Paljon ajettu käytetty premium auto
kertokaahan hyvät naiset ja herrat näkemyksenne minua mietityttäneeseen asian.
Ystävä ja tuttavapiirissäni on vallalla outo ilmiö. Ostetaan paljon ajettu vanha premium auto (Mersu, Bmw, Audi...) kun samalla rahalla saisi uuden auton, esim VW Golf.
Miksi ostatte vanha paljon ajetun ettekä uutta?
Itse arvostan uutta vaikka se olisikin ns. edullisempi merkkiä. Uudessa on takuu voimassa, ei tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen ja uusi on aina uusi. Lisäksi sen saa sen värisenä kuin haluaa ja niillä varusteilla kun tarvitsee.
Kommentit (115)
Muija sanos et se ei kehtaa liikkua millään riisikupilla tai kansan autolla ni minkäs teet? Sen kotona on aina olla joku vainha taksi mese et tottumus kysymys kaiketi. Ostettiin si BMWt 530d, 2006 farkku.
Onhan se nyt sentään auto.
Mieheni osti minulle uuden Range Roverin Evoquen joka maksoi 62k€, mielestäni tämä on premium-luokan auto tyyleineen ja hintoineen, mutta te puhutte jostain halvoista Audeista ja Bemareista muka premiumina!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:04"]
kertokaahan hyvät naiset ja herrat näkemyksenne minua mietityttäneeseen asian.
Ystävä ja tuttavapiirissäni on vallalla outo ilmiö. Ostetaan paljon ajettu vanha premium auto (Mersu, Bmw, Audi...) kun samalla rahalla saisi uuden auton, esim VW Golf.
Miksi ostatte vanha paljon ajetun ettekä uutta?
Itse arvostan uutta vaikka se olisikin ns. edullisempi merkkiä. Uudessa on takuu voimassa, ei tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen ja uusi on aina uusi. Lisäksi sen saa sen värisenä kuin haluaa ja niillä varusteilla kun tarvitsee.
[/quote]
Taas joku köyhä kitisee jolla ei ole varaa BMW:hen tai Audiin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:05"]
[/quote]
Ne ostaa BMWn tai Audin jolla ei ole varaa Mersuun! :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:59"]
Miten nämä nyt menee?
- alle 25 tuhannen euron auto on tavisauto
- 25-50 tuhannen euron auto on premium
- yli 50 tuhannen euron auto on luksus
???
[/quote]
0-50 tuhatta = tavis
50-100 tuhatta= premium
100-300 tuhatta=luxus
yli 300 tuhatta = liian kallis, halvemmalla saa vastaavan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Ne ostaa jonkun muun kun Mersun, jotka ei halua hetkessä mätänevää autoa. Mersut mätänee samaa tahtia kun -90 luvun Opelit...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:07"]
0-50 tuhatta = tavis
50-100 tuhatta= premium
100-300 tuhatta=luxus
yli 300 tuhatta = liian kallis, halvemmalla saa vastaavan.
[/quote]
Haloo! Eihän nuo mainitut Bmw:t ja Audi:t sitten edes pääse koko premium-luokkaan ton perusteella, joten mitä täällä meuhkataan taas ihan turhaan tavisautoista??!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:21"]
Samaa olen ihmetellyt, parhaimpia tarinoita on ne joissa auto on tuotu saksasta ja siinä ei ole edes huoltokirjaa mutta pääasia on että halvalla saatiin. Korjaaminen on sitten toinen tarina.
[/quote]
Eikä niissä Saksasta tuoduissa ole välttämättä parempaa suojaa pohjassa ruostetta vastaan kun täällä suolataan teitä ja autot käsitellään eri tavalla (paremmin) tänne pohjoiseen tuotuina. Ne autot on lisäksi kaahattu pilalle autobahneillal Suomiauto sen olla pitää!
[/quote]
Oliko tämä jotain satiiria? :D
Miksi kukaan maksaa uuden hintaa esim E-mersusta tai 5-bemarista kun pari vuotta vanhan saa puoleen hintaan eikä oo yhtään huonompi kuin se uusi.
[/quote]
Halvat Audit on ihan samalla tekniikalla kun Volkkarit ja Skodat. Kannattaa nyt sitten vähintään ostaa S tai RS malli jos Audin ostaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:12"]
[/quote]
Halvat Audit on ihan samalla tekniikalla kun Volkkarit ja Skodat. Kannattaa nyt sitten vähintään ostaa S tai RS malli jos Audin ostaa.
[/quote]
Ja kuka ylipäätään ostaa Audia ? SKODA on täysin sama auto.
Me ostettiin Suberb käytiin ajamassa myös A6 mutta ei haluttu maksaa tupla hintaa samasta autosta. Varaa kyllä olisi ollut käytetään niintä vain fiksummin kuin autoon.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:09"]
Haloo! Eihän nuo mainitut Bmw:t ja Audi:t sitten edes pääse koko premium-luokkaan ton perusteella, joten mitä täällä meuhkataan taas ihan turhaan tavisautoista??!
[/quote]
No eikai mikään Audi A4 2.0D tai BMW 318 ole lähelläkään mitään premiumia muuta kun jonkun sellasen omistajan kuvitelmissa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:10"]
Miksi kukaan maksaa uuden hintaa esim E-mersusta tai 5-bemarista kun pari vuotta vanhan saa puoleen hintaan eikä oo yhtään huonompi kuin se uusi.
[/quote]Ai että pari vuotta vanhan saa puoleen hintaa ja toinen taas selittää että premiumissa säilyy arvo paremmin.
PS. Mun viisi vuotta vanhasta Fordista saisi vieläkin yli puolet siitä mitä se maksoi uutena.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:14"]
[/quote]
No sellanen jolla on oikeasti rahaa ja haluaa kunnon Audin eli vaikka RS 6 jossa on 560 hevosvoimaa, selaista skodaa ei ole.
Tavallisia Audeja ei osta kun perseaukiset idiootit jotka luulevat, että se on parempi kun Skoda tai VW jota se ei ole.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:04"]
Mieheni osti minulle uuden Range Roverin Evoquen joka maksoi 62k€, mielestäni tämä on premium-luokan auto tyyleineen ja hintoineen, mutta te puhutte jostain halvoista Audeista ja Bemareista muka premiumina!
[/quote]
Miksi et itse ostanut? Kai sinullakin tuon verran aina on seteleitä kukkarossa? Vai oletko köyhä?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:10"]
[/quote]Ai että pari vuotta vanhan saa puoleen hintaa ja toinen taas selittää että premiumissa säilyy arvo paremmin.
PS. Mun viisi vuotta vanhasta Fordista saisi vieläkin yli puolet siitä mitä se maksoi uutena.
[/quote]
Vieppä Foortis liikkeeseen kysy. Hyvä jos saat 1/3 uuden hinnasta.
Jos auto on muutakin kun vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B niin sitten mieluummin käytetty premiumauto kuin joku uusi Toyota tai Kia.
Ajettavuus ja suorituskyky ovat jotain ihan muuta kuin halvoissa perusrimpuloissa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:14"]
[/quote]
No sellanen jolla on oikeasti rahaa ja haluaa kunnon Audin eli vaikka RS 6 jossa on 560 hevosvoimaa, selaista skodaa ei ole.
Tavallisia Audeja ei osta kun perseaukiset idiootit jotka luulevat, että se on parempi kun Skoda tai VW jota se ei ole.
[/quote]
Taas joku unelma uuno kirjoittelee. Tuskin olet se ainoa joka on oikeasti ostanut sen RS6:n
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Ne ostaa jonkun muun kun Mersun, jotka ei halua hetkessä mätänevää autoa. Mersut mätänee samaa tahtia kun -90 luvun Opelit...
[/quote]
Ei minun mieheni 2010-vuoden SL500-mersu näytä mädänneen yhtään :-)
Toyota on maailman arvokkain autobrändi ----> http://www.iltalehti.fi/autot/2013100217559529_au.shtml