Ensimmäinen paasto
Olisiko hyvä idea kokeilla olla yksi päivä syömättä? Juomaksi paastopäivälle muutama litra kivennäisvettä?
Olisiko toteutus noin yksinkertainen? Mites muut paaston suunnittelijat?
Kommentit (10)
Olen ollut sitruunamehupaastolla kaksi viikkoa. Suoli pitää tyhjentää kerran päivässä. En lähtisi mihinkään vesipaastolle.
Itse pidän 1-2 24 h paastoa kuukaudessa. Juon vettä, elektrolyyttejä ja mustaa kahvia. Mutta pätkäpaastoan muutenkin, joten tämä on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaankin siitä, mitä tällä tavoittelet.
En oikeastaan tavoittele mitään. Arvelen paaston olevan ihmiselle terveellistä. Siinäpä lyhykäisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän 1-2 24 h paastoa kuukaudessa. Juon vettä, elektrolyyttejä ja mustaa kahvia. Mutta pätkäpaastoan muutenkin, joten tämä on helppoa.
Yksi päivä syömättä rytmillä tulee herkästi noin 40 tunnin paasto kuin itsestään :)
Voihan sitä tuolla kokeilla. Varaudu siihen että seuraavana päivänä voi olla energiat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä syömättä rytmillä tulee herkästi noin 40 tunnin paasto kuin itsestään :)
Joo, olen joskus noudattanut ADF, jossa söin vain joka toinen päivä ja välissä aina reilu 40 h paastoa. Koin tämän kuitenkin itselleni liian raskaaksi ja siirryin sitten tähän.
Jo pitkään pari paastopäivää viikossa, tai no 5:2 mukaisia paastopäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Jo pitkään pari paastopäivää viikossa, tai no 5:2 mukaisia paastopäiviä.
Tuossa on sama idea. 5:2 paastossa syödään niukasti 2 päivää viikossa. Aloituksessa ollaan päivä syömättä.
Mä pätkäpaastoan, tavallisesti 18/6 rytmillä. Välillä pidän 24h paaston ja se menee ihan helposti työpäivänäkin, vaikka syön vasta töiden jälkeen kotona. Ei tule nälkä, eikä vettäkään tarvii kauheasti kitata, pari litraa 24h:n aikana riittää.
Riippuu varmaankin siitä, mitä tällä tavoittelet.