Sinunko ulkomaalaistaustainen poika riehui ja kiusasi tänään Vantaan Ikeassa?
Jäi harmittamaan, kun en mennyt puuttumaan sen pojan käytökseen. Hän olin noin 10-14 vuotias ulkomaalaisen näköinen poika, joka puhui kuitenkin suomea. Tämä poika oli jonkun saman ikäisen Suomalaisen pojan kanssa Ikeassa. Siellä he leikkitappelivat, riehuivat ja mesosivat hodarijonossa. Sen jälkeen kovaäänistä huutelua ja ärsyttävää toikkarointia pitkin Ikean käytäviä.
Eniten jäi kuitenkin säälittämään se nuori Suvi-niminen tyttö, jota tämä ulkomaalaistaustainen poika kävi haukkumassa ja nimittelemässä. Kävi jopa heittämässä nakin tämän tytön syliin ja hirveän naurunremakan saattelemana juoksi kertomaan kaverilleen mitä oli juuri tehnyt.
Ihan älytöntä käytöstä! Inhottavaa kiusaamista ja ihan häpeilemättömästi teki tuon kaiken julkisella paikalla muista piittaamatta. Muutenkin puhui kokoajan hirveä kovaan ääneen ja oikein haki muiden huimiota ja riehui menemään siellä. Moni kyllä kiinitti tuohon käytöksen huomiota, mutta ei kukaan siihen sen enempää puuttunut. Siellä se sai ihan rauhassa pyöriä ja riehua :(
Kommentit (23)
No mä olen itse 17 vuotias ja mietin, uskallanko mennä sanomaan asiasta vai en. En sitten uskaltanut ja asia jäi vaivaamaan :(
Aloittaja
Et sitten sanonut edes henkilökuntalaiselle....=(
Ja ajattelit, että kun tulet tänne kirjoittamaan, saat synninpäästön?
Miksi otsikko puhuu vain ulkomaalaisesta pojasta, jos kerran _S_uomalainen (isolla s-kirjaimella oikein) poika riehui myös?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:58"]
Miksi otsikko puhuu vain ulkomaalaisesta pojasta, jos kerran _S_uomalainen (isolla s-kirjaimella oikein) poika riehui myös?
[/quote]
Mietin juuri samaa.
[/quote]
Ei, suomalainen kirjoitetaan pienellä lauseen keskellä. Samoin esim ruotsalainen, tamperelainen yms..
Minun poika ja vittuako Se sinulle kuuluu?
[/quote]
Nää huonot tavat kun pääsääntöisesti on ulkomaalaistaustaisten lietsomia. Sitä paitsi ulkomaalaisuuden mainitsemalla saa enemmän huomiota ja klikkauksia.
Ap määrittele ulkomaalaistaustainen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:19"]
Ap määrittele ulkomaalaistaustainen.
[/quote]
En ole ap, mutta ulkomaalaistaustainen on esim. kuka tahansa ulkoisilta ominaisuuksiltaan tai ulosanniltaan etnisestä suomalaisesta poikkeava.
Monelta se tapahtui? Olin tänään työvuorossa.
Pojat on poikia, miten tämä liittyi siihen että poika oli nimenomaan ulkomaalainen?? Kyllä osaa ihan nämä meidän "ihanat suomalaiset" lapsetkin olla IHAN YHTÄ INHOTTAVIA.
T. Ihan suomalainen nainen
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:25"]
Pojat on poikia, miten tämä liittyi siihen että poika oli nimenomaan ulkomaalainen?? Kyllä osaa ihan nämä meidän "ihanat suomalaiset" lapsetkin olla IHAN YHTÄ INHOTTAVIA.
T. Ihan suomalainen nainen
[/quote]
Varmaan helpottaa tunnistamista.
Ei ollut minun poikani - sitähän sää kysyit otsikossa
Mitä vanhempi lapsi sitä vaikeampaa vieraan tänäpäivänä on puuttua koska lapset ja nuoret eivät enää kunnioita muita ihmisiä kuten ennen ja oikeasti saa kuulla vaikka ja mitä haistattelua mutta joku oikeasti häiriintynyt voi käydä päällekkin.
Näistä tulee aina niin paha. Aikuiset paikalla eivätkä tee mitään. Jopa osallistuvat kiusaamiseen levittämällä juttua netissä.