Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Myös jos pidättelee suolikaasujaan pitkään, alkavat ne tulla ulos muita reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Myös jos pidättelee suolikaasujaan pitkään, alkavat ne tulla ulos muita reittejä.
Linkki? Onko muka totta? Aprillipäivään on a i k a a
Mistä johtuu kissanpissamainen haju ihmisessä? Kyse ei ole peseytymisen eikä deodorantin käytön puutteesta eikä myöskään vaatteiden pesusta. Jokin hormonaalinen juttu? Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu kissanpissamainen haju ihmisessä? Kyse ei ole peseytymisen eikä deodorantin käytön puutteesta eikä myöskään vaatteiden pesusta. Jokin hormonaalinen juttu? Mikä?
Mies treenasi joskus tosissaan ja söi ihan älyttömät määrät proteiinia. Ilmeisesti se ruokavalio aiheutti kissanpissamaisen hajun hikeen. Myöhemmin on kyllä treenannut, mutta ei ole ollut yhtä äärimmäisellä ruokavaliolla eikä ole enää haissut tuolta.
Oikeat rakkausjututhan on kemiaa. Yksi juttu mikä itselle tuli kerran. Että kyseinen henkilö saattoi olla kaukainen serkku. Eli luonto ikään kuin sanoi että ei ole sopiva mulle.
Minä olen monesti miettinyt, että miten esim hormoniehkäisy vaikuttaa parinvalintaan. Itsellä ainakin hormonaaliset muutokset vaikuttavat siihen, minkä tuoksuisena koen mieheni. Raskaana ollessani mieheni haisee mielestäni jopa melkein pahalle, en mielelläni pussaile ja on tosi tarkkaa, mille hengitys haisee jne.
Sitten kun raskaus on ohi, en taas sais miehestä tarpeekseni, tuoksun kanssa ei mitään ongelmaa ja suudella voisin loputtomasti 😅 neljä lastakin saatu sitten aikaiseksi, vetovoima ei lopu. Ilmeisesti mun raskauskroppa ei sitten niin tykkää hänestä. Seksi tosin onnistuu silloinkin.
Itse rn tosin ole mieheni kanssa ollessa hormoniehkäisyä käyttänyt, joten en tiedä muuttaisiko se viel jotain.
Ihmiset haisee niin erilaiselle. Ex-mies haisi joltain vastenmieliseltä vaikka kävi pari kertaa päivässä suihkussa ja vaihtoi joskus vaatteetkin, poltti tupakkaa ja joi iltaisin kaljaa mutta ei käyttänyt lääkkeitä.
Nykyinen poltti suhteen alussa, ei ryypännyt lainkaan, söi lääkkeitä kilokaupalla, pesi pari kertaa viikossa itsensä vanhanaikaisessa saunassa ja vaihtoi vaatteitakin joskus. Ei haissut miltään.
A. Onko miehen kroppa ketoosissa ? .....
B.Jos asunnossa hometta silloin tuoksuu ummehtuneelta ......
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on vaikea erottaa ominaishajua kaikesta muusta.
Monella on hygienian kanssa ongelmia, ja vaatteita vaihdetaan harvoin, niitä ei pestä tarpeeksi korkealla lämmöllä tai niitä ei kuivateta kunnolla. Esim. huonosti kuivuneet vaatteet alkaa haista ihan järkyttävältä, maakellarin tapaiselta.
Eikä moni osaa suihkussakaan pestä itseään! Seistään vain hetki valuvan veden alla mitään tekemättä ja sitten ihmetellään, miksi hiki ja tali haisee.
Tietysti huono ruokavalio tai erilaiset sairaudet vaikuttavat myös hajuun.
Juuri nuo syyt ovat miksi ominaishajua on vaikea erottaa. Ominaishaju peittyy muiden tuoksujen alle. Ihmiset käyttävät hajusteita, deodoranttia, hajustettuja pesuaineita yms.
Pitkäaikainen ummetus aiheuttaa joillakin pahan hajun. Eräs sukulaismies oli saanut päähänsä syödä joka päivä samaa ruokaa, kun vaimonsa laittamat hyvät ruoat ei kelpaa. Usein miehellä ummetusta, ja vakioruoka muhii suolistossa pitkään ja aiheuttaa pahan hajun koko asuntoon. Vaimo kärsii ja pitää sitten nukkua hajuvesituppo tyynyllä.
Olen erittäin hajutarkka enkä voisi kuvitella olevani jonkun sellaisen kanssa jossa joku outo ominaishaju. Omaa hajua ei saa peittää tuoksuilla.
Vierailija kirjoitti:
Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.
Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.
Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.
Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.
Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksilla
Mutta luonnon omia keinoja on kuitenkin ok ohittaa esim. keinohedelmöityksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.
Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.
Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.
Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.
Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksillaMutta luonnon omia keinoja on kuitenkin ok ohittaa esim. keinohedelmöityksellä?
Ja leikellä itseään eli silpoa sukupuolensa? Kummallisinta on että lääkäri ei myönnä kohdunpoistoa jos biologinen nainen haluaa esim terveydellisistä syistä tai muuten vain mutta ovat valmiita silpomaan miehen peniksen pois kokonaan jotta voi olla nainen tai jos nainen haluaa olla mies niin tehdä sille tekopeniksen...ja sekin on näköjään "luonnon oma keino" että on sateenkaariperheitä...
saanut monia tulehduksia sinun hoitamattomasta alapäästäsi käy gynellä
Oi. Mun mies on todella tuoksuton/hajuton. Joskun baariin lähtiessä laittaa jotain "tuoksua" ihan liikaa, ei oo mun kulta (30v yhdessä)