Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala nälkä!! Tilillä 10e millä täytyy pärjätä loppukuun asti.

Vierailija
22.11.2020 |

Ja pitäisi vielä lisäntyä? Ja joo!! Ei ole velkoja, olen täysin normaali ihminen joka työttömänä kärsii!!

Ja lapsia pitää hankkia vielä?! Olo on niin voimaton ollut pitkään kun on pakko laskea ruokarahat.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ennen kuin asiat kunnossa. Yritä hakea töitä. Esim siivoojia tarvitaan sairaaloissa tuuraamaan.

Vierailija
42/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on paljon mahdollisuuksia syödä edullisesti ja hakea ruoka-apua tai töitä sijaisuuksina.. varmaan löytyy myös enemmän pulloja kadulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Jumalalta apua.

Vierailija
44/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokajakoon heti maanantaina hakemaan rinkallinen ruokaa ja torstaina uusiksi ja perjantaina

Vierailija
45/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettuleipää. 

Sitä esi-isämmekin ovat nauttineet tiukassa paikassa.

Armoa ei ole saatu - eikä pyydetty!

Ja jos oikein huonoksi menee loppukuusta, niin silkko on vielä edullisempaa. 

Silkko on tummaa leipää, jota valmistetaan piimästä ja petusta. Silkkoa on syöty Suomen historiassa hätäravintona nälänhädän, etenkin 1600-luvun lopun suurten kuolonvuosien aikana, jolloin muuta ruokaa ei ollut.

Pettuleivästä silkko eroaa siinä, ettei silkossa ole yhtään ruisjauhoa tai muutakaan viljaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Silkko

Vierailija
46/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Hurstille syömään.

Vierailija
47/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kerjuulle kadulle Helsingin keskustaan..

Vierailija
48/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen. Minulla ei ole edes tukiverkostoa. Ymmärtäkää että tämä on todellinen tilanne :,( olen niin paniikissa!

Jauhoja ja hiutaleita, voi leipoa niistä.

Vierailija
49/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään pärjää 10 eurolla että voitko tehdä jotakin...

Vierailija
50/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko koittaa hankkia jotain töitä että tilanne ei olisi sama joka kuukausi...

Vierailija
51/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä näet Helsingissä tarjotut avut:

https://www.hel.fi/sote/ruoka-apu-fi

Heti huomenna soitat aamulla sossuun ja diakoniaan ja kysyt lisätietoja tarvittaessa.

Sitten lähdet syömään vatsan täyteen jonnekin euron seurakunnan ruokailuun ja sitten käyt hakemassa ruokajakelusta ruokaa.

Vierailija
52/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niitä facebookin hävikkiruokaryhmiä että saisitko sieltä jotain ruokaa..

Vierailija
53/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä joltakin ystävälliseltä naapurilta ruokaa..

Vierailija
54/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60% margariinin saa 29 sentillä, joten jos on jauhoja ja hiivaa, voit leipoa vaikka sämpylöitä. Perunat ovat halpoja ja halvin makaronipussi jotain 30 senttiä. Kai sinulla kotona on jotain ruokatarvikkeita?

Hyödynnä S-marketiin 60%-alennukset klo 18 jälkeen. Mene siis kauppaan esim viideltä ja nappaa halpaa lihaa tms.

Lenkkeile ja kerää tölkkejä. Myy jotain vaikka nettikirpparilla.

Eikös se -60% ole vasta klo 21 jälkeen? Ainakin täällä. Ja yleensä siihen aikaan on jäljellä sellaisia tuotteita, joita en käytä tai sellaisia, joiden alkuperäinen hinta on järkyttävä, jonka vuoksi alehintakin on liikaa. Enkä ole ap.

Vierailija
55/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos Helsingissä asut, niin siellähän on ruokajakoja varmaan päivittäin. Itse pystyn viikon ruuat ostamaan helposti 20e, varmasti onnistuisi kympilläkin kun tarkkaan miettii. Ja etenkin jos ruoka apua hakee. Makaronia ostin eilen eurolla 6 pussia. Perunoita saa alle eurolla kilon. Jauhelihaa on usein päiväystuotteita alessa. Miksi näissä aloituksissa ei koskaan kerrota onko pakastimessa tai kaapeissa enää mitään jäljellä.

Tosi usein nälkää valittavat köyhät ovat huomattavan ylipainoisia (eli kuluttavat myös paljon ruokaa), jotka eivät osaa edes laittaa mitään normaalia ruokaa ja/tai syövät yhdellä aterialla pussin makaronia ja paketin jauhelihaa. Monesti käytössä ovat einekset ja puolivalmiit, esim. ranskalaisen ja nakit joka päivä (ja 1 pss ranskalaisia ja 1 pkt nakkeja menee kerralla). Jos sanoo että tarvitset oikeaa ruokaa niin hän ostaa kalliimpia nakkeja "täyslihaa". Sipsit, karkit ja keksit sekä limsat ovat kalliita, sisältävät paljon energiaa mutta eivät pidä nälkää. Ikävä kyllä näin. Tässä syy miksi sitä rahaa ei ole ruokaan ja on nälkä kun lopussa. En sano että ap olisi tällainen mutta jos ostaa normaalia ruokaa niin tietää että kympillä kyllä saa ruokittua yhden ihmisen kaksi viikkoa helposti.

No täällä yksi lievästi ylipainoinen köyhä, joka syö kyllä terveellistä ja kokonaan itse tehtyä ruokaa (lähinnä kalaa, kanaa ja erilaisia kasviksia, sen verran luomua kuin kukkaro sallii). Suklaata menee jonkin verran, mutta ei sitten muita herkkuja. Eikä todellakaan mitään limsoja tai mehuja.

Sen olen kyllä huomannut, että kun parin viime vuoden aikana olen lihonut 7-8 kg, niin ruokalasku on kasvanut keskimäärin muutamalla kympillä. Enkä pitkään edes tajunnut, että syön enemmän kuin ennen. Mutta en halua hirveästi olla nälässäkään. Tosin on tainnut ruoka kallistuakin viime aikoina?

Stressi ja unen puute myös lisäävät ruokahalua, olen huomannut sen jo aikoja sitten. Ja tälläkin hetkellä unitilanne aivan sekaisin. :(

Tuo, että kympillä saa ruokittua yhden ihmisen kaksi viikkoa on kyllä tosi paksua ja ihan sitä itteään. Voi sillä hengissä pysyä, mutta ainakin ravintoaineista tulee kyllä puutosta. Ja liikkuminen pitäisi rajoittaa aivan minimiin. Viikko sillä kympillä on jo sentään realistinen ja ihan ok, jos se ei ole jatkuvaa/usein toistuvaa.

Vierailija
56/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuu paljon rikkaita että ehkä joku voisi auttaa kun vaan uskaltaisit kysyä joiltakin neuvoa..

Vierailija
57/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etkö koskaan osta varastoon mitään?

Ei riitä aivokapasiteetti.

-ap

Vierailija
58/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua, koska olen melkein samassa tilanteessa. Onneksi tunnen sieniä ja nyt oli ainakin suppilovahveroita vielä paljon. Pelastaa mun loppukuun.

Tsemppiä

Vierailija
59/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettuleipää. 

Sitä esi-isämmekin ovat nauttineet tiukassa paikassa.

Armoa ei ole saatu - eikä pyydetty!

Sen kerääminen kuluttaa enemmän energiaa kuin pettu sisältää.

Vierailija
60/100 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä nyt se kymppi ja osta ruokaa alesta ja sitten meet hakemaan ruokajaosta lisää ruokaa ja pyydät diakoniasta ruokakuponkeja ja etsit jotain pulloja ja myyt tavaraa nettikirpparilla ja etsit töitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä