Onpas viihtyisäksi tuunailtu myyntiä varten tämä talo ;)
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:01"]
Tuo on ihana talo.. lähtee haaveilijalla mielikuvitus lentoon. Varmaan kuolinpesä, josta halutaan eroon äkkiä ja on otettu kuvat kesken tyhjennyksen. Se pisuaari wc-telineenä oli kyllä ällö. Tätä ilmoitusta olen katsellut ja sama meininki:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-maatilat/8271159
Tosin tuossa ei olisi enään mitään pelastettavaa. Mietin vain tuota linkkaamaani että joku vanhus on oikeasti elänyt tuon saastan keskellä. Keittiö etenkin on järkyttävä.
[/quote]
Se "pisuaari" on kylläkin ennenvanhanen lavuaari.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:39"]Kaamea. Vesi tullut katostakin läpi kun kattomaalit kupruilevat. Harvoin näkee mitään noin järkyttävää = ) .
Hintapyyntö on ihan päin mäntyä. Tuosta voisi max. maksaa ehkä 100 000e ja sekin voi olla liikaa. Lisäksi lämmitys tuollaisessa talossa tulisi maksamaan maltaita. Varmaan ihan mätä ja laho ja homeessa yltympäriinsä.
[/quote]
oiskohan se kuitenkin pinkopahvikatto? Pinkopahvin kupruileminen on ihan normaalia, kun ilmankosteus vaihtelee.
Hassua, että monille rapistuneet pinnat ovat automaattisesti merkki hometalosta... :)
Terveisin maaleiltaan rapistuneessa talossa asuva, monien uusien talojen sisäilmasta oireileva
[/quote]
Jep, pinkkarit näkyy olevan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:50"]
Selvästi kuvat otettu kesken talon tyhjennyksen. Yhdessä kuvassa rollaattori, liekö talo vanhuksen joka kenties jo kuollut.
[/quote]
Vanhus jolla on iso uusi telkku ja muumimukeja? Aivan järkyttävä rötiskö, home haisee ruudun tälle puolelle asti. Ja paska. En elämän kuuna päivänä koskisi tuollaiseen.
[/quote]
Miksei voisi olla isoa telkkua? Mun 95vuotiaalla papalla on 42tuumainen taulu tv, koska siitä näkee huononäköinenkin hyvin, toisin kuin pienestä putkitelkusta.
Ton sijaintihan on ihan huippu! Todellakin ostaisin, jos olisi varaa satsata kunnolla ihan täydelliseen renppaan/entisöintiin.
Voi olla kaupan peruuntumisen syynä sekin, että pankissa joku tämän ketjun kauhistelijoiden hengenheimolainen pyörsi lainalupauksen kun näki kuvat. Näkemättä on vaikea arvailla mitä kaikkea kriittistä tekemistä tuon kanssa on, mutta hinta on sen verran halpa, että sitä luultavasti kyllä riittää ja kauppakirjaan eritellään jokainen naulanreikäkin todeten se lähtökohtaisesti vialliseksi tai vähintään teknisen käyttöikänsä ylittäneeksi. Hieno projekti jollekin jolla on rahaa ja energiaa.
Ei auttaisi ottaa kuvia kesken talon tyhjennyksen! Tuosta voi saada paljon kamalamman kuvan kuin todellisuus on. Tuskin kukaan nyt ihan tuollaisessa sekamelskassa on asunut!
Täydellisen remontinhan tuo joka tapuksessa vaatii.
Talo on ollut myynniss hyvin pitkään. En ikinä käyttäisi välittäjää, joka laittaa tuollaisia kuvia myynti-ilmoitukseen.
Tuttuni linkkasi tuon talon facebookissa viime vuoden keväällä. En hirveästi ihmettele, ettei ole mennyt kaupaksi.
Minä kyllä ottaisin tuon talon, jos mies sen kunnostaisi! Ja mun mies osaisi tehdä sen. Mutta ei, se haluaa vaan UUDEN talon. Tuossahan on sijaintikin ihan kohdallaan, kaikki keskustan palvelut. Mutta on tuo hinta silti 120 000 euroa yläkanttiin. Rakennuksella itsellään kun tuskin on paljoa arvoa.
Toi voisi mennä paremmin kaupaksi ihan tyhjänä. Tai pitäisikö suoraan sanoa, että yrittävät myydä sitä tonttia vaan ja purkaa talon pois. Kuvien perusteella talo on aivan varmasti mätä. Ja vaikkei joka kohdasta olisikaan, pitää olla todella paljon rahaa, että tuon saisi kuntoon, olisiko se sen väärrtti? Onko toi talo hyvällä paikalla tai edes säilyttämisen arvoinen?
Minun silmissäni toi on pelkkää purkukamaa.
Välittäjä ilmoittaa nettisivuillaan, ettei pelkää hometaloja tai rakennusvirheitä. Mitähän tästä kaikesta voisi päätellä.
Itse asiassa tuo ei ole välttämättä huono tai hometalo, ja monenlaisia olen faijan (timpuri, Panu Kailansa lukenut) matkassa nähnyt. Putket ja sähköt on uusittava, mutta talossa on konesaumattu peltikatto (varmaan käyttöikänsä päässä). Se on hyvä kattomateriaali. Toivottavasti putket ei ole kusseet. Tuossa tuskin on tehty 70-luvun muovitiivistysremppoja, kylppäriä ei ole tehty ainakaan yläkertaan välipohjaa kastelemaan, kellarin seinät luonnonkiveä (ei ime vettä kuten betoni). Putket vaikuttaa 40-lukuisilta. Se pisuaariksi luulemanne on, se on vanhanmallinen 30-lukulainen lavuaari, olen nähnyt noita vanhoissa hirsitaloissa. Kupruilu katossa on pinkopahvia, jossa ei ole vuotojälkiä. Pinkopahvin kupruilu on normaalia, jos tila ei ole ollut kovin ahkerasti lämmitetty, eli katto ei ilmeisesti ole vuotanut .Tapettikin kupruilee esim. mökeillä, jos tilaa ei jatkuvasti lämmitetä, jolloin se imee keväällä ja syksyllä kosteutta ilmasta. Se mikä tuossa pitää huolellisesti tarkistaa, on alahirret, ikkunoiden ympäristöt ja alapohja ja putkien ympäristöt. Kuisteista ainakin toinen vaikuttaa purkukuntoiselta, maa ympärillä kohonnut.
Hintaa ihan liikaa työmäärään nähden. Kuviin olisi tosin voinut paikkoja hiukan järjestää, mutta jos jotakuta todella kiinnostaa, niin hän tietää että sisustuksella ei ole mitään merkitystä tässä tapauksessa. Voisin ostaakin huolellisen tarkastamisen ja lottovoiton jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:50"]
Maaseudulla on useita aivan ihania, hirsisiä talovanhuksia mutta todella monen on "pilannut" aikamiespoikana asustellut pappa. Haaveilen entisöitävästä vanhasta talosta, mutta saattaisi kyllä tulla itku silmään kerran jos toisenkin jynssätessä vuosikymmenten paska- ja likakerrosta pois joka ikisestä kohdasta. Siinä ei mitkään pienet maalailut auta. :) Haju on myös yleensä aika ihana, varsinkin niissä taloissa joissa papan seurana on ollut puoliksi villiintynyt kissalauma.
[/quote]
Silloin kyllä armeliaimpaa kaikin puolin on repiä pinnat auki ja vaihtaa kaikki mikä ei enää ole pestävissä.