Olen uskovainen, haluatko kysyä jotain? :)
Tässä nyt olisi paikalla 26-vuotias uskovainen nainen.
Puhun toki vain omasta puolestani, en yleisesti mutta jos on mitä vain kysyttävää niin kysykää pois, minä vastailen :)
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:38"]http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja
Oletko oikeasti lukenut raamatun ja noudatat sen oppeja?
[/quote]
Kannattaisi lukea nuo asiat suoraan Raamatusta. Tuollaiset yksittäiset jakeet on täysin asiayhteydestään irroitettuja...
Ja kuten varmaan tiedät, Raamattu on osittain aikaansa sidottu...
Sitäpaitsi vanhan liiton lait kumottiin, tämäkin kerrotaan Raamatussa.
- ei ap, mutta toinen uskovainen
[/quote]
Tää on hauskaa :) Aina kun raamatusta tuodaan esiin sen merkillisyyksiä, niin välittömästi pöytään pläjähtää rusinat pullasta kortti. Jokainen joka on vähänkään pyörinyt keskustelupalstoilla, ei ole voinut olla törmäämättä valtaviin raamatun sitaatti ryöppyihin, joita uskovaiset massapostailevat kaikille palstoille. Homoliittoja vastaankin on kaiveltu Mooseksen kirjoista asti perusteluja, mutta jos toiselta puolelta erehdytään ottamaan esimerkkejä vanhasta testamentista, niin heti huomautetaan, että ei päde, koska kristittyjen opus on uusi testamentti.
Se on kiva tuollain epämääräisesti määritellä, että raamattu on osittain aikaansa sidottu, kun ei tarvi tarkemmin määritellä, että mitkä kohdat. Näin voi aina sopivasti poimiskella itselle sopivia sitaatteja ja vastaavasti tyrmäillä vastapuolen arkumentteja.
Eikö reilu peli olisi se, että määriteltäisiin ne kohdat jotka pätee ja ne kohdat jotka ei päde. Käytettäisiin sitten puolin ja toisin vain ja ainoastaan niitä kohtia jotka pätee.
[/quote]
Miksi jonkun tarvitsisi listata ne erikseen jonnekin keskustelupalstoille??? Aikamoinen homma.
Eiköhän jokainen pääse itse käsiksi Raamattuun ja voi sieltä lukea, asia selviää sieltä kyllä jos vain vaivautuu lukemaan.
Nämä on aina näitä ateistien tai muiden uskosta piittaamattomien juttuja, kun ollaan kuultu että Raamatussa sanotaan sitä ja tätä ja sitten niitä huudellaan netissä tietämättä koko asiayhteyttä... Ottakaa hyvät ihmiset vaan se Raamattu käteen ja lukekaa sieltä, jos haluatte tietää kaikki yksityiskohdat.
Jos jollakin on niin sairaasti ylimääräistä aikaa että voi alkaa listata ja perustella tänne miten mikäkin asia Raamatussa kuuluu entiseen tai nykyiseen aikaan, niin siitä vaan. Itse en valitettavasti ehdi sitä tehdä. Voin toki aloittaa joskus, jos ei ole muuta tekemistä....
Voi näitä uusavuttomia!
Miksi nykyuskovaiset (ilmeisesti) harrastavat esiaviollisia suhteita? Lapsuudessani opetettiin, että 6. käsky Älä tee huorin tarkoitti myös näiden kieltoa. Käsky on nyt muutettu muotoon Älä tee aviorikosta. Onko kielto näin ollen kaventunut koskemaan vain avioliiton ulkopuolisia suhteita (mitä huorinteko tietysti myös sanana tarkoittaa)?
Onko suurempaa iljetystä kuin Elisabeth Elijah Nikomia ja Amightywind-ministries?
Renee Moses Amightywind:stä - tempaus 21-24.1.2014. Kohta 6:17 videolla.
Ja Amightywindin omilta sivuilta Elisabeth Elijah Nikomian Herralta saamaa sanaa:
Istuin pöydässä kauniin, vanhemman naisen vieressä ja nojasin olkapäätäni hänen olkaansa tuntien hänen äidillisen rakkautensa...Siellä oli myös vanhempi, valkohiuksinen mies ja hän oli kuin rakastava isä minulle...Minun biologinen äitini on epäilyksettä helvetissä, hän antoi minulle vain vihaa ja huonoa kohtelua. Joten kuka on tämä rakastava äiti taivaassa?...Sananlaskuissa ja Psalmeissa, tiedättekö, viisautta kutsutaan "She" (naispuolinen henkilö)...Rukoilin ja sanoin, "Isä, YAHUVAH, paljastit nimesi, YAHUSHUA, mutta onko PYHÄLLÄ HENGELLÄ nimeä vai onko se vain titteli tai työn kuvaus?"...En millään tavoin tunne olevani tarpeeksi arvokas tämän profetian saajaksi, saada kunnia esitellä PYHÄN HENGEN nimi...julkaisen tämän sanan kuten RUACH ha KODESH...ja heille, jotka kuulevat RUACH ha KODESHIN äänen(Pyhä Henki), jota nyt kutsun joko Äiti Viisaudeksi, tai Äiti SHKHINYAH:in LOISTE:eksi...Olkaa hyvät ja opettakaa muita, vaikka he torjuvat teidät näin tekemästä...Vasta kääntäjät Uudessa Testamentissa ovat vaihtaneet "She":n "He":ksi (feminiinisen pronominin maskuliiniseksi)...YAHUSHUA OSOITTAA, ETTÄ HENKI ON FEMINIININEN: Vastauksena kysymykseen Nikodemukselta, joka kysyi: "Mutta kuinka on mahdollista miehen syntyä kun hän on vanha? Voiko hän mennä toisen kerran äitinsä kohtuun ja syntyä?"
http://www.amightywind.com/prophecyfinnish/proph90finnish.htm
Ja sitten nauhoituksia Nikomian puheista sekä videokuvaa ja haastatteluja soluttautujalta, entiseltä naapurilta ja vainotulta entiseltä kultin jäseneltä "sielunkumppanilta", joka nauhoitti jatkuvat puhelut joita sai Nikomialta hänen ruikuttaessa epätoivoisesti miehen perään ja jota Elisabeth Elijah Nikomia nyt uhkailee ja vainoaa:
...Isä, Poika ja Äiti (= Nikomia = Pyhä Henki) joka synnyttää profetioita, (joita hän myy Jumalan käskystä eteenpäin jopa 100 000 dollarilla),kirouksia, siunauksia, ihmeitä, pyhää vettä, mannaa ja sieluja...(irvokasta videota Nikomiasta synnyttämässä näitä)... lisäksi nauhalla Nikomia yritti iskeä miestä, jolle sanoi, että olemme "sielunkumppaneita"...Jumala on tarkoittanut meidät yhteen...mies kieltäytyi, koska Nikomia on naimisissa...Elisabeth Elijah Nikomia uhkasi, että mies joutuu kohta onnettomuuteen, joka ei olisi vahinko... ja nauroi päälle
Näin nöyrästi Elisabeth Elijah Nikomia päättää Amightywindin suomenkielisellä sivustolla profetiansa:
Lopettaakseni, olen kirjoittanut mitä olen kuullut ja mitä minun on käsketty kirjoittaa. Olen kysynyt YAHUVAH:ilta, YAHUSHUA:lta ja ÄITI SHKHINAH LOISTE:elta, ovatko HE varmoja, ettei ole ketään muuta, joka voisi julkaista tämän sanan paremmin kuin minä. En tiedä, miksi minut valittiin. Kuitenkin minun työni on vain totella PYHÄÄ KOLMINAISUUTTA. Pelkään, mitä YAH voi tehdä minulle, enemmän kuin pelkään, mitä ihminen tulee ajattelemaan minusta. Jos tämä profetia on siunaus sinulle, olisitko ystävällinen ja kirjoittaisit minulle ja rohkaisisit minua? Jos sinulla on uusia ilmestyksiä Kirjoituksia koskevan tutkimuksesi tiimoilta ja haluat jakaa ne muiden kanssa, todistaen, että tämä sana on totta, ole hyvä ja lähetä ne minulle. Jos tämä ministeriö on siunaus, harkitsisitko rukouksessa sen taloudellista tukemista? Odotamme tapaavamme kaikki heidät, jotka pitävät tätä sanaa siunauksena, jos ei maassa niin taivaassa.
http://www.amightywind.com/prophecyfinnish/proph90finnish.htm
Ps. Nikomia haukkuu Benny Hinniä ym. "huoriksi", koska he himoitsevat samoja uskovien rahoja
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:21"]
Mitä kirkkokuntaa edustat? Mitä mieltä olet homoseksuaaleista? Entäpä vapaaehtoisesti lapsettomista?
[/quote]
Oletko lukenut/katsonut Elisabeth Sherrie Elijah Nikomian (Amightywind) kautta lähetettyjä profetioita?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 06:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:31"]
Miten voit sanoa, ettei homoseksuaalisuus ole luonnollista? Muillakin eläinlajeilla on homoseksuaalista käyttäytymistä.
t: Tasa-arvoista avioliittolakia kannattava hetero
[/quote]
Eläinmaailmassa tapahtuu paljon - itse asiassa h-tin paljon asioita - joita ei voisi pitää missään muodossa luonnollisena asioina ihmisten parissa. Eläinten toimiminen on paljolti vaistonvaraista, jossa on kaksi päämäärää; oma selviytyminen ja jälkeläisten hankkiminen ja niiden suojelu. Siinä mielessä parittelu saman sukupuolen kanssa on kieltämättä luonnotonta. Mitään seksuaalista nautintoahan ei tietääkseni eläinten väliseen paritteluun kuulu - itse asiassa monelle eläimelle varsin kivulias toimitus (pl. ainakin jotkin apinalajit).
[/quote]Delfiinikoiraiden on havaittu koskettelevan kuonoillaan toistensa erogeenisiä alueita pelkästään huvin vuoksi.
Mitä mieltä olet avopareista, jotka tekevät lapsia?
Miten koit uudestisyntymisen? Luitko ns.syntisen rukouksen?Vai tulitko uskoon kotona yksinäisyydessä? Ja ihan vakavasti kysyn,itse en ole tullut uskoon,vaikka aikoinaan olisin halunnutkin :( Nyt en jaksa enää edes yrittää.
»Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
(5. Mooseksen kirja 21:18-21)
Kivittäisittekö te lapsenne hengiltä?
Nyt on pakko vähän avautua. Olen itse myös uskovainen, ja on todella surullista kuinka väärä käsitys ihmisillä on Raamatun tai Jeesuksen sanomasta. Keskusteluissa kritisoidaan Raamattua, vaikka siitä ei ole lukenut kuin muutaman jakeen (kuka kehtaa kritisoida kirjaa lukematta sitä kokonaan?), nostetaan yksittäisiä jakeita vanhasta testamentista, takerrutaan merkityksettömiin yksityiskohtiin ja alennutaan vertaamaan homoseksuaalisuutta autoiluun. Raamattu täytyy tutkia, ei vain lukea sieltä täältä. Vanha testamentti on tärkeä, ja auttaa meitä ymmärtämään Uutta testamenttia, mutta Jeesuksen seuraajan eivät elä minkään lain alla, vaan Jeesuksen armossa.
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.
Eli kun elämässään pyrkii toteuttamaan tätä rakkautta, niin toteuttaa KAIKEN. Myöskään kellään uskovaisella ei ole oikeutta tuomita ketään toista ihmistä sanallisesti, kuin ei myöskään (todellakaan :D) fyysisesti.
Jeesus on antanut seuraajilleen uudessa testamentissa ohjeita/käskyjä, joiden avulla ihminen voisi elää mahdollisimman onnellista elämää. Ne on annettu siis vain rakkaudesta meitä kohtaan. Eikä meidän edes tarvi yrittää niitä itse noudattaa, koska Jumala on antanut meille Pyhän Hengen voimaksi. Kun ymmärtää, miten rakastava Jeesus on, ei halua enää perseillä miten sattuu ;) Kuitenkin jos mokaa, saa anteeksi. Aina. Ja on turha olla ulkokultainen, koska Jumala katsoo sydämeen. Uskovainen ei voi tehdä mitään, joka saisi Jumalan rakastamaan häntä vähemmän, muttei myöskään mitään, joka saisi Jumalan rakastamaan häntä enemmän. Ainoa, joka voi katkaista suhteen Jeesuksen kanssa on sinä itse, jos niin päätät.
Ja Jumala on viisaudessaan nähnyt parhaaksi antaa jokaiselle valinnan vapauden, eli itse saat valuta uskotko vai et. Kukaan muu ei voi tehdä päätöstä puolestasi. Ihmetyttää jotkut ateistit, joiden asenne uskovaisia kohtaan on todella vihamielinen ja hyökkäävä. He ovat valinneet, ja minä kunnioitan heidän valintaansa. Olen kiinnostunut sivistyneesti keskustelemaan heidän näkemyksistään jos he sitä haluavat, mutta en halua itse tulla pilkatuksi omastani. Uskonnonvapaus, oletteko kuulleet sellaisesta?
Jumala rakastaa KAIKKIA ihmisiä ihan yhtä paljon, mitäs siihen sanotte? Sinulle, joka pilkkaat huviksesi uskovaisia ja Jumalaa, sellaisia terveisiä että Jumalalla on ihan mielettömän paljon rakkautta sua kohtaan. Ihan yhtä paljon kuin vaikka äiti Teresaa kohtaan.
Peace out
Miksi olet päätynyt uskomaan tähän ulkomaalaisten keksimään jumalaan? Mikset palvo suomalaisten omia jumalia, kuten Ukko Ylijumala, Väinämöinen, Ilmarinen, Ahti ja Tapio? Etkö tunne lainkaan syyllisyyttä ja katumusta siitä, että olet hylännyt omien esi-isiesi jumalat.
Omat esi-isänihän ovat sukututkimuksen mukaan välimeren seudulta, että sehän tän selittääkin.. ;) Ei vaiskaan.
Päädyin uskomaan Jeesukseen tulemalla uskoon. Toisin sanoen rukoilin ja Jumala vastasi minulle ja olen kokenut Hänen toimivan elämässäni eri tavoin siitä lähtien. Usko on sitä, että kokee jonkun asian todellisuudeksi. Väinämöinen ei edusta minulle todellisuutta.
t. 50, ei ap
Toisaalta jos olisit elänyt Suomessa 1000 vuotta sitten, se olisi nimenomaan Väinämöinen joka olisi vastannut rukouksiisi ja johon olisit ruvennut uskomaan. Jos olisit elänyt antiikin Kreikassa, tämä jumala olisi ollut Zeus, jos taas olisit ollut Atsteekki 1500-luvulla olisit vuodattanut ihmisuhrien verta sellaisille jumalille kuin Tezcatlipoca, Quetzalcoatl ja Huitzilopochtli ja jos nykypäivänä olisit syntynyt esim. Saudi-Arabiaan, niin se olisikin tämä islamin jamala Allah, joka rukouksesi kuulisi. Herääkin kysymys mikä tekee kristinuskon jumalasta todellisemman kuin tuhansista muista ihmisen keksimistä jumalista?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:34"]
Miten voit sanoa, ettei homoseksuaalisuus ole luonnollista? Muillakin eläinlajeilla on homoseksuaalista käyttäytymistä.
[/quote]
Raamatussa sanotaan hyvin selvästi mikä on oikein ja mikä väärin, eikä mulla ole ollut tarvetta kyseenalaistaa näitä asioita :)
-ap
[/quote]
Eikös pieni kyseenalaistus ole aina hyväksi? Jos minulle annetaan ohjeet kirjallisesti, että hyppää kaivoon... Pohtisin mielessäni, että enpä kyllä hyppää. Onko tämä eri asia?
Totuus on, että en voi puhua kuin omista kokemuksestani eikä minulla ei ole kokemusta muiden Jumalien palvonnasta. Mutta eipä minun ole omaa vakaumustani tarvinnut vielä epäillä, niin todellinen on minun elämässäni. Ei sillä ettäkö epäilemisessä olisi jotain pahaa.
Kaiken sen jälkeen miten Jeesus on muuttanut minun elämääni, uskon, että Hän on totuus, niin kuin Hän itse Raamatussa ilmoittaa. En usko (minun valintani) muihin eläviin jumaliin.
Jos "järjellä" haluaa miettiä, niin Kristinusko on kyllä voimakkaimmin levinnyt ja maailman suurin uskonto. En usko että niin monet ihmiset hylkäisivät omat vanhat uskomuksensa ja kääntyisivät kristinuskoon, jos he eivät tuntisi todellista Jumalan läsnäoloa. Kristinusko on myös ainoa uskonto, jossa Jumala rakastaa ihmistä ehdottomasti (unconditionally) eikä ihmisen tarvitse suorittaa mitään itse. Usko riittää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 05:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:34"]
[/quote]
Raamatussa sanotaan hyvin selvästi mikä on oikein ja mikä väärin, eikä mulla ole ollut tarvetta kyseenalaistaa näitä asioita :)
-ap
[/quote]
Mitä raamattu sanoo Lesboudesta?
[/quote]
Ei taida mainita koko asiaa sanallakaan. Naisillahan ei ole haluja eikä omaa ajattelukykyä ;)
[/quote]
Mainitaan. Älä puhu asioista, jos et ole niihin perehtynyt.
Ja uskon myös, että Jumala todellakin kestää kyseenalaistamisen eikä siinä ole mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:02"]
"Kaikki ihmiset syntyvät heteroiksi", tosi kiinnostavaa!
Miksi sitten osa eläimistä syntyy homoseksuaaleiksi? Eläinhän ei pysty tekemään valintoja vaan toimii synnynnäisten vaistojensa mukaan. Ja tutkitusti tietty (pieni, mutta kuitenkin) prosentti eläimistä (tämä on todettu kymmenillä lajeilla) eläimistä on homoja.
[/quote]
Se että eläimistä löytyy homoseksuaaleja, ei mitenkään puolla sitä että se olisi Jumalan tarkoitus ja tahto ihmisten kesken. Ihminen luotiin viljelemään ja varjelemaan maata ja vallitsemaan eläimiä. Syyntiinlankeemuksessa Jumala kirosi maan synnin tähden, joten se että maailmassa; niin ihmisissä kuin luonnossa ja eläimissä ilmenee rappeutumista ja monenlaista vääristymää, kuten sairaudet, luonnonmullistukset ja homoseksuaalisuus johtuu siitä että ihminen ei enää vallitse maailmaa Jumalan tahtomalla tavalla ja hänen viisaudella.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:39"]
Mistä uskoon tullut mies löytää itsellensä uskovan naisen vaimoksi?
[/quote]
Ei ainakaan täältä. Kannattais varmaan käydä niissä hihhulikokouksissa, Eiköhän sulle sieltä jonkunlainen nöyrä ja uskollinen marjatta löydy.