Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ainakin on oikeasti hyvä mies. Ihmettelen teidän parisuhteita?!

Vierailija
17.03.2014 |

Ihmettelen täällä näitä naisia jotka alentuu olemaan paskojen miesten kanssa.. Miksi?? Ja no, miksipäs ei miehiäkin jotka alentuu olemaan paskojen naisten kans mutta tää viesti nyt keskittynee enemmän naisiin ja naisten huonoihin miehiin koska naiset täällä enempi on kirjotellu parisuhde juttuja. Negatiiviessa mielessä.

Mulla on oikeesti hyvä mies. Mun mies on auttavainen, lojaali, kiltti, hellä, sanoo usein rakastavansa mua, osoittaa myös teoin, ei ole väkivaltainen, ei juoppo, on ystävällinen, osallistuu siivoukseen, on kätevä käsistään, tykkää läheisyydestä, koskettelusta, suutelusta, pussaamisesta, pitää eläimistä, lapsista, ei suutu helposti, on ahkera ja ottaa muut ihmiset huomioon, koskaan ei ole sanonut mulle rumasti eli ei ole haukkunut millään nimityksillä... No siinäpä jotain :)

Huonoja puoli toki on, mutta ei mitään hirveen haittaavia.

Mä en vaan käsitä miksi te jotku naiset elätte huonoissa suhteissa?? Mistä te löydätte niin helvetin ääliö paska miehiä, jotka kohtelee teitä huonosti?? En voi käsittää.

Meillä on hyvä, rakastava, toista kunnioittava suhde. Tottakai riitoja ja erimielisyyksiäkin välillä on, mutta me ei huudella eikä paiskota tavaroita eikä haukuta rumilla nimillä toisiamme edes riidellessä, osaamme hyvin puhua ongelmat halki lopulta, emme lyö toisiamme emmekä myöskään kesken riidan lähde tyyliin kaljalle/kaverille ja jätä toista yksin.. Toinen saattaa mennä toiseen huoneeseen rauhoittumaan ja annamme myös toiselle aikaa rauhoittua mutta sitten puhumme asiat ja sovimme lopulta.

Käsittämätöntä tämä suomalaisten nykyajan parisuhteet??! Huudetaan, haukutaan, käytetään jopa väkivaltaa, uhkaillaan, heitellään tavaroita seinään tai toista kohti... Ihan sairasta!

Ja se että ei arvosteta paskaakaan toista. Ei kuunnella, ei keskustella tärkeistä asioista vaan tehdään asioita toisen selän takana ja etenkin päätöksiä kysymättä tai juttelematta toisen kanssa!

Ym ym.. En ymmärrä.. Kun oma parisuhde on ihan erilainen.. Ja täällä paljon myös on kirjoituksia jossa haukutaan oma mies/nainen ihan maanrakoon mutta kannattaisi myös miettiä että onko omassa asenteessa korjattavaa? Ihan tosi!

Parisuhteessa on kaksi osapuolta. Kaikki ei välttämättä ole aina sen toisen vika, asioita pitäs pystyä miettimään laajemmin, mun mielestä.

No kunhan avauduin.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että se on vaan hyvä asia jos on hyvä parisuhde ja hyvä kumppani. Miksi ihmiset on niin pirun kateellisia? Eräs ystäväni aina mustamaalaa minun ja mieheni suhdetta.. Olen puhunut hänelle että meillä on hyvä suhde jne jne.. En mitenkään ylimalkaisesti ole kehunut vaan tasan yhden kerran tullut sanottua suhteestani hyviä asioita niin tämä ystäväni on tosi katkeran ja negatiivisen olonen.. Sanoo tosi inhottavasti asioita.. Itse hän on sinkku.. Ärsyttää. En ole enään sanallakaan sanonut suhteestani mitään hänelle.

Vierailija
2/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa säännöllisesti suihin ja tehdä ruokaa. Muuten saatat huomata, että joku muukin halusi ihanan miehesi. Joku ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös hyvä mies <3

Töissä käy mutta ajatella HERÄÄ yöllä vauvan itkuun ja ruokkii ja vaihtaa vaipan pyytämättä. Oli juomatta koko raskausajan omasta tahdostaan, ettei minun tarvitse katsella humalaisia tai odottaa yksin!

Ette usko kuinka monesti ollaan saatu kavereiltamme kuulla miehen olevan tossun alla. Kyllä mies viimeksi omalle ystävälleen lujasti hermostuikin kun tämä sanoi jotain tossupojasta. Mieheni vastasi hänelle, että ainakin olen läsnä lapseni elämässä hänen ensi hetkistä alkaen, koska lapset ovat pieniä vain vähän aikaa.

Kyllä meni kaverilla suu suppuun hän on itsekin isä, mutta häntä kiinnostaa enemmän ryyppääminen, pilven poltto ja kavereiden kanssa autojen laitto.

Olen niin onnellinen ja ylpeä miehestäni, joka tekee kotitöitä ja auttaa. Puolet ja puolet tehdään molemmat. Toki minä heräilen yöllä useammin, koska hän käy töissä, mutta saan myös nukkua 3 päivänä viikosta koko yön.

Vierailija
4/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mies siitä hyvä, että sitä kiva haukkua netissä.

Mitä sitä muuten kirjoittelisi?

Vierailija
5/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti yleistät.

Vierailija
6/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä mies, mutta kyllä siinä silti on ominaisuuksia, jotka käy hermoon. Mm. parisuhdetaidot.

Vierailija
7/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suurin ero niiden valittajien ja sinun välillä on näkökulma.

Jotkut vain tykkäävät valittaa täällä. Toiset taas ovat perustyytyväisiä. Voi huvin olla, että sinun miehesi olisi sellaisen valittajan mielestä täysi katastrofi, josta hän keksisi vaikka miljoona ikävää vikaa.

Kannattaa muistaa sekin, että ihmisiä on niin monenlaisia. Jollekin sellainen rätväkkä huutoriita on paljon mieluisampi vaihtoehto kuin mököttely eri huoneessa. Teille tuollainen riitelystrategia sopii ja tärkeää onkin, että molemmat puolisot ovat siinä samanlaisia eikä jompi kumpi koe sitä tosiaan hylkäämiseksi ja mököttämiseksi.

Mistä niitä ns. vääriä miehiä sitten löytyy? Käytän muotoilua niin sanottu, koska kuten edellä yritin selittää, väärä laatu on pitkälti suhteellinen asia, olemassa suhteessa naiseen, jonka odotukset ovat ERILAISET.

Niitä löytyy ap ihan samoista paikoista kuin ns. hyviäkin miehiä.

Monta kertaa seurusteluvaiheessa ollaan romanttisia ja asutaane rillään. Toisen arkiluonne paljastuu vasta alkusuhteen romantiikan väljähtyessä ja yhteiselon vakiintuessa. 

Ihmiset myös muuttuvat. On työttömyyttä, stressiä, masennusta. Hyväkin mies voi rakastua toiseen. Työnjaosta voi tulla kiistaa, kun se hyvän miehen hyvä puoliso palaa hoitovapaalta täihin, eikä jaksakaan enää kotitöitä entiseen malliin, eikä mies vuosien passaamisen jälkeen ihan heti opikaan vastuunkantajaksi ja kodin hengettäreksi.

Onhan näitä.

Ja siinä onkin sitten se tuhannen taalan ongelma. Jättääkö mies, koska kuten ap sen muotoilee, "kuka suostuu olemaan paskan miehen kanssa"?

Mutta kun on ne lapset, on perhearki. Ja miehessä on toki vielä niitä hyviäkin puolia, erittäin harva ihminen on puhtaasti paha tai hyvä - valtaosa meistä on jotain siltä väliltä.

Silloin voi hiukan auttaa valittaa välillä vaikka kaverille tai av-palstalle. Jos ap:ta kamalasti hermostuttaa lukea sellaisia, eikä hän osaa suhteuttaa niitä elämän monimuotoisuuteen, ei kannata avatakaan aloituksia, joista näkee jo otsikosta, että miestä arvostellaan.

Vai onko kenties niin, että ap salaa nauttii tuntea ylemmyyttä muiden naisten paskoja parisuhteita kohtaan, hmmm...?

Vierailija
8/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:23"]

Ja ikää oli?

Kysyn ihan siksi, että toi sun ymmärtämättömyys muiden erilaisuutta kohtaan sekä empatiakyvyttömyytesi puhuvat nuoruuden kieltä.

[/quote]

No voi höpsis! Itsekin olisin voinut kirjoittaa tuollaisen avauksen ja olen 36 v. Yhtälailla voisi arvioida, että nämä väkivaltaisten, laiskojen ja naisvihaa potevien urpojen kanssa yhteen menneet vaikuttavat kyllä hyvin nuorilta ja kokemattomilta. Kun ikää tulee, oppii arvostamaan itseään ja tietää, millaisen miehen kanssa haluaa elämäänsä elää. Mutta tiedämme kuitenkin kaikki totuuden, eli että huonoja suhteita on myös keski-ikäisillä ja eläkeläisillä.

Itse olet ymmärtämätön ja empatiakyvytön.

Vierailija
9/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa 15 pitkä vastaus, mutta aivan asiaa. Ap vaikuttaa ihmettelyineen hyvin keskenkasvuiselta. Sama mies on välillä paska, välillä maailman ihanin. 

Vierailija
10/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, miten erinomaisen hyvin sanottu.

Vierailija
11/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi täältäkin 15:ta. Ei ne asiat niin yksinkertaisia ole, että ihmiset pysyisi ikuisesti samanlaisina kuin parikymppisenä seurusteluvaiheessa. Tai että kunhan jutellaan, niin kaikki ongelmat pyyhkiytyy sillä pois. Esim. mun mies sairastui työuupumukseen vähän päälle kolmikymppisenä ja alkoi sen seurauksena käyttää liikaa alkoholia. Nuorempana joi tosi vähän. Mistä mä olisin tonkin voinut muka etukäteen tietää ja ennustaa? No, minä jaksoin ja tuin miestä, enkä heittänyt "paskan miehen" kamoja pihalle. Terapia ja lääkitys puri parin vuoden jälkeen ja nyt meillä menee hyvin. Suhde on jopa vankempi kuin ennen kriisiä. Mutta joo, kyllä mäkin sen kriisin aikana valitin, ja sain täältäkin semmosia JJSSAP-neuvoja.

Vierailija
12/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ap sanoo oikeasti tossa, että sitä korpeaa kuulla ihmisten valittavan. Vituttaa, kun ei voi halki poikki pinoon ratkoa asioita kuin jossain lehden ihmissuhdepalstalla. Ai on laiska mies, jätä se. On mököttävä mies, no jätä nyt se hyvä nainen. Äläkä suostu kynnysmatoksi.

Onko ap sun vakiovastaus kaikkeen, että jätä sikseen äläkä valita? Älä edes yritä ja syytä itsees, kun oot paskan miehen valinnut? Muista toi sun asenne, kun sulle tulee yllättäviä kriisejä elämässä. Että oma vika, suu kiinni.

Vierailija
13/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka jotkut miehen loukkaavat möläytykset selittyvät osaksikin sillä, että miehellä on joku mt - ongelma (jota ei ollut naimisiin mentäessä) ja on lapsia, jättäminen tuskin kellään on se ensisijainen vaihtoehto.

Vierailija
14/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli?

Kysyn ihan siksi, että toi sun ymmärtämättömyys muiden erilaisuutta kohtaan sekä empatiakyvyttömyytesi puhuvat nuoruuden kieltä.

[/quote]

Mä olen täysin samaa mieletä ap:n kanssa ja ikää on 50+. Olen myös opettanut pojalleni ja tyttärilleni että huonoon suhteeseen ei pidä a) ruveta eikä b) tyytyä.

Eikä lapset tai taloudelliset syyt ole mikään selitys, olen itsekin lähtenyt perushyvästä mutta tunnekylmästä parisuhteesta 20 vuotta sitten ja löytänyt rinnalleni tuhannesti paremman miehen!  Sellaisen suhteen missä minua rakastetaan ja arvostetaan ja se uskalletaan myös näyttää ja kertoa. Missä tuntee olevansa "kotona", kun haaveet ja tekemiset on yhteisiä ja koko perheen yhteiseksi hyväksi.

En ymmärrä tuota loputonta sinnittelyä (itse tein sitä muutaman vuoden)- ettekö ymmärrä että meillä on vain yksi elämä, jos tämä menee persiilleen huonossa parisuhteessa sitä ei voi ensikerralla korjata - kannattaako uhrautua? Elämä on juuri niin ihanaa ja hyvää kuin miksi sen itse tekee.

Vierailija
15/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä eniten ihmettelen, että naiset ylipäätään perustavat perheen näiden huonojen miesten kanssa. Tarkoitan niitä, joista jo alussa näkee, että paska on. Ja näitä on pilvin pimein. Jo ennen lasta mies ryyppää ja on välinpitämätön, ei saa mitään aikaiseksi, raha-asiat sekaisin yms. Ei oikein voi muuta sanoa kuin että turha valittaa enää sitten kun on paskat jo housussa.

Vierailija
16/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin mies on mitä ihanin, enkä vaihtais mistään hinnasta! Kyllä minäki ihmettelen miten joku jaksaa olla huonossa suhteessa, kun selvästi kärsii siitä itse. Vaikka tiedän että ei se oo aina niin yksinkertaista jos on esim. lapsia, mutta meillä kaikilla on vaan tämä yksi elämä, niin kyllä haluan elää sen täysillä ja nauttia!

Vierailija
17/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen (tai vaimon, samalla tavalla se toimii molempiin suuntiin) hyvyys riippuu siitä mitä elämältään haluaa. Valtaosa suhteista on suunnilleen senkaltaisia mistä kerroit. Miehet osallistuvat ja huomioivat naisiaan ja perhettään. Joillekin tuollainen turvallisuushakuinen keskiluokkainen arkielämä on tylsää ja he tarvitsevat voimakkaita huippukokemuksia. Se vaatii riskien ottamista ja nuo valittajat ovat niitä, joiden riskit ovat toteutuneet. Sama pienehkö jengi valittaa alituisesti myös siitä, että "suomalaismiehet ovat munattomia vätyksiä" tai "suomalaisnaiset ovat tyylitajuttomia wannabe-miehiä".

Vierailija
18/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi on normaali ihminen? Noinhan tunne-elämältään ja psyykeltään terve aikuinen ihminen käyttäytyy.

Vierailija
19/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ne lapset tehdään heti ennenku se paska luonne on paljastunut ja arki alkanut.

Ja sit erotaan.

Mullaki on ihana mies,17 vuotta jo yhdessä.

Olen 33 vuotias:)

Vierailija
20/82 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:50"]

Ja ikää oli?

[/quote]

Mä olen täysin samaa mieletä ap:n kanssa ja ikää on 50+. Olen myös opettanut pojalleni ja tyttärilleni että huonoon suhteeseen ei pidä a) ruveta eikä b) tyytyä.

Eikä lapset tai taloudelliset syyt ole mikään selitys, olen itsekin lähtenyt perushyvästä mutta tunnekylmästä parisuhteesta 20 vuotta sitten ja löytänyt rinnalleni tuhannesti paremman miehen!  Sellaisen suhteen missä minua rakastetaan ja arvostetaan ja se uskalletaan myös näyttää ja kertoa. Missä tuntee olevansa "kotona", kun haaveet ja tekemiset on yhteisiä ja koko perheen yhteiseksi hyväksi.

En ymmärrä tuota loputonta sinnittelyä (itse tein sitä muutaman vuoden)- ettekö ymmärrä että meillä on vain yksi elämä, jos tämä menee persiilleen huonossa parisuhteessa sitä ei voi ensikerralla korjata - kannattaako uhrautua? Elämä on juuri niin ihanaa ja hyvää kuin miksi sen itse tekee.

[/quote]

Lue vaikka kirjoitus nro 19. Ei avioeroa pidä ottaa heppoisin perustein. Kriisejä tulee ja menee, mutta jos joka saumassa heittää ekasta rypystä hanskat tiskiin, parisuhteet loppuu hyvin lyhyeen.

PS: joko olet tuon ikäiseksi todella naiivi ihminen tai sitten valehtelet ikäsi. Molemmat vaihtoehdot ovat sinun kannaltasi aika ikäviä.

t. nainen vm -67

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi