Muistutan vielä kerran, että keväällä tartunnat saatii lähes nollaan, vaikka kellään ei ollut maskia. Ja että tiukoissa maskipakkomaissa tartuntamäärät räjähtäneet.
Eli alkaisiko jo lamppu syttyä jonkun pään päällä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin maskia, jos siitä olisi jotain hyötyä. Vaan kun ei ole.
Kyllä tätä mantraa keväästä asti jaksatte jankuttaa. Meni thl ja hallituksen sumutus täysillä läpi jo silloin. Miksi tartuntoja tulee vielä? No koska kaltaisesi taulapäät ette ymmärrä käyttää maskia ja edelleen pitää suojaetäisyyksiä ja olla käymättä tapahtumissa ja ikeoissa sun muissa tilaisuuksissa. Teitä on liian paljon.
Aloittaja voisi ihan aluksi ottaa nyt sen kiristävän foliohaton päästä niin päästään asiaan
Tokihan maskeihin on laitettu viruksia eli tämä on amerikan demarien, Bill Gatesin, kiinalaisten, Bilderberg-ryhmä, persujen THL, ASTM:n ja Juha Sipilän salaliitto kansalaisia kohtaan.
Hyvä että tilastomatemaatikkona toit tämän tärkeän asian meille tiedoksi
Täällä meilläpäin kaikki eli niin normaalisti kuin pystyi. Kaupoissa käytiin tavallista enemmän, ulkoiltiin, käytiin kuntosaleilla, pienten ryhmien liikuntatunneilla, kyläiltiin tavallista aktiivisemmin jne. Maskeja ei käyttänyt kukaan ja nytkään aniharvat. Lapset ja nuoret tapasivat tottakai myös toisiaan. Keväällä 5 tartuntaa ja samoin nyt syksyn kuluessa. Ehkä meillä on täälläpäin vain niin hyvä vastustuskyky, koska emme vouhota ja pelkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpahallin myymä pölymaski ei suojaa virukselta. Pitää olla vähintään FFP2.
Taas näitä ffp2 ja ffp3 kommentteja, joita jo ahkerasti viljeltiin maaliskuusta lähtien. Kyllähän ne suojaavat, mutta onko järkeä käyttää. No itse en ole edelleenkään käyttänyt minkäänlaista maskia, eikä ole virusta näkynyt. Olen siis ollut hyvinkin suojassa :)
😂😂
Tässä taas "äly loistaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tämän jo aiemmin tänne:
Eräällä paikkakunnalla Suomessa hoitaja vei viruksen vanhainkotiin, jossa useampi vanhus sairastui.
Hoitajillahan on maskit.
Vanhusten hoitolaitoksissa ei ollut keväällä maskeja, koska niitä ei riittänyt heille. Esim. kotihoidon hoitajat käyttivät myöhemmin keväällä omaa kankaista maskia.
Niin, ja nyt syksyllä virus on levinnyt vanhainkodeissa.
Kun hoitajilla on ollut maskit
”Niin, ja nyt syksyllä virus on levinnyt vanhainkodeissa.
Kun hoitajilla on ollut maskit”
Joo maskit ovat käytössä, mutta meillä esimerkiksi on pakko ruokailla asukkaiden kanssa samassa pöydässä. Tyyliin jokaisessa pöydässä yksi hoitaja ja useampi vanhus. Sitä kutsutaan ”esimerkkiruokailuksi”, näyttäisi vissiin ikävältä jos hoitajat saisivat rauhassa syödä ja pitää taukonsa. Siinähän kätevästi voi toisella kädellä vaikka syöttää, samalla suojellen omaa ruokaa lentäviltä limaroiskeilta/aivastuksilta tai kaiken varastavalta alapäätään juuri kaivelleelta mummelilta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meilläpäin kaikki eli niin normaalisti kuin pystyi. Kaupoissa käytiin tavallista enemmän, ulkoiltiin, käytiin kuntosaleilla, pienten ryhmien liikuntatunneilla, kyläiltiin tavallista aktiivisemmin jne. Maskeja ei käyttänyt kukaan ja nytkään aniharvat. Lapset ja nuoret tapasivat tottakai myös toisiaan. Keväällä 5 tartuntaa ja samoin nyt syksyn kuluessa. Ehkä meillä on täälläpäin vain niin hyvä vastustuskyky, koska emme vouhota ja pelkää?
Ei se viirus tyhjästä ilmesty. Jos kukaan ei sitä sinne teidän perälle ole tuonut, noita muutamaa tapausta lukuunottamatta, niin mitenpä se siellä leviäisi.
Tässä on jo riskiryhmäläinen ollut eristyksessä kohta vuoden ja näköjään on pakko olla toistakin kun ei teikäläisiä kiinnosta pätkääkään. Pakosti mun on käytävä silti välillä labrassa ja sairaalassa kun ei kaikkea voi hoitaa etänä, kaupassa olen käynyt kerran viikossa. Töihin ei minulla ole mitään asiaa. Sen lisäksi mun on hoidettava vanhaa syöpäsairastavaa äitiäni ja hoitaa apteekit ja ostokset myös hänen puolesta. Sori vaan mutta tuloni eivät riitä kotiinkuljetuksiin, eli apua kyllä ottaisin ilomielin vastaan mutta kun eihän sitä saa. Onnittelut sulle jos pystyt kaikkia riskiryhmäläisia saamaan eristykseen, moni käy koulua ja ovat töissä. Voiko ihminenn olla noin yksinkertainen kuin sinä?