset jakamassa neuvoja. Ymmärrättekö että kaikilla ei ole ystäviä, sukua tai perhettä? Just joo "mee kaverille syömään".. helppo on teillä jolla on hyvä elämä sanoa tällaista.
sori kaikille mua itkettää ja masentaa ihan kauheasti. Pelottaa terveyden takia jos syö vain vatsantäytettä mut näköjään pakko.
Miksi olen arvokas ihminen? Miksi kukaan ei ampuis mua?
Okei, kirjoitin turhaan ilkeän kommentin mutta se nyt vaan on tapana tällä palstalla.
Sen voin rehellisesti sanoa, että kuulostat ehkä hiukan epävakaalta. Olen ollut masentunut nuorena ja tiedän kuinka lamauttavaa se on. Ehdotan, että haet apua niin elämä lähtee siitä kohti parempaa.
Tsemppiä!
ENKÄ OLE LIHAVA, EN OLE KOSKAAN TUPAKOINUT TAI MUUTA TOLLAISTA ÄLLÖÄ! ETTE YMMÄRRÄ SE AHDINKO KUN ON PÄTKÄTÖISSÄ JA MUUTEN EI OLE TUKIVERKOSTOA ELÄMÄSSÄ EIKÄ MIESTIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60% margariinin saa 29 sentillä, joten jos on jauhoja ja hiivaa, voit leipoa vaikka sämpylöitä. Perunat ovat halpoja ja halvin makaronipussi jotain 30 senttiä. Kai sinulla kotona on jotain ruokatarvikkeita?
Hyödynnä S-marketiin 60%-alennukset klo 18 jälkeen. Mene siis kauppaan esim viideltä ja nappaa halpaa lihaa tms.Lenkkeile ja kerää tölkkejä. Myy jotain vaikka nettikirpparilla.
Eikös se -60% ole vasta klo 21 jälkeen? Ainakin täällä. Ja yleensä siihen aikaan on jäljellä sellaisia tuotteita, joita en käytä tai sellaisia, joiden alkuperäinen hinta on järkyttävä, jonka vuoksi alehintakin on liikaa. Enkä ole ap.
Kuopiossa 60% ale alkaa klo 18.00 S -ryhmän myymälöissä. Voi olla eri muualla.
Vierailija kirjoitti:
ENKÄ OLE LIHAVA, EN OLE KOSKAAN TUPAKOINUT TAI MUUTA TOLLAISTA ÄLLÖÄ! ETTE YMMÄRRÄ SE AHDINKO KUN ON PÄTKÄTÖISSÄ JA MUUTEN EI OLE TUKIVERKOSTOA ELÄMÄSSÄ EIKÄ MIESTIÄ.
Olet sentäs pätkätöissä, se on paljon parempi kuin työtön.
Vierailija kirjoitti:
HÄH?? Miten joku sai kuvan että haluun lisääntyä??! Olen yksinäinen ja köyhä. Tarkoitin että yhteiskunta vielä haluu et lisäntyy.
Huomaa että täällä on taas hyväosaiset jakamassa neuvoja. Ymmärrättekö että kaikilla ei ole ystäviä, sukua tai perhettä? Just joo "mee kaverille syömään".. helppo on teillä jolla on hyvä elämä sanoa tällaista.
sori kaikille mua itkettää ja masentaa ihan kauheasti. Pelottaa terveyden takia jos syö vain vatsantäytettä mut näköjään pakko.
No ei sun terveys mene, jos yhden viikon syöt vaan vatsantäytettä. Kai sulla muuten rahaa jostain tulee niin, että voit syödä yleensä paremmin? Saat varmaan ainakin työttömyysetuutta, entä toimeentulotuki?
Ja hyödynnä tosiaan kaikki mahdolliset ruokajakelut ja ilmaiset ruoat, Helsingissä niitä on tarjolla paljon. Ja ihan yksin voi mennä eikä tarvitse hävetä. Köyhiä on nykyisin paljon.
Jokainen ihminen on arvokas, eikä se ole rahasta kiinni. Nyt ostamaan jostain sen verran ruokaa, että saat pahimman nälän pois. Se jo auttaa hiukan. Huomennna sitten selvität, mistä saat ilmaista tai lähes ilmaista ruokaa. Tässä ketjussakin on monia hyviä vinkkejä.
Ykkösviestissä kyllä puhuit lisääntymisestä ja lastenhankkimisesta,
Myös muutamassa muussakin viestissä vai oliko joku muu?
Mulla on 800e ja pitäis pärjätä ensi kuun 15. päivään asti, ostella joululahjat tuosta ja eläimille ruuat, kissanhiekat jne. Huoh, en tiedä miten pärjään? Pitää varmaan ottaa rahaa säästötililtä jos tiukkaa tulee.
Kannattaa tosiaan etsiä rohkeasti apua. Diakoniaa suosittelen vahvasti. Voit saada sieltä myös keskusteluapua.
Ja kannattaa hakea sitä ruokaa jakelusta. Ei ehkä kivaa, mutta siellä käy moni ja se on nimetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sentäs pätkätöissä, se on paljon parempi kuin työtön.
Ei välttämättä. Tulot voivat olla hyvin epäsäännölliset ja eri suuruiset. Jos pienet tulot, voi saada päälle tukia, mutta pitkät käsittelyajat mahdollisia juuri niiden tulojen takia.
Työtön saa aina saman summan ja tietää millon se tilille tulee. Helppo ennakoida ja budjetoida jne. Pienituloisella pätkätyöläisellä voi olla paljon pahempi ja turvattomapi tilanne.
Ap, tsekkaa velaton.comin postauksesta kyselyitä palkkiota vastaan tarjoavat tahot, tee itsellesi niihin tunnarit ja täytä niitä kyselyjä. Sieltä saa lahjakortteja ja jos on Paypal-tili, ihan selvää rahaakin.
Paastoaminen, terveellistä ja halpaa. Monet paastoaa vaikka onkin rahaa. Ja alat ketolle, ei tarvi syödä niin paljon eikä usein.
Olis helpompi keksiä neuvoja, jos kerrot, mitä ruokaa sulla jo on kotona. Jos ei löydy edes suolaa, sokeria tms. niin sitten kympistä ei ole paljon mihinkään. Jos sulla sen sijaan on jo puurohiutaleita, margariinia jne, niin asia on toinen. Eli kerro, mistä lähdetään liikkeelle?
voita,kauraleseitä,makaronia ja lihalientä loppukuu....otan osaa. maitoa jos on varaa niin vielä lisäksi.
Jos asuisit lähellä ja tietäisin kuka olet, niin toisin monta kassillista ruokaa, ettei tarvitsisi sun nälässä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos Helsingissä asut, niin siellähän on ruokajakoja varmaan päivittäin. Itse pystyn viikon ruuat ostamaan helposti 20e, varmasti onnistuisi kympilläkin kun tarkkaan miettii. Ja etenkin jos ruoka apua hakee. Makaronia ostin eilen eurolla 6 pussia. Perunoita saa alle eurolla kilon. Jauhelihaa on usein päiväystuotteita alessa. Miksi näissä aloituksissa ei koskaan kerrota onko pakastimessa tai kaapeissa enää mitään jäljellä.
Tosi usein nälkää valittavat köyhät ovat huomattavan ylipainoisia (eli kuluttavat myös paljon ruokaa), jotka eivät osaa edes laittaa mitään normaalia ruokaa ja/tai syövät yhdellä aterialla pussin makaronia ja paketin jauhelihaa. Monesti käytössä ovat einekset ja puolivalmiit, esim. ranskalaisen ja nakit joka päivä (ja 1 pss ranskalaisia ja 1 pkt nakkeja menee kerralla). Jos sanoo että tarvitset oikeaa ruokaa niin hän ostaa kalliimpia nakkeja "täyslihaa". Sipsit, karkit ja keksit sekä limsat ovat kalliita, sisältävät paljon energiaa mutta eivät pidä nälkää. Ikävä kyllä näin. Tässä syy miksi sitä rahaa ei ole ruokaan ja on nälkä kun lopussa. En sano että ap olisi tällainen mutta jos ostaa normaalia ruokaa niin tietää että kympillä kyllä saa ruokittua yhden ihmisen kaksi viikkoa helposti.
Että tällaiset ihmiset ovat ärsyttäviä. 10e =2 viikkoa. Älä viitsi.