Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajunnut järjestää babyshoweria kaverille. Iso moga?

Vierailija
19.03.2014 |

Paras kaverini sai hiljattain vauvan, esikoisensa. Olen itse saanut omat lapseni jo noin 10 vuotta sitten, eikä kukaan pitänyt mitään showereita silloin. Nykyään se on kai yleistynyt. En ole koskaan sellaisilla ollut.

Nyt kuulin kautta rantain, että kaveri olikin ollut tosi pahoillaan siitä, ettei häntä oltu muistettu babyshowerein.

Minulle ei oikeasti tullut edes mieleen, että tuollaiset olisi pitänyt järjestää.

Onko se siis nykyään yhtä olennainen osa raskautta kuin polttarit häitä?

Kuinka iso moga tämä nyt oli?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, siis onko noi yleisiä nykyään?

uusmaalainen äiti, jonka lapset 6 ja 10vee

Vierailija
62/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä ja turhanaikainen juhla.

Seuraavaksi varmaan genrer reveal party.

Näille on suomen kielessä erittäin kuvaava sana: kissanristiäiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:14"]

Paras kaverini sai hiljattain vauvan, esikoisensa. Olen itse saanut omat lapseni jo noin 10 vuotta sitten, eikä kukaan pitänyt mitään showereita silloin. Nykyään se on kai yleistynyt. En ole koskaan sellaisilla ollut.

Nyt kuulin kautta rantain, että kaveri olikin ollut tosi pahoillaan siitä, ettei häntä oltu muistettu babyshowerein.

Minulle ei oikeasti tullut edes mieleen, että tuollaiset olisi pitänyt järjestää.

Onko se siis nykyään yhtä olennainen osa raskautta kuin polttarit häitä?

Kuinka iso moga tämä nyt oli?

[/quote]

Yhdysvalloista väkisin tänne omaksuttu juttu. Halloweenin tavoin kauppiaiden juhla.

Vierailija
64/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:19"]Häh, siis onko noi yleisiä nykyään?

uusmaalainen äiti, jonka lapset 6 ja 10vee

[/quote]

Yleistymässä kovaa vauhtia. En ollut kuullutkaan noista silloin kun omiani odotin. Lapset 13v, 11v ja 9v.

Vierailija
65/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset 5 v ja 9v. Ei tosiaankaan mitään tuollaisia järjestelty!

Vierailija
66/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:16"]

Luulin kys. juhlan järjestämisen olevan äidin/perheen itsensä tehtävä. :O

[/quote] Ei, vaan aina ystavien.

Vierailija
67/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi olisi pitänyt kyllä itse hoksata mainita asiasta. Minun nuorimmaiseni on vähän päälle 3v ja siskoni järjesti minulle ihan täytenä yllärinä beibishauerit. En osannut yhtään odottaa. Joutuivat vielä aikaistamaan juhlia parilla viikolla kun määrättiinkin sektio viikolle 36+2.

Vanhemmat lapseni ovat 11v ja 14v eikä tuolloin ollut mitään hajua koko vauvajuhlista.

Ovat yleistyneet pikkuhiljaa ehkä viimeisten 4-5 vuodena aikana.

Vierailija
68/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana, enkä oleta kenenkään järkkäävän mitään. Mut jos koku haluaa, niin saaärkätä. En ole itsekään ollut yksilläkään, vaikka pari kaveria on juuri vauvan saanut. Että ei mitenkään kovin yleisiä täällä päin. 

Vierailija
69/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin ilmoittamaan, että se on moka ja sinä olet ehkä mokannut. Näin ainakin Hesassa. Täällä on kuitenkin gimmoja ja kimmoja, mutta piireissä se on ollut kimma... busa on dosa eikä dösa, vaikka tästä aika moni taitaa taistella jotain taistelua... on jopa aika vaikea sanoa moga, gimma ja dösa... suomalaisen on paljon helpompi sanoa moka, kimma ja dosa...

Vierailija
70/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä babyshowereista kuullut kuin palstalla ja yhdysvalloissakaan se ei ole kovin yleinen perinne.

Relaa. Jos haluat kekkerit järkätä, niin Suomessa on perinteet vauvan syntymän jälkeisille juhlille.

Vierailija
71/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yhdysvalloissakaan se ei ole kovin yleinen perinne."

Mista tuon keksit, kaikille jarjestetaan babyshower.

t.usalainen

Vierailija
72/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä suuri moga kuin mennä naimisiin maistraatissa, kun kaverit jäävät ilman juhlia.

Suomessa ei ole ollut tuo tapana ja kuuluu juuri siihen amerikanhömppään, jota ei edes kaivata. Äitiysavustuspakkaus tarjoaa vauvalle kaikkea sitä, mikä lienee alun perin ollut babyshowerin tarkoitus.

Vierailija
73/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:39"]

Minäkin tulin ilmoittamaan, että se on moka ja sinä olet ehkä mokannut. Näin ainakin Hesassa. Täällä on kuitenkin gimmoja ja kimmoja, mutta piireissä se on ollut kimma... busa on dosa eikä dösa, vaikka tästä aika moni taitaa taistella jotain taistelua... on jopa aika vaikea sanoa moga, gimma ja dösa... suomalaisen on paljon helpompi sanoa moka, kimma ja dosa...

[/quote]

Ja kukaan stadilainen ei sano Hesa. Se on joko stadi tai Helsinki. Busted! :D

Vierailija
74/78 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:21"]

Ärsyttävä ja turhanaikainen juhla.

Seuraavaksi varmaan genrer reveal party.

Näille on suomen kielessä erittäin kuvaava sana: kissanristiäiset.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Tuo "sukupuolen paljastus kekkerit" on kyllä naurettavine kakkuineen ja hölynpölyineen typerintä, mitä tiedän. YouTubesta näitä videoita löytyy niille, jotka eivät tiedä, mistä kysymys. Itse en ole ollut koskaa baby showereissä eikä itsellenikään sellaisia järjestetty. Onneksi.

Vierailija
75/78 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä, jenkeistä apinoitu tapa! Ei meillä mitään baby showereita tartte järjestää!

Vierailija
76/78 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja. On ihmisillä ongelmat. Vetää herneen nenään tällaisesta asiasta.

Vierailija
77/78 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että harmittaa, oikeasti. En ollenkaan tajunnut, että joku voisi olettaa toisten järjestävän babyshoweria itselleen. Siis kun kyseessä on kuitenkin ainakin vielä täysin amerikkalainen tänne rantautunut uusi juttu. 

Me olemme olleet kaverin kanssa ennen vauvan syntymää tosi paljon yhteyksissä, käyty syömässä, kävelyllä, juteltu isommalla ja pienemmällä porukalla. Miten olisi voinut tulla mieleen, että kaiken tuon lisäksi olisi pitänyt erikseen vielä keksiä joku babyshower? 

Kaverillani on siis kavereita, mutta eri ympyröistä. On työkaverit erikseen, harrastuksen kautta eri kaveripiiri, lapsuudenkaverit (joka minä olen), läheisiä siskoja ja serkkuja. En edes tunne näitä kaikkia, tiedän etunimeltä. Keitä minun olisi pitänyt sinne kutsua ja mitä minun olisi pitänyt siellä tehdä?

Kurjinta tässä on se, että kaverini on todellakin olettanut saavansa babyshowerit. Olisi voinut vaikka sanoa jotain, ei vaan mitenkään tullut mieleen.

ap

Vierailija
78/78 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 09:51"]

Että harmittaa, oikeasti. En ollenkaan tajunnut, että joku voisi olettaa toisten järjestävän babyshoweria itselleen. Siis kun kyseessä on kuitenkin ainakin vielä täysin amerikkalainen tänne rantautunut uusi juttu. 

Me olemme olleet kaverin kanssa ennen vauvan syntymää tosi paljon yhteyksissä, käyty syömässä, kävelyllä, juteltu isommalla ja pienemmällä porukalla. Miten olisi voinut tulla mieleen, että kaiken tuon lisäksi olisi pitänyt erikseen vielä keksiä joku babyshower? 

Kaverillani on siis kavereita, mutta eri ympyröistä. On työkaverit erikseen, harrastuksen kautta eri kaveripiiri, lapsuudenkaverit (joka minä olen), läheisiä siskoja ja serkkuja. En edes tunne näitä kaikkia, tiedän etunimeltä. Keitä minun olisi pitänyt sinne kutsua ja mitä minun olisi pitänyt siellä tehdä?

Kurjinta tässä on se, että kaverini on todellakin olettanut saavansa babyshowerit. Olisi voinut vaikka sanoa jotain, ei vaan mitenkään tullut mieleen.

ap

[/quote]

Mokahan tuo oli, sen kaverin. Sä et mokannut mitään.