Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?

Vierailija
19.11.2020 |

Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?

Kommentit (936)

Vierailija
1/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kemiaa. Mulle on käynyt pari kertaa sinkkuiluaikoina niin, että miehen ominaishaju on ollut mun nenääni ihan sietämätön, eikä kyse ollut huonosta hygieniasta. Ei vaan ole pystynyt jatkamaan suhdetta, vaikka toinen olisi ollut kuinka mukava.

Sen sijaan nykyinen puolisoni tuoksuu aina tosi hyvälle, vaikka olisi hikoillut tai unohtanut käydä suihkussa.

Vierailija
2/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kemiaa. Mulle on käynyt pari kertaa sinkkuiluaikoina niin, että miehen ominaishaju on ollut mun nenääni ihan sietämätön, eikä kyse ollut huonosta hygieniasta. Ei vaan ole pystynyt jatkamaan suhdetta, vaikka toinen olisi ollut kuinka mukava.

Sen sijaan nykyinen puolisoni tuoksuu aina tosi hyvälle, vaikka olisi hikoillut tai unohtanut käydä suihkussa.

Mistä sen sitten tietää onko kyse hygieniasta vai jostakin muusta? Ei nähdä niin usein että tietäisin peseekö hän hampaita tai peseekö vaatteita liian harvoin tms. Suihkussa hän ainakin käy säännöllisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen pestä pesukone sitruunahapolla ja tyhjentää nukkasihti. Vaatteet alkaa haista just tolta jos pesukone on likainen.

Vierailija
4/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen sitten tietää onko kyse hygieniasta vai jostakin muusta? Ei nähdä niin usein että tietäisin peseekö hän hampaita tai peseekö vaatteita liian harvoin tms. Suihkussa hän ainakin käy säännöllisesti.

Ap

No kyllä pesemättömyyden haistaa. Muistan miltä se toinen ällön hajuinen mies haisi, tuli mueleen tunkkainen kanelin haju. Kaneli, ei kameli 😂

Vierailija
5/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.

Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.

Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.

Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.

Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksilla

Vierailija
6/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.

Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.

Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.

Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.

Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksilla

Tätä on vaikea uskoa ennen kuin on itse kokenut sen.

Vierailija
7/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vaikea erottaa ominaishajua kaikesta muusta.

Monella on hygienian kanssa ongelmia, ja vaatteita vaihdetaan harvoin, niitä ei pestä tarpeeksi korkealla lämmöllä tai niitä ei kuivateta kunnolla. Esim. huonosti kuivuneet vaatteet alkaa haista ihan järkyttävältä, maakellarin tapaiselta.

Eikä moni osaa suihkussakaan pestä itseään! Seistään vain hetki valuvan veden alla mitään tekemättä ja sitten ihmetellään, miksi hiki ja tali haisee.

Tietysti huono ruokavalio tai erilaiset sairaudet vaikuttavat myös hajuun.

Vierailija
8/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.

Aasialaiset taas sanovat, että valkoiset haisevat ällöttävälle.

Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.  

Vierailija
9/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies pitää sukkia ja kalsareita monta päivää putkeen.

Vierailija
10/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sillä on housussa tai sit se piereskelee äänettömiä pieruja.

Vierailija
11/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju riippuu sitä mikä on elimistön mikrobikuorma. Tuberkuloosi-infektio saa ihmisen haisemaan esim. kaljalta ja muut ympäristömykobakteerit lienee sama asia. 1800-luvulla ihmisillä oli niin korkea mikrobipitoisuus elimistössä että ruumiinlämpökin oli korkeampi kuin nykyään. Elämän pidentäminen riippuu pitkälti siitä miten näitä mikrobeja saa pidettyä kurissa esim. säännöllisillä mikrobilääkekuureilla. Sokeri saa mikrobit lisääntymään nopeammin, siksi sokeri on epäterveellistä, mutta sokeri yhdessä antibioottien kanssa tehostaa antibiootin vaikutusta tutkimusten perusteella. Joten jos syö vaikka sokerikakkua, niin yksi antibioottitabletti aina perään.

Vierailija
12/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalossa asuvan haistaa jo kaukaa.

Vierailija
13/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hometalossa asuvan haistaa jo kaukaa.

Mullakin tuli mieleen, että hometalossa asuu jos haju on perunakellarimainen. Tarttuu vaatteisiin ja oikeastaan kaikkeen se haju. Välillä voi haista huomaamattomammin.

Vierailija
14/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen haisuliukko on? netissä oli kiinnostava artikkeli naisesta joka pystyy haistamaan ihmisistä tulevan alzheimerin. se aiheuttaa ihmiseen hajuun muutoksia ja tämä nainen pystyy sen haistamaan. ekana haistoi sen omasta miehestään jo kauan ennen kuin mies alkoi oireilla muutoin. haju oli paha ja nainen epäili ensin hygieniaongelmia mutta syy oli sitten tämä. toivottavasti tämä haju on jotain muuta kuin tulevaisuudessa puhkeava alzheimer

Vierailija
15/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo sama ongelma. En nähnyt siihen mitään ilmeistä syytä kuten huonosti pestyt vaatteet tms.

Aloin "ujuttamaan" hänen käyttöönsä pesuainetta, joka on melko hapan, ostan sen apteekista. Ilmeisesti jotain muuttui vähitellen, koska haju hävisi. Uskoisin, että mieheni kohdalla oli kyse iholla viihtyvistä mikrobeista, joiden tasapaino muuttui ihon happamuuden muuttuessa.

Jos mies kiinnostaa riittävästi, kannattaa kokeilla.

Vierailija
16/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä tapailin kerran erästä miestä ja en aluksi tajunnut mitään kun ei oltu fyysisesti kovin lähekkäin. Sit ekan kerran kun päädyttiin sänkyyn, niin esileikin aikana tajusin, että tyyppi haisee todella vastenmieliselle. Se varmaan vielä jotenkin voimistui seksin aikana. Jotenkin hiivamaiselle tsm. Ihan puhtaan oloinen ja näköinen kaveri. En sit kehdannut enää jarruja päälle siinä kohtaa, hommailtiin hommat loppuun, mutta meni fiilis ja jäi viimeiseksi kerraksi kun nähtiin.

Vierailija
17/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä Alzheimerkin johtuu mikrobeista. Sen vuoksi sen voi haistaa, jos on tarkka hajuaisti, varsinkin koirat pytyvät helposti siihen.. Tilanne ei ole erilainen muidenkaan kroonisten sairauksien osalta. Kaikki krooniset sairaudet johtuvat aina mikrobeista. Aina. Jopa niinkin arkipäiväinen ongelma kuin tenniskyynärpää johtuu mikrobeista, koska sitä voi olla ilman merkittävää rasitustakin. Rasitus vain altistaa mikrobi-infektioille. Lääketieteellä on tietysti vaikea hyväksyä tämä, joten ollaan keksitty kaikenlaisia kiertoilmauksia infektioille, kuten steriili infektio, kun mikrobeja ei ole löydetty. Tai että tulehdusta voi olla ilman mikrobejakin. Voi olla joo, mutta jos elimistössä on jokin akuutti vamma, niin mikrobit kyllä osaavat tulla paikalle aivan heti hyödyntämään tilannetta.

Vierailija
18/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemia on räjähtänyt.

Vierailija
19/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mä tapailin kerran erästä miestä ja en aluksi tajunnut mitään kun ei oltu fyysisesti kovin lähekkäin. Sit ekan kerran kun päädyttiin sänkyyn, niin esileikin aikana tajusin, että tyyppi haisee todella vastenmieliselle. Se varmaan vielä jotenkin voimistui seksin aikana. Jotenkin hiivamaiselle tsm. Ihan puhtaan oloinen ja näköinen kaveri. En sit kehdannut enää jarruja päälle siinä kohtaa, hommailtiin hommat loppuun, mutta meni fiilis ja jäi viimeiseksi kerraksi kun nähtiin.

Varmaan olikin hiivaa? Huono ruokavalio, paljon sokeria ja muita hiilareita. Ja kaljaa...

Vierailija
20/936 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ilmeisesti minussa on jokin tuollainen ominaiskemia koska kaikki ihmiset (sukupuolesta riippumatta) on ihan aina karsastaneet ja jos ovat olosuhteiden pakosta joutuneet olemaan enemmän tekemisissä niin "se jokin" minussa on saanut ihmisillä jotenkin karvat pystyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi