Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskovainen, haluatko kysyä jotain? :)

Vierailija
25.03.2014 |

Tässä nyt olisi paikalla 26-vuotias uskovainen nainen.

Puhun toki vain omasta puolestani, en yleisesti mutta jos on mitä vain kysyttävää niin kysykää pois, minä vastailen :)

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirkkokuntaa edustat? Mitä mieltä olet homoseksuaaleista? Entäpä vapaaehtoisesti lapsettomista?

Vierailija
2/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskovaiset yleisesti mukavempia ihmisiä kuin ei-uskovaiset, siis toisista välittäviä ja empaattisia? Tunnen pari sellaista(ei lestoja) ja mietin että onko ne poikkeuksia vai onko se yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty ja kuulun helluntaiseurakuntaan.

En osallistu mielenosoituksiin homoseksuaaleja vastaan, enkä nyrpistele nenääni homoja nähdessäni, mutta mielestäni se ei ole luonnollista.

En kuitenkaan arvostele tai hauku kenenkään valintoja, ei ole minun asiani tuomita ihmisiä :) 

Lapsi asiakin on mielestäni jokaisen oma päätös.

Ainakin itselleni tulee aina tervetullut olo kun menen seurakuntaan, aina löytyy kuuntelija ja tukija, milloin joku tuttu ja milloin joku tuntemattomampi ihminen :)

ap

Vierailija
4/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit sanoa, ettei homoseksuaalisuus ole luonnollista? Muillakin eläinlajeilla on homoseksuaalista käyttäytymistä.

t: Tasa-arvoista avioliittolakia kannattava hetero

Vierailija
5/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:31"]

Miten voit sanoa, ettei homoseksuaalisuus ole luonnollista? Muillakin eläinlajeilla on homoseksuaalista käyttäytymistä.

[/quote]

Raamatussa sanotaan hyvin selvästi mikä on oikein ja mikä väärin, eikä mulla ole ollut tarvetta kyseenalaistaa näitä asioita :)

-ap

Vierailija
6/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko moni asia tässä maailmassa on luonnotonta luonnon näkökulmasta. Esimerkiksi autolla ajo, keinokuituiset vaatteet, teollisesti tuotettu ruoka, lääketiede... Miksi uskovaiset hyödyntävät noita asioita, kun niitä ei ole Raamatussa erikseen mainittu? Entä jos Jumala vihaakin noita asioita?

Vierailija
7/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:37"]

Melko moni asia tässä maailmassa on luonnotonta luonnon näkökulmasta. Esimerkiksi autolla ajo, keinokuituiset vaatteet, teollisesti tuotettu ruoka, lääketiede... Miksi uskovaiset hyödyntävät noita asioita, kun niitä ei ole Raamatussa erikseen mainittu? Entä jos Jumala vihaakin noita asioita?

[/quote]

Ensinnäkin Mooseksen ja Jeesuksen aikaan ei ollut vielä autoja ja radioita jne. :)

Toisekseen, tiedän, että suurin osa tv:stä tulevista ohjelmista ja mainoksista ei ole soveliaita vaan täynnä seksismiä ja turhamaisuutta, siksi en telkkaria pahemmin katsokkaan.

En kuitenkaan usko, että Jumala vihaisi esimerkiksi avara luonto - ohjelmaa :)

ap

Vierailija
8/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:43"]

[/quote]

Ensinnäkin Mooseksen ja Jeesuksen aikaan ei ollut vielä autoja ja radioita jne. :)

Toisekseen, tiedän, että suurin osa tv:stä tulevista ohjelmista ja mainoksista ei ole soveliaita vaan täynnä seksismiä ja turhamaisuutta, siksi en telkkaria pahemmin katsokkaan.

En kuitenkaan usko, että Jumala vihaisi esimerkiksi avara luonto - ohjelmaa :)

ap

[/quote]

Niin, Mooseksen ja Jeesuksen aikaan noita asioita ei vielä ollut. Miten siis voitte olla varmoja, ettei Jumala tuomitse niitä? Esimerkiksi autolla ajoa, mikä saastuttaa.

Miksi helluntailaiset ovat yleisesti ottaen hieman yksinkertaisia, ts. sivistymättömiä ja maailmasta tietämättömiä? Miksi helluntailaisissa on niin paljon entisiä rikollisia?

Onko reilua, että pedofiiliraiskaajasarjamurhaaja pääsee taivaaseen, jos tekee kääntymyksen kuolinvuoteellaan? Ja samaan aikaan hyviä tekoja tekevä ei-kristitty joutuu helvettiin vain sen takia, ettei usko Jeesukseen?

Vierailija
9/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:18"]Tässä nyt olisi paikalla 26-vuotias uskovainen nainen.

Puhun toki vain omasta puolestani, en yleisesti mutta jos on mitä vain kysyttävää niin kysykää pois, minä vastailen :)

[/quote]

Miksi kuvittelet että teidän uskisten ajatusmaailma kiinnostaisi meitä tervejärkisiä?

Älkää kysykö tuolta pälliltä mitään. Se vaan haluaa että kysytte kaikkea, mihin se voi päästä jauhamaan uskonnollista paskaansa.

Vierailija
10/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:18"]Tässä nyt olisi paikalla 26-vuotias uskovainen nainen.

[/quote]

Miksi kuvittelet että teidän uskisten ajatusmaailma kiinnostaisi meitä tervejärkisiä?

Älkää kysykö tuolta pälliltä mitään. Se vaan haluaa että kysytte kaikkea, mihin se voi päästä jauhamaan uskonnollista paskaansa.

Sinä itse voit poistua tästä keskustelusta, jos ei kiinnosta. Itse olen hyvinkin kiinnostunut keskustelemaan uusista näkökulmista, vaikka ateisti olenkin.

Vierailija
11/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tähän minäkin haluan kunnon vastauksen.

Miksi autolla ajaminen ei ole syntiä, mutta homoseksuaalisuus on? Kumpikaan asia ei Jeesuksen aikaan ollut luonnollista.

Jos kerran raamatussa ei ole erikseen mainittu mitään autolla ajamisesta, miksi se on ok? Maailma on muuttunut niistä ajoista, jos silloin tuomittiin homoseksuaalisuus miksi se tuomitaan tänäkin päivänä jos muuhun kehitykseen kuitenkin sovelletaan ns. tervettä järkeä?

T: toinen hetero, joka ehdottomasti kannattaa tasavertaista avioliittolakia ja homojen adoptio-oikeutta

Vierailija
12/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:34"]

[/quote]

Raamatussa sanotaan hyvin selvästi mikä on oikein ja mikä väärin, eikä mulla ole ollut tarvetta kyseenalaistaa näitä asioita :)

-ap

[/quote]

Mitä raamattu sanoo Lesboudesta?

Vierailija
13/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:42"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Vierailija
14/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:43"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
15/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Ei taida mainita koko asiaa sanallakaan. Naisillahan ei ole haluja eikä omaa ajattelukykyä ;)

Vierailija
16/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eläinmaailmassa tapahtuu paljon - itse asiassa h-tin paljon asioita - joita ei voisi pitää missään muodossa luonnollisena asioina ihmisten parissa. Eläinten toimiminen on paljolti vaistonvaraista, jossa on kaksi päämäärää; oma selviytyminen ja jälkeläisten hankkiminen ja niiden suojelu. Siinä mielessä parittelu saman sukupuolen kanssa on kieltämättä luonnotonta. Mitään seksuaalista nautintoahan ei tietääkseni eläinten väliseen paritteluun kuulu - itse asiassa monelle eläimelle varsin kivulias toimitus (pl. ainakin jotkin apinalajit).

Vierailija
17/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko tupakkaa? Käytätkö piristeitä (kahvia, alkoholia, teetä)?

Vierailija
18/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:45"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Ei taida mainita koko asiaa sanallakaan. Naisillahan ei ole haluja eikä omaa ajattelukykyä ;)

[/quote]

tutkippa raamattuasi hieman tarkemmin. Avioliitto kahden naisen kesken ei raamatun mukaan ole hyväksyttävää.

Vierailija
19/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varsinaisesti ole kysyttävää, mutta mainitsen vain sen, että ap:n vakaumus vaatii nykyaikana paljon rohkeutta yleisen ilmapiirin ollessa niin selkeästi uskontovihamielinen. Kunnioitan ihmisiä, joilla on oikea uskontovakaumus, vaikka mulla ei sellaista olekaan. Pitäkää lippu korkealla ja olkaa edelleen itsestänne ylpeitä, me kaikki uskonnottomat emme ole ateismissamme fanaattisella lynkkaustasolla.

T. Itse en usko, mutta annan kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
20/60 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko millään tasolla evoluutioon?

Mitä mieltä olet muslimeista?

Uskotko, että ainoastaan sinun uskonlahkosi jäsenet pääsevät taivaaseen? Mitä muille tapahtuu? Entä ateisteille?

Miten tulit uskoon? Synnyitkö siihen ja sitten aivopestiin vai ihan itsekö sen löysit?

Mitä mieltä olet kirkollisverosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi