En tajunnut järjestää babyshoweria kaverille. Iso moga?
Paras kaverini sai hiljattain vauvan, esikoisensa. Olen itse saanut omat lapseni jo noin 10 vuotta sitten, eikä kukaan pitänyt mitään showereita silloin. Nykyään se on kai yleistynyt. En ole koskaan sellaisilla ollut.
Nyt kuulin kautta rantain, että kaveri olikin ollut tosi pahoillaan siitä, ettei häntä oltu muistettu babyshowerein.
Minulle ei oikeasti tullut edes mieleen, että tuollaiset olisi pitänyt järjestää.
Onko se siis nykyään yhtä olennainen osa raskautta kuin polttarit häitä?
Kuinka iso moga tämä nyt oli?
Kommentit (78)
Kannattaisko vaikka ihan ottaa puheeksi se, että haluat että sulle järkätään myös juhlat?
En muuten ymmärrä, miksi tässä ketjussa niin moni on sitä mieltä että babyshowerit on persiistä? Eikö juhliin ole aina ihana mennä? Ja jos ne on itsellä järjestettävänä, niin eihän niitä yksin tartte hoitaa. Mukaan järjestelyihin voi ottaa vaikka kuinka ison porukan. Mun mielestä ihan tarpeeksi on sitä arjen pyörittämistä vain oman perheen kesken. On pelkästään kivaa, jos joskus voi tehdä ystävien kanssa jotain erityistä. Asenneongelmia monella tässä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:14"]Paras kaverini sai hiljattain vauvan, esikoisensa. Olen itse saanut omat lapseni jo noin 10 vuotta sitten, eikä kukaan pitänyt mitään showereita silloin. Nykyään se on kai yleistynyt. En ole koskaan sellaisilla ollut.
Nyt kuulin kautta rantain, että kaveri olikin ollut tosi pahoillaan siitä, ettei häntä oltu muistettu babyshowerein.
Minulle ei oikeasti tullut edes mieleen, että tuollaiset olisi pitänyt järjestää.
Onko se siis nykyään yhtä olennainen osa raskautta kuin polttarit häitä?
Kuinka iso moga tämä nyt oli?
[/quote]
mikä on babyshoweri? Onks se vähä ku varpajaiset vai?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:06"]
Kannattaisko vaikka ihan ottaa puheeksi se, että haluat että sulle järkätään myös juhlat?
En muuten ymmärrä, miksi tässä ketjussa niin moni on sitä mieltä että babyshowerit on persiistä? Eikö juhliin ole aina ihana mennä? Ja jos ne on itsellä järjestettävänä, niin eihän niitä yksin tartte hoitaa. Mukaan järjestelyihin voi ottaa vaikka kuinka ison porukan. Mun mielestä ihan tarpeeksi on sitä arjen pyörittämistä vain oman perheen kesken. On pelkästään kivaa, jos joskus voi tehdä ystävien kanssa jotain erityistä. Asenneongelmia monella tässä asiassa.
[/quote]
No musta se menee vähän prinsessailun puolelle että itse ilmoittaa, että haluaa tällaiset juhlat. Joko järjestää ne itse tai sitten jos/kun kaveripiiri on tottunut tällaisia järkkäämään, niin ihan voi odottaa, että he tajuaisivat järjestää. En kyllä ikinä menisi pyytämään tällaisia juhlia, että järjestäkää. En nauttisi niistä yhtään sillä tavoin. Enkä todensanoen tajua niitä oman elämänsä prinsessoja jotka heittää näitä toiveita/käskyjä ilmoille ja sitten voi vielä olla ikäänkuin ikionnellinen ja jopa vähän yllättynyt että sai juhlat.. kun on ensin niitä itse vaatinut. WTF? Nauttisin sitten paljon enemmän vaikka siitä että itse järjestäisin. Mutta meillä kun on tosiaan kaveripiirissä näitä järkätty, niin olen tyhmänä odotellut vuoroani ja nyt en kyllä näillä viikoilla ala itse enää järjestämään.
T. se sama rv 37+4
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:39"]Minäkin tulin ilmoittamaan, että se on moka ja sinä olet ehkä mokannut. Näin ainakin Hesassa. Täällä on kuitenkin gimmoja ja kimmoja, mutta piireissä se on ollut kimma... busa on dosa eikä dösa, vaikka tästä aika moni taitaa taistella jotain taistelua... on jopa aika vaikea sanoa moga, gimma ja dösa... suomalaisen on paljon helpompi sanoa moka, kimma ja dosa...
[/quote]
Et oo stadilainen ku väännät meidän slangia täysin päin helvettiä! Dösä on dösä, sörkka on sörkka, spåra on spåra, metro on metro, ståge on stoge jne. Eli opettele puhumaan, äläkä tule sössöttämään murteella slangia.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 10:34"]
Minkä ikäisiä olette? Riippuu varmaan vähän ystävän ja kaveriporukan tyylistä, minä loukkaantuisin siitä, jos minulle ei järjestettäisi baby showereita varmaan suunnilleen saman verran, jos ei järjestettäisi polttareita. Varmaan tosin vihjailisin ennakkoon molempiin liittyvistä toiveistani, ettei tulisi mitään pettymyksiä. Parhaat ystävät nyt onneksi tietävät aika hyvin, millaisista jutuista pitää ja mitä ei ainakaan halua, ihan kyselemättäkin.
[/quote]
Olen 33v, kaveri 29v.
Eli siis babyshowerit pitää pitää, ne kuuluvat raskauteen yhtä olennaisena osana kuin polttarit?
En oikein käsitä. Miksi minun pitäisi hemmotella kaveria, kun se on raskaana? Miksei sen mies tee sitä? Ei se vauva minulle ole tulossa. Voisin joskus lahjaksi antaa jotain rentoutumiseen tai hyvinvointiin liittyvää, mutta kaveri toivoi juuri jotain kavereiden hemmottelujuttuja. Minusta vähän nurinkurista ajatella, että pitäisi mennä hieromaan raskaana olevan kaverini jalkoja vain sen takia, että Amerikassa on totuttu pitämään jotain babyshowereita. Eihän sille ole edes suomenkielistä vastinetta.
En oikein ymmärrä koko ideaa. Mutta harmittaa silti, että tajunnut sen olevan noin itsestäänselvä asia nykyään.
ap
[/quote]
Kuten sanoin, riippuu ihan ihmisestä. Minun kaveripiirissäni tuo nyt on aika normi, enemmän hassua olisi, jos ei järjestettäisi. Lähipiirini nyt on aika kansainvälinen, esim. jenkkejä, ulkomailla pitkään asuneita (suomalaisia)... ihan pääkaupunkiseudulla asutaan pääasiassa. Riippuu varmaan myös siitä, onko kaveriporukalla yleensä tapana juhlia ja istua iltaa yhdessä, matkustella porukalla ym. vai ollaanko enemmän aina pelkän puolison kanssa.
Kukin tyylillään, en minäkään alapeukuta niitä, jotka eivät halua babyshowereita itselleen! Kaikki eivät halua polttareitakaan, tai isoja häitä, tai vaikka juhlia syntymäpäiviään.
-tuo lainattu vastaaja
Mä en ainakaan olis halunnut mitään babyshoweria. Onneksi kukaan kavereistani ei ole sen tyyppinen, että sellaista edes ajattelisi. Olin muutenkin raskausaikoina niin hysteerinen esim. ruokahygieniasta, että olis ollut ihan painajaista, jos joku olisi järjestänytmulle juhlat, joissa olisin joutunut syömään muiden tekemää täytekakkua, salaattia tms. Olisin miettinyt koko loppuraskauden, että tajuskohan ne pestä vihannekset TOSI kunnolla ja missähän sitä kakkua oli säilytetty ja millasilla välineillä/alustoilla valmistettu...
Ei juma. Onneksi ikää pian 40 ja toivottavasti ei tarvi tuohonkin hapatukseen lähteä, kun kaverit on sen verran järkeviä, useimmilla lapset tehtynä ja loputkaan ei jaksa enää hössöttää lapsesta numero 3.
Eikö se nyt riitä, että pitää hääpäivänä leikkiä prinsessaa? Järjestetään polttareita, valmistujaisia jne. Aina vaan lisää sellaista, että "hemmotellaan". Mistä te oletatte, että muita ihmisiä ihan hirveästi kiinnostaa teidän hemmottelu? Siksi, kun te haluutte sitä. Maksakaa itse, menkää kaupoille ja kylpylään. Siellä saatte hemmottelua ja sillä ei tarvi kavereita rääkätä väkisin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:30"]
Ei juma. Onneksi ikää pian 40 ja toivottavasti ei tarvi tuohonkin hapatukseen lähteä, kun kaverit on sen verran järkeviä, useimmilla lapset tehtynä ja loputkaan ei jaksa enää hössöttää lapsesta numero 3.
Eikö se nyt riitä, että pitää hääpäivänä leikkiä prinsessaa? Järjestetään polttareita, valmistujaisia jne. Aina vaan lisää sellaista, että "hemmotellaan". Mistä te oletatte, että muita ihmisiä ihan hirveästi kiinnostaa teidän hemmottelu? Siksi, kun te haluutte sitä. Maksakaa itse, menkää kaupoille ja kylpylään. Siellä saatte hemmottelua ja sillä ei tarvi kavereita rääkätä väkisin.
[/quote]
Anteeksi, mutta tekstistäsi ei kyllä millään uskoisi että lähentelet 4 kymppiä. Naamasta uskoisin varmasti :D Sen verran happamalta kuulostat.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:30"]
[/quote]
Anteeksi, mutta tekstistäsi ei kyllä millään uskoisi että lähentelet 4 kymppiä. Naamasta uskoisin varmasti :D Sen verran happamalta kuulostat.
[/quote]
Olemme 32-vuotias aviopari ja menimme naimisiin maistraatissa, vanhempamme oli todistamassa ja kävimme toimenpiteen jälkeen vain kahvilla. Mitään turhia juhlia ei haluttu. Muksullemme ei pidetty mitään varpajaisia tai babyshowereita, kuten ei meillekkään pienenä pidetty. Muksumme kyllä kastettiin ja se oli siinä. Ainoat juhlat mitä pidetään yleensä on valmistumisjuhlat, kun valmistutaan lukiosta, amiksesta, amk:sta, kk:sta tai yliopistosta. Juu emme ole jehovia, joulua, vappua, pääsiäistä ja jussia kyllä vietetään, mutta muita juhlia emme vietä. Ei vaan kuulu tapoihin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Olemme 32-vuotias aviopari ja menimme naimisiin maistraatissa, vanhempamme oli todistamassa ja kävimme toimenpiteen jälkeen vain kahvilla. Mitään turhia juhlia ei haluttu. Muksullemme ei pidetty mitään varpajaisia tai babyshowereita, kuten ei meillekkään pienenä pidetty. Muksumme kyllä kastettiin ja se oli siinä. Ainoat juhlat mitä pidetään yleensä on valmistumisjuhlat, kun valmistutaan lukiosta, amiksesta, amk:sta, kk:sta tai yliopistosta. Juu emme ole jehovia, joulua, vappua, pääsiäistä ja jussia kyllä vietetään, mutta muita juhlia emme vietä. Ei vaan kuulu tapoihin.
[/quote]
No mutta kai tajuat, että kaikki eivät ole noin tylsiä kuin sinä ja miehesi. Entä jos lapsenne haluaisi juhlia syntymäpäiviään? Kieltäisit kutsumasta kavereitaan? Saisiko osallistua kavereiden synttäreille, vai ovatko nekin "turhaa"?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:01"]
On ne aika yleisiä nykyään. Yhdessä odottajaryhmässä jossa olen, ehkä neljännekselle piti kaverit babyshowerit, ja pari järjesti itse. Minullekin paras ystävä, ja lapsen tuleva kummitäti järjesti sellaiset ja olin tosi otettu ja liikuttunut. Kaverit toi tarjottavat tullessaan, pieniä lahjoja, leikittiin muutamia aiheeseen sopivia leikkejä ja ihan vain juteltiin. Se oli ihana hauska ilta ystävien kesken ja antoi voimia loppuraskauteen. Varmasti tulen itse järjestämään vastaavat pirskeet, jos tilaisuuksia tulee. Ei siis mikään turha juhla, vaan oikeasti ihana juttu!
[/quote]
On kiva, jos järjestetään, mutta on aivan eri asia OLETTAA, että joku järjestää ja sitten pettyä, jos käsite ei ole kaikille ihan tuttu.
Onhan hänellä varmasti muitakin kavereita kun sinä.. Mikseivät he järjestäneet?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:49"]
Onhan hänellä varmasti muitakin kavereita kun sinä.. Mikseivät he järjestäneet?
[/quote]
No luulenpa, että heillä oli ihan sama syy kuin minulla: ei tullut mieleen. Ihan oikeasti olin todella yllättynyt, kun täältä luin, että ne alkavat olla jo yhtä olennainen osa raskautta kuin polttarit häitä.
En ole tottunut tällaisiin juhliin, ne tuntuvat vierailta. Vaikea alkaa järjestää juhlia, joita ei tule ajatelleeksi, eikä tiedä, mitä siellä nyt sitten pitäisi olla.
Sen ymmärtäisin, että morsian harmistuisi, jos kaaso ei järkkäisi polttareita. Mutta en käsitä sitä, että tällaisesta monelle tuntemattomasta juhlasta revitään pelihousut.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Mitä hapanta tässä kirjoittajassa nyt on? Ihan tottahan tuo on. Monia rasittaa tuollaiset juhlat kun tulee tunne että nuo on pakko olla mullakin tai ei kuulu joukkoon, on vähän outo tai syrjäytynyt. Ja sitten huolehtia että kaikille kavereillekin ne järjestetään. Kaikki vaan ei nauti moisesta hössöttksestä.
Itselle on järjestetty polttarit ja isot häät, ne oli kivat kerran elämässä-bileet mutta baby showereita ei ole järjestetty ja täytyy myöntää että onneksi on lapset tehtynä ettei tarvitse alkaa noista stressaamaan että mulle kanssa kun muillakin on.
Aika lapsellistahan tuollainen ajattelu on :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mutta kai tajuat, että kaikki eivät ole noin tylsiä kuin sinä ja miehesi. Entä jos lapsenne haluaisi juhlia syntymäpäiviään? Kieltäisit kutsumasta kavereitaan? Saisiko osallistua kavereiden synttäreille, vai ovatko nekin "turhaa"?
[/quote]
No en tiedä kun ei olla ikinä synttäreitä vietelty. Itsekkin olen syntynyt jouluaattona, joten ollaan vain perheen kesken synttäreitäni vietetty aamulla ja joulua illalla. Sain kahdet lahjat saman päivän aikana. Ja mitä tässä nyt on kuultu tuttavien lasten synttärikutsuista, niin ei ainakaan sellaisia aiota viettää. Lähinnä sellaiset et muutama kaveri tulee kylään ja syödään itsetehtyä kakkua ja voileipäkakkua ja tarjolla on limua, kahvia ja teetä myös juomaksi. Kavereiden ei tarvitse lahjoja tuoda, vaan lapsemme saa meiltä vanhemmilta ja isovanhemmiltaan vaan lahjat. Eli ei mitään isoja, kalliita kekkereitä. Järkihän pitää aina pitää mukana. Ei meillä muutenkaan ollut nuorempanakaan tapana juhlia. Ja ei nuo muksun synttärijuhlat ole edes ajankohtaisiakaan, koska hän on vasta 5kk ja lähinnä ainakin muutaman vuoden ajan pidämme ne synttärijuhlat vain perheen kesken.
Ei ole mitään tylsää siinä, että ei pidä babyshoer -juhlista. Let's face it: naiset on saatanan teennäisiä ja tylsiä ja huumorista ei tietoakaan! Paitsi ehkä että: mä leivoin eilen perinteisiä korvapuusteja voitteksa uskoo - yks palo ihan niinku melkein niinku vähän!! AAAARRGGGHHH!!! MIKÄÄN ei oo tylsempää kun näiden ihkujen naisellisten naisläpät jossain babysower partyssa!
"On ne aika yleisiä nykyään. Yhdessä odottajaryhmässä jossa olen, ehkä neljännekselle piti kaverit babyshowerit, ja pari järjesti itse. Minullekin paras ystävä, ja lapsen tuleva kummitäti järjesti sellaiset ja olin tosi otettu ja liikuttunut. Kaverit toi tarjottavat tullessaan, pieniä lahjoja, leikittiin muutamia aiheeseen sopivia leikkejä ja ihan vain juteltiin. Se oli ihana hauska ilta ystävien kesken ja antoi voimia loppuraskauteen. Varmasti tulen itse järjestämään vastaavat pirskeet, jos tilaisuuksia tulee. Ei siis mikään turha juhla, vaan oikeasti ihana juttu!"
Mä mielummin menisin kuukaudeks vankilaan kun leikkisin jotain "aiheeseen sopivia leikkejä" APUA!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 12:31"]
"On ne aika yleisiä nykyään. Yhdessä odottajaryhmässä jossa olen, ehkä neljännekselle piti kaverit babyshowerit, ja pari järjesti itse. Minullekin paras ystävä, ja lapsen tuleva kummitäti järjesti sellaiset ja olin tosi otettu ja liikuttunut. Kaverit toi tarjottavat tullessaan, pieniä lahjoja, leikittiin muutamia aiheeseen sopivia leikkejä ja ihan vain juteltiin. Se oli ihana hauska ilta ystävien kesken ja antoi voimia loppuraskauteen. Varmasti tulen itse järjestämään vastaavat pirskeet, jos tilaisuuksia tulee. Ei siis mikään turha juhla, vaan oikeasti ihana juttu!"
Mä mielummin menisin kuukaudeks vankilaan kun leikkisin jotain "aiheeseen sopivia leikkejä" APUA!
[/quote]
Sama juttu. leikittiin aiheeseen sopivia leikkejä kuulostaa karmaisevan teennäiseltä ihkuilulta. Aikuisen naiset jatkaa lapsuutensa nukkeleikkejä. Ei vaan ole mun juttu.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 12:31"]
[/quote]
Komps!
On ne aika yleisiä nykyään. Yhdessä odottajaryhmässä jossa olen, ehkä neljännekselle piti kaverit babyshowerit, ja pari järjesti itse. Minullekin paras ystävä, ja lapsen tuleva kummitäti järjesti sellaiset ja olin tosi otettu ja liikuttunut. Kaverit toi tarjottavat tullessaan, pieniä lahjoja, leikittiin muutamia aiheeseen sopivia leikkejä ja ihan vain juteltiin. Se oli ihana hauska ilta ystävien kesken ja antoi voimia loppuraskauteen. Varmasti tulen itse järjestämään vastaavat pirskeet, jos tilaisuuksia tulee. Ei siis mikään turha juhla, vaan oikeasti ihana juttu!