Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysnutraajat ene-dieetillä olleet!

Vierailija
18.03.2014 |

Jos olette olleet vlcd- tai ene-dieetillä, otitteko YHTÄÄN mitään muuta niiden jauhepussien lisäksi? Vettä ei lasketa, mutta söittekö jotain lisäravinteita, joitte vihreää teetä? Lisää kalsiumia? Leseitä joukkoon?

Jos söitte tai joitte jotain muuta, miksi? 

Olen 8 viikkoa lääkärin tarkkailun alaisena ene-dieetillä, kokemukset kiinnostavat. Alkupaino oli 98,4kg. Tavoitteena 8 viikossa vähintään 16 kiloa pois.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi hyvä pullo omenaviinietikan sumuttamiseksi? Meillä on Anttilasta ostettu romu jota joutuu pumppaamaan hullun lailla :(.

Vierailija
22/34 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkillä pusseilla laihduttaminen ON EHDOTTOMASTI KIELLETTY! Se 500gr kasviksia päivässä ON MUST.

Myös lisäproteinit ovat pakollisia. Eli jos haluaa pitää mieliteot ja näläntunteen kokonaan pois, niin 100gr vähärasvaista lihaa, kalaa tai lintua päivässä JA PAINO PUTOAA VARMASTI.

Laihduttajalle vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi proteiinit ovat ehdottoman tärkeitä. Paino ei putoa ihan niin vauhdikkaasti (koska ei menetetä lihasmassaa joka painaa enemmän) mutta putoava paino on pääasiassa rasvaa!

Mittanauha painonpudotuksen tueksi. Vaakaa voi käyttää n. kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join mustaa kahvia, teetä ja sokeritonta energiajuomaa sekä Pepsi Maxia. Kasviksia en syönyt, ksoka pureskelu laittoi himoitsemaan syödä ruokaa muutenkin. Mitään lisäravinteita tai leseitä en ottanut.

Olin 5 viikkoa Cambridgella puhtaalla ENE-pussikuurilla. Painoni laski siinä ajassa 85 kilosta 76 kiloon.

Helppoa ei kyllä ollut, mulla oli koko ajan todella sairas olo, päätä särki, kuumotti, heikotti. Nälkä meni pois muutamassa päivässä, mutta muut huonot olot ei.

Vierailija
24/34 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinus25kg kirjoitti:

Pelkillä pusseilla laihduttaminen ON EHDOTTOMASTI KIELLETTY! Se 500gr kasviksia päivässä ON MUST.

Myös lisäproteinit ovat pakollisia. Eli jos haluaa pitää mieliteot ja näläntunteen kokonaan pois, niin 100gr vähärasvaista lihaa, kalaa tai lintua päivässä JA PAINO PUTOAA VARMASTI.

Laihduttajalle vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi proteiinit ovat ehdottoman tärkeitä. Paino ei putoa ihan niin vauhdikkaasti (koska ei menetetä lihasmassaa joka painaa enemmän) mutta putoava paino on pääasiassa rasvaa!

Mittanauha painonpudotuksen tueksi. Vaakaa voi käyttää n. kerran viikossa.

Höpö höpö. Riippuu ehkä valmisteesta, mutta useimmissa ENE-valmisteissa on kyllä proteiinint ja hivenaineet lisättynä, niin ettei niitä tarvitse syödä jos syö ohjeen mukaisen määrän pusseja. Kasviksiakaan ei tarvitse syödä jos ei halua. Ne on lähinnä sitä varten, että monella ne voi helpottaa oloa että saa edes jotain syödä. itse valitsin olla syömättä koska mulla se lisäsi syömishimoa.

Vierailija
25/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12 viikkoa enellä ja 25 kg lähti (lähtöpaino reippaasti yli sadan). Söin kasviksia joka aterialla. Kasviksista saa kuitua, joten suoli toimii paremmin. Söin lisäravinteita (magnesium, kalaöljy, monivitamiini) ja seuraavalla enellä jopa avocadoa. Enen jälkeen minulla todettiin sappikivet, niihin on ilmeisesti sukurasitusta (äidillä ja äidinäidilläkin on ne leikattu). Sappivaivat voivat tietääkseni olla liian tiukan enen/laihdutuksen seuraus. Siksi suosittelisinkin jotain terveellistä rasvalisää.

Sappikivet ovat tosiaan aika monilla yksi seuraus tiukasta laihdutuskuurista, Niiden leikkaus ei sekään ihan aina ole vaaraton operaatio, vaikka nykyään tähystysleikkaiuksena tehdäänkin.

Vierailija
26/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti nutrikuurin seurauksena hiuksetkin. En siis suosittele laihduttamaan pelkästään niillä.

Vierailija
27/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12 viikkoa enellä ja 25 kg lähti (lähtöpaino reippaasti yli sadan). Söin kasviksia joka aterialla. Kasviksista saa kuitua, joten suoli toimii paremmin. Söin lisäravinteita (magnesium, kalaöljy, monivitamiini) ja seuraavalla enellä jopa avocadoa. Enen jälkeen minulla todettiin sappikivet, niihin on ilmeisesti sukurasitusta (äidillä ja äidinäidilläkin on ne leikattu). Sappivaivat voivat tietääkseni olla liian tiukan enen/laihdutuksen seuraus. Siksi suosittelisinkin jotain terveellistä rasvalisää.

Sappikivet ovat tosiaan aika monilla seurausta laihduttamisesta, eikä niiden poistokaan aivan varatonta ole.

https://seura.fi/terveys/laihdutus-voi-saada-sappikivet-riehaantumaan/

Vierailija
28/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri laihdutti 26 kg noilla pusseilla ja nyt sanoi että kaikki on tullut takaisin noin vuodessa. Tämä ei olemitään ilkkumista että kukaan ei onnistu jne. mutta vaikeinta tossa on just se sen jälkeen syöminen. Itse sen sijaan en ole onnistunut millään konstilla eikä vaikeaa on.

Vierailija
29/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivet ovat aika yleinen tiukan laihdutuksen seuraus eikä niiden poisto leikkauksella ole sekään aivan vaaratonta, vaikka nykyään suurin osa tehdäänkin tähystysleikkauksella, aiheesta on melko paljon infoa saatavilla.

Vierailija
30/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppista, viestit hukkuu?

Vierailija
31/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin noilla ennen mahalaukun ohitusta. Pelkkää eneilyä en suosittele kenellekään. Ei se tuloa pysy ja noin tiukka dietti saa vaan aineenvaihdunnan sekaisin.

Vierailija
32/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri laihdutti 26 kg noilla pusseilla ja nyt sanoi että kaikki on tullut takaisin noin vuodessa. Tämä ei olemitään ilkkumista että kukaan ei onnistu jne. mutta vaikeinta tossa on just se sen jälkeen syöminen. Itse sen sijaan en ole onnistunut millään konstilla eikä vaikeaa on.

Tuosta tuli joku tv-dokumenttikin, oli tutkittu näitä tv- ohjelmien suurin laihduttaja kilpailujen laihduttaja, lähes kaikilla oli paino noussut liki lähtölukemia, vaati valtavasti töitä useilla saada se paino pysymään edes lähellä kohtuullista painoa, yksi treenasi 6 tuntia vuorokaudessa. Keho pistää jotenkin hanttiin tuon laihtumisen suhteen, se menee johonkin paastotilaan ja ei suostu kuluttamaan energiaa. Se on jossain geeneissä tai hormooneissa tms.

Vierailija
33/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12 viikkoa enellä ja 25 kg lähti (lähtöpaino reippaasti yli sadan). Söin kasviksia joka aterialla. Kasviksista saa kuitua, joten suoli toimii paremmin. Söin lisäravinteita (magnesium, kalaöljy, monivitamiini) ja seuraavalla enellä jopa avocadoa. Enen jälkeen minulla todettiin sappikivet, niihin on ilmeisesti sukurasitusta (äidillä ja äidinäidilläkin on ne leikattu). Sappivaivat  voivat tietääkseni olla liian tiukan enen/laihdutuksen seuraus. Siksi suosittelisinkin jotain terveellistä rasvalisää.

Sappivaivat johtuvat usein ylipainosta.

Vierailija
34/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12 viikkoa enellä ja 25 kg lähti (lähtöpaino reippaasti yli sadan). Söin kasviksia joka aterialla. Kasviksista saa kuitua, joten suoli toimii paremmin. Söin lisäravinteita (magnesium, kalaöljy, monivitamiini) ja seuraavalla enellä jopa avocadoa. Enen jälkeen minulla todettiin sappikivet, niihin on ilmeisesti sukurasitusta (äidillä ja äidinäidilläkin on ne leikattu). Sappivaivat  voivat tietääkseni olla liian tiukan enen/laihdutuksen seuraus. Siksi suosittelisinkin jotain terveellistä rasvalisää.

Sappivaivat johtuvat usein ylipainosta.

Lääkärien ja niiden virallisempien sivujen mukaan laihdutuskin aiheuttaa niitä. Ovat yksi Ene-dieetin vasta-aiheistakin jossain määrin.

https://seura.fi/terveys/laihdutus-voi-saada-sappikivet-riehaantumaan/