Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ajattelette näin käyttäytyvästä miehestä?

Vierailija
24.03.2014 |

Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa joka on kaikin tavoin ihana, mutt hänessä, kuten meissä kaikissa on omat huonotkin puolensa. Yksi niistä on ailahtelevaisuus ja taipumus hienoiseen dramaattisuuteen.

Eilen hän sai minut aivan raivonpartaalle käytöksellään.

Olimme sopineet miehen kanssa että hän tulee sunnuntaina luokseni yöksi ja lähtee sittä aamulla junalla paikkakunnalle jossa opiskelee. Puhuimme tästä edellisen kerran lauantaina, että mies tulee sitten su iltana oman pakollisen menonsa jälkeen.

Sunnuntaina lähdin kokopäiväksi touhuamaan kummilasteni kanssa. Kerroin tästä miehelle. Jossain vaiheessa päivää häneltä oli tullut viesti facebookissa, että "Miten haluat sopia illan suhteen" (Tai joku vastaava). Luin viestin, mutten ehtinyt siinä hötäkässä vastata ja sitten tietysti unohdin koko jutun. Kotiin tultuani laitoin miehelle viestiä että oli ollut kiva päivä, teimme sitä ja tätä jne. Mies vastasi jotain ympäripyöreää ja sitten totesi että lähtee illalla jo junalla sinne paikkakunnalle jossa opiskelee. Ajattelin että aha, ilmeisesti joku muutos hänen kuvioissaan. Totesin sen enempää kyselemättä tai asiasta suuttumatta että okei. Mies vastaa että olenko hänelle vihainen. Sanoin etten tietenkään ole, miksi olisin :D. (Ehdin tässä välissä soittaa ystävälleni joka oli toisella käymässä samassa kaupungissa jossa asun että hän voi tulla illaksi meille, kun mies ei nyt sitten tulekaan.) Mies vastaa että siksi, kun hän meneekin opiskelupaikkakunnalle jo tänään. Sanoin että en ole vihainen, hän on aikuinen ihminen ja päätttää itse menoistaan.

Tähän mies sitten että hän ei todellakaan haluaisi lähteä sinne opiskelupaikkakunnalle, vaan olisi halunnut tulla luokseni. Minä ärsyynnyin aivan suunnattomasti. Kysyin että mitä helvetin peliä tämä on, en minä ala perumaan enää ystäväni tulemista meille siksi että mies soutaa ja huopaa. Mies sanoo tähän että hän oli odottanut että kun hän ilmoittaa lähtevänsä jo tänään opiskelupaikkakunnalleen, olisin pyytänyt häntä jäämään luokseni. Sanoin etten voi lukea miehen ajatuksia, enkä suostu tällaisiin lapsellisiin ja naurettaviin leikkeihin.

Myöhemmin mies soittaa kun olen syömässä ystäväni kanssa meillä, kerron että olen just syömässä, mies siihen että hänellä on hirveä nälkä... ja ettei vielä ole junassa matkalla kohti opiskelupaikkakuntaa (aivan ilmiselvästi yritti sada minua kutsumaan itsensä luokseni tuollaisella säälittävällä kerjäämismetodilla). Myöhemmin hän pahoitteli suuresti käytöstään.

Olemme molemmat yli 30-vuotiaita ihmisiä ja en todellakaan siedä tällaista pelleilyä mieheltä. Sanoin sen hänelle todella suoraan. Miten te arvon ladyt reagoisitte vastaavanlaiseen käytökseen?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelet siis siitä, kun itse et vastannut miehelle, ja vielä unohdit jälkeenkin päin vastata, vaikka mies oli tulossa luoksesi. Tästä hämmentyneenä miestä harmittaa se, että joutuu lähtemään opiskelu paikkakunnalle näkemättä sinua, ja miettii silti, jospa voisi sittenkin nähdä ennen lähtöä.  Siis kenellähän tässä oikeasti on peiliin katsomisen paikka? Ei todellakaan sillä miehellä! Te naiset olette juuri tollasia epäluoitettavia sekoilijoita, joita kukaan ei ota ikinä selvää. Tästä syystä viihdyn itsekkin itsenäisenä ja vapaana miehenä vailla elätettävää sekoilevaa elättiä.

Vierailija
22/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen näkökulmasta tuota iltaa ei ollut vielä aikataulujen puolesta sovittu ja hän olisi vain kaivannut vastausta siihen. Ei nyt ehkä tuon perusteella kannata läheisriippuvaiseksi leimata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmämäinen kuvaa kyllä käytöstä hyvin. Kiukuttelua, kerjäämistä, syyllistämistä. Itsellä menis hermo myös aivan totaalisesti, kyllä aikuisen pitää sanoa suoraan mitä haluaa, ilman että toisen tarvitsee tulkita passiivis-aggressiivisia vihjailuja. Pilalle kasvatettu yksilö sanoisin, oppinut lapsena manipuloimaan vanhempiaan tolla tyylillä eikä ole oppinut siitä pois. Tämän tilityksen jälkeen voin keventää tunnelmaa sanomalla että olen naimisissa hlön kanssa joka oli tavatessamme vähän samanlainen. Tein heti selväksi että minun kanssani toimii vain ja ainoastaan suora puhe. Mies oppi kiukuttelusta pois, tästä on jo monta monta vuotta. Tosin me olimme tavatessamme parikymppisiä, en tiedä oppiiko kolmekymppinen yhtä helposti uusia temppuja.

Vierailija
24/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:10"]

Aikuiset ihmiset eivää omista tosiaan ja ole velvollisia raportoimaan toiselle menoistaan kokoajan. Kontrollointi on huono pohja saada suhde toimimaan, lisää mies tai nainen. Kertoo vaan sen läheisriippuvaisen omasta huonosta itsetunnosta jos häiriintyy aikuisen kumppaninsa omista menoista liikaa.

[/quote]

Kontrollointi tässä tapauksessa = sen kysyminen, monelta ap:n luokse olisi sopivaa saapua illalla.

*tirsk*

Vierailija
25/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla taitaa vähän omatuntoa kolkuttaa, koko ajan pukkaa lisää selitystä mitä mies on tehnyt väärin nje.

Kavereita voi tavata viikonloppuisin, mutta kyllä sunnuntai-ilta kuuluu olla vain miehen kanssa ja levätä työviikkoa varten.

Vierailija
26/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:16"]

Aikuiset ihmiset eivää omista tosiaan ja ole velvollisia raportoimaan toiselle menoistaan kokoajan. Kontrollointi on huono pohja saada suhde toimimaan, lisää mies tai nainen. Kertoo vaan sen läheisriippuvaisen omasta huonosta itsetunnosta jos häiriintyy aikuisen kumppaninsa omista menoista liikaa.

[/quote]

Kontrollointi tässä tapauksessa = sen kysyminen, monelta ap:n luokse olisi sopivaa saapua illalla.

*tirsk*

[/quote]

Kuten ekrroin olimme edellisenä iltana sopineet asiasta. Hän jopa oli katsonut bussin valmiiksi jolla tulisi. Käsitin että asia on tällä selvä, eikä tätä tarvitse alkaa puimaan sen ihmeemmin.

AP

Vierailija
27/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te tuossa molemmat ihan tasapuolisesti pelleilitte...

Vierailija
28/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli vähän ikävää sulta, ettet reagoinut hänen viestiinsä mitenkään edes silloin illalla. Jos uudessa suhteessa kyselisin, että mites illalla ja vastauksena olisi radiohiljaisuus iltaan asti ja sitten jotain lätinää siitä, miten kiva päivä on ollut, niin saattaisin hyvinkin vähän suutahtaa. Ap voisi tässä katsoa peiliin, että oliko omassakin toiminnassa parantamista ja olisitko voinut esim. pahoitella, että unohdit vastata. Toisaalta miehen käytös on myös lapsellista. Tuollaisesta reaktioiden kalastelusta kannattaa tehdä loppu heti ensi alkuunsa, koska se on suhteessa tosi hankalaa. Jos pystytte molemmin puolin tulemaan vastaan tässä asiassa, niin suhteella voi olla tulevaisuutta. 

Vierailija
29/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:16"]

[/quote]

*tirsk*

[/quote]

Kuten ekrroin olimme edellisenä iltana sopineet asiasta. Hän jopa oli katsonut bussin valmiiksi jolla tulisi. Käsitin että asia on tällä selvä, eikä tätä tarvitse alkaa puimaan sen ihmeemmin.

AP

[/quote]

Ahaa, aloituksesta sai sen kuvan, että kaikkea ei oltu vielä sovittu.

Itse olisin voinut sit vain topakasti vastata viestiin, että "tehdään kuten on sovittu". Mut miehellä selvästi on tunteita sinua kohtaan, jos pidät myös miehestä niin kannattaisi kuitenkin vielä jutella.

Vierailija
30/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:20"]

Mun mielestä oli vähän ikävää sulta, ettet reagoinut hänen viestiinsä mitenkään edes silloin illalla. Jos uudessa suhteessa kyselisin, että mites illalla ja vastauksena olisi radiohiljaisuus iltaan asti ja sitten jotain lätinää siitä, miten kiva päivä on ollut, niin saattaisin hyvinkin vähän suutahtaa. Ap voisi tässä katsoa peiliin, että oliko omassakin toiminnassa parantamista ja olisitko voinut esim. pahoitella, että unohdit vastata. Toisaalta miehen käytös on myös lapsellista. Tuollaisesta reaktioiden kalastelusta kannattaa tehdä loppu heti ensi alkuunsa, koska se on suhteessa tosi hankalaa. Jos pystytte molemmin puolin tulemaan vastaan tässä asiassa, niin suhteella voi olla tulevaisuutta. 

[/quote]

Ja kuten mä sanoin, multa meni se miehen viesti ohi, olin sen ilmeisesti klikannut luetuksi, mutta en sitä ollut sisäistänyt, sillä se on oikeasti mennyt täysin ohitse multa. Sanoin tämän miehelle, että olisin toki vastannut, jos olisin tajunnut. Mies sensijaan päätti vetää omat johtopäätöksensä vastaamattomuduestani (vaikka tosiaan tiesi että en lueskele pahemmin puehlinta silloin kun leikin kummilasten kanssa). Eniten mua ärsyttää se että mie HALUSI mun ANELEVAN häntä jäämään. Siis hän myönsi laskelmoineensa että minä pyytelisin häneltä ettei menisi. Perkele, jos jotain halutaan se sanotaan suoraan.

AP

Vierailija
31/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytökselläsi olet tehnyt miehelle selväksi, että et ole juurikaan hänestä ja hänen tunteistaan kiinnostunut. Ensin et vastaa hänen viestiinsä, ja kun se tekee hänet epävarmaksi suhteesi, sinä heität löylyä kiukaalle kutsumalla kaverisi luoksesi ja käyttäydyt aivan kuin olis ollut aivan se ja sama tapaatko miestä enää illalla vai et. Ilmeisesti se myös oli sinulle yhdentekevää, eli ei ihme jos mies on epävarma suhteestanne.

Epäilen muuten, että kaveri, jonka kutsuit luoksesi oli mies. Ja se varmasti myös epäilyttää ihan varmasti miestä, joka ikäänkuin hätistettiin pois tilanteesta pois alta olemalla vastaamatta viestiin jossa tiedusteli illan ohjelmaa sinulta.

Olet kyllä tosi tunnekylmä ja epäempaattinen ihminen, tuskinpa sinun kannattaa harkita parisuhdetta, varsinkin jos kaverit menee aina kumppanin ohitse.

Itsekin olisin kummissani suhteessa kanssani, enkä tosiaankaan ole epävarma enkä takertuva luonteeltani. Ajattelisin, että et vaan välitä tippaakaan, tai et ainakaan halua sitoutua mihinkään.

Vierailija
32/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh..

Reagoisin todennäköisesti ihan samalla tavalla kuin ap.

Vierailija
33/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:35"]

Käytökselläsi olet tehnyt miehelle selväksi, että et ole juurikaan hänestä ja hänen tunteistaan kiinnostunut. Ensin et vastaa hänen viestiinsä, ja kun se tekee hänet epävarmaksi suhteesi, sinä heität löylyä kiukaalle kutsumalla kaverisi luoksesi ja käyttäydyt aivan kuin olis ollut aivan se ja sama tapaatko miestä enää illalla vai et. Ilmeisesti se myös oli sinulle yhdentekevää, eli ei ihme jos mies on epävarma suhteestanne.

Epäilen muuten, että kaveri, jonka kutsuit luoksesi oli mies. Ja se varmasti myös epäilyttää ihan varmasti miestä, joka ikäänkuin hätistettiin pois tilanteesta pois alta olemalla vastaamatta viestiin jossa tiedusteli illan ohjelmaa sinulta.

Olet kyllä tosi tunnekylmä ja epäempaattinen ihminen, tuskinpa sinun kannattaa harkita parisuhdetta, varsinkin jos kaverit menee aina kumppanin ohitse.

Itsekin olisin kummissani suhteessa kanssani, enkä tosiaankaan ole epävarma enkä takertuva luonteeltani. Ajattelisin, että et vaan välitä tippaakaan, tai et ainakaan halua sitoutua mihinkään.

[/quote]

:D  :D :D "kevyttä" ylitulkintaa :D

Vierailija
34/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi elellä ihan yksin vaan ja lopettaa jonkun ihmisen kommentointien ja mielipiteiden väijyminen ja analysointi, olisi elämä paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa?

Vierailija
35/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Hehe juu niin on, mutta kai yksi epävakaa toisen tunnistaa ja osaa siten päästä sen sekaviin ajatuksiin mukaan :D

Vierailija
36/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Valitettavasti ei. Ihan oikeaa tulkintaa miehen tunteista ap:n kertomassa tilanteessa. Tämän kun ymmärtää, ymmärtää minkä vuoksi miehellä oli/on huonot fiilikset. Toki, pitääkö miehen tunteista piitata? .. Ja onko oikein pilkata ja arvostella miestä sen vuoksi että on herkkä ja selvästi epävarma suhteessaan ap:hen. Sen voi toki jokainen av mamma mielessään miettiä.

Vierailija
37/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:47"]

[/quote]

Valitettavasti ei. Ihan oikeaa tulkintaa miehen tunteista ap:n kertomassa tilanteessa. Tämän kun ymmärtää, ymmärtää minkä vuoksi miehellä oli/on huonot fiilikset. Toki, pitääkö miehen tunteista piitata? .. Ja onko oikein pilkata ja arvostella miestä sen vuoksi että on herkkä ja selvästi epävarma suhteessaan ap:hen. Sen voi toki jokainen av mamma mielessään miettiä.

[/quote]

Näppärästi "päättelit" että ap:n luokseen kutsuma kaveri oli mies? Tiesit jopa tämän ihan lähes fakta-tasolla :D

Toiseksi osasit kertoa myös että ap:n kaverit menee AINA kumppanin ohitse. Itse luin pariinkin kertaan ap:n kirjoiteukset enkä kyllä hyvällä tahdollakaan saa näitä faktoja kaivettua esiin.

Siellä taitaa kirjoitella joku reppana, joka ei itselleen naista saa, (ehkäpä juuri oman "ämmämäisen" ruikutuksensa takia) :D

Vierailija
38/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pissiksen kieriä ja velloa itsesäälissä ja draamassa Jos se siitä kerran nauttii. Keskittyköön niihin tunteisiinsa ja siihen huomioidaanko häntä face viesteillä tarpeeksi vai ei, siinähän huopaa ja soutaa kun olet jo kaukana.

Nauti hyvästä elämästä kaverien kanssa ja lisäksi varmasti löytyy myös miehiä joilla ei ole tollaisia persoonallisuus oikkuja :)

mä mä luulin että vaan teinitytöt harrasta tätä mutta näköjään jotkut ihan täysikäisetkin.

Vierailija
39/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:52"]

Näppärästi "päättelit" että ap:n luokseen kutsuma kaveri oli mies? Tiesit jopa tämän ihan lähes fakta-tasolla :D

Toiseksi osasit kertoa myös että ap:n kaverit menee AINA kumppanin ohitse. Itse luin pariinkin kertaan ap:n kirjoiteukset enkä kyllä hyvällä tahdollakaan saa näitä faktoja kaivettua esiin.

Siellä taitaa kirjoitella joku reppana, joka ei itselleen naista saa, (ehkäpä juuri oman "ämmämäisen" ruikutuksensa takia) :D

[/quote]

Odotellaan ap:n vastausta tuosta kaverista.

Aika pitkä matka vielä tasa-arvoon teillä täällä palstalla, miehen tunteista ei tarvitse välittää, mutta omista pienistäkin tunnetilan muutoksista koko maailman pitää mobilisoitua ja olla huolissaan ja olla samaa mieltä.

Jos mies olis käyttäytynyt samalla tavalla av mammaa kohtaan kuin ap miestään niin olis aivan hirveä haloo täällä miten on sikoja miehet .. :)

Melkoista kaksinaismoraalia, toki ei ole ensimmäinen kerta kun sen joutuu huomaamaan.

Vierailija
40/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:52"]

[/quote]

Odotellaan ap:n vastausta tuosta kaverista.

Aika pitkä matka vielä tasa-arvoon teillä täällä palstalla, miehen tunteista ei tarvitse välittää, mutta omista pienistäkin tunnetilan muutoksista koko maailman pitää mobilisoitua ja olla huolissaan ja olla samaa mieltä.

Jos mies olis käyttäytynyt samalla tavalla av mammaa kohtaan kuin ap miestään niin olis aivan hirveä haloo täällä miten on sikoja miehet .. :)

Melkoista kaksinaismoraalia, toki ei ole ensimmäinen kerta kun sen joutuu huomaamaan.

[/quote]

Ystävä joka tuli luokseni, ei ollut miespuolinen. Ja mitä väliä vaikka olisikin ollut? Kai suhteessaolevalla ihmisellä saa olla ystäviä vastakkaista sukupuolta? Ainakin minulla on, samoin kuin miesystävällänikin.

Mun synti oli olla vastaamatta miehen viestiin jota ei EDES HUOMANNUT! Toisekseen syntini ilmeisesti oli olla anelematta miestä tulemaan luokseni, sen jälkeen kun hän ITSE oli ilmoittanut muuttavansa ennalta sovittuja suunnitelmia. Kolmas syntini ilmeisesti on se että en perunut ystäväni tapaamista, jonka sovin koska MIES ILMOITTI ETTÄ MUUTTAA SUUNNITELMIA EIKÄ TAPAA MINUA ILLALLA.

Anteeksi vaan, mutta en kyllä saa itsestäni mitenkään kuvailemasi kaltaista: " tosi tunnekylmä ja epäempaattinen ihminen, tuskinpa sinun kannattaa harkita parisuhdetta, varsinkin jos kaverit menee aina kumppanin ohitse." Tulisitko sanomaan samat arviot minulle päin naamaa jos kertoisin eilisen tapahtumat kasvotusten sinulle? Tuskimpa, vaan onpa täällä keskustelupalstalla ihanan helppoa nimitellä ja arvostella tuntemattomia ihmisiä.

AP