Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mikä mieltäsi painaa- yritän auttaa!

Vierailija
18.03.2014 |

Eli jos mieltäsi painaa jokin tai haluat vain purkaa mieltäsi niin antaa palaa! Yritän auttaa ja jos en osaa niin ainakin kommentoida asiaasi jotenkin. :-)

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:40"]

Vuorokaudessa liian vähän tunteja = koko ajan kiireen tuntu niin töissä kuin kotonakin, eikä mitään ehdi hoitamaan kunnolla. Niin kauan kuin laiminlöin omat harrastukset, aika riitti joten kuten, mutta nyt kun olen yrittänyt ottaa aikaa myös itselleni parina kolmena iltana viikossa, niin elämä on ihan sekaisin  :(

[/quote]

Tiedän tuon tunteen! Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika kuluu.

Nukutko viikonloppuisin pitkään? Mitäpä jos yrittäisit viikonloppuisin herätä paria tuntia aikaisemmin, ja alkaa touhuamaan heti aamusta? Näin saisit pidennettyä päivääsi.

Itselle ajan ottaminen on tärkeää, muuten ei jaksa. Joten älä missään nimessä laiminlyö niitä! 

Yritä ottaa vähän rennommin, esimerkiksi jos haluat pitää kodin siistinä niin tee pieniä askareita kerrallaan, eri päivinä. Älä touhota menemään kokoajan, jos vaan mahdollista. 

Entä pystyisitkö jakamaan töitä jonkun kanssa, esimerkiksi kumppanin? 

Voisit myös ottaa itsellesi vähän lomaa töistä, jos työt vaan antaa sen verran periksi. :)

Vierailija
42/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ilmoitti että hän saattaa olla transgender.

Miehen kanssa hiukan ongelmia, en saa häntä millään puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:42"]

Teini lyömässä lukion läskiksi :(

[/quote]

Onko tämä teini missä vaiheessa lukiota?

Oletteko jutelleet, haluaisiko hän vaihtaa koulua muualle, onko tämä lukio sittenkään hänen juttu? Vai miksi opiskelu ei maita? Voiko hänellä olla esim koulukiusaamista taustana, vai onko se vain pelkkää laiskuutta?

Näistä asioista kannattaisi jutella kunnolla, ja monelle teinille kun oman äidin sana ei paljon paina, niin itse laittaisin opinto-ohjaajalle/kuraattorille menemään viestiä että juttelee tytön kanssa. Oli sitten lukion alku,keski tai loppuväli, niin kaikissa tilanteissa toimisin samoin. Lukion suorittaminen on tärkeää joka vaiheessa, sillä nopeasti tippuu kärryiltä,sitten kursseilta, ja kohta onkin ilman koulupaikkaa.

Tsemppiä, nyt vaan viestiä koulullepäin.

Vierailija
44/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännitän töissä, koko ajan jännitysoireita, mokailuja sos.tilanteissa, olen toivottoman ujo ja hiljainen siellä. Olen henkisesti uupunut, ahdistaa ja masentaa, yritän sinnitellä ilman rauhoittavaa lääkettä, joka auttaisi, mutta pilaisi aivot ja on jo heikentänyt muistia sekä terävyyttä niiden vuosien seurauksena, kun niitä päivittäin söin. Elämä on todella joskus epäreilua:'(

Vierailija
45/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:33"]

Olen toivottoman rakastunut mieheen joka ei vilkaisekaan minuun :(

[/quote]

Sitten sun täytyy tehdä itsesi sellaiseksi, että vilkaisee ;) Olekos kertonut tunteistasi? Mistä voit tietää, ettei vilkaise? En mä ainakaan olisi tietänyt alussa että nykyiseni oli ihastunut minuun, kaikista se ei näy päällepäin, silti vaan nyt olemme olleet yhdessä neljättä vuotta :)

Kerro suoraan mitä tunnet, ja ellei hän tunne samoin niin yritä jatkaa elämää eteenpäin. Helppoa se ei ole, mutta helpompaa, kun tiedät miehen todelliset tunteet. Tsemppiä!

[/quote]

Parhaani olen yrittänyt mutta ei auta. En nyt kuitenkaan halua mennä pellepuvussa mennä kouluun, se vaikuttaisi vain negatiiviseen suuntaan. Yritän flirttailla mutta välimme eivät ole sellaiset että voisin kertoa suoraan.

Voi kunpa olisikin ihastunut minuun! Näen hänet muutaman viikon kuluttua viimeistä kertaa elämässäni ja silloin ajattelin repäistä jotenkin, mutta mitä voin tehdä menettämättä kasvojani totaalisesti?

-3

[/quote]

Hmm. Minkä ikäluokkaa olette? Sen perusteella ois helpompi ehdottaa jotain :)

Vierailija
46/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:53"]

En tiedä, miten paistaisin pannulla lohipalat. Ne on nyt 100-grammaisia paloja, joissa on toisella puolella nahka. Se nahkapuoli on tasainen ja helppo paistaa, mutta miten se kimpale pysyy pannulla pystyssä, kun toinen puoli on epätasaisen muotoinen? 

[/quote]

Kuules en tiedä tähän vastausta! Sinun täytyy  vaan kokeilla! :) Kyllä se mun mielestä pityäs pysyä silti pystyssä. Tosin älä luota muhun, en halua että syytät minua lohipalojesi pilaamisesta:-D

Vierailija
47/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan liikaa velkaa ja joka kuukausi on todellista taistelua saada kokoaan rahat eds lainanlyhennyksiä varten... lyhennykset on nyt minimissä jo ( sovittu pankin kanssa pienin mahdollinen lyhennyserä joka lainaan... ) Nyt sairastelua perheessä ja tulot pienentyneet entisestään ... tilanne aiheuttaa masennusta ja unettomuutta :(

Vierailija
48/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja välillä tuntuu kuin olisin ruma, lihava mursu. :( Syön terveellisesti eikä muualle ole tullut kuin mahaan ja tisseihin täytettä mutta se riittää jo siihen että tunnen itseni maailman rumimmaksi ihmiseksi tällä hetkellä. Liikkuminen on vaikeaa eikä kengätkään tahdo mennä jalkaan kun kumartuminen hengästyttää. :(

Vierailija
49/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen "kaveri" on pitänyt nyt 3 kk mykkäkoulua. Edellinen mykkäkoulu oli 10 kk sitten. Se kesti 2 kk.

Vierailija
50/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole huolia, joissa voisit auttaa. Haluaisin pystyä vaihtamaan opiskelupaikkaa. 

Mitä ap:lle itselleen kuuluu?

Vierailija
51/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:56"]

Teini ilmoitti että hän saattaa olla transgender.

Miehen kanssa hiukan ongelmia, en saa häntä millään puhumaan.

[/quote]

Voi ei. No tuossa tilanteessahan ei ainakaan auta se että huutaisitte/suuttuisitte lapsellenne. 

Kun on kyse teinistä, tiedätte varmasti itsekin että tilanne voi olla ohimenevä. 

Ainut asia mitä teidän täytyy nyt tehdä on se, että yritätte hyväksyä hänet sellaisena kuin hän nyt ilmoittaa itsensä olevan. Ja tämän myös kerrotte teinille itselleen. 

Luulen että teini alkaa puhumaan itse tunteistaan, kun on ensin saanut kuulla että hänet hyväksytään- oli hän millainen tahansa.

Sanokaa se, vaikka ette sitä tarkottaisikaan. Sulattelette sitten miehesi kanssa asiaa myöhemmin yhdessä.

Tsemppiä, varmasti outo ja uusi tilanne teille kaikille.

Vierailija
52/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti minut eikä antanut kunnollista selitystä miksi. Ei halua olla kanssani missään tekemisissä enää. En tehnyt hänelle mitään pahaa, kohdellut huonosti tms, joten en voi käsittää miten joku kylmenee yhtäkkiä ja haluaa poistaa minut elämästään totaalisesti.

En usko enää rakkauteen enkä usko että löydän enää koskaan ketään. Jostain syystä saan aina siipeeni ja raskaimman jälkeen. Minua satutetaan aina. Tulen aina jätetyksi. En tajua että miten tästä taas kerran jaksaisi kerätä itsetuntonsa palaset.

Vierailija
53/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan laihtua, 5-10 kg eli ei mikään mahdoton urakka. Pelkään, että nuoruuteni valuu hukkaan pullukkana. Minua huolettaa se, etten välttämättä saa laihdutettua. Se on niin kovin vaikeaa, kun metodejakin on joka lähtöön. Haluaisin olla kaunis ja pitää huolta itsestäni, olla sporttinen ja elinvoimainen, terveelliset elämäntavat omaava. Kasvot minulla onkin ihan sievät kuten vartalon mallikin, mutta ylimääräiset kilot olisi syytä saada pois em. asioita tavoitellessani. Olisiko sinulla valaa hieman uskoa minuun? Kiitos, kun sain purkaa huoliani.

Vierailija
54/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:33"]

Olen toivottoman rakastunut mieheen joka ei vilkaisekaan minuun :(

[/quote]

Sitten sun täytyy tehdä itsesi sellaiseksi, että vilkaisee ;) Olekos kertonut tunteistasi? Mistä voit tietää, ettei vilkaise? En mä ainakaan olisi tietänyt alussa että nykyiseni oli ihastunut minuun, kaikista se ei näy päällepäin, silti vaan nyt olemme olleet yhdessä neljättä vuotta :)

Kerro suoraan mitä tunnet, ja ellei hän tunne samoin niin yritä jatkaa elämää eteenpäin. Helppoa se ei ole, mutta helpompaa, kun tiedät miehen todelliset tunteet. Tsemppiä!

[/quote]

Parhaani olen yrittänyt mutta ei auta. En nyt kuitenkaan halua mennä pellepuvussa mennä kouluun, se vaikuttaisi vain negatiiviseen suuntaan. Yritän flirttailla mutta välimme eivät ole sellaiset että voisin kertoa suoraan.

Voi kunpa olisikin ihastunut minuun! Näen hänet muutaman viikon kuluttua viimeistä kertaa elämässäni ja silloin ajattelin repäistä jotenkin, mutta mitä voin tehdä menettämättä kasvojani totaalisesti?

-3

[/quote]

Hmm. Minkä ikäluokkaa olette? Sen perusteella ois helpompi ehdottaa jotain :)

[/quote]

Hän 23, minä 29, mutta hän ei onneksi tiedä ikääni ja näytän paljon nuoremmalta mitä olen. Tiedän ettei minulla ole häneen mitään mahdollisuuksia mutta jos saisin järkättyä edes yhden illan jutun jotenkin... Mutta miten?

-3

-3

Vierailija
55/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:04"]

Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännitän töissä, koko ajan jännitysoireita, mokailuja sos.tilanteissa, olen toivottoman ujo ja hiljainen siellä. Olen henkisesti uupunut, ahdistaa ja masentaa, yritän sinnitellä ilman rauhoittavaa lääkettä, joka auttaisi, mutta pilaisi aivot ja on jo heikentänyt muistia sekä terävyyttä niiden vuosien seurauksena, kun niitä päivittäin söin. Elämä on todella joskus epäreilua:'(

[/quote]

Hei, ikävä kuulla.

Oletko varma, että et vain syönyt sinulle sopimattomia lääkkeitä? Lääkkeitä kun on monenlaisia, eikä kaikki sovi kaikille.

Minusta sinun kannattaisi varata aika lääkärille, tuollaisten asioiden kanssa kun ei tarvitse, eikä kannata painia yksin. 

On myös muitakin apuja kun lääkkeellisiä, esimerkiksiä terapia.

Nyt vaan rohkeasti uudestaan apua hakemaan, toivottavasti paremmin menestyksin!

Vierailija
56/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:11"]

Minulla on aivan liikaa velkaa ja joka kuukausi on todellista taistelua saada kokoaan rahat eds lainanlyhennyksiä varten... lyhennykset on nyt minimissä jo ( sovittu pankin kanssa pienin mahdollinen lyhennyserä joka lainaan... ) Nyt sairastelua perheessä ja tulot pienentyneet entisestään ... tilanne aiheuttaa masennusta ja unettomuutta :(

[/quote]

Olisiko mahdollista että vaihtaisitte pienempään asuntoon?

Minun vanhempani taistelivat samasta asiasta aikoinaan sairastelujen vuoksi. Jostain kummasta ne aina rahat saivat kasaan, vaikkakin elimme aika niukasti.

Toivon teille kaikkea hyvää, toivottavasti saatte pian asianne kuntoon.

Onhan teillä ystäviä, sukulaisia, joilta saatte tukea tilanteessanne?

Vierailija
57/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP POISTUU VÄHÄKSI AIKAA. Menen iltapuuhille, vastaan vielä niille ketkä ovat ennen tätä viestiä kirjoittaneet. Kiitos kirjoittajille!

Vierailija
58/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lapsen, joka on 1 v 2 kk, on osattava olla ottamatta toiselta lelua? Ja miten sen hänelle nyt heti opettaa? Onko meillä syytä hävetä? Ja sanon asiasta joka kerta.

Vierailija
59/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua painaa Krimin tilanne.

Vierailija
60/103 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 19:11"]

Olen raskaana ja välillä tuntuu kuin olisin ruma, lihava mursu. :( Syön terveellisesti eikä muualle ole tullut kuin mahaan ja tisseihin täytettä mutta se riittää jo siihen että tunnen itseni maailman rumimmaksi ihmiseksi tällä hetkellä. Liikkuminen on vaikeaa eikä kengätkään tahdo mennä jalkaan kun kumartuminen hengästyttää. :(

[/quote]

Hei, kannat sisälläsi maailman ihaninta, pientä vauvaa. Sen takia kannattaa vähän kärsiäkin :) Et ole lihava, et ole ruma.

Muista että kaikki mikä on ympärilläsi, johtuu siitä, että olet raskaana. Sinussa kasvaa nyt toinen ihminen, joka tarvitsee paljon ravintoa.

Muista myös että tuo on ohimenevää, ja kukaan ei pidä sinua lihavana, kaikki näkeävät, että olet raskaana.

Nauti raskausvatsastasi ja keskity tulevaan pienokaiseesi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän