Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kitaran soitto ärsyttää

Vierailija
17.03.2014 |

Mieheni soittaa ihan joka päivä kitaraansa yli 2 tuntia, yleensä siihen menee n. 3 tuntia, kun välillä pitää käydä syömässä, paskalla jne... 

Meinaa välillä mennä hermo tuohon rämpytykseen. Onko täällä muita, joiden mies soittaa kitaraa? Paljonko he käyttävät siihen aikaa päivittäin?

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies soittaa kitaraa. Treenaa treeniksellä. Kotona treenaa vaan silloin kun en ole kotona joitain satunnaisia kertoja lukuunottamatta. Käy keikoilla soittamassa. Tekee biisejä ja hioo niitä tietokoneella, käyttää kuulokkeita. Melua ei kuulu. Asiasta ei ole koskaan käyty sen kummempaa keskustelua. Luulen, että jotkut ihmiset vaan ajattelevat muitakin kuin itseään.

Helppo arvata. Olet pirttihirmu joka on tukahduttanut miehensä henkisesti. Säälin miestäsi.

Vierailija
162/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kunnon huilismia. :-D

Terveiset mnet:iin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa mullakin kotona oma muusikko. Toi koira on ihan lahjaton.

Tuossahan se syy on. Ei kukaan halua koiranaista.

Vierailija
164/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoitto on niin noloa kun kaikki soittaa kitaraa. Miksei jotain ihan mitä tahansa muuta soitinta?

Vierailija
165/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitaransoitto on niin noloa kun kaikki soittaa kitaraa. Miksei jotain ihan mitä tahansa muuta soitinta?

itse olet nolo vai eikö soinnut onnistuneet?

Vierailija
166/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nainen haisee hevoselta joka päivä monta tuntia. Lisäksi joudun tekemään paljon ylitöitä että saa haista. Olisit tyytyväinen.

Vierailija
167/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin kitara on siinä missä mikä tahansa muukin soitin, ei yhtään sen nolompi kuin mikään muukaan. Kitara on monipuolinen soitin, sellaisen saa edullisesti, eikä se vie paljoa tilaa. Siitä löytyy helposti paljon tietoa ja se sopii monenlaiseen musiikkiin ja vaikka itsensä säestämiseen. Se on myös helposti lähestyttävä soitin, jota pystyy opettelemaan ihan itsekseenkin.

Tuo asenne että jokin soitin on nolo, kertoo lähennä kateudesta ja siitä että sinä et itse soita mitään.

Piano ja kitara ovat varmaan ne yleisimmät soittimet, jotka molemmat ovat monipuolisia ja kokonaisvaltaisia soittimia, mutta pianot on kalliita, painavia ja vievät paljon tilaa. Viululla ja puhallinsoittimilla soitetaan lähinnä melodioita, kun taas pianossa ja kitarassa on myös soinnut ja rytmi oleellisemmin mukana. Se että jokin soitin on suosittu, ei tee siitä noloa. Vain suomalainen ajattelee noin.

Vierailija
168/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiha ukkoa. Kitaraa soittaa vain vajaat ihmiset

Vierailija
169/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.

Kotini kruunu on tietenkin fuksian värinen rumpusetti olohuoneessa.

Ei vissiin ole ihme, et olen sinkku.

Toivottavasti et asu kerrostalossa. :-D 

Vierailija
170/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin ymmärrän ;D Hermot meinaa mennä mullakin. Soittasi ees joskus jotain kokonaisia kappaleita, mutta ei helv...jaksa kuunnella sitä harjoittelua, kun jotain riffiä tms toistetaan ja toistetaan ja toistetaan. Tai sitten sellaista hajamielistä näppäilyä. Joskus ihan oikeesti on hermo todella tiukalla. Ja joo meillä on 4h ja keittiö ja silti kuuluu se rämppäys. Pahinta se on silloin, jos ite koittaa vaikka nukkua ja jostain kuuluu sointu sieltä toinen täältä. Soittais varmaan koko päivän, jos sais. Tunnista kahteen, sitä en tiedä kauan soittaa, kun en ole kotona...

Korvatulpat, kuulosuojaimet & rennompi asenne...

Vierailija
171/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on muusikko. Tosin pidän hänen musiikistaan ja olen iloinen että hän suhtautuu johonkin asiaan intohimoisesti. On niin monta miestä joita kiinnostaa vain urheilu ja paskalla istuminen.

Tosin joskus ärsyttää kun haluaisin hiljaisen hetken niin mies käsittää sen niin että hän voi käyttää sitten sen ajan kitaran harjoittelemiseen. Tai kun hän on jo valmis lähtemään ovesta ja minä tarkistan että kaikki on mukana, hellat kiinni yms. niin joudun tarkistamaan kolmesti sillä kitaransoitto vie keskittymisen.

Vierailija
172/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde tuhoaa kaiken luovuuden.

Vierailija
173/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikkopariskunnan naisosapuoli täällä..

En nyt tiedä mitä muutakaan tuohon voisi sanoa, kuin että hyväksi soittajaksi kehittymiseen vaaditaan tunnintai yli harjoittelua päivittäin.

Meillä menee niin, että olen itse laiska soittamaan kotona ja suorastaan kadehdin miehen harjoitteluintoa. Kummallakin omat bändit ja kuviot, itse siis soitan lähinnä treenikämpällä jätkien kanssa enkä jaksa kotona niin paljoa soitella.

Ainut mikä itseä välillä risoo on toisen tiukat aikataulut ja moniin musiikkihommiin avuksi lupautuminen, saattaa olla vain parina iltana viikosta kotona ja muuten sitten soittamassa, roudaamassa ja miksaamassa.

Voisittekohan sopia jonkun systeemin niin, että miehen soittoharjoitukset eivät häiritsisi sinua liikaa...?

Vierailija
174/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Nyt vasta huomasin, että täähän on vuodelta 2014. Eukko ottanut varmaan jo eron tms !

-177

Vierailija
175/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies keskittyy nykyään lähinnä valittamaan kun ei ole aikaa soittaa. Olohuoneen nurkissa pyörii neljä (kallista) kitaraa ja pari vahvistinta eikä niitä voi laittaa mihinkään kaappiin siitä lojumasta. Kitaroiden lisäksi nurkissa lojuu miehen metsästysvarusteet asekaappeineen, kalastusvälineet (perholiiviä ei kuulemma voi talveksikaan siirtää pois eteisen naulakosta) sekä perhonsidontavälineet. Lisäksi löytyy kaksi hyllyllistä cd-levyjä sekä hillittömän kokoiset (rumat) stereot. Asutaan kolmiossa ja meillä on kaksi lasta ja koira. Mies oli sitä mieltä että tää asunto on niin tilava että helposti mahdutaan...

Vierailija
176/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saisi kyllä soittaa, enkä valittaisi yhtään. Mutta eipä ole ketään kenen soittoa kuunnella  "livenä". Harmittaa :) Itse osaan myös soittaa ainakin ok tasoisesti paria soitinta.

Vierailija
177/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja multa löytyy kotoa parin akustisen kitaran lisäksi sähkökitara. Tämä ei kuitenkaan riitä, joten mulla on vielä basso ja sähköpianokin.

Kotini kruunu on tietenkin fuksian värinen rumpusetti olohuoneessa.

Ei vissiin ole ihme, et olen sinkku.

Mitä nyt kumppanista, kun sinulla on kaikki tuo.

178/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa te naiset olette ottaneet musikaalisen miehen jos ette kestä instrumentin soittoa useasti ja joskus pitkiäkin aikoja kerrallaan? :D 

Vierailija
179/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Miksi hitossa te naiset olette ottaneet musikaalisen miehen jos ette kestä instrumentin soittoa useasti ja joskus pitkiäkin aikoja kerrallaan? :D 

Tätä mä ihmettelen myös, että miten se voi olla yllätys :D totta kai siitä tulee melua, ja jos _harrastaa_ jotain niin yleensä se on monta kertaa viikossa tai jopa päivittäin.

Jaksaisinpa itekin harjoitellaan kitaraa joka päivä. Laulan päivittäin flunssia lukuunottamatta ja käsitän kyllä, että ei sitä ole ulkopuolisen loputtomasti kiva kuunnella, kun suuri osa harjoittelusta on kummallisia tai toistuvia ääniharjoituksia ja samoja kappaleita uudestaan ja uudestaan.

180/197 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Tätä mä ihmettelen myös, että miten se voi olla yllätys :D totta kai siitä tulee melua, ja jos _harrastaa_ jotain niin yleensä se on monta kertaa viikossa tai jopa päivittäin.

Jaksaisinpa itekin harjoitellaan kitaraa joka päivä. Laulan päivittäin flunssia lukuunottamatta ja käsitän kyllä, että ei sitä ole ulkopuolisen loputtomasti kiva kuunnella, kun suuri osa harjoittelusta on kummallisia tai toistuvia ääniharjoituksia ja samoja kappaleita uudestaan ja uudestaan.

Jep! Ja jos kumppanin soittaminen jostain syystä kuitenkin häiritsee, voi sille asialle itsekin tehdä jotain, esim. laittaa kuulokkeet korville, mennä toiseen tilaan, lähteä hetkeksi ulos, laittaa korvatulpat ja niin edelleen, eikä vaan valittaa asiasta. Ymmärrän ärsyyntymisen, jos toisen harrastus vie kaiken yhteisen vapaa-ajan, silloin asiasta pitääkin keskustella. Harrastuksia kuitenkin saa ja pitääkin olla, eikä toiselta voi kieltää noin tärkeää asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi