1980-1990 luvun koulumuoti.
Kommentit (81)
Levikset lahkeet sisäänpäin käännettyinä, purkkarit ja Lacoste-paita.
80-luvun puolen välin jälkeen oli hetken muodissa sellaiset hopeiset (muistaakseni Karhun) kengät. Varrelliset.
90-luvulla adidaksen nappiverkkarit ja napapaidat.
Ällöttävät nahkaiset- ja kankaiset jumppatossut koulussa. Oppilailla oli kahdet jumppatossut koulussa: 1. Jumppatossut koulun sisäkenkinä. 2. Jumppatossut koulun liikuntatunnilla.
Hiihtarit (1980-luvun leggingsit), kuminauha meni nilkan, ja jalkapohjan kautta toiselle puolelle nilkkaa.
Tiukat farkut vedetty kainaloon asti.
Collegepaita ja kauluspaita-yhdistelmä 1980-luvulla, ja vielä 1990-luvulla koululaiset käyttivät kyseistä vaateyhdistelmää.
1980-luvun vaaleansininen tuulitakki oli katumuotia lasten kohdalla 1990-luvulla.
Paksupohjaiset skeittikengät
Jumppatossut oli lasten ulkokenkä kotipihalla, koulussa, ja kaikkialla kesäisin 1980-1990 luvulla.
Olisikin jotain muistettavaa. Samaa halpakaupan puseroa ja farkkuja sain pitää päivästä toiseen.
Busnelin raitaneuleet
Palmrothin "ratsastussaappaat"
Joutsenen untuvatakit
Joskus ysärin alussa (olin yläasteella), vanhoista farkuista ratkottiin sivusaumat auki, ja saumojen väliin ommeltiin kangassuikale jostakin kuviollisesta kankaasta. Tehtiin myös itse hiusdonitseja siitä samasta kuosista, kuin mitä ne farkkujen levennykset oli.
Levis 501 AIDOT! Oli tosi noloa jos oli feikit. Mulla oli ensimmäiset, koska vanhemmilla ei ollut vara ostaa aitoja
Puuvillaiset neulepaidat, joissa oli kohokirjottuja kuvioita.
Ribbipoolot ja liivi.
Takkeina oli suosittuja R-collectionin ja Vero Modan anorakit.
Kenkinä purkkarit tai jotkut vastaavat.
(Ai kamala... 😂)
Vierailija kirjoitti:
Busnelin raitaneuleet
Palmrothin "ratsastussaappaat"
Joutsenen untuvatakit
Olen siis niin vanha, että nämä ovat 80-luvun alun muotia. Ja varakkaiden lukiolaisten siis.
Aika ahtaisiin raameihin piti mahtua ja vaatteet oli kalliita. Levis 501 ainut hyväksytty housuvaihtoehto ellei halunnut olla täysin out. Maksoi nelisen sataa markkaa mikä on hirveästi sen ajan rahan arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Torvihousut...
Ne oli trumpettihousut. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olisikin jotain muistettavaa. Samaa halpakaupan puseroa ja farkkuja sain pitää päivästä toiseen.
Mitä muilla oli?
Varmaan katsoit tarkasti, koska olit kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ysärin alussa (olin yläasteella), vanhoista farkuista ratkottiin sivusaumat auki, ja saumojen väliin ommeltiin kangassuikale jostakin kuviollisesta kankaasta. Tehtiin myös itse hiusdonitseja siitä samasta kuosista, kuin mitä ne farkkujen levennykset oli.
Levis 501 AIDOT! Oli tosi noloa jos oli feikit. Mulla oli ensimmäiset, koska vanhemmilla ei ollut vara ostaa aitoja
Puuvillaiset neulepaidat, joissa oli kohokirjottuja kuvioita.
Ribbipoolot ja liivi.
Takkeina oli suosittuja R-collectionin ja Vero Modan anorakit.
Kenkinä purkkarit tai jotkut vastaavat.
(Ai kamala... 😂)
ootkohan ollut mun yläasteella, kaikki lähtien neulepuseroista on niiiin tuttua 😂
Ratsastushousut, farkuista. Levis 501. Collegepuseroita, Nirvanan aikoihin flanelliruutupaidat.
MyLittlePony -collegepaidat 80-luvulla paitsi mä en saanut..
Muuta kasaria oli neonväriset paidat, kivipestyt farkut, farkkuhaalarit, plyyshipaidat, vakosamettihousut ja-hameet..pitsisukat polviin saakka. Froteiset shortsit ja topit!
90:
- levis 501
- bula-hatut
- samettihatut
- liivit
- ribbipoolot
- trumpettihousut
Monella tytöllä oli paidan päällä liivi kiiltävällä selkäosalla.
Purkkarit, pilotit, bootsit, sitten tuli neonvärit ja moonbuutsit, Swatchin kellot, Bula-hatut, takeissa mm: Raiski, O'neill. Ysärin alussa lautailuasut muuttuivat väljiksi skeittiasujen tapaan.
Levis 501