Paljon ajettu käytetty premium auto
kertokaahan hyvät naiset ja herrat näkemyksenne minua mietityttäneeseen asian.
Ystävä ja tuttavapiirissäni on vallalla outo ilmiö. Ostetaan paljon ajettu vanha premium auto (Mersu, Bmw, Audi...) kun samalla rahalla saisi uuden auton, esim VW Golf.
Miksi ostatte vanha paljon ajetun ettekä uutta?
Itse arvostan uutta vaikka se olisikin ns. edullisempi merkkiä. Uudessa on takuu voimassa, ei tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen ja uusi on aina uusi. Lisäksi sen saa sen värisenä kuin haluaa ja niillä varusteilla kun tarvitsee.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:21"]
Ei minun mieheni 2010-vuoden SL500-mersu näytä mädänneen yhtään :-)
[/quote]
Miksi miehelläsi on noin vanha auto? Eikö sillä ole varaa uudempaan?
Premium -autoja ostavat haluavat antaa itsestään menestyvän ja hyvin toimeentulevan kuvan. Eivät siis useimmiten ole rikkaita, vaikka haluavat ulkopuolisten niin uskovan. Oikeasti rikkaat taas eivät halua näyttää rahojaan ja ajelevat mieluummin toyota -luokan autoilla...
Täällä Helsingissä käynyt ruotsalainen työkaveri ihmetteli että miten täällä Suomessa näkee takseina jotain Skodaa jota pidetään Ruotsissa ihan Ladana! Että kyllä on Suomi kuulemma vajonnut alaspäin autojen suhteen taas.
Ihmiset ovat hölmöjä ja maksavat vanhosta romusta hirveitä ylihintoja. Auton todellinen käyttöarvo laskee paljon nopeammin kuin mitä niitä myydään jos auton mittarissa on 200 tkm niin sen arvi on korkeintaan 25% uuden hinnasta mutta ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:23"]
Premium -autoja ostavat haluavat antaa itsestään menestyvän ja hyvin toimeentulevan kuvan. Eivät siis useimmiten ole rikkaita, vaikka haluavat ulkopuolisten niin uskovan. Oikeasti rikkaat taas eivät halua näyttää rahojaan ja ajelevat mieluummin toyota -luokan autoilla...
[/quote]
Oikeasti ÖKYrikkaat ajelee jollain vintage-Jaguareilla tai klassisilla diplomaatti-Mersuilla. Ainakin minun tuttavien rikkaat naapurit tuolla Espoon Westendissä.
Tyhmä ostaa vanhan jos samalla rahalla saa uuden.
Taas joku unelma uuno kirjoittelee. Tuskin olet se ainoa joka on oikeasti ostanut sen RS6:n
[/quote]
Tä? onko täällä joku väittänyt omistavansa RS6? Yritä nyt vähän skarpata luetun ymmärtämistä ja samalla viestin lainaamista. Vastasin vaan kysymykseen. Ei mulla ole koskaan ollut Audia eikä tule olemaan, juuri mainitusta syystä. Eli S tai RS ei ola varaa ja tavallista ei kannata ostaa koska se on Skoda VW tekniikalla oleva ylihintainen tuote.
[/quote]
Kuten esimerkiksi brittiaatelisto, joka kulkee metsästysreissuillaan 25 vuotta vanhoilla Land Rovereilla. Niille kalliit, uudet autot ovat kauhistus. :D
Monelta on toi peruskysymys näyttänyt unohtuvan.
Eli siis jos esimerkiksi vastakkain on:
Uusi Golf tai V70 vm.2008 ajettu 200tkm.
Niin miksi ostat silti V70:n?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:18"]
No sellanen jolla on oikeasti rahaa ja haluaa kunnon Audin eli vaikka RS 6 jossa on 560 hevosvoimaa, selaista skodaa ei ole.
Tavallisia Audeja ei osta kun perseaukiset idiootit jotka luulevat, että se on parempi kun Skoda tai VW jota se ei ole.
[/quote]
Mitä näillä Suomen teillä tekee jollain viidelläsadallakuudellakymmenellä hevosvoimalla? :D Tai kaupungissa? Kiihdytät liikennevaloista liikennevaloihin 1,2 sekkaa nopeammin kuin se Skoda. Mitä sillä 1,2 sekunnilla teet? :D
[/quote]
Itselläni on auto joka kiihtyy 0-200km/h sekunnin hitaammin kuin 560-heppainen RS6 -aika ripeä siis.
Kummasti sitä tehoa tulee vaan käytettyä kun mahdollista.
Ja maantiellä rekan perään jämähtänee nysvärilauman ohttamisessa tehosta ei todellakaan ole haittaa...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:22"]
Ei minun mieheni 2010-vuoden SL500-mersu näytä mädänneen yhtään :-)
[/quote]
Miksi miehelläsi on noin vanha auto? Eikö sillä ole varaa uudempaan?
[/quote]
Siksi koska tuo on uusinta korimallia (2011 mutta otettu käyttöön 2010) ja hän odottaa joko uudempaa tai sitten vaihtaa sen SLS:ään mutta toivottavasti ei vaihda koska hän ei varmasti anna minun ajaa sillä koska pelkää että se lähtee minun käsistä :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:25"]
Oikeasti ÖKYrikkaat ajelee jollain vintage-Jaguareilla tai klassisilla diplomaatti-Mersuilla. Ainakin minun tuttavien rikkaat naapurit tuolla Espoon Westendissä.
[/quote]
Tollanen lokinsiipi vintage-mersu olisi mun unelma---> http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-sl-300-300-sl-fl%C3%BCgelt%C3%BCrer-gullwing-bottrop/179110120.html?lang=en&pageNumber=17&__lp=17&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=96&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT
Ihanan hintainen kun tuohon laittaa suomen autoverot päällä...
[/quote]
Eroa löytyy siitäkin, että ns. uusrikkaat haluaa näkyä, mutta vanha raha pysyä piilossa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:29"]Monelta on toi peruskysymys näyttänyt unohtuvan.
Eli siis jos esimerkiksi vastakkain on:
Uusi Golf tai V70 vm.2008 ajettu 200tkm.
Niin miksi ostat silti V70:n?
[/quote]
Paremmat tilat omiin tarpeisiin, ajomukavuus, miellyttää ehkä omaa silmää?
Siinä muutama syy ehkä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:23"]
[/quote]
Eroa löytyy siitäkin, että ns. uusrikkaat haluaa näkyä, mutta vanha raha pysyä piilossa.
[/quote]
Mitä näillä Suomen teillä tekee jollain viidelläsadallakuudellakymmenellä hevosvoimalla? :D Tai kaupungissa? Kiihdytät liikennevaloista liikennevaloihin 1,2 sekkaa nopeammin kuin se Skoda. Mitä sillä 1,2 sekunnilla teet? :D
[/quote]
On suomessa 200 tuhatta moottoripyörääkin ja käytännössä jokainen yli 600cm3 jättää RS6 Audin 0-100km/h kiihdytyksessä. Ei suorituskyvystä varmaan haittaa ole, mutta ei se tarkoita sitä, että on koko ajan ajettava urku auki.
Uusrikkaat ajelee yleensä jollain sellaisilla isokoneisilla saastuttaja-autoilla jotka pitää kamalaa ääntä, kuten Porschet, Ferrarit ja vastaavat. Eli he haluavat haista, kuulua ja näkyä!
Täällä Helsingissä käynyt ruotsalainen työkaveri ihmetteli että miten täällä Suomessa näkee takseina jotain Skodaa jota pidetään Ruotsissa ihan Ladana! Että kyllä on Suomi kuulemma vajonnut alaspäin autojen suhteen taas.
[/quote]
Suomessa nyt kumminkin on maailma mittakaavasssa todella siistit taksit. Ei tarvi mennä kun sinne Tukholmaan niin ikivanhoja Volvoja takseina. Parempi se on uusi "ei niin laatumerkki" kun ikivanha laatumerkki, suomessa on kumminkin takseina vain suht uusia autokja.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
Mitä itse olen maailmalla nähnyt niin molemmat ostavat kalliita autoja.
Mikään "vanha raha" ei millään kurppaisilla Avensiksilla ajele!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:18"]
No sellanen jolla on oikeasti rahaa ja haluaa kunnon Audin eli vaikka RS 6 jossa on 560 hevosvoimaa, selaista skodaa ei ole.
Tavallisia Audeja ei osta kun perseaukiset idiootit jotka luulevat, että se on parempi kun Skoda tai VW jota se ei ole.
[/quote]