Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankalaa, miespuolinen kaveri ja tämän tyttöystävä :D

Vierailija
25.03.2014 |

Tapasin siis muutama viikko sitten erään ihmisen, jonka kanssa tulimme hyvin toimeen ja juttua riitti. Olen siis itsekin avoliitossa mieheni kanssa.

Olemme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle, eikä kummallakaan meistä ole juuri ystäviä täällä.

Minä itse olen hirveän sisäänpäinkääntynyt ja sosiaalisesti kömpelö, joten olin ihan älyttömän iloinen uudesta ystävästä.

Kävimme syömässä (mäkkärissä :D) eilen ja kysyin häneltä haluaako tulla joskus kahville/leffaan tms. (ja kyllä, sanoin tässä vaiheessa että miehenikin voisi tulla mukaan, koska hänelläkään ei ole juuri kavereita.)

Näissä tapaamisissa ei ollut mitään seksuaalista, mikään näistä tilanteista ei ollut sellainen, ettei miehenikin olisi voinut olla mukana.

Laitoin tälle kaverille ystäväpyynnön facebookissa, mitä hän ei hyväksynyt. Ihmettelin tätä vähän ja seuraavan keran kun nähtiin, hän pahoitteli asiaa ja sanoi että hänellä ei voi olla naispuolisia kavereita facebookissa.

Täh. :D Pisti kyllä aiemminkin jo korvaan, kun tää heppu sanoi ettei voi oikein puhua mulle tyttöystävänsä nähden.

Että se siitä kaverista sitten. :(

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fb:ssä n.15 miespuolista kaveria, joita mieheni ei tunne. Ovat vanhoja opiskelukavereita ja työkavereita. Koskaan ei mies ole kysynyt ketä nämä ovat ym. Hänellä pari naispuolista kaveria, joita en tunne. Ovat joukkuekavereita. Mitään syytä ei ole kieltää kavereita toiselta

Vierailija
42/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:50"]

Yllättikö ap että jotkut miehet rakastavat ja kunnioittavat puolisoitaan?

[/quote]

Puolison kunnioittamista on toki se että on rehellinen eikä salaile tekemisiään, mutta ei ystäviä vältmättä tarvitse rajoittaa sukupuolen mukaan. Ei ystävyys ole pettämistä - etenkään jos puolison ja ystävien annetaan tutustua toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:09"]

Tapasin siis muutama viikko sitten erään ihmisen, jonka kanssa tulimme hyvin toimeen ja juttua riitti. Olen siis itsekin avoliitossa mieheni kanssa.

Olemme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle, eikä kummallakaan meistä ole juuri ystäviä täällä.

Minä itse olen hirveän sisäänpäinkääntynyt ja sosiaalisesti kömpelö, joten olin ihan älyttömän iloinen uudesta ystävästä.

Kävimme syömässä (mäkkärissä :D) eilen ja kysyin häneltä haluaako tulla joskus kahville/leffaan tms. (ja kyllä, sanoin tässä vaiheessa että miehenikin voisi tulla mukaan, koska hänelläkään ei ole juuri kavereita.)

Näissä tapaamisissa ei ollut mitään seksuaalista, mikään näistä tilanteista ei ollut sellainen, ettei miehenikin olisi voinut olla mukana.

Laitoin tälle kaverille ystäväpyynnön facebookissa, mitä hän ei hyväksynyt. Ihmettelin tätä vähän ja seuraavan keran kun nähtiin, hän pahoitteli asiaa ja sanoi että hänellä ei voi olla naispuolisia kavereita facebookissa.

Täh. :D Pisti kyllä aiemminkin jo korvaan, kun tää heppu sanoi ettei voi oikein puhua mulle tyttöystävänsä nähden.

Että se siitä kaverista sitten. :(

[/quote]

Jaa olet tavannut exäni. Hänen nykyinen kumppaninsa ottaa miehen puhelimen kun mies tulee kotiin, ja ihan suhteen alussa ilmoitti mulle että yhteydenpito mieheeni hänen kauttaan kiiitooooos. :D Itse ihan tosissani halusin pitää miehen kaverina, ja nimenomaan tutustua myös tuohon naiseen. Mutta kyllä se nainen otti tonttinsa alusta saakka heti sen verran haltuun että arvelin helpommaksi jättää yhteydenpidon kokonaa. Ovat ne olleet jo vuosia yhdessä, ja naisen mukaan siellä mennään. Muuttivat mm. naisen porukoitten naapuriin. :D

Jokainen tyylillään, anna sen miesparan olla. Omaa nilkkaansa se sahaa joten naurahda koko jutulle ja hanki uusia ystäviä. <3

Vierailija
44/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tyttöystävä kun ei anna olla kaveri :( ehkä tiedän pitäisi kaikkien yhdessä tavata niin tämä tyttöystävä voisi ymmärtää paremmin tilannetta? Kyllähän sitä kaveria saa olla vaikka Jennifer Lopezin kanssa jos on niikseen ei toista voi niin omistaa että päättää tälläisistä asioista täysin, terapiaa kyllä suosittelen tuollaiselle tyttöystävälle ja sitä että kulkisi ihan yksin ilman suhdetta sen aikaa että on saanut päänsä kuntoon....

Vierailija
45/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:59"]

Mulla on fb:ssä n.15 miespuolista kaveria, joita mieheni ei tunne. Ovat vanhoja opiskelukavereita ja työkavereita. Koskaan ei mies ole kysynyt ketä nämä ovat ym. Hänellä pari naispuolista kaveria, joita en tunne. Ovat joukkuekavereita. Mitään syytä ei ole kieltää kavereita toiselta

[/quote]

Ja mulla on ihan jopa exiäni, entisiä ja nykyisiä työkavereita, vanhoja opiskelukavereita ja muita tuttuja - ei ole ollut tähän mennessä mikään ongelma yhdellekään seurustelukumppanille. En jaa elämääni fb:ssä, minulla ei ole siellä edes suhdestatusta, kamalaa! :)

Vierailija
46/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:32"]

Tää menee nyt meidän keskusteluja 46, mutta siis tuo on kyllä tosi hyvin kirjoitettu! Tosi analyyttinen ja mielenkiinotinen, ehkä joku saa tuosta sun tekstistä apua, joka on samassa tilanteessa. Toivotaan niin!

Ihmeellinen terapeutti teillä, mutta niinhän niitä on joka lähtöön.Täytyykin alusta asti varmistaa, että auttava taho on juuri itselle sopiva. Ihmisillä on vahva auktoriteettiusko, jos joku jolla on koulutus sanoo jotain, niin kyllä sitä halutaan uskoa. Onneks sulla toimii oma järki. Mielenkiintoisia ajatuksia.

54

[/quote]

Joo miehillä varsinkin on aika kova auktoriteettiusko. Jos miehen terapiaan saa, niin tuntuu että he ottavat sen sitten vakavasti. Mutta jos toinen osapuoli ei luota terapeuttiin vaan kokee sen eriarvoistavan paria, ei terapia voi onnistua. Meillä terapeutti oli mies, ja mua ärsytti suunnattomasti kun se puhui mulle kun pienelle lapselle: Me miehet kuule ollaan vähän tällaisia....

Särähti korvaan kyllä aika hemmetisti että terapeutti oikeasti käyttää tuollaista argumenttia saadakseen luottamuksen asiakkaaseensa. Ehkä toinen terapeutti olisi neuvonut toisin, en tiedä. Ehkä mies olisi ymmärtänyt miksi musta tuntuu pahalta, miksi vaadin asioita vaikka tiesin niiden olevan väärin. Myöhäistä se nyt on kuitenkin. :) Ai niin ja ei olisi tuntunut hyvältä jos naisterapeutti sanoisi mulle: Me naiset nyt ollaan tällaisia...

Mitkä ME NAISET, mä olen MINÄ enkä ME nainen. :D

Vierailija
47/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä itsesi tuon naisen asemaan..

Vierailija
48/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin ongelmallista kunnioittaa toisten ihmisten parisuhdetta? Ymmärrättekö että jokaisella pariskunnalla on oma tarinansa, ja syyt siihen miksi he toimivat tietyllä tavalla. Ap:n tapauksessa taustalla voi olla vaikka se että mies on pettänyt, ja he elävät nyt suhteessaan aikaa joka ei salli mitään peliä mihinkään suuntaan. Voin sanoa että kun ex petti työkaverinsa kanssa jonka kanssa kävi treenaamassa salilla ja joka oli  kuin yksi jätkistä, en pettämisen jälkeen hyväksynyt miehelleni naispuolisia ystäviä. Olin niin loukattu, nöyryytetty ja häpäisty.

Tarvitsin sen ajan että saisin luottamuksen takaisin, ja nykyisin ei ole ongelmia naispuolisten työkavereitten suhteen koska tuo mies on jo ex- en saanut luottamusta koskaan takaisin täysin ja totesimme että parempi erota.

Mies oli tosi pettynyt ja olisi halunnut jatkaa, mutta miksi mä olisin "kiduttanut" sitä enempää kun tiesin että luottamusta ei enää tule. Mun piti valita joko luottaminen ja tilanteen normalisoiminen tai ero.

Ei tilannetta olisi ainakaan parantanut joku naispuolinen kaveri joka olisi vittuillut mulle ja haukkunut kuinka pirttihirmu olen, olisi tuntunut aika helvetin pahalta. ap:n tapaama mies saattaa kamppailla vaikeitten asioitten kanssa tällä hetkellä, eikä ole sinut tilanteen kanssa. Ei mun exällekään ollut helppoa kun naiset pyytivät lounaalle ja mä olin vannottanut että kontaktit naispuolisiin on katkottava. En mä tiennyt muuta vaihtoehtoa, blokkasin kaiken ja se oli vaikeaa aikaa myös miehelle. Mutta hän VALITSI että yrittää saada luottamuksen takaisin, ja lopetti kanssakäymisen naisten kanssa, eli ei siinä nyt täysin voi syyttää naistakaan. Parisuhteessa on aina kaksi, ja jos ap:n tapaama mies sanoo ettei saa olla naispuolisia kavereita, on se ihan selvä merkki että heidän suhteessaan on meneillään jokin kriisi. Vetäydy vaikka sivuummalle suosiolla, kyllä se mies ottaa yhteyttä suhun kun saa tilanteen haltuun.

Ai niin ja ei en ole ylpeä käytöksestäni pettämisen jälkeen, menin sekaisin kun mua petti mies joka oli täydellinen kaikinpuolin. Hyvin tunteikas, herkkä ja avoin mies josta suunnilleen kaikki sanoi että tuon parempaa miestä ei ole. En olisi koskaan uskonut, koska mies aina halveksui pettäjiä. Luulin että olisimme yhdessä aina.  :)

Vierailija
49/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:32"]

Tää menee nyt meidän keskusteluja 46, mutta siis tuo on kyllä tosi hyvin kirjoitettu! Tosi analyyttinen ja mielenkiinotinen, ehkä joku saa tuosta sun tekstistä apua, joka on samassa tilanteessa. Toivotaan niin!

Ihmeellinen terapeutti teillä, mutta niinhän niitä on joka lähtöön.Täytyykin alusta asti varmistaa, että auttava taho on juuri itselle sopiva. Ihmisillä on vahva auktoriteettiusko, jos joku jolla on koulutus sanoo jotain, niin kyllä sitä halutaan uskoa. Onneks sulla toimii oma järki. Mielenkiintoisia ajatuksia.

54

[/quote]

Joo miehillä varsinkin on aika kova auktoriteettiusko. Jos miehen terapiaan saa, niin tuntuu että he ottavat sen sitten vakavasti. Mutta jos toinen osapuoli ei luota terapeuttiin vaan kokee sen eriarvoistavan paria, ei terapia voi onnistua. Meillä terapeutti oli mies, ja mua ärsytti suunnattomasti kun se puhui mulle kun pienelle lapselle: Me miehet kuule ollaan vähän tällaisia....

Särähti korvaan kyllä aika hemmetisti että terapeutti oikeasti käyttää tuollaista argumenttia saadakseen luottamuksen asiakkaaseensa. Ehkä toinen terapeutti olisi neuvonut toisin, en tiedä. Ehkä mies olisi ymmärtänyt miksi musta tuntuu pahalta, miksi vaadin asioita vaikka tiesin niiden olevan väärin. Myöhäistä se nyt on kuitenkin. :) Ai niin ja ei olisi tuntunut hyvältä jos naisterapeutti sanoisi mulle: Me naiset nyt ollaan tällaisia...

Mitkä ME NAISET, mä olen MINÄ enkä ME nainen. :D

[/quote]

Haha huomasin just että yleistin itse ensin ja sitten tuomitsin kun terapeutti yleistää. Huoh. Ei selvillä vesillä siis vieläkään. :DD

Vierailija
50/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tyttöystävä tai vaimo sillä miehellä sitten millainen vain niin mies tekee sen valinnan itse ottaako naispuolisia kavereita vai ei. Jos mies kunnioittaa naistaan hän hyväksyy myös tämän ajatukset "naispuolisista kavereista". Joillekin naisille asia on ok mutta siltikään mies ei halua naispuolista kaveria faceen. Helpoin vastaus miksi ei on se, ettei tyttöystävä tykkää.

Vierailija
51/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkäis

Vierailija
52/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP servattiin nyt kyllä niin pahasti ettei kummasti enää kuulu mitään :D

Vierailija
53/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tulisi pitää toistensa puolia, ei puukottaa toisiaan selkään

Vierailija
54/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos te molemmat olette parisuhteessa niin ettekö voi ystävystyä kaikki 4 niin ei tule mitään väärinkäsityksiä?

Vierailija
55/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!

Mun mies on naamakirjassa ja mä en. Ja mä tiedän kyllä, että sillä on siellä naisiakin kavereissa, koska niistä moni on mun kavereita, joihin mieheni on tutustunut mun kautta.

Se on kriisi ja ero nyt!

Ja ap, harmillista, että kaveruus päättyi ennen kuin alkoikaan, mutta tuollaiseen salailuun on turha lähteä mukaan, siitä et saa kuin pahaa mieltä ja tosissaan tuon naisenkin vihat vielä turhaan päällesi.

Vierailija
56/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nro 46:ta, kannattais joskus pysähtyä miettimään ennenkuin leimaa tuntemattomat tyttöystävät/vaimot hirveiksi nipoiksi ja pirttihirmuiksi.

Itselle selvisi vähän aikaa sitten että avomies on pettänyt ja käynyt huorissa jo parin vuoden ajan. Mies on ulospäin todella kiltti ja huomaavainen, eikä kukaan ulkopuolinen varmaan uskoisi jos kertoisin pettämisistä ja muusta huonosta kohtelusta mitä olen saanut osakseni.

Tein päätöksen että annan vuosikausien avoliitolle vielä mahdollisuuden, mutta luottamus on mennyt täysin kun tajusin kuinka järjestelmällisesti minulle on valehdeltu monista asioista pettämisenkin lisäksi. Tähän asti olen luottanut siihen että mies on lähtökohtaisesti rehellinen, enkä ole kokenut ongelmana esim. naispuoliset kaverit tai edes satunnainen ex facekaverina. Olen suorastaan kannustanut puolisoa lähtemään baarireissuille jne. Palkinnoksi sain huomata eläneeni vuosia valheessa miehen kanssa joka on kaikkea sitä mitä sanoi halveksivansa ja vieläkin odottelen viimeisiä tuloksia sukupuolitautitesteissä.

Tässä kohtaa en näe mitenkään kohtuuttomana että mies ei pidä yhteyttä vanhojen säätöjen kanssa (eli siivoaa facen) ja on ainakin toistaiseksi hankkimatta enää yhtään uutta naispuolista tuttua/kaveria. Luottamuksen rakentaminen on pitkä ja raskas prosessi, haluan surra ja käsitellä pettämisen rauhassa ennenkuin kuin yhtälöön tuodaan enää yhtään uutta ihmistä.

Ymmärrän että osa miehistä/naisista ovat liian kontrolloivia eivätkä kunnioita puolison yksityisyyttä ja itsenäisyyttä, mutta silti satuttaa nyt lukea kommentteja "nipoista ja sairaalloisen mustasukkaisista" tyttöystävistä.

Vierailija
57/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun kavereista on miehiä ja ei se mun miestä haittaa. Kun luottaa toiseen, niin ei ongelmaa.

Vierailija
58/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:26"]

Ap mistä päin olet? Mäkin nolen saanut haukut täällä kirjoitustyylistäni. Usein :D

[/quote]

Miksi kirjoitatte kuin teinit? Ei hemmetti, asia- ja kirjoitusvihreitä täynnä, hymiöiden ylikäyttöä yms.

[/quote] Itse olet vihreitä täynnä :D

Vierailija
59/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit olla miehen kaveri? Tai pojan, ei tuon ikäinen ole mies

Vierailija
60/86 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha. :D Hirvee huuto alkoi heti. Paljosta vetoa kaikki haukkujat on sellaisia, jotka ei anna miestensä lisätä naisia kavereikseen facebookissa? Siinä on pielessä kaikki, lähtien siitä että kuvittelee voivansa MÄÄRÄTÄ toisen asioita sillä tavalla. HALOO!