Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä Tiffanyn koruissa on niin ihmeellisen ihanaa?

Vierailija
12.04.2014 |

Aina, kun jossain Suomessa on koruista puhe, niin yleensä juttu aina kääntyy siihen, miten "kamalia" on suomalaiset korut, esim. Kalevala-korut tai Tillander. Ja miten ihania ja tyylikkäitä on Tiffanyn korut! ???

No, googletin sitten noita Tiffany-koruja. Onhan niillä tietysti koruja joka lähtöön, vaikka mitä timanttihupsutuksia ja upeita ja yliprameita. Niin että varmasti jokaisen öljysheikin kahdeksaskin vaimo löytää jotain, mihin talousrahansa tuhlata. Mutta mutta.

Mun mielestä ne korut, jotka on tavallisen ihmisen ostettavissa, ei olleet yhtään sen merkillisempiä kuin mitkään muutkaan korut, joita täältä Suomestakin saa. Ihan samannäköisiä sormuksia ja riipuksia ja rannekoruja saa täältäkin. Ok, varmaan iso osa niistä voi olla vähän matkittuja sitten noista Tiffanyn malleista. Mutta en mä silti ymmärrä tätä Tiffany-vouhotusta.

Kun näki vaikka, mitä Tiffany-koruja monet niillä lesoilevat blogistit on ostaneet, niin ihanhan ne on niitä halvimmasta päästä olevia hopeakoruja. Jotain sydämiä ja lukkoja ja avaimia. Ihan samanlaisia saa täältä jokaisesta tusinakorukaupasta, en täällä Suomessakaan ostaisi sellaisia.

Mielestäni monet Kalevala-korut ja varsinkin Lapponia-korut hakkaa monet noista Tiffanyn malleista mennen tullen. Ja Suomessa on paljon pienempiä koruvalmistajia, myös uniikkikoruja tekeviä korupajoja, joiden tuotanto on paljon tyylikkäämpää,modernimpaa, innovatiivisempaa - yksinkertaisesti erilaista. Vaikka Tammen koru.

Kertokaa mulle, kun en ymmärrä, mikä noissa Tiffanyissä nyt on niin erikoista? Sekö, kun niitä on blogeissa? Sekö, kun ne saa turkoosiin rasiaan (ylläripylläri, useimmat koruliikkeet pakkaa korut vähintään yhtä hienosti kuin nuo Tiffanyn laatikot, jos ei nyt ihan jostain peruskultajousesta niitä korujaan hanki).

Minusta nuo monella blogistilla olevat pienet Tiffany-helyt on, anteeksi vaan,aika rihkamaa. :( Samalla rahalla olisi täältä Suomesta saanut kotimaista valmistetta olevia, yksilöllisempiä koruja.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 04:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 03:57"]

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että nuo geometriset ja graafiset korut tulee olemaan syksyllä kuuminta hottia. Trendi tulee takaisin. Romanttisesta härsellyksestä on nyt päästy ohi. YSL:n muotinäytös F/W 2014-2015 osoitti sen.

[/quote]

No hauska juttu.
Minun mielestäni ne on silti susirumia, enkä laittaisi niitä päälleni, vaikka ne olisi kuinka huutia.

Pidän naisellisesta ja tyttömäisestä tyylistä. Suomalainen äidinkielenopettaja -tyyli on aika kaukana tyylikkäästä.

Mistä muuten johtuu, että varsinkin äidinkielenopettajat ja humanistisen alan naiset pitävät noista palikkakoruista?

[/quote]

Koska he ovat itsenäisiä, tyylitietoisia naisia? Ehkä siksi?

Yleensä ne on jotain sairaanhoitajia ja siivoojia ja lastenhoitajia, jotka tykkää tyttömäisestä ja romanttisesta.

Mun mielestä noissa Tiffanyn perushopeakoruissa ei kyllä ole mitään romanttista.

Vierailija
2/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 14:14"]

Koska he ovat itsenäisiä, tyylitietoisia naisia? Ehkä siksi?

[/quote]

Huh, huh, perusvihervasemmistohumanisti tyyli kaapuineen, punaisine hiuksineen ja noine graafisine koruineen voi olla monta eri asiaa, mutta tyylikästä ehkä ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Sassi Designilla on useita upeita koruja.

http://www.sassidesign.fi/

Vierailija
4/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Lorukorulla. Vaikka tuo Bambola ei nyt ehkä omaa silmää hivele... Mutta monet muut.

http://www.lorukoru.fi/collections/bambola/index.php

Vierailija
5/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on vaikkamitä suomalaisilta suunnittelijoilta.

http://www.nordicjewel.fi/category/15/kaulakorut

Vierailija
6/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassi ja tuo Lorukoru.. hyi.

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä siinä tönkköydessä ja geometrisuudessa ja "modernissa" viehättää skandinaaveja?
Kalevalalla on onneksi myös vähän pehmeämpiä ja naisellisempia koruja myös.
Tiffanykin on vähän yliarvostettu, ja kai siitä mielikuvasta ja brändistä maksetaan nykyään enemmän. Mutta on heidän mallistossaan reilusti sirompia ja kauniimpia koruja, kuin esimerkiksi ylle linkitetyillä sivuilla.

Mutta mielipidekysymys. Ei voi kiistellä.

Vierailija
7/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on Matti Hyvärinen, jonka koruja vanhempani harrastivat 80-luvulla ja ostivat minullekin pari. Hän näköjään käyttää tuotenimeä Sirokoru.

http://www.sirokoru.com/Gallery.html

Vierailija
8/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:55"]

Sassi ja tuo Lorukoru.. hyi.

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä siinä tönkköydessä ja geometrisuudessa ja "modernissa" viehättää skandinaaveja?
Kalevalalla on onneksi myös vähän pehmeämpiä ja naisellisempia koruja myös.
Tiffanykin on vähän yliarvostettu, ja kai siitä mielikuvasta ja brändistä maksetaan nykyään enemmän. Mutta on heidän mallistossaan reilusti sirompia ja kauniimpia koruja, kuin esimerkiksi ylle linkitetyillä sivuilla.

Mutta mielipidekysymys. Ei voi kiistellä.

[/quote]

Mielipidekysymyksiähän nämä. Mutta ei ne sydämenmalliset laatat, joita ihmiset on jostain Nykistä raahanneet, niin kovin kummoisia ole designiltaan eivätkä kovin naisellisiakaan.

Tuon Tiffanyn sivun kun aukaisee, heti ekaksi mulle väläytettiin siinä rykelmä sormuksia. Ei mitään innovatiivista. kaikki kuusi sormusta siinä kuvassa oli samanlaisia, mitä jokaikisestä Kultajousesta täältäkin löytää.

Vierailija
9/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mua viehättää kyllä Tiffanylta vaikka tämä sarja. Mutta siinä ohuinkin kultaranneke maksaa jo 2500 dollaria. Jos tuon summan haluan koruun laittaa, niin alkaa siinä löytyä jo Suomestakin valinnanvaraa. Kalleimmat korut, joita olen ostanut, ovat olleet jotain 3000 euron kinttailla ja niissä on kyllä ollut enemmän käsityötä (ja myös kiviä, ei vaan "pelkkää" kultaa).

Vierailija
10/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko siinä se juju, että jos mulla nyt olisi blogi - tai blogeja lukevia ystäviä (mitä kumpaakaan mulla ei ole). Ja jos ostaisin vaikka jonkun korun tuosta Tiffanyn Enchant-sarjasta. Niin kukaan ei heti sitä mun blogia katsoessaan äkkäisi, että aijaa, tuo koru onkin aito Tiffany! Kun se ei ole sellainen hopeinen laatta, joita ihmiset on tottuneet jo bongaamaan.

Joten miksi satsata 2500 dollaria koruun, jota kukaan ei blogikuvan perusteella erota jostain Iberon kemssukorusta? (Näin blogilogiikalla.)

Vierailija
11/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:08"]

Ok, mua viehättää kyllä Tiffanylta vaikka tämä sarja. Mutta siinä ohuinkin kultaranneke maksaa jo 2500 dollaria. Jos tuon summan haluan koruun laittaa, niin alkaa siinä löytyä jo Suomestakin valinnanvaraa. Kalleimmat korut, joita olen ostanut, ovat olleet jotain 3000 euron kinttailla ja niissä on kyllä ollut enemmän käsityötä (ja myös kiviä, ei vaan "pelkkää" kultaa).

[/quote]

Jäi linkki pois

http://www.tiffany.com/shopping/CategoryBrowse.aspx?cid=1638643&mcat=148206&lppromo=RPT653#p+1-n+10000-c+1638643-s+5-r+-t+-ni+1-x+-pu+-f+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+

Vierailija
12/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää miksi suomalaiset "muoti"bloggaajat ostaa vielä Tiffanyn peruskoruja, ne on aika OUT ja maailmalla suositaan nykyään vähän uudempia erikoisempia korumerkkejä.

Vierailija
13/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näemmä, jos mua sitten joku noista Tiffanyn koruista miellyttää, niin ne on lähes järjestään Paloma Picasson suunnittelemia. Eli designeri niissäkin taustalla. Ja olen aiemminkin pitänyt Paloman muille firmoille suunnittelemista tuotteista.

Esim.

http://www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx?fromGrid=1&sku=30750209&mcat=148204&cid=287465&search_params=p+1-n+10000-c+287465-s+5-r+-t+-ni+1-x+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+6423+14&search=0&origin=browse&searchkeyword=

http://www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx?fromGrid=1&sku=27906028&mcat=148204&cid=287465&search_params=p+1-n+10000-c+287465-s+5-r+-t+-ni+1-x+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+2893+14&search=0&origin=browse&searchkeyword=

http://www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx?fromGrid=1&sku=27911323&mcat=148204&cid=287465&search_params=p+1-n+10000-c+287465-s+5-r+-t+-ni+1-x+-lr+-hr+-ri+-mi+-pp+7965+14&search=0&origin=browse&searchkeyword=

Mutta, jos, siis JOS se olisi mulle tärkeää, että kaikki jostain koruista jotain tietävät heti äkkäisi, että koruni on Tiffanylta, enhän mä silloin voisi noita ostaa.

Vierailija
14/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassi, lorukoru, ja toi sirokoru on varmasti jonkun mielestä kivoja, mutta mun silmään ne on aika rajusti ysäriä tyyliltään, enkä tykkää tuollaisesta kovasta graafisuudesta "modernista" ilmeestä koruissa, vaan sellaisesta klassisesta enemmän. Tykkään myös isoista safiireista ja rubiineista, akvamariineista, klassisissa koruissa.

Teetän kyllä koruja joskus yhdellä suomalaisella kultasepällä, mutta sillä aina klassisia koruja, en noita graafisia, erikoisia moderneja, loput ostan ulkomailta.

Kalevalakorusta mulla on negatiivisia konnotaatioita sen takia, koska ne liittyy mun mielestä tietynlaiseen tyyliin, josta en muutenkaan pidä, mutta varmasti nekin jonkun mielestä kivoja.

Vierailija
15/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1837 -sarja ei ole kovin leimallisesti feminiininen vaan just sellainen pohjoismaalaisen pelkistetty, mitä joku tässä haukkui. Tosin en ymmärrä, miksei pelkistettykin muoto voisi olla naisellinen... Mutta tällaisiakin riipuksia on kolmetoista tusinassa. Ei tarvi mennä Tiffanylta hakemaan.

http://www.tiffany.com/Shopping/Item.aspx?fromGrid=1&sku=31570301&mcat=148204&cid=287465&search_params=p+1-n+10000-c+287465-s+5-r+101288191-t+-ni+1-x+-lr+0-hr+-ri+-mi+-pp+1059+3&search=0&origin=browse&searchkeyword=

Älkää nyt ymmärtäkö väärin. Tuolla Tiffanyn sivuilla on ihan hurjan upeitakin koruja. Niiden hinnat vaan huikentelee jossain 25 000 eurossa ja ylikin ja jollaisia ei Suomessa löydy varmaan mistään. Se, mitä en ymmärrä on, että sieltä mennään hakemaan tusinarihkamaa ja sitten pidetään niitä ihme aarteina täällä Suomessa.

Vierailija
17/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:18"]

Lähinnä ihmetyttää miksi suomalaiset "muoti"bloggaajat ostaa vielä Tiffanyn peruskoruja, ne on aika OUT ja maailmalla suositaan nykyään vähän uudempia erikoisempia korumerkkejä.

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen!

Mitä korumerkkejä maailmalla nykyisin sitten suositaan? Korufanina kiinnostaa.

Vierailija
18/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 02:20"]

Sassi, lorukoru, ja toi sirokoru on varmasti jonkun mielestä kivoja, mutta mun silmään ne on aika rajusti ysäriä tyyliltään, enkä tykkää tuollaisesta kovasta graafisuudesta "modernista" ilmeestä koruissa, vaan sellaisesta klassisesta enemmän. Tykkään myös isoista safiireista ja rubiineista, akvamariineista, klassisissa koruissa.

Teetän kyllä koruja joskus yhdellä suomalaisella kultasepällä, mutta sillä aina klassisia koruja, en noita graafisia, erikoisia moderneja, loput ostan ulkomailta.

Kalevalakorusta mulla on negatiivisia konnotaatioita sen takia, koska ne liittyy mun mielestä tietynlaiseen tyyliin, josta en muutenkaan pidä, mutta varmasti nekin jonkun mielestä kivoja.

[/quote]

Ok. Nämä on varmaan makukysymyksiä. Mä taas olen usein Saksassa Cartierin liikkeessä miettinyt, että olisi kiva ostaa joku koru. Mutta kun ne kaikki on niin (minun mielestäni) tylsän klassisen näköisiä. Sellaisia korujahan on joka paikassa! Timantit sitten vaan vähän isompia tai pienempiä, vähän parempi- tai huonompilaatuisia.

Tai sitten tykkään hyvin klassisista koruista. Mutta niiden pitää sitten olla vanhoja. Mulla on joitakin antiikkiliikkeestä ostettuja 1800-luvun timanttikoruja ja kameekoruja. Mutta ei senkään näköisiä enää mistään kaupasta valmiina saa.

Vierailija
19/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no nyt meni kyllä vähän hohto tuosta Tiffanysta multa. Siellä oli paljon koruja jostain ihme aineesta nimeltä Rubedo. No,googlettamallahan se selvisi, että kyseessä on metalliseos, jossa on 31% kultaa, 55% kuparia, loput hopeaa ja sinkkiä. 18 k:n kultakorussa on kultaa 75%, noissa vaan 31% ja hinta aika huima. No, nimestä saa ilmeisesti maksaa.

Vierailija
20/34 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiffanyn cobblestone mallisto on aika kiva omasta mielestäni, enchant malliston scroll korvakorut on myös ihanat.

Kaikilla tuollaisilla brändillä ratsastavilla yrityksillä on myös halpoja tuotteita, jotka on tarkoitettu keskiluokalle (ulkomaita meinaan), ja sieltä tulee isoin tuotto, ja se auttaa tutustumaan brändiin, monille muotitaloille hajuvedet oli ennen sellainen tuote, nykyään enemmän käsilaukut ja huivit, tiffanylla halvimmat korut on sellaisia myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän