Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-iän sekoilusta leima otsassa melkein 20 v. myöhemmin!

Vierailija
17.03.2014 |

Joutuuko kukaan muu kärsimään teini- ja nuoruusajan toilailujen jättämästä leimasta vielä vuosikausien päästä? Minua on alkanut todella harmittaa, että keskenkasvuisena tehdyistä typeryyksistä jaksetaan leimata vielä viidentoista vuoden jälkeen.

Asun pienessä kaupungissa, missä monet tuntevat toisensa. Nuorena meni ehkä turhan lujaa, mikä johtui osin rajusta murrosikäoireilusta ja pahasta olosta. Näytin hurjalta, join, kokeilin muitakin päihteitä, lintsasin ja karkailin kotoa. Olin välillä itsetuhoinen. Liikuin "huonossa seurassa." Näin jälkikäteen hävettää tosi paljon, mutta ymmärrän, että olin vain hukassa oleva teini, melkein lapsi. Tuota kesti ehkä ikävuodet 13-16.

Nyt olen yli kolmekymppinen, akateeminen perheenäiti. Silti välillä saan kommentteja vars. vanhemmilta ihmisiltä - oma ikäpolveni tuntuu onneksi unhotaneen möhläykset. Viimeksi eräissä nuoruudenkaverin juhlissa tämän isä kuittaili jotakin 15 vuoden takaisia juttuja. Lienee sanomatta selvää, että en oikein ilahtunut kuullessani sellaista vieläpä juhlatilanteessa. Tulee olo, että en näin aikuisenakaan ole toivottu ystävä tämän isän lapselle.

Olenko yksin?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:44"]

Pikkukaupungit ovat seisovaa vettä, haisevia lutakoita. Täynnä pahantahtoisia, yksinkertaisia juntteja joiden elämänsisältö on muiden kyttääminen ja arvostelu. Ne saavat elinvoimaansa siitä kun jollain muulla menee huonosti ja jos ei mene, yritetään lytätä puhumalla pahaa seläntakana tai rohkeuden puuskassa suoraan päin naamaa. Omassa pienessä elinpiirissään ne kokevat olevansa jotain, ja asemaa pönkitetään pyrkimyksillä nolata tai mustamaalata ne jotka koetaan syystä tai toisesta uhaksi.

Maailmankuva näillä haaskalinnuilla on kapea ja vääristynyt, ei mikään ihme tietenkään, kun ovat nähneet elämää vain yhdestä näkökulmasta, sieltä omasta  kuopastaan. Kiinnostusta uuden oppimiseen ja maailmankuvan avartamiseen ei tietenkään ole. Kun kaikki uusi on niin hemmetin pelottavaa. Pikkukaupungin kingit on hukassa jos joutuvat uusiin ympyröihin, pois siitä sisäsiittoisesta yhteisöstään, jonnekin jossa pitää pärjätä sellaisena kuin todellisuudessa on.

[/quote]Ihan samanlaista se on isommissa kaupungeissa. Lisäksi isommissa paikoissa on erillisiä piirejä, jotka kuitenkin linkittyvät aina jonkun ihmisen kautta toisiinsa ja juorut leviävät laajemmalle joukolle kuin siellä sisäsiittoisessa pikkukylässä.

[/quote]

Eli siis täh? eikö isommassakaan kaupungissa pääse menneisyydestään eroon?

Vierailija
2/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap sinä, kommentoisin ilkeille, että niistä ajoista on jo 15 vuotta, että siirtyisit sinäkin jo nykyaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:16"]

Naiset eivät yleensä halua myöntää itselleen, että nuo "kaikkien polkema" -jutut ovat ihan oikeasti olemassa ja kiertävät todella, todella pitkään. Huono ja epämääräinen seksuaalihistoria seuraa mukana vuosikymmeniä, jos huonoa mainetta ei halua, ei pidä hankkia epämääräistä seksuaalihistoriaa.

Jos ko. maine kuitenkin on jo, niin sitten kannattaa muuttaa isompaan kaupunkiin. Siellä tämä asia vähän kuin nollaantuu ja nainen saa aloittaa elämänsä jälleen alusta.

Me miehet olemme tälle immuuneja, edelleen nykyaikana. Onhan se äärimmäisen epäreilua, mutta totta kuitenkin.

[/quote]

Ei, ette te ole sille immuuneja. Samalla tavalla epämääräisen seksihistorian omaavasta miehestä puhutaan selän takana. Jotkut naiset tulevat ihan oikeasti varoittamaan epätietoista naista näistä "pelureista" eli pukeista. 

Se, että te miehet luulette olevanne immuuneja huonolle maineelle on harhaluulo. Te saatatte kehuskella keskenänne että joo on näitä naisia ollut, mutta ne naiset joiden kanssa te olette olleet, pitävät teitä miespuolisina lutkina. 

[/quote]

Tässä tapauksessa tarkoitetaan immuuniudella sitä, ettei miehiä häiritse mikään lutkanleima otsassa. Tai mitä muut puhuvat.

Jos et tajua juttua niin et viitsis kommentoida.

Vierailija
4/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:42"]

Naiset eivät yleensä halua myöntää itselleen, että nuo "kaikkien polkema" -jutut ovat ihan oikeasti olemassa ja kiertävät todella, todella pitkään. Huono ja epämääräinen seksuaalihistoria seuraa mukana vuosikymmeniä, jos huonoa mainetta ei halua, ei pidä hankkia epämääräistä seksuaalihistoriaa.

Jos ko. maine kuitenkin on jo, niin sitten kannattaa muuttaa isompaan kaupunkiin. Siellä tämä asia vähän kuin nollaantuu ja nainen saa aloittaa elämänsä jälleen alusta.

Me miehet olemme tälle immuuneja, edelleen nykyaikana. Onhan se äärimmäisen epäreilua, mutta totta kuitenkin.

[/quote]

Ei, ette te ole sille immuuneja. Samalla tavalla epämääräisen seksihistorian omaavasta miehestä puhutaan selän takana. Jotkut naiset tulevat ihan oikeasti varoittamaan epätietoista naista näistä "pelureista" eli pukeista. 

Se, että te miehet luulette olevanne immuuneja huonolle maineelle on harhaluulo. Te saatatte kehuskella keskenänne että joo on näitä naisia ollut, mutta ne naiset joiden kanssa te olette olleet, pitävät teitä miespuolisina lutkina. 

[/quote]

Tässä tapauksessa tarkoitetaan immuuniudella sitä, ettei miehiä häiritse mikään lutkanleima otsassa. Tai mitä muut puhuvat.

[/quote]

Ja aidosti, mieslutka pääsee parisuhteeseen puhtoisenkin naisen kanssa jos haluaa, koska naiset eivät miesten tavoin ole tuomitsevia.

Kevytkenkäisten naisten taas on tosi vaikea löytää enää parisuhde hyvän miehen kanssa. Mies ajattelee faktuaalisesti, ns. legalistisesti, ei tunteilla: itseään jakanut nainen tuomitaan, ei häntä oteta säälistä parisuhteeseen.

Tässä onkin yksi sukupuolten keskeinen ero ja pääsyy siihen, miksi miestä ei kirjava seksuaalihistoria niinkään haittaa. Minä en edelleenkään kannata tätä sukupuolten välistä erottelua, se on epäreilua, mutta toisaalta kaikkien on hyvä tunnustaa reaalifaktat jotta voi toimia niiden mukaan.

T. Mieslutka, onnellisessa parisuhteessa nykyään ja todnäk. tuleva perheenisä.

Vierailija
5/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:16"]

Miehet etenkin tuomitsee rankasti. tässä pikku kaupungissa missä asun olen monta kertaa kuullut, että miehet on sanonut jostakin naisesta jakariksi tai huoraksi. Ja teini-iän sekoiluihin maine perustuu. omakin mies sanoi yhdestä akateemisesta fiksusta naisesta johon tutustuin perhekerhossa, että sehän on kylän yleinen panopuu, kaikkien polkema. Teini-ikänä sillä saattoi mennä lujaa mutta nyt varmana ei, maine seuraa mukana.

[/quote]

Tiedätkö tätä vastausta mä vihasin niin paljon, että ihan oksennin!

Tuossa on jotain aivan saatanan pahoinvoivaa. Eikö sinusta?

[/quote]

Se nyt vaan on niin että ajan kuluminen ei paljoa vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan aikaisempien teojesi vuoksi.

Ne jotka tästä kärsivät ovat juurikin sitä roskaväkeä, itse vaan nautin siitä. :)

[/quote]

" Se on vaan nyt niin " on toinen vastaus mitä inhoan!

Haista sinäkin kuule nyt pitkä. Pitäisikö tulla tinttaamaan turpaan? toivottavasti saisit lähiaikoina joltain oikein kovasti ohtaan, varmasti on jollain tarpeeksi voimaa siihen.

Sinäkään et tiedä elämästäni mitään. Synnyin aikoinaan 18-vuotiaille vanhemmille. Isäni käytti huumeita ja äitini sairasti kaksisuuntaistamielialahäiriötä. Meillä ei ollut kotona aina kovin mukavaa. Vanhempani erosivat kun olin 7-vuotias, jäin isälle. Äitiäni en ole sen jälkeen nähnytkään tai kuullut hänestä mitään, nyt minulla ikää 30-vuotta. Isänkään kanssa se elämä ei ollut kovin hyvää ja ero äidistä teki sen että sillä rupesi se huumeiden käyttö lähtemään ihan kunnolla sitten käsistä. Oma murrosikäni alkoi siinä 10-vuoden kohdalla ja poikien kanssa sekoilu alkoi jo sillon. Sitä jatkui aktiivisesti 15-vuotiaaksi saakka. 12-vuotiaana tosin minut otettiin jo isänkin luota sitten huostaan ja sen jälkeen en ole myöskään kuullut tai nähnyt isästä mitään, tosin ainoastaan sen että 26-vuotiaana sain kuulla hänen kuolleen huumeiden käyttöönsä. 16-vuotiaana pääsin muuttamaan jo omaan kotiin kuitenkin ja aloin muuttamaan elämänsuuntaani. Olin ikävuosina 16-20 erittäin hukassa, koska olin kokenut epävakaan lapsuuden. Minulla ei ollut enää äitiä, ei isää, minua oli pompoteltu sinne sun tänne, tukiverkostona ainoastaan ulkopuolisia ihmisiä ja ystäviäkin hyvin harvassa koska olin kuulemma HUORA. Yhteydet äidin sukulaisiin katkesivat siinä vaiheessa kun äiti lähti, äiti ei vaan enää halunnut olla minun kanssa tekemisissä, äiti ei halunnut olla mulle äiti.. joten sit äidin sukulaisetkaan eivät halunneet enää olla mun kanssa tekemisissä. Ja mitä isään tulee, isän puolelta sukulaiset eivät ehkä enää kehanneet olla yhteydessä muhun kun menin huostaanottoon... niitä hävetti kai jotenkin mun isän puolesta ja kokivat syyllisyyttä siitä millasta paskaa mä tyttö raukka joudun kärsimään jne.

No joskus parinkympin jälkeen elämä alko näyttää sit selkeemmältä. Tosin mä olin joutunu siinä 16-20 välillä käymään terapiassa, syömään mielialalääkkeitä, ollu osastojaksoilla.

22-vuotiaana v. 05 tapasin mun ihanan 25-vuotiaan mieheni.

Menimme naimisiin 08.

Saimme tytön 11.

Saimme pojan 13.

Ja olen kerennyt myös kouluttautumaan parinkympin jälkeen fysioterapeutiksi...

Joten pitäisikö minun kokea nyt syyllisyyttä sitten jostain!?

Kellään ei ole jumalauta enää oikeutta sanoa mua HUORAKSI saatana!

Tai tapan sellaisen ihmisen vielä paljain käsin. Tälläisen ryvettyneen psyykkeen kanssa ei kannata ruveta leikkimään.

[/quote] huh, eii ihme, että sinusta puhutaan

Vierailija
6/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teini-ikäinen ihminen, varsinkaan alaikäinen, osaa ajatella aikuisen aivoilla. On turha syyllistää häntä, joka sekoilee sen ikäisenä. Oli syy ihan mikä tahansa. Ja missä on se kuuluisa lähimmäisenrakkaus, armo, anteeksianto? Kaikki tekevät virheitä!

Mutta AP, sinun tulisi olla ylpeä itsestäsi. Lapsuus ja nuoruus on ollut rankkoja aikoja, mutta olet vaihtanut suuntaa. Moni ei olisi ollut tarpeeksi vahva siihen, mikä sekin on ymmärrettävää. Miettikää nyt, nuori ihminen ilman kunnon tukiverkkoa ja läheisiä. Sen lisäksi vielä ihmisten asenteet nuorta vastaan. Ihan totta AP, olet käynyt läpi paljon mutta nyt elämäsi kuulostaa tasapainoiselta!

Juoruilijat ovat ikäviä. Mutta myös heillä on oma risti kannettavana. Toivottavasti hekin ymmärtävät sen.

Keskity perheeseesi. Sinulla on elämänkokemusta, ja olet vahva nainen. Toivottavasti opetat sen lapsillesi.

Kaikkea hyvää!

Vierailija
7/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

So? Uskottele sä noin itsellesi,  kun kaverit eivät näe olette jonossa "mieslutkan" panoille pääsyssä. Kun kokenut mieshän on niin ihana ja ymmärtää naisia. Näin valtaosan logiikan mukaan. Miksi luulet tiettyjen miesten saavan naisia sormia napsauttamalla vaikka kaikki tietävätkin kyseessä olevan ns. pleijerin? 

Sama pätee naisiin mutta vain niin että sitä pääsee panemaan. Muuta sellaisen kanssa ei haluta. Naisten kilpailuvietti vs. miesten kilpailuvietti. Ei mies halua toisen miehen jämiä.

Vittu teidän naisten psyykettä ja logiikkaa.

Vierailija
8/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin vietin villiä nuoruutta, olin sinisilmäinen ja halusin kokeilla rajojani. Niinhän siinä kävi että lapasesta lähti, joka viikonloppu kännissä kotibileissa uudet ihailijat kainalossa. Tämä meno jatkui baari elämään asti astetta rankemmin, kunnes sain pikkukaupungista tarpeekseni ja halusin lähteä pois. Tämä oli oikea ratkaisu, en tiedä mitä olisin nyt jos olisin jäännyt. Välillä hävettää kävellä entisen koti kaupungin keskustassa, miettien mitä kukakin on kuullut tai nähnyt. Osahan juoruista joita liikkuu on täysin perättömiä.. Ainankaan minulla ei ole jäännyt kokematta mitään nuoruudessa.

Vierailija
9/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:17"]

Eli 13-vuotiaan kuuluu maksaa koko ikänsä siitä, että on käyttäytynyt vähän huonosti. Onko joku ihan aidosti tätä mieltä?

[/quote]

No mikä sinusta on se ikä jonka jälkeen teoista pitää ottaa vastuu? Otetaanko huomioon se, että toisila (varsinkin pojilla) murrosikä voi olla vasta 18-20 vuotiaana? Saako silloinkin tehdyt hölmöilyt anteeksi ilman seuraamuksia? Ja kuinka vakavat hölmöilyt pitäisi antaa anteeksi: päihteet, näpistely, ilkivalta, koulukiusaaminen, pahoinpitely, rattijuoppous...?

Ajatteleppa asiaa omien lastesi kautta. Haluatko sinä, että lapsesi viettää aikaa kaverin kanssa, joka tietojesti muka sekoilee ja on itsetuhoinen?

En sano, että se aina on oikein, mutta usein hölmoilyistään joutuu maksamaan pitkään?

Vierailija
10/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:16"]

Miehet etenkin tuomitsee rankasti. tässä pikku kaupungissa missä asun olen monta kertaa kuullut, että miehet on sanonut jostakin naisesta jakariksi tai huoraksi. Ja teini-iän sekoiluihin maine perustuu. omakin mies sanoi yhdestä akateemisesta fiksusta naisesta johon tutustuin perhekerhossa, että sehän on kylän yleinen panopuu, kaikkien polkema. Teini-ikänä sillä saattoi mennä lujaa mutta nyt varmana ei, maine seuraa mukana.

[/quote]

Tiedätkö tätä vastausta mä vihasin niin paljon, että ihan oksennin!

Tuossa on jotain aivan saatanan pahoinvoivaa. Eikö sinusta?

[/quote]

Se nyt vaan on niin että ajan kuluminen ei paljoa vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan aikaisempien teojesi vuoksi.

Ne jotka tästä kärsivät ovat juurikin sitä roskaväkeä, itse vaan nautin siitä. :)

[/quote]

" Se on vaan nyt niin " on toinen vastaus mitä inhoan!

Haista sinäkin kuule nyt pitkä. Pitäisikö tulla tinttaamaan turpaan? toivottavasti saisit lähiaikoina joltain oikein kovasti ohtaan, varmasti on jollain tarpeeksi voimaa siihen.

Sinäkään et tiedä elämästäni mitään. Synnyin aikoinaan 18-vuotiaille vanhemmille. Isäni käytti huumeita ja äitini sairasti kaksisuuntaistamielialahäiriötä. Meillä ei ollut kotona aina kovin mukavaa. Vanhempani erosivat kun olin 7-vuotias, jäin isälle. Äitiäni en ole sen jälkeen nähnytkään tai kuullut hänestä mitään, nyt minulla ikää 30-vuotta. Isänkään kanssa se elämä ei ollut kovin hyvää ja ero äidistä teki sen että sillä rupesi se huumeiden käyttö lähtemään ihan kunnolla sitten käsistä. Oma murrosikäni alkoi siinä 10-vuoden kohdalla ja poikien kanssa sekoilu alkoi jo sillon. Sitä jatkui aktiivisesti 15-vuotiaaksi saakka. 12-vuotiaana tosin minut otettiin jo isänkin luota sitten huostaan ja sen jälkeen en ole myöskään kuullut tai nähnyt isästä mitään, tosin ainoastaan sen että 26-vuotiaana sain kuulla hänen kuolleen huumeiden käyttöönsä. 16-vuotiaana pääsin muuttamaan jo omaan kotiin kuitenkin ja aloin muuttamaan elämänsuuntaani. Olin ikävuosina 16-20 erittäin hukassa, koska olin kokenut epävakaan lapsuuden. Minulla ei ollut enää äitiä, ei isää, minua oli pompoteltu sinne sun tänne, tukiverkostona ainoastaan ulkopuolisia ihmisiä ja ystäviäkin hyvin harvassa koska olin kuulemma HUORA. Yhteydet äidin sukulaisiin katkesivat siinä vaiheessa kun äiti lähti, äiti ei vaan enää halunnut olla minun kanssa tekemisissä, äiti ei halunnut olla mulle äiti.. joten sit äidin sukulaisetkaan eivät halunneet enää olla mun kanssa tekemisissä. Ja mitä isään tulee, isän puolelta sukulaiset eivät ehkä enää kehanneet olla yhteydessä muhun kun menin huostaanottoon... niitä hävetti kai jotenkin mun isän puolesta ja kokivat syyllisyyttä siitä millasta paskaa mä tyttö raukka joudun kärsimään jne.

No joskus parinkympin jälkeen elämä alko näyttää sit selkeemmältä. Tosin mä olin joutunu siinä 16-20 välillä käymään terapiassa, syömään mielialalääkkeitä, ollu osastojaksoilla.

22-vuotiaana v. 05 tapasin mun ihanan 25-vuotiaan mieheni.

Menimme naimisiin 08.

Saimme tytön 11.

Saimme pojan 13.

Ja olen kerennyt myös kouluttautumaan parinkympin jälkeen fysioterapeutiksi...

Joten pitäisikö minun kokea nyt syyllisyyttä sitten jostain!?

Kellään ei ole jumalauta enää oikeutta sanoa mua HUORAKSI saatana!

Tai tapan sellaisen ihmisen vielä paljain käsin. Tälläisen ryvettyneen psyykkeen kanssa ei kannata ruveta leikkimään.

[/quote] huh, eii ihme, että sinusta puhutaan

[/quote]

Mitenkä niin?

Vierailija
11/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
12/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:07"]

Eli 13-vuotiaan kuuluu maksaa koko ikänsä siitä, että on käyttäytynyt vähän huonosti. Onko joku ihan aidosti tätä mieltä?

[/quote]

No mikä sinusta on se ikä jonka jälkeen teoista pitää ottaa vastuu? Otetaanko huomioon se, että toisila (varsinkin pojilla) murrosikä voi olla vasta 18-20 vuotiaana? Saako silloinkin tehdyt hölmöilyt anteeksi ilman seuraamuksia? Ja kuinka vakavat hölmöilyt pitäisi antaa anteeksi: päihteet, näpistely, ilkivalta, koulukiusaaminen, pahoinpitely, rattijuoppous...?

Ajatteleppa asiaa omien lastesi kautta. Haluatko sinä, että lapsesi viettää aikaa kaverin kanssa, joka tietojesti muka sekoilee ja on itsetuhoinen?

En sano, että se aina on oikein, mutta usein hölmoilyistään joutuu maksamaan pitkään?

[/quote]

Vaikea sitä rajaa on vetää, mutta kyllä 13-15-vuotias nyt on ihan selkeästi alaikäinen, kehittymätön, lapsi vielä.

Mutta näköjään näitä aikuisia piisaa, jotka pystyvät demonisoimaan keskenkasvuisia pentuja. Toivon todella, että omien lastenne kohdalla ei osu huono mäihä! Vai pistättekö oman lapsen pihalle ja katkaisette välit, jos sillä menee lujaa teini-iässä?

Vierailija
13/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita teininä "rajojaan hakeneita" tulee aina sopivassa paikassa pudoteltua. Onneksi tuli harrastettua aikanaan valokuvausta lähes päivittäin niin on aika melleviä dokumenttejä mitä heitellä naamakirjaan :). Sitä syödään mitä aikanaan on tehty :D

Vierailija
14/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:26"]

Kyllähän noita teininä "rajojaan hakeneita" tulee aina sopivassa paikassa pudoteltua. Onneksi tuli harrastettua aikanaan valokuvausta lähes päivittäin niin on aika melleviä dokumenttejä mitä heitellä naamakirjaan :). Sitä syödään mitä aikanaan on tehty :D

[/quote]

Oletko jollain tavalla sairas?

Tiedätkö että suomessa oikea porno teollisuus ei hyväksyisi edes ala-ikäistä pornon tekijää... jos jäisit siellä tuosta kiinni, aikuisena ihmisenä, tiedätkö mihinkä syytteeseen joutuisit?

Vierailija
15/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:07"]

[/quote]

[/quote]

Vaikea sitä rajaa on vetää, mutta kyllä 13-15-vuotias nyt on ihan selkeästi alaikäinen, kehittymätön, lapsi vielä.

Mutta näköjään näitä aikuisia piisaa, jotka pystyvät demonisoimaan keskenkasvuisia pentuja. Toivon todella, että omien lastenne kohdalla ei osu huono mäihä! Vai pistättekö oman lapsen pihalle ja katkaisette välit, jos sillä menee lujaa teini-iässä?

[/quote]

Minäpä sanon mikä raja se on.

Se on 18-vuotta.

Kun täys-ikäseks tulee, niin joutuu vastaamaan teoistaan kun aikuinen.

Erittäin yksinkertasta.

On ihan älytöntä syytellä siitä jos joku on pelehtinyt poikien kanssa esim. ala-asteella miten on pelehtinyt tai ylä-asteella.

Että hyi, hävetkää.

Vierailija
16/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Niinpä niin. Älä sitten itke vittuilusi seurauksista :) Siis jos olet enää siinä kunnossa, että se ylipäätään on mahdollista.

Vierailija
17/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:41"]Joutuuko kukaan muu kärsimään teini- ja nuoruusajan toilailujen jättämästä leimasta vielä vuosikausien päästä? Minua on alkanut todella harmittaa, että keskenkasvuisena tehdyistä typeryyksistä jaksetaan leimata vielä viidentoista vuoden jälkeen.

Asun pienessä kaupungissa, missä monet tuntevat toisensa. Nuorena meni ehkä turhan lujaa, mikä johtui osin rajusta murrosikäoireilusta ja pahasta olosta. Näytin hurjalta, join, kokeilin muitakin päihteitä, lintsasin ja karkailin kotoa. Olin välillä itsetuhoinen. Liikuin "huonossa seurassa." Näin jälkikäteen hävettää tosi paljon, mutta ymmärrän, että olin vain hukassa oleva teini, melkein lapsi. Tuota kesti ehkä ikävuodet 13-16.

Nyt olen yli kolmekymppinen, akateeminen perheenäiti. Silti välillä saan kommentteja vars. vanhemmilta ihmisiltä - oma ikäpolveni tuntuu onneksi unhotaneen möhläykset. Viimeksi eräissä nuoruudenkaverin juhlissa tämän isä kuittaili jotakin 15 vuoden takaisia juttuja. Lienee sanomatta selvää, että en oikein ilahtunut kuullessani sellaista vieläpä juhlatilanteessa. Tulee olo, että en näin aikuisenakaan ole toivottu ystävä tämän isän lapselle.

Olenko yksin?

[/quote] Et ole yksin :) Voisiko tuollaisissa tilanteissa todeta esim että kyllä olinkin hukassa ja olisin todella tarvinnut enemmän aikuisen tukea, harmi ettei sellaista luottoaikuista ollut saatavilla tai jotain muuta vastaava. Eli suhtaudut ymmärtäväisemmin itsekin menneeseen. En usko että kukaan jaksaa ilkeillä kovin kauan kun huomaa ettei asiaa voi käyttää aseena sinua vastaan.

Vierailija
18/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja aidosti, mieslutka pääsee parisuhteeseen puhtoisenkin naisen kanssa jos haluaa, koska naiset eivät miesten tavoin ole tuomitsevia.

Kevytkenkäisten naisten taas on tosi vaikea löytää enää parisuhde hyvän miehen kanssa. Mies ajattelee faktuaalisesti, ns. legalistisesti, ei tunteilla: itseään jakanut nainen tuomitaan, ei häntä oteta säälistä parisuhteeseen.

Tässä onkin yksi sukupuolten keskeinen ero ja pääsyy siihen, miksi miestä ei kirjava seksuaalihistoria niinkään haittaa. Minä en edelleenkään kannata tätä sukupuolten välistä erottelua, se on epäreilua, mutta toisaalta kaikkien on hyvä tunnustaa reaalifaktat jotta voi toimia niiden mukaan.

T. Mieslutka, onnellisessa parisuhteessa nykyään ja todnäk. tuleva perheenisä.

[/quote]

Ja koska sinulla on mennyt näin, se menee kaikilla niin? Salli mun nauraa.

Kyllä tämän kaupungin tunnetut pukit kierretään kaukaa, vaikka he olisivatkin ne hommat jo lopettaneet. Kukaan noista ei ole saanut naista vierelleen pysyvästi, eikä kukaan, joka on heidän taustastaan kuullut, koske heihin pitkällä tikullakaan. Ja vaikka he olisivat olleet tunteettomia, niin nykyään ne samat rassukat valittavat baaritiskillä että kun ei heitä kukaan huoli. Heidän otsissaan oleva merkki kyllä haittaa heitä ja he ovat sen myöntäneet.

Ja naisetko eivät ole tuomitsevia? Et ilmeisesti ole naista ikinä tavannutkaan.  

Jos naiset eivät itse ala irtaantua "kiltin tytön" leimasta, niin siitä leimasta ja ihmisten keskiaikaisista asenteista ei päästä ikinä eroon. Kyse ei ole mistään "reaalifaktoista", vaan raamatun aikaisista siveyssäännöksistä. Enää kun ei eletä raamatun aikakautta niin näidän säännösten mukaan ei tarvitse elää. Ensin selität että et pidä sukupuolten välisestä erottelusta, mutta saman hengenvetoon toteat että ottakaapa ne siveysvyöt esiin? Tsiisus mitä tekopyhyyttä.

Äläkä viitsi olla alentuva.

Vierailija
19/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä oli tosi vittuimaisia koulussa, jotka kiersi bileitä joka ilta eri poikaystävän kanssa.

Suoranaisia kusipäitä ja kiusaajia.

Toisaalta nyt kun on omia lapsia, ihan samanlaisia pimuja on nykyäänkin. Kuten tyttö totesi juuri sellaisesta riidankylväjäjakorasiasta, että ei siitä oikeasti kannata välittää, kun on taatusti paksuna ja aborttijonossa ennen ysiä. Mutta nyt on pakko pysyä väleissä, kun sillä on niin valtaa luokan kuningattarena, että tekee vihamiehien elämästä helvetin.

Vierailija
20/102 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:29"]

[/quote]

Oletko jollain tavalla sairas?

Tiedätkö että suomessa oikea porno teollisuus ei hyväksyisi edes ala-ikäistä pornon tekijää... jos jäisit siellä tuosta kiinni, aikuisena ihmisenä, tiedätkö mihinkä syytteeseen joutuisit?

[/quote]

Omana kouluaikanakin oli luokassa se bilehile, joka kiersi kaikki jätkät ja dokasi viikonloppuisin.

Muutti tosiaan mainettaan pakoon Helsinkiin, mutta moni kyllä jäi entiselle paikkakunnalle muistelemaan tätä naista todella kusipäänä ja jakorasiana. 

Olisikin hauska tempaus jollekin "entisten nuorten" fb-sivulle tempaista hänestä kuva, missä makaa räkäkännissä parin jätkän välissä. 

Mitä pornoteollisuutta siinä mielestäsi on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän