Miten joku voi kuvitella, että naisen seuraaminen kaupassa johtaa johonkin hyvään?
Eilen illalla kaupassa maskikasvoinen mies katsoi minua kiinnostuneesti. Ei siinä vielä mitään, mutta kun menin katselemaan toista hyllyä, niin hetken päästä selän takaa kuuluu hiljainen vihellys. Se sama mies vihelsi minulle ja seisoi nyt paikallaan katsellen minua muutaman metrin päässä. Vaikka hänellä olikin maski, uskoin nähneeni että hän hymyili, silmät näyttivät siltä. Lähdin toiseen suuntaan.
Eikös hetken kuluttua se sama mies tule taas katselemaan samaa hyllyä kanssani vilkuillen minua. Lähdin taas muualle. Tämä mies seurasi minua koko ajan, ehdin sokkeloida kaupassa muutaman minuutin ajan ja jokaisella kerralla lopputulos oli se, että mies tuli sinne missä minä olin.
Sitten olinkin jo saanut ostokseni tehtyä, menin kassalle ja lähdin kotiin. Onneksi miestä ei enää näkynyt. Oli todella omituinen koko tilanne.
Mitä voi liikkua tuollaisen ihmisen päässä? Miten joku edes voi ajatella, että mitä enemmän pakottaa itseään toiselle, sitä enemmän toinen kiinnostuu? Sehän menee juuri päinvastoin😬
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Olisit kysynyt siltä idiootilta, mitä hän haluaa ja uhannut ilmoittaa häirinnästä myyjille/vartijalle.
Kuitenkin mies oli vain ostoksilla ja ehkä vihelteli itsekseen. Toki aina kannattaa ylireagoida ilman aihetta.
Onneksi itse rumana naisena saa olla rauhassa miesten ahdisteluilta
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika yksinkertaiselta tapaukselta. Aika typerää yleistää taas yksi tapaus koskemaan kaikkia vastaavia tapauksia, mutta trolliltahan tämä aloitus haisee ja pahasti.
Onko siellä joku kauppakyylä vai miksi tuollainen reaktio?
Vai olisiko niin että kyseessä oli lyhyt ja ruma mies joten pakit sai heti. Jos olisi ollut 2metrinen laatikkoleuka komistus niin olisit hypännyt sen syliin samantien ja lähtenyt panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, karmea tilanne! Eräs mun kesätyöpaikan mies ihastui minuun tulisesti. Pyyteli treffeille ja hakeutui seuraan. Sitten yhtenä pimeänä loppusyksyn iltana puhelimeeni tuli häneltä whatsapp-viesti, että katsopa ikkunasta. Siellä hän odotteli luokseni pääsyä tuliaisten kanssa. Missään vaiheessa en ollut kertonut, missä asuin ja mun puhelinnumerokin oli salainen. Mua puistatti. Tämä ei oikeastaan liity Ap:n kokemukseen muuten kuin että tuollaiset tyypit ovat pelottavia.
Miten tilanne päättyi.
Sen illan osalta se päättyi siihen, että kerroin mulla olevan vieraita jo valmiiksi. En ollut osannut varautua tilanteeseen millään tavalla. Sikälikin juttu oli ongelmallinen, että kyseinen mies oli mun työpaikalla esimiesasemassa ja asetelma ahdisti mua. Tuon illan jälkeen mulla oli tapana pitää valoja sammuksissa, joten mun asunto näytti siltä kuin en olisi ollut lainkaan kotona. Olin todella onnellinen mun pestin päätyttyä, sillä pääsin palaamaan takaisin kotikaupunkiini. Kyseessä oli siis mun kesätyöpaikka, jossa olin vielä myöhään syksyllä erään työkaverin loman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko niin että kyseessä oli lyhyt ja ruma mies joten pakit sai heti. Jos olisi ollut 2metrinen laatikkoleuka komistus niin olisit hypännyt sen syliin samantien ja lähtenyt panemaan.
Voi tsiisus sun juttujas. Maskin takaa on aika vaikea nähdä leuan muotoja.
P.S. Ihan sama mikä mies minulle viheltelee, ei se minua sinkuksi tee🧐
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pidätkö itseäsi modernina, itsenäisenä ja voimaantuneena naisena? -eri
Siis hyi helvattu, olipa creepyä. Miten ääliö täytyy olla jos kuvittelee naisella pöksyjen kostuvan stalkkaamisesta ja siitä, että viheltää kuin koiralle. Tsetseh typykkä, setä antaa namia. Yök.
Näin se vaan on, maskin kanssa pohjasakka kuvittelee olevansa anonyymejä ja voivansa tehdä mitä tahansa. Omalla naamalla eivät kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis hyi helvattu, olipa creepyä. Miten ääliö täytyy olla jos kuvittelee naisella pöksyjen kostuvan stalkkaamisesta ja siitä, että viheltää kuin koiralle. Tsetseh typykkä, setä antaa namia. Yök.
Näin se vaan on, maskin kanssa pohjasakka kuvittelee olevansa anonyymejä ja voivansa tehdä mitä tahansa. Omalla naamalla eivät kehtaisi.
Otapa kultapieni selvää, mitä stalkkaaminen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MIKSI MIEHET EI LÄHESTY NAISIA, BYHYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Toi on stalkkaamista. Se on creepyä ja sairasta ja rikollista ja tosi pelottavaa. On meille naisille liiankin tuttua . Miehille ei kannata hymyillä, niitä ei kannata yervehtiä, niille ei kannata jutella, koska saat niistä stalkkerin oeräösi. On kokemusta, kuten suurimmalla osalla naisista. Ja vaikka et tekisikään mitään, niin saatat saada staljjerin perääsi. Semmoisista kannattaa pysyä kaukana, ovat häiriintyneitä, potentiaalisia raiskaaj...
Otapa kultapieni selvää, mitä stalkkaaminen tarkoittaa. Ja puhu suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En pidä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, karmea tilanne! Eräs mun kesätyöpaikan mies ihastui minuun tulisesti. Pyyteli treffeille ja hakeutui seuraan. Sitten yhtenä pimeänä loppusyksyn iltana puhelimeeni tuli häneltä whatsapp-viesti, että katsopa ikkunasta. Siellä hän odotteli luokseni pääsyä tuliaisten kanssa. Missään vaiheessa en ollut kertonut, missä asuin ja mun puhelinnumerokin oli salainen. Mua puistatti. Tämä ei oikeastaan liity Ap:n kokemukseen muuten kuin että tuollaiset tyypit ovat pelottavia.
Miten tilanne päättyi.
Sen illan osalta se päättyi siihen, että kerroin mulla olevan vieraita jo valmiiksi. En ollut osannut varautua tilanteeseen millään tavalla. Sikälikin juttu oli ongelmallinen, että kyseinen mies oli mun työpaikalla esimiesasemassa ja asetelma ahdisti mua. Tuon illan jälkeen mulla oli tapana pitää valoja sammuksissa, joten mun asunto näytti siltä kuin en olisi ollut lainkaan kotona. Olin todella onnellinen mun pestin päätyttyä, sillä pääsin palaamaan takaisin kotikaupunkiini. Kyseessä oli siis mun kesätyöpaikka, jossa olin vielä myöhään syksyllä erään työkaverin loman ajan.
Olin eräässä liikuntakeskuksessa asiakkaana ja kävin usein susäpyöräilytunneilla. Samat ohjaajat niissä. Eräs miesohjaaja jututti minua ja muitakin. Olin ollut asiakkaana noin 4 kk, kun eräänä iltana tämä mies soitti minulle ja pyysi trffeile. Numeroni on salainen. Tiesi minusta oaljon, oli ottanut tuedot asiakasrekisteristä. Loppui sen kuntokeskuksen asiakkuus siihen
Maskin aiheuttama anonymiteetti tekee ihmiset oudouksi, heistä tulee palstahulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En pidä.
Ap
Et osaa siis avata suutasi ihan itse? Anonyymilla palstalla itkeminen auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tilanne päättyi.
Olin eräässä liikuntakeskuksessa asiakkaana ja kävin usein susäpyöräilytunneilla. Samat ohjaajat niissä. Eräs miesohjaaja jututti minua ja muitakin. Olin ollut asiakkaana noin 4 kk, kun eräänä iltana tämä mies soitti minulle ja pyysi trffeile. Numeroni on salainen. Tiesi minusta oaljon, oli ottanut tuedot asiakasrekisteristä. Loppui sen kuntokeskuksen asiakkuus siihen
Minulle kävi lähes samoin. Olin jäsenenä kuntosalilla. PT, joka oli tehnyt minulle ohjelman tuli sen jäljeen eräänä päivänä kun olin treenaamassa. Kyseli ensin miten pn mennyt, sitten tuli viereen ja laittoi käden harteilleni ja vetäisi kainaloon "näyttääkseen jonkun treeniliikkeen", loppui jäsenyys siihen. Kuulin myöhemmin, että oli lähennellyt myös muita naisia ko salilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla mene kassalle pyytämään apua. Kerran oon joutunut menemään kaupassa olevan vartijan luo.
Ja mitä luulet että myyjä tekee? Pitää metoo-puheen? Voimaantunut nainen ei kykene itse avaamaan suutaan?
Tajuatko, miten vaarallinen tuollainen voi olla? Kauppiaalla on enemmän valtaa asettaa asiakkaalle rajoja kuin sillä ahdisteltavalla.
Vierailija kirjoitti:
Maskin aiheuttama anonymiteetti tekee ihmiset oudouksi, heistä tulee palstahulluja.
Tarkoitin siis, että siitä miehestä tuli palstahullu tosielämässä. En sitä, että ap:sta tuli palstahullu.
Ja mitä luulet että myyjä tekee? Pitää metoo-puheen? Voimaantunut nainen ei kykene itse avaamaan suutaan?