Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettekö vuokralaisillenne joulukorin tai jonkun muun lahjan?

Vierailija
20.11.2020 |

Itse ajattelin viedä kaikille (4 sijoitusasuntoa vuokrattuna) jonkun joulu muistamisen. Ovat hyviä vuokralaisia, joten ajattelin kiittää heitä siitä.

Pitää vaan kasailla pari sinkkukoria ja sitten pari pariskuntakoria. Onkohan alkoholi hyvä idea noihin? Ajattelin Shampanja pulloa pariskunnille ja glökiä sinkuille + sitten tietty muita jouluisia herkkuja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin korottaa vuokraa jokaiselta mulkulta

Vierailija
2/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, annan joulukuun vuokrasta alennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on hieman se tutina, että vuokralaisia lähinnä ärsyttää tuollaiset lahjat, joilla heitä ikään kuin yritetään pakottaa olemaan ärtyneitä vuokranantajia kohtaan. Tässähän on se ikiaikainen vastakkainasettely ahne vuokralordi versus riistetty vuokralainen ja kun tätä vuokralaisten ikiaikaista vihaa riistäjää kohtaan yritetään vesittää lahjuksilla, ne vai tosiaan ärsyttävät. Niinpä jätän itse viemättä, vaikka minusta olisi kiva ilahduttaa. Yhdelle entiselle vuokralaiselle kerran laitoin suklaalevyn eikä siitä edes kiittänyt kun oli kuitenkin sillä tavalla minuun yhteyksissä, että olisi halutessaan voinut tehdä sen. Se jäi oikein ilmaan "huutamaan" se tietty hetki, kun se kiitos olisi luontevasti pitänyt siihen väliin sanoa mutta jätettiin suurieleisesti sanomatta. Se kieltämättä loukkasi, ja viesti oli sen verran selvä, että ymmärrän nyt jatkossa olla enää "nuoleskelematta" niitä, joita "riistään". They love to hate. Suotakoon se heille.

Vierailija
4/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus!

Vierailija
5/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on hieman se tutina, että vuokralaisia lähinnä ärsyttää tuollaiset lahjat, joilla heitä ikään kuin yritetään pakottaa olemaan ärtyneitä vuokranantajia kohtaan. Tässähän on se ikiaikainen vastakkainasettely ahne vuokralordi versus riistetty vuokralainen ja kun tätä vuokralaisten ikiaikaista vihaa riistäjää kohtaan yritetään vesittää lahjuksilla, ne vai tosiaan ärsyttävät. Niinpä jätän itse viemättä, vaikka minusta olisi kiva ilahduttaa. Yhdelle entiselle vuokralaiselle kerran laitoin suklaalevyn eikä siitä edes kiittänyt kun oli kuitenkin sillä tavalla minuun yhteyksissä, että olisi halutessaan voinut tehdä sen. Se jäi oikein ilmaan "huutamaan" se tietty hetki, kun se kiitos olisi luontevasti pitänyt siihen väliin sanoa mutta jätettiin suurieleisesti sanomatta. Se kieltämättä loukkasi, ja viesti oli sen verran selvä, että ymmärrän nyt jatkossa olla enää "nuoleskelematta" niitä, joita "riistään". They love to hate. Suotakoon se heille.

Sulla on ollut huono säkä yhden vuokralaisen kanssa. Mulla ei ole ollut vuokralaisia, mutta sedälläni on ollut useamman vuoden. Muistaa heitä jouluna kortilla ja/tai jollain pienellä. Aina on ollut tullut sydämelliset kiitokset ja hyvät joulun toivotukset takaisin.

Ehdotan että kokeilet uudestaan etkä tuomitse kaikkia yhden käytöksen perusteella.

Vierailija
6/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukortin sain yhtenä jouluna kuuden vuoden aikana. itse lähetin heille joka joulu. kortin.

Vierailija
7/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kullini imettäväksi.

Sulla lienee miespuolisia vuokralaisia?

Vierailija
8/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ajatus!

Kiitos, eli kasaan jokaiselle jonkun kivan joulukorin. Budjetiksi ajattelin noin 125€/ asunto. Luulen että ainakin sinkkuopiskelijat tykkäävät.

-AP-

Vierailija
9/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kajamohan vie vuokralaisilleen kinkun ja kalja kopan kyllä ay toverit maksaa???? vai oliko se toisin päin yli syöneille demari sioille pitäisi viedä lahjuksia?????

Vierailija
10/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joulukortin sain yhtenä jouluna kuuden vuoden aikana. itse lähetin heille joka joulu. kortin.

Tällainen on ärsyttävää, että muistamisessa on taka-ajatuksena, että pitäisi saada saman verran takaisin. Ostakaa ne lahjat ja kortit samantien itsellenne, niin on mieleinen ja säästyy mielipaha. Kiittää muistamisesta olisi kyllä syytä, jos siihen on luonteva mahdollisuus.

Vierailija
11/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kullini imettäväksi.

Sulla lienee miespuolisia vuokralaisia?

Mm. sinun isäsi.

Vierailija
12/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien avaimenperät kaikille vuokralaisille.

Vierailija
13/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää nuo vuokralaiset joten en ole korottanut vuokraa kolmeen vuoteen. Ja nyt korona aikana en varmasti aio nostaa.

Sitäpaitsi minulle riittää jos saan noista liki 2000€ ekstratuloa/kk ja parempi se että vuokralaiset pysyvät pitkään niin ei tule tyhjiä kuukausia.

-AP-

Vierailija
14/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat mukavalta vuokraisännältä!

Tällaisia tapauksia saisi olla enemmänkin.

Vierailija
15/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä odotan vuokralaisteni antavan minulle joululahjaksi vähintään punaviinipullon.

Vierailija
16/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään lahjaa, ja olen asunut vuokralla koko aikuisikäni.

Vierailija
17/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolle. En ole vuokralaisena koskaan saanut mitään lahjaa vuokranantajalta, enkä vuokranantajana myöskään antanut lahjaa.

Vierailija
18/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien tuhkatkin pesästä

Vierailija
19/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen on ärsyttävää, että muistamisessa on taka-ajatuksena, että pitäisi saada saman verran takaisin. Ostakaa ne lahjat ja kortit samantien itsellenne, niin on mieleinen ja säästyy mielipaha. Kiittää muistamisesta olisi kyllä syytä, jos siihen on luonteva mahdollisuus.

Jo Marcel Mauss sanoi: vastikkeetonta lahjaa ei ole. Kyllä siitä lahjasta aina jotain jää velkaa. Siksi on parasta pitää nämä vuokrasuhteet puhtaasti sellaisina. 

Vierailija
20/21 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö muistaa vuokraisäntää jotenkin? Viinipullo tms? Ihan vakavissani kysyn, On tosi mukava pariskunta.