Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ajattelette näin käyttäytyvästä miehestä?

Vierailija
24.03.2014 |

Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa joka on kaikin tavoin ihana, mutt hänessä, kuten meissä kaikissa on omat huonotkin puolensa. Yksi niistä on ailahtelevaisuus ja taipumus hienoiseen dramaattisuuteen.

Eilen hän sai minut aivan raivonpartaalle käytöksellään.

Olimme sopineet miehen kanssa että hän tulee sunnuntaina luokseni yöksi ja lähtee sittä aamulla junalla paikkakunnalle jossa opiskelee. Puhuimme tästä edellisen kerran lauantaina, että mies tulee sitten su iltana oman pakollisen menonsa jälkeen.

Sunnuntaina lähdin kokopäiväksi touhuamaan kummilasteni kanssa. Kerroin tästä miehelle. Jossain vaiheessa päivää häneltä oli tullut viesti facebookissa, että "Miten haluat sopia illan suhteen" (Tai joku vastaava). Luin viestin, mutten ehtinyt siinä hötäkässä vastata ja sitten tietysti unohdin koko jutun. Kotiin tultuani laitoin miehelle viestiä että oli ollut kiva päivä, teimme sitä ja tätä jne. Mies vastasi jotain ympäripyöreää ja sitten totesi että lähtee illalla jo junalla sinne paikkakunnalle jossa opiskelee. Ajattelin että aha, ilmeisesti joku muutos hänen kuvioissaan. Totesin sen enempää kyselemättä tai asiasta suuttumatta että okei. Mies vastaa että olenko hänelle vihainen. Sanoin etten tietenkään ole, miksi olisin :D. (Ehdin tässä välissä soittaa ystävälleni joka oli toisella käymässä samassa kaupungissa jossa asun että hän voi tulla illaksi meille, kun mies ei nyt sitten tulekaan.) Mies vastaa että siksi, kun hän meneekin opiskelupaikkakunnalle jo tänään. Sanoin että en ole vihainen, hän on aikuinen ihminen ja päätttää itse menoistaan.

Tähän mies sitten että hän ei todellakaan haluaisi lähteä sinne opiskelupaikkakunnalle, vaan olisi halunnut tulla luokseni. Minä ärsyynnyin aivan suunnattomasti. Kysyin että mitä helvetin peliä tämä on, en minä ala perumaan enää ystäväni tulemista meille siksi että mies soutaa ja huopaa. Mies sanoo tähän että hän oli odottanut että kun hän ilmoittaa lähtevänsä jo tänään opiskelupaikkakunnalleen, olisin pyytänyt häntä jäämään luokseni. Sanoin etten voi lukea miehen ajatuksia, enkä suostu tällaisiin lapsellisiin ja naurettaviin leikkeihin.

Myöhemmin mies soittaa kun olen syömässä ystäväni kanssa meillä, kerron että olen just syömässä, mies siihen että hänellä on hirveä nälkä... ja ettei vielä ole junassa matkalla kohti opiskelupaikkakuntaa (aivan ilmiselvästi yritti sada minua kutsumaan itsensä luokseni tuollaisella säälittävällä kerjäämismetodilla). Myöhemmin hän pahoitteli suuresti käytöstään.

Olemme molemmat yli 30-vuotiaita ihmisiä ja en todellakaan siedä tällaista pelleilyä mieheltä. Sanoin sen hänelle todella suoraan. Miten te arvon ladyt reagoisitte vastaavanlaiseen käytökseen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää sanaa viehättävää, siis miehen mielestä sosiaalinen elämä jne..??! Yök!

Ei ap ainakaan vielä ole edes ihastunut mieheen , silloin oikeesti haluaa olla toisen kanssa kokoajan, varsinkin jos ei viikolla näe. Ja muita voi nähdä yhdessäkin. Arki tulee myöhemmin, ja silloin ehkä ei tehdäkkään taas kaikkea yhdessä. Ja mies voi olla ämmämäinen näköjään, ja fb ja opiskelu niin on kuin joku hmm...

Vierailija
42/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää sanaa viehättävää, siis miehen mielestä sosiaalinen elämä jne..??! Yök!

Ei ap ainakaan vielä ole edes ihastunut mieheen , silloin oikeesti haluaa olla toisen kanssa kokoajan, varsinkin jos ei viikolla näe. Ja muita voi nähdä yhdessäkin. Arki tulee myöhemmin, ja silloin ehkä ei tehdäkkään taas kaikkea yhdessä. Ja mies voi olla ämmämäinen näköjään, ja fb ja opiskelu niin on kuin joku hmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi sanoa, että on kertonut miehelle että hänellä on ystäviä joiden kanssa viettää aikaa. Jotenkin tulee vaikutelma, että mies odotti kuitenkin menevänsä tärkeysjärjestyksessä ystävien ja kummilasten ohi.

Tulee mieleen lapsi joka kokeilee äidinrakkautta, tekee testejä mihin asettuu äidin elämässä.

Jos oli eka kerta tällaista häsläystä, antaisin olla. Siinä voi olla taustalla jotain miksi hän juuri eilen olisi  tahtonut kuulla olevansa tärkeä.

Pitemmän päälle suhde jossa asiat eivät ole helppoja ja mutkattomia voi käydä raskaaksi. Riippuu tietenkin ihmisistä, mutta aika moni nykyään arvostaa enemmän suhteita joissa voidaan olla avoimia, ei lasketa puhelujen ja viestien määrää ja jäädä odottelemaan jos se olisi toisen vuoro vastata (vaikka se asia olisi miten tärkeä).

Tsemppiä ap, toivottavasti tilanne selviää ja lopulta saat suhteen jollaista

kaipaat.

Vierailija
44/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:04"]

Tulisitko sanomaan samat arviot minulle päin naamaa jos kertoisin eilisen tapahtumat kasvotusten sinulle? Tuskimpa, vaan onpa täällä keskustelupalstalla ihanan helppoa nimitellä ja arvostella tuntemattomia ihmisiä.

AP

[/quote]

Olen valmis keskustelemaan asiasta kasvotusten kanssasi.

Vierailija
45/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:05"]

Ajattelen kyllä kakkosen tapaan, että tuo on selvitettävissä ihan puhumalla. Mutta tuo on ainakin itselleni juuri luonnekysymys, perustavanlaatuinen. Jos mies ei itse tiedosta, että hänellä on tapana reagoida noin (koska olet hänelle tärkeä), voi jatko olla vaikeampi. Mutta vaikka itse tiedostaakin, että tämä on tapa kokea asiat  - ainakin itselleni - voi ristiriitoja toki tulla. Esimerkiksi minä voin kokea, että toinen ei välitä minusta tarpeeksi, jos ei katso aiheelliseksi vastata viestiini kohtuullisessa ajassa vaan pitää minua epätietoisuudessa. Niin tuo mieskin varmasti asian koki.

Minusta tämä ketju on sinällään hiukan huvittava. Jos joku av-mamman mies olisi lähtenyt kaupungille ilmoittelematta aikatauluistaan ja av-mamma olisi ollut kotona epätietoisena, mies olisi tietysti "sika" ym. Nyt jos nainen käyttäytyy itse samoin, on miehen jyrkkä reaktio tietenkin "outo" ja mies on "vaikea". Jos taas nainen kilahtaisi miehelle, joka ei olisi ilmoitellut itsestään moneen tuntiin, olisi nainen tietysti vain "normaali".:)

3

[/quote]

Hahah, joo! Ihan totta :D

Vierailija
46/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta miehestä, joka alkoi kontrolloida minua just noin: ensin yritti syyllistää minua loukkantumalla kun en joskus ollut heti tavoitettavissa ja sitten osoitti mieltään lapsellisesti muuttamalla jo sovittuja asioita ja jos en huomioinuut häntä tarpeeksi niin siitä saattoi serata ylidramaattinen joskin kyyneleetön itkukohtaus, jotka välillä ihan julkisiakin - tosin ilman kyyneleitä. Lopulta minun olisi pitänyt olla häneen yhteydessä koko ajan eikä meidän suhteemme ollut edes intiimitasolle ehtinyt (en tiedä onko sillä merkitystä). Lopetin suhteen, minkä jälkeen hän alkoi vainota minua. Sitä on jatkunut jo useamman vuoden - tosin koko ajan vähentynyt kun en ole reagoinut mitenkään. Vuoden vaihteen jälkeen tosin uhkasin viedä kaiken llähetttämänsä postin poliisille, jos vielä jotain tuleee. Juoksen karkuun ihmisiä, jotka yrittävät vähääkään manipuloida minua.

Vierailija
47/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:14"]

Tulisitko sanomaan samat arviot minulle päin naamaa jos kertoisin eilisen tapahtumat kasvotusten sinulle? Tuskimpa, vaan onpa täällä keskustelupalstalla ihanan helppoa nimitellä ja arvostella tuntemattomia ihmisiä.

AP

[/quote]

Olen valmis keskustelemaan asiasta kasvotusten kanssasi.

[/quote]

Itse ei koe tarvetta tavata kasvotusten ihmistä, jonka käytöstavat ovat sitä luokkaa että tuomitaan ihmisiä netissä, tuntematta lainkaan edes ihmistä. Kiitos ei, en koe tarvetta tavata kaltaisiasi.

Joku sanoi etten ehkä ole riittävän ihastunut mieheen. Hmm, taitaapa olla totta. Kyllä kai sitä haluaisi viettää joka sekunnin miehen kanssa jos olisi tolkuttoman rakastunut? Tiedän että mies sensijaan on jopa hiukan ahdistavan lovena minuun. Lienee paikallaan keskustelu veilä tänään illalla, jossa käymme rehellisesti odotuksemme suhteelta läpi.

AP

Vierailija
48/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mitä mälväämistä. Saako joku hupia tästä?

Vierailija
49/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:19"]

Itse ei koe tarvetta tavata kasvotusten ihmistä, jonka käytöstavat ovat sitä luokkaa että tuomitaan ihmisiä netissä, tuntematta lainkaan edes ihmistä. Kiitos ei, en koe tarvetta tavata kaltaisiasi.

[/quote]

Ei kannata haastaa toista, jos ei itsellä rohkeus riitä olemaan sanojensa mittainen.

Huomasitko muuten, että itse käyttäydyit arvostelemallasi tavalla. Tuomitset minut netissä, tuntematta minua lainkaan ihmisenä. :P

Vierailija
50/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin minäkin erityisesti kahdesta syystä. Mieti nyt hetki asiaa miehen kannalta.

- Olit kuitenkin klikannut viestin auki. Mies tietysti olettaa, että olet sen myös lukenut. Kuten oletkin, koska eihän se viesti olisi muuten avattu. Rekisteröinyt et varmaan ole, mutta fakta (jonka mieskin näkee) että avattu on. Eli se on eri asia kuin se, ettei viestiä olisi lainkaan huomattu.

- Tulet kotiin ja lähetät viestin, etkä kommentoi mitään miehen tulosta vaan hehkutat vain kivaa päivääsi? Jos ja kun mies kuvittelee sinun nähneen viestinsä ja itse on odotellut sun vastausta ja luoksesi tulemista, niin tulee varmaan outo fiilis.

- Heti kun mies ilmoittaa, ettei tule, soitat kaverille ja sovit, että hän tulee luoksesi. Ei tietenkään sinun pidä alkaa anelemaan, että mies tuleekin. Mutta sanoitko edes, että harmi kun et tule? Tuosta tulee sellainen fiilis, että sulle on lopulta ihan sama näettekö vai ette.

Eli kokonaisuutena: Mies olisi kyllä voinut toimia paremmin ja suoraan sanoa harmituksensa. Mutta kyllä sun toimintasi tuossa tilanteessa huokuu sitä, ettei sua kovasti miehen näkeminen kiinnosta. Ja hän on vain yksi seura muiden joukossa. Kuinka paljon olet miehestä yleensäkään kiinnostunut?

[/quote]

Ystävä joka tuli luokseni, ei ollut miespuolinen. Ja mitä väliä vaikka olisikin ollut? Kai suhteessaolevalla ihmisellä saa olla ystäviä vastakkaista sukupuolta? Ainakin minulla on, samoin kuin miesystävällänikin.

Mun synti oli olla vastaamatta miehen viestiin jota ei EDES HUOMANNUT! Toisekseen syntini ilmeisesti oli olla anelematta miestä tulemaan luokseni, sen jälkeen kun hän ITSE oli ilmoittanut muuttavansa ennalta sovittuja suunnitelmia. Kolmas syntini ilmeisesti on se että en perunut ystäväni tapaamista, jonka sovin koska MIES ILMOITTI ETTÄ MUUTTAA SUUNNITELMIA EIKÄ TAPAA MINUA ILLALLA.

Anteeksi vaan, mutta en kyllä saa itsestäni mitenkään kuvailemasi kaltaista: " tosi tunnekylmä ja epäempaattinen ihminen, tuskinpa sinun kannattaa harkita parisuhdetta, varsinkin jos kaverit menee aina kumppanin ohitse." Tulisitko sanomaan samat arviot minulle päin naamaa jos kertoisin eilisen tapahtumat kasvotusten sinulle? Tuskimpa, vaan onpa täällä keskustelupalstalla ihanan helppoa nimitellä ja arvostella tuntemattomia ihmisiä.

AP

[/quote]

Vierailija
51/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei koe tarvetta tavata kasvotusten ihmistä, jonka käytöstavat ovat sitä luokkaa että tuomitaan ihmisiä netissä, tuntematta lainkaan edes ihmistä. 

AP

[/quote]

Ööö... Sähän itse haluat että täällä tuomitaan sen miehen käytös. Eli hänet saa tuomita, mutta sua ei?!

Vierailija
52/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu et tääl kirjottelee typeriä jankaavia ihmisiä. Hohhoh, get a fucking life

Vierailija
53/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuisia ihmisiä, vaikka olisivat kuinka herkkiä, tarvitse paapoa - kuka jaksaa. Ja miten sellaisen miehen kanssa, jota pitää koko ajan huomioida, voisi lapsia tehdä. No onhan noitakin kyllä nähty, että että mies on mustasukkainen lapselleen.

Vierailija
54/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parisuhteessa on hyvä olla empaattinen ja antaa kumppanille tukea omalla käytöksellään ja omilla sanoillaan. Sellaiset suhteet on kestäviä, ja niissä on rakkautta puolisoa kohtaan.

Toki jos toinen jatkuvasti tarvitsee vahvistusta niin onhan se aika raskasta, eikä mikään taida silloin auttaa. Mutta tässä tapauksessa, miehellä on enemmän kuin hyvä syy epäillä ap:n sitoutumista parisuhteeseen.

Vierailija
55/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Mies haluaisi marttyyrinä että sinä kerjäisit häntä luoksesi. Aika nopeasti huomaisi että en kerjää. Kuulostaa aika vastenmieliseltä tapaukselta.

Vierailija
56/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:57"]

Itse olen temppamentiltani samanlainen kuin tuo mies ja olisin odottanut jotain vastausta tuohon päivällä lähetettyyn viestiin. Mutta en olisi sitten toiminut kuten tuo mies, vaikka olisin tuntenut samoin. Mutta siis jos olisin päivällä laittanut tuon tiedustelevan viestin niin olisin halunnut siihen vastauksen.

Ja mun voi olla vaikea välillä ymmärtää tuollaisia ap:n kaltaisia viilipytty-ihmisiä.:)

Nykyään kyllä yritän olla draamailematta mutta juuri eräs kaverini ei pariin päivään vastannut viesteihin tärkeästä asiasta, kyllä mulla tunteet meni aika samaan kuin tässäkin tapauksessa, kun toinen ei ymmärtänyt, että asia on tärkeä mulle. Riitaa ei saatu kuitenkaan sit lopulta aikaan asiasta.

[/quote]Siis mitä ihmettä? Jos asia on jo sovittu, miksi enää veivata jotain lisäviestejä. Miksi yksi sopiminen ei riitä? Minä pystyn sopimaan puolen vuoden päähän tarkkoja tapamisaikoja eikä niitä tarvitse sen jälkeen varmistella.

Vierailija
57/57 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa valinnut..