Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutan vielä kerran, että keväällä tartunnat saatii lähes nollaan, vaikka kellään ei ollut maskia. Ja että tiukoissa maskipakkomaissa tartuntamäärät räjähtäneet.

Vierailija
22.11.2020 |

Eli alkaisiko jo lamppu syttyä jonkun pään päällä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpahallin myymä pölymaski ei suojaa virukselta. Pitää olla vähintään FFP2.

Taas näitä ffp2 ja ffp3 kommentteja, joita jo ahkerasti viljeltiin maaliskuusta lähtien. Kyllähän ne suojaavat, mutta onko järkeä käyttää. No itse en ole edelleenkään käyttänyt minkäänlaista maskia, eikä ole virusta näkynyt. Olen siis ollut hyvinkin suojassa :)

Vierailija
42/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä oli lockdown, ja turvavälejä onnistuttiin pitämään harvaanasutussa pohjolassa. Pitemmän päälle ei voida olla lockdownissa, joten tarvitaan myös maskeja. Maskit eivät tosin kaikkia tartuntoja estä, jos on paljon ihmisiä lähekkäin, ja siksi maskeista huolimatta tiheästi asutuissa maissa on vaikeampi estää tartuntojen leviämistä. Siksi tarvitaan muitakin keinoja maskien lisäksi, mutta maskit ehdottomasti, jos turvavälit eivät ole mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä ffp2 ja ffp3 kommentteja, joita jo ahkerasti viljeltiin maaliskuusta lähtien. Kyllähän ne suojaavat, mutta onko järkeä käyttää. No itse en ole edelleenkään käyttänyt minkäänlaista maskia, eikä ole virusta näkynyt. Olen siis ollut hyvinkin suojassa :)

Kirurgisen maskin tarkoitus onkin suojata muita sinun kantamilta viruksilta. Siksi kaikki jotka ei käytä maskia ovat itsekkäitä kuŝipäitä.

Vierailija
44/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgisen maskin tarkoitus onkin suojata muita sinun kantamilta viruksilta. Siksi kaikki jotka ei käytä maskia ovat itsekkäitä kuŝipäitä.

Vitut. Minulla ei ole viimeiseen 8 kuukauteen ollut mitään virusta (eikä kyllä sitä ennenkään). Sinä et voi väittää, että minä kannan virusta ja että minun siksi pitää suojella muita.

Vierailija
45/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että maski ei suojaa näköjään pätkääkään, tekee maskittomista itsekkäitä kusipäitä? Koettakaa jo parantua tuosta lapsen uskostanne.

Vierailija
46/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain pisteetäisiin paukut terveydenhuoltoon, riskiryhmäläiset eristykseen ja muut jatkais elämäänsä kuin normaalina influenssakautena? Eihän tässä ole muuta ongelmaa kuin th-kantokyky. Ja sekin päättäjien aiempien päätösten ansiosta koko Euroopassa.

Kuka maksaa näiden riskiryhmäläisten palkat? Töissä on pakko käydä, ei kaikilla ole rahallisesti mahdollisuutta jäädä eristyksiin.

Se onkin valtion päätettävissä, mitä tekevät. Valtaosa ihmisistä ei voi himmailla kotonaan vain pienen riskiryhmän vuoksi.

Eli kaikki vaikean koronamuodon saajat/sairaalahoitoa vaatineet maailmalla ja Suomessa ovat olleet yli 70v, vaikean sydänvian omaavat, tupakoivat, bmi yli 40?

Nämähän ovat riskiryhmää THL.n mukaan.

Miksi minun pitäisi pistää tikkuakaan ristiin ihmisten eteen, jotka eivät ole ennenkään piitanneet terveydestään? Lihavuus ja sen seurauksena diabetes on jo itsessään terveysriski. Näiden takia terveydenhuollon kantokyky ei kestä.

Eri asia synnynnäinen sydänvika tms.

Vierailija
47/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitut. Minulla ei ole viimeiseen 8 kuukauteen ollut mitään virusta (eikä kyllä sitä ennenkään). Sinä et voi väittää, että minä kannan virusta ja että minun siksi pitää suojella muita.

Et voi tietää kantaneesi ennenkuin sairastut tai sinut testataan koska oireetonkin voi olla kantaja.

Vierailija
48/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomissa on mielenkiintoinen juttu tähän liittyen. Tutkimusten mukaan (aloitettu jo ennen koronaa) suomalaisilla oli ihokontakteja (kättelyt, halailut jne kaikki missä kosketaan toista) keskimäärin 10 päivässä. Italialaisilla oli 20 eli tuplasti. Näissä monissa maskipakkomaissa kulttuuri on tosiaan hieman erilainen ja siinä ei paljon väärinkäytetty maski auta.

Vierailija
49/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä oli enemmän rajoituksia

kesällä ihmiset olivat lomalla

oli lämmintä (?)

ihmiset pitivät enemmän huolta siitä etteivät saa tartuntaa.

Vierailija
50/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskipakkomaissa ovat tartunnat räjähtäneet ja siksi on säädetty maskipakko, ei toisinpäin. Vähän samalla logiikalla sammutuskaluston lähettäminen tulipalopaikalle lisää tulipalon aineellisia vahinkoja. Tilastojen mukaan mitä enemmän sammutuskalustoa, sitä enemmän materiaalivahinkoja.

Ehei. Espanja määräsi maskipakon jo keväällä, ja siitä asti ovat tartunnat nousseet. Maskipakko tuli ensin, ja vasta sitten tartunnat nousivat. Näin on monessa muussakin maassa.

Mitä sammutuskalustoon tulee, niin jos yhdessä tulelle alttiissa talossa palaa, niin ei ole alyä menna sammuttelemaan koko maan tulia muualla, missä ne eivät aiheuta vahinkoa. Jää se vahinkoa aiheuttavakin siinä sitten sammuttamatta.

Vierailija
51/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskipakkomaissa ovat tartunnat räjähtäneet ja siksi on säädetty maskipakko, ei toisinpäin. Vähän samalla logiikalla sammutuskaluston lähettäminen tulipalopaikalle lisää tulipalon aineellisia vahinkoja. Tilastojen mukaan mitä enemmän sammutuskalustoa, sitä enemmän materiaalivahinkoja.

Ehei. Espanja määräsi maskipakon jo keväällä, ja siitä asti ovat tartunnat nousseet. Maskipakko tuli ensin, ja vasta sitten tartunnat nousivat. Näin on monessa muussakin maassa.

Mitä sammutuskalustoon tulee, niin jos yhdessä tulelle alttiissa talossa palaa, niin ei ole alyä menna sammuttelemaan koko maan tulia muualla, missä ne eivät aiheuta vahinkoa. Jää se vahinkoa aiheuttavakin siinä sitten sammuttamatta.

Asutoko Espanjassa? Puhutko espanjaa? Oletko tutkinut Espanjan tartuntaryppäiden tilastoja?

Espanjassa on ihan samanlainen tartuntakuvio kuin esim. meillä ja Ruotsissa, eli paikallisia ryppäitä (tosin isossa maassa enemmän ja isompia) ja on selvä näyttö siitä, että maskipakko estää ja vähentää tartuntoja.

Maskipakko asetetaan alueelle, kun siellä leviää korona samalla tavalla kuin meilläkin bilettäjien ja hälläväliä ihmisten toimesta. Maskipakolla saadaan pidettyä yhteiskunta pystyssä niin, ettei kaikki sairaalat tukkiudu koronapotilaista.

Meilläkin on vielä paljon kaupunkeja ja alueita, joissa tartuntoja ei vielä ole juurikaan, ja on ehdottoman tärkeää joko pysyä kotonaan tai käyttää maskia sisätiloissa, missä ei ole mahdollista pitää etäisyyttä siinä vaiheessa kun alue julistetaan kiihtymistilaan. Kuten nyt Parkano ja Joensuu.

Ei Suomenkaan xxx tartuntaa koko maassa kerro oikeastaan paljonkaan todellisesta tilanteesta koko Suomessa.

Vierailija
52/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habla espanjolos itelles vaan

Vierailija
53/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koulut oli etäopetuksessa. Siitä se kevään hyvä tulos johtui.

Tässä sitä on odotettu elokuusta asti, että opetusministeriössä syttyisi lamppu.

Sepä se. Ei tunnu syttyvän. Outoa, että yhteiskunta halutaan muuten kiinni, mutta ei kouluja. Tämä tulee ajamaan yritykset tosi ahtaalle, kun tartuntojen määrä räjähtää.

Vierailija
54/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio käyttää maskia missään ellei tule absoluuttista pakkoa. Normaalistikin pidän vähintään metrin väliä muihin ihmisiin, sekä työssä että muualla. Matkustaessa toki eri asia koska ihmisiä niin tiheässä mutta sehän nyt on pois kuvioista. Enemmän kuin tyhmää jauhaa maskimantraa kun se ei pelasta ketään. Tarpeeksi suuri välimatka ja käsihygienia on kaiken a ja o. Silmien limakalvot on alttiina maskiakin käyttäessä ja se antaa valheellista turvallisuudentunnetta. Siis ei maskia, osaan pitää myös asiakkaat parin metrin päässä jos eivät itse tajua. Teatterissa, ruokaravintoloissa, kahviloissa ja konsertissa turvavälein käyty, ei yöelämää tietystikään. Näin on eletty jo 8 kk terveenä.

Vierailija
55/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki Vesala oli valkovenäläisiä tuoko ne taudin tai latvialaisia ???? Oli siel Afrikan Kongo ja Ghana paikalla kun käytiin....selitä niille maskia ja hygieniaa ....jotai huumemyyjiä .

Vierailija
56/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeruiskuja joka paikassa !

Vierailija
57/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää maskia missään ellei tule absoluuttista pakkoa. Normaalistikin pidän vähintään metrin väliä muihin ihmisiin, sekä työssä että muualla. Matkustaessa toki eri asia koska ihmisiä niin tiheässä mutta sehän nyt on pois kuvioista. Enemmän kuin tyhmää jauhaa maskimantraa kun se ei pelasta ketään. Tarpeeksi suuri välimatka ja käsihygienia on kaiken a ja o. Silmien limakalvot on alttiina maskiakin käyttäessä ja se antaa valheellista turvallisuudentunnetta. Siis ei maskia, osaan pitää myös asiakkaat parin metrin päässä jos eivät itse tajua. Teatterissa, ruokaravintoloissa, kahviloissa ja konsertissa turvavälein käyty, ei yöelämää tietystikään. Näin on eletty jo 8 kk terveenä.

Sinä et saa silmiisi viruspisaroita, koska muut käyttävät maskia. Sinä et saa tartuntaa, koska muut suojaavat sinua. Se, että sinä et sairastu, ei kerro mitään maskin hyödyttömyydestä. Olet vapaamatkustaja samaan tapaan kuin rokottamaton ihminen rokotteilla laumasuojatussa populaatiossa.

Vierailija
58/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys on vahvana näissä, valehtelevissa jopa rikollisissa ihmisissä, valeen avulla hyötyvissä WHO koronatutkijoissa, jotka ensimmäiseksi kertoivat taudin 50-100x influenssaa vaarallisemmaksi. Viruksen nimikin on tätä samaa valetta SARS tulee suoraan sanoista Severe Acute, ja niin edelleen. Nimi annettiin jo alussa ilman mitään kunnollisia tutkimuksia, ja osoittautuu, ettei se pidä paikkaansa. Epärehelliset tutkijat, valehtelevat itselleen ottavat ihmiset ottavat mitä saavat, ja vahvistuvat.

Nyt ne yrittävät selittää, Euroopan WHO johtajat, että joka 17sekuntti kuolee ihminen Euroopassa koronaan, no jaa silti jos avaa kuvaajan Euroopan ylikuolleisuudesta, niin juuri nyt mennään hyvin samalla tasolla kuin syksyllä 2018. Silloin Euroopassa oli jonkin verran influenssaylikuolleisuutta, 2017 vielä enemmän.

Mitä ihmeen merkitystä niillä tartunnoilla on kun koko sairaudella ei ole influenssaa ihmeellisempää vaikutusta ihmisiin. Koronan infektiokuolleisuus, siis kuolleet jokaista tartunnan saanutta kohtion täysin todistetusti parilta viime kuukaudelta Suomessakin influenssan tasolla, allekkin. Yli 10 000 tartuntaa ja jäjjittämättömät lisäksi, mutta ei juuri väkeä sairaaloissa, eikä kuolleita. Voisi todeta että sairaalat ovat koronasta paljon tyhjempiä täällä nyt, kuin olivat pari vuotta sitten influenssasta. Vaivaiset +100 sairaalassa koko maassa. Suomessa on useampi sata sairaalaa, ei edes yhtä koronapotilasta sairaalaa kohti, ja yksin TAMPEREELLA ja alueella v 2018 ENEMMÄN INFLUENSSAPOTILAITA HOIDOSSA, kuin on nyt KORONAPOTILAITA KOKO MAASSA!

Valehtelevat minä minä koronatutkijat saavat vain miljardirahoitusta. Pakkoverotuksenkin kautta. Rokote ei ole ollenkaan ilmainen ja hyvästä sydämestä, rahat otetaan ensin: Menevät ensin kallisiinkin tutkimuksiin, joissa ei keväälläkään ollut päätä ei häntää, paitsi nuo, juuri nuo pyysivät ne tehdä, ja saivat palkkiot. Suomessakin, ennustajat, jotka ennustivat kymmeniä tuhansia kuolleita. Ja rahat sitten sen jälkeen samojen valepelkopakkorokotteisiin, jotka maksavat kyllä vielä paljon lisää.

Viruksen vaarallisuus jopa 100x pielessä ja vastuuttomasti liian suureksi ilmoitettu, kuolintilastot eivät ole vertailukelpoisia muhin sairauksiin, koska pelkkä viruksen löytyminen kuolleesta riittää, ja niin edelleen.

Seurauksena hoitajat peloteltiin niin, että jättivät Suomessakin vanhukset yksin hätään, huoneet siivoamatta, ja niin edelleen. Kaavut ja maskit merkeiksi.

Hoitokodit lapissakin tartuttivat, mutta siihen ei koronajohtoryhmä kiinnitä huomiota, ainakaan se ei vie heiltä yhtään mitään. Silti WHO edelleen vastustaa hoitohenkilökunnan systemaattisia testauksia, ja altistaa laitoksia tartunnoille, eli itseasiassa vähät välittää siitä mitä kertoo olevansa tekevänsä. Karanteenit, ja kaikki muukin pakotus, ja valeen kierot hyväksikäyttäjät siinä vain eniten saavat kaikkea sen seurauksena. Joukko WHO:n ja muita tutkijoita, esimerkiksi. Ei kertakaikkiaan päätä, ei häntää isoimmassa osassa esimerkiksi keväisiä tutkimuksia, ja etenkään niiden tulosten tulkitsemisessa mediallle. Paitsi tuon ihan rikollisen verkon eduksi!

Vierailija
59/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koulut oli etäopetuksessa. Siitä se kevään hyvä tulos johtui.

Tässä sitä on odotettu elokuusta asti, että opetusministeriössä syttyisi lamppu.

Flunssakauden loppumisesta se johtui... 

Vierailija
60/68 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, pieni työyhteisö ja asiakaspalaverit 95% teamsisisa. Tilaan ostokset kotiin. Vien lapsen harrastukseen ettei joudu kulkemaan turun busseissa. Nautin siitä ettei tarvitse tavata sukua eikä tuttuja omalla ajalla. Mä voin jatkaa tätä vaikka maailman tappiin ;)