Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukomatkailijat, suositelkaa kohdetta ensi talveksi.

Vierailija
18.03.2014 |

Olemme lähdössä miehen kanssa kahdestaan reissuun joulukuun lopussa tai tammikuun alussa. Ei tarvitse olla pakettimatka. Tässä toivelista:

- takuuvarma lämpö

- mielellään suora lento, mutta ei pakollinen.

- edullinen hintataso kohteessa

- ei mikään kaikista pahin turistirysä

- rantaa mutta myös muuta aktiviteettia

- lennot+hotelli max 1800€ henkilö

Parin viikon reissu siis. Olemme miettineet Vietnamia, Thaimaata, Indonesiaa ja Malesiaa. Myös parin kohteen yhdistäminen voisi olla vaihtoehto.

Omat suosituksenne ja vinkkinne kehiin siis :)!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähdössä Karibialle mutta tuolla hinnalla ei onnistu.

Vierailija
2/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:52"]

[/quote]

Täältä kyllä onnistuu Karibialle paljon halvemmallakin, all inclusive 2 viikkoa. Lennot tietenkin suorat :)

t. Keski-Euroopasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikkaa suosittelen. Kapkaupungin alue sekä Johannesburgin alue käyty. Budjettisi riittää mainiosti. Ilma loistava ja paljon nähtävää. Tutustu vain hieman etukäteen ja varaa majoitus hyvästä turvallisesta paikasta!

Vierailija
4/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu teille molemmille ja mukavaa matkaa :). Olisiko aiheeseen vinkkejä ja ehdotuksia?

ap

Vierailija
5/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Riippuu kohteesta, oltiin juuri Dominikaanisessa tasavallassa vähän halvemmallakin.

Vierailija
6/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 4 vastauksestasi. Afrikkaa en ollut ajatellutkaan, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto.

ap

Vierailija
7/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho Chi Minh City, Vietnam. Finnair taitaa lentää suoraan vain hanoihin, mutta yksi välilasku ei ole paha. Takuuvarma lämpö, ei hirveästi turisteja, paljon nähtävää ja retkimahdollisuuksia, halpa hintataso, turvallinen kohde.

Vierailija
8/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kanssa Etelä-Afrikkaa, Kapin seutu  (Kapkaupunki ja Garden Routea pitkin Knysnaan)ja vaikkapa Durbanin ympäristö. Uskalletteko ajaa vasemmalla puolella? Tiet on hyvät ja nähtävää ja tekemistä löytyy.

Vierailija
9/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keniaan! On rantaa ja erilaisia retkiä sekä merelle että safarille. Ekstraplussana sama aikavyöhyke, ei jet lagia.

Vierailija
10/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangkokiin ja siitä rannalle lentäen tai vaikka taksilla Hua Hinin suuntaan. Hua Hinistä hieman etelään on tosi rauhallisia paikkoja. Jos haluaa ihan kirkkaita vesiä, niin silloin kannattaa kyllä lentää jollekin saarelle. Takaisin tullessa joitakin öitä Bangkokissa nähtävyyksiä kiertäen ja shoppaillen.

Krabi on myös kiva paikka suoran lomalennon päässä, mutta suosittelen Bangkokin näkemistä, jos haluaa nähdä kattavammin Thaimaata.

Vierailija
11/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:05"]

Etelä-Afrikkaa suosittelen. Kapkaupungin alue sekä Johannesburgin alue käyty. Budjettisi riittää mainiosti. Ilma loistava ja paljon nähtävää. Tutustu vain hieman etukäteen ja varaa majoitus hyvästä turvallisesta paikasta!

[/quote]

Etelä-Afrikassako takuuvarma lämpö :D?

Karibiaa suosittelen, esimerkiksi Kuuba, Dominikaaninen tai Jamaika.

Vierailija
12/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:50"]

[/quote]

Kapkaupungin keskilämpötila Joulukuussa 20,5 astetta (max 25 / min 16) ja Tammikuussa keskilämpötila 21,7 astetta (max 26,5 ja min 16.8)

Eli lämpimämpää kuin vaikka Havannassa Kuubassa, Miamissa tai vaikka Teneriffalla samaan aikaan. Aivan varmasti mukava keli. Ja keskilämpötilassahan on siis sekä päivän että yön lämpötilat mukana niinkuin varmaan suurin osa tiesikin:

Keskilämpötilat ovat  tietyn ajanjakson sisällä mitattujen lämpötilojen keskiarvoja: Vuorokauden keskilämpötila on saman vuorokauden aikana tehtyjen lämpötilahavaintojen keksiarvo. Kuukauden keskilämpötila on sen sisältämien vuorokausien keskilämpötilojen keskiarvo.

Vierailija
13/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenia, Tansania ja safari kiinnostaisi myös, mutta uskon että budjetin kanssa tulisi tiukkaa.

myös tuo Bangkok yhdistettynä johonkin Thaimaan rantakohteeseen voisi olla hyvä. Mikä olisi hyvä rantakohde, ei niin turistikohde kuten Hua Hin ja Krabi?

Etelä-Afrikkaa aion myös tutkiskella. Millainen hintataso siellä on?

myös jonkun ehdottama Ho Chi minh city kiinnostaa. Onko siinä lähellä myös hyviä rantakohteita?

ap

Vierailija
14/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikka on edullinen paikka asua ja syödä hyvin. Ja samalla matkalla voit nähdä monia luonnonihmeitä ja eläimiä pingviineistä leijoniin. 

http://www.rantapallo.fi/etela-afrikka/

Vierailija
15/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:50"]

[/quote]

Kapkaupungin keskilämpötila Joulukuussa 20,5 astetta (max 25 / min 16) ja Tammikuussa keskilämpötila 21,7 astetta (max 26,5 ja min 16.8)

Eli lämpimämpää kuin vaikka Havannassa Kuubassa, Miamissa tai vaikka Teneriffalla samaan aikaan. Aivan varmasti mukava keli. Ja keskilämpötilassahan on siis sekä päivän että yön lämpötilat mukana niinkuin varmaan suurin osa tiesikin:

Keskilämpötilat ovat  tietyn ajanjakson sisällä mitattujen lämpötilojen keskiarvoja: Vuorokauden keskilämpötila on saman vuorokauden aikana tehtyjen lämpötilahavaintojen keksiarvo. Kuukauden keskilämpötila on sen sisältämien vuorokausien keskilämpötilojen keskiarvo.

[/quote]

Höpöhöpö mitä Havannaan tulee. Tammikuun (joka on siellä "kylmin" kuukausi) keskilämpötila Havannassa on 22 °C ja todellinen päivälämpötila maksimilämmöstä puhumattakaan on paljon korkeampi. Ilmasto on läpi vuoden trooppinen. Voin kokemuksesta kertoa (olen ollut helmikuussa ja toukokussa), että KUUMA on. Kuuban ilmastoa ei voi verrata Teneriffaan eikä edes Miamiin.

Vierailija
16/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin innolla Etelä-Afrikkaan, Havannaan tai mihin tahansa ketjussa ehdotettuihin paitsi Bangkokiin. Siitä on jotenkin likainen mielikuva. 

Vierailija
17/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kolme kertaa joulunaikaan Kapkaupungissa ja kyllä siellä on aina ollut lämmintä, josksu liikaakin. Mutta sitten on pahin aika vietetty hyvin ilmastoidussa kauppakeskuksessa. Palvelujen, hotellien (osa, mutta paljon myös hyviä B& B -paikkoja), ruuan, juoman hinnat on halpoja, mutta vaatteet yms voi olla liki Suomen hintoja. Lisäksi randin kurssi on ennätysalhainen nyt, suurinpiirtein 1 e = 14-15 randia.

Vierailija
18/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ei onnistu? Karibialle saa Suomestakin lentoja alle 500 eurolla. Hotellista maksaa sitten sen mukaan minkä tasoisen haluaa.

Vierailija
19/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että saan tyrmäyksen mutta Thaimaan Pattya. Ostosmahdollisuudet hyvät, halpa hintataso kun verrataan vaikka Phukettiin. Varma lämpö. Itse pattayan ranta tai jomtien beach eivät ole hyviä mutta lähellä on sattahip ja koh larnin saari joissa hyvät uintimahdollisuudet. Itse teksin vielä parin päivän pyrähdyksen Koh Sametin paratiisisaarelle johon kaupataan joka puolella Pattayaa matkoja halvalla. (kuljetukset + majoitus)

Löytyy aktiviteetteja jos jonkinlaisia ja ruokapaikkoja hyvista huonoihin ja tosi hyvistä tosi huonoihin. 

Niin pariskunnat ja perheet saavat olla rauhassa niiltä seksikauppiailta. Sitäpaitsi jos verrataan Phuketin Patong beachin kävelykadun menoa tuohon walking streettiin Pattayalla on walkkari monta kertaa siistimpi koska kaikki tanssijatytöt ovat sisätiloissa eikä kävelijöiden näkyvillä.

Ja jos isoon cityyn haluaa niin Bangkok on parin tunnin ajomatkan päässä.

Vierailija
20/41 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi Kapkaupungin suuri etu lyhyehköllä lomalla on se että aikaeroa ei ole! Jos löytää yölennot niin pääsee heti aamusta loman kimppuun. Ja sama palatessa ei ole sitä väsymystä mikä tullessa Karibialta tai Pohjois-Amerikasta. Ja mielestäni nähtävääkin eri tavalla kuin Karibialla jossa kyllä on upeat rannat ja sää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi