Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko sinä että suomi on oikeasti maailman onnellisin maa?

Vierailija
20.03.2025 |

Ihmiset täällä vaan valittaa ja tuntuu että ihmiset voi aikalailla pahoin suomessa. On paljon mt-ongelmia, on paljon köyhyyttä, on paljon yksinäisyyttä, on paljon päihdeongelmia... jne

Suomi on pidemmän aikaa ollut maailman onnellisin maa joten uskotko sinä siihen että suomi on maailman onnellisin maa? Onko oikeasti niin että esim norjassa,saksassa,ranskassa,virossa,ruotsissa... jne on asiat huonommin kuin suomessa?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se joillain mittareilla on, ei kyse kyllä ole varsinaisesti ihmisten onnellisuudesta. Tuskin kukaan on lahjonut testin tekijöitä tai muutenkin mikä motiivi olisi virheellisesti pitää Suomi ykkösenä? Kai se vaan on uskottava vaikka kieltämättä vähän outoa, ehkä meillä meneekin HYVIN heh.

Vierailija
2/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maa missä asiat on aika hyvin eli yhteiskunta täällä on kuitenkin melko hyvä mutta kansa voi pahoin, syitä tälle on vaikea sanoa miksi kansa täällä voi huonosti. Toki ei täällä kaikki voi huonosti vaan on paljon ihmisiä jotka tienaa hyvin ja heillä on elämä mallillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä luulen, että semmoset onnellisuusjutut mihin tässä nyt vedotaan voi olla jossain muussa maassa paljon paremmin oikeasti. Vaikka nyt Norjassa tai Tanskassa.

Vierailija
4/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset mollaa itseään, on huonoitsetuntoisia ja vaatimattomia, eivätkä voi uskoa olevansa parhaita. Nyt rinta rottingille, kansalaiset! 

Vierailija
5/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset mollaa itseään, on huonoitsetuntoisia ja vaatimattomia, eivätkä voi uskoa olevansa parhaita. Nyt rinta rottingille, kansalaiset! 

Mutku hallitus leikkaa tukia...

Vierailija
6/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Jo paska ilmastomme aiheuttaa sen että täällä ei yksinkertaisesti voi olla yhtä onnellinen kuin lämpimässä ja aurinkoisssa maassa ilman talvea.

Asuin muutaman vuoden Saksassa. Olin siellä paljon onnellisempi kuin täällä, mutta jouduin palaamaan takaisin kun 5 vuoden työkomennus päättyi, enkä onnistunut hankkimaan työpaikkaa sieltä. Myönnän, että siellä oli muutamia asioita jotka olivat mielestäni heikommalla tolallla kuin täällä, mutta ne olivat pikkujuttuja ja poikkeuksia. Yhtenä sellaisena liikenneruuhkat.

Vierailija
7/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Jo paska ilmastomme aiheuttaa sen että täällä ei yksinkertaisesti voi olla yhtä onnellinen kuin lämpimässä ja aurinkoisssa maassa ilman talvea.

Asuin muutaman vuoden Saksassa. Olin siellä paljon onnellisempi kuin täällä, mutta jouduin palaamaan takaisin kun 5 vuoden työkomennus päättyi, enkä onnistunut hankkimaan työpaikkaa sieltä. Myönnän, että siellä oli muutamia asioita jotka olivat mielestäni heikommalla tolallla kuin täällä, mutta ne olivat pikkujuttuja ja poikkeuksia. Yhtenä sellaisena liikenneruuhkat.

Tiesithän, että kyseessä ei ole yksilöllinen onnellisuuden tuntemus, kun tätä mittausta tehdään?

Vierailija
8/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on termit väärin. Vaihtaisivat tuonkin testin nimen. Vauva palstalaiset ei ymmärrä lukemaansa, tosin sitä on muuallakin 

Vierailija
9/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mä luulen, että voi olla

Hyvää tutkimusta tämä ja selkeitä tuloksia.

Vierailija
10/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokemittareilla on👍

Vierailija
11/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maa missä asiat on aika hyvin eli yhteiskunta täällä on kuitenkin melko hyvä mutta kansa voi pahoin, syitä tälle on vaikea sanoa miksi kansa täällä voi huonosti. Toki ei täällä kaikki voi huonosti vaan on paljon ihmisiä jotka tienaa hyvin ja heillä on elämä mallillaan. 

Eipä ole tuttavapiirissä liiemmin valittajia eikä rikkaitakaan. Ketkä työttömänä tai eläkkeellä niin silti elävät tyytyväisinä.  Mutta Helsingissä ei asu yhtään tuttua.

Vierailija
12/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vertailu mittaa onnellisuutta, vaan pitkäti yhteiskunnan toimivuutta ja ennen kaikkea sosiaaliturvan tasoa. Meillä se on kestämättömällä tasolla ja siksi näytämme paperilla 'onnellisilta'. Lisäksi mukana on sellaisia asioita kuten julkinen terveydenhoito, mikä meillä on enää paperilla mutta ei käytännössä vaikka tutkimus ei sitä tunnista. Siinä häviämme kaikille kehittyneille maille ja useille kehittymättömillekin.

Vierailija
13/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin olisi syytä uskoa että maassamme on paljon hyvää ja on paljon myös tyytymättömyyttä. Ihminen on ihmiselle susi ja kateus vie kalatkin vesistä. On paljon niitä, jotka näkevät onnea pikkiriikkisistakin asioista ja sitten niitä joilla on norsu posliinikaupassa.

Vierailija
14/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat vähään tyytyväisiä ja vaatimattomia. Kuuseen ei kurkoteta, niin sitten ei myöskään katajaan kapsahdeta. Myhäillään vaan tyytyväisenä. Onnellisena. 

Vierailija
15/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma.mu sanoo teeveessä ettei pelkää kun lapsensa kulkee kaduilla,

kantasuomalaiset pelkää kulkea kaduilla....

Vierailija
16/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Olen itse asunut ulkomailla jo yli 20 vuotta ja täältä kaukaa ja tällä elämänkokemuksella asiaa tarkasteltuna Suomi todellakin tuntuu maailman parhaalta paikalta asua. Harmi, että suomalaiset itse eivät sitä välttämättä tajua, koska siellä koko ikänsä asuville moni upea asia näyttäytyy itsestäänselvyytenä. 

Vierailija
17/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat vähään tyytyväisiä ja vaatimattomia. Kuuseen ei kurkoteta, niin sitten ei myöskään katajaan kapsahdeta. Myhäillään vaan tyytyväisenä. Onnellisena. 

aijaa.

Vierailija
18/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kansanluonne on katkera ja valittava, mutta sitä ei siinä tutkimuksessa tutkita. Muualla asiat on huonommin kuin Suomessa...

Vierailija
19/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirjoittelee ihan aiheen vierestä

Vierailija
20/111 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska ja Norja turvallisen matkan päässä itänaapuristamme!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän