Mikä olisi sopiva paino 164 cm pitkälle naiselle?
Olen tällä hetkellä ylipainoinen. mikä olisi sopiva paino pituiselleni naiselle? Lisätwist on se, että rasvattomaksi massaksi on pihtimittauksilla saatu 58 kg.
Kommentit (94)
itse olen 163 ja painaessani 56 kiloa, jopa terveydenhoitaja kauhisteli kuinka laiha olen ennenkuin menin vaaálle. Oli aivan kummastunut kun näki painoni punnitessa. Näin kyllä itsekin kuinka kaikki luut näkyivät, mutta en ymmärrä itsekään tuota "yhtälöä", vartaloni on kyllä ihan omituinen, yläosa nälkiintyneen näköinen ja alaosa valitettavasti ei.
Olen itsekin aina tuijottanut lukuja ja ajatellut olevani lihava. Nyt kyllä olen sitä ihan oikeastikin ja ikuinen laihdutus jatkuu.
Mutta ehkä olen oppinut ettei ne kilot siinä näytöllä ole oikea määritelmä, olisiko peili sitten parempi?
Siis en osaa sanoa sinullekaan sopivaa painoa, mutta unohda ne kilot ja mieti koska tuntuu hyvältä.
Itse olen 164 cm ja painan 47 kiloa, tähtäimessä olisi 50
Olen tuon pituinen ja painan n. 54-56kg. Jos tuon alle menee paino, niin alan saada huomautuksia siitä, että olen liian laiha. Omasta mielestäni taas jos paino nousee tuon yli, niin on turvonnut olo...
Ainakin mun mielestä, olen itse 163 cm ja tähtään siihen 50
50? No ei.. Kyllä mun mielestä joku 60. Tai no riippuu vartalon muodosta yms.
Mä olen 163cm ja olen tyytyväinen 68-72kg:n painoon. En ole sirorakenteinen vaan enemmänkin sellainen skrode. Tuo on paino, jossa näytän terveeltä ja jonka ylläpitämiseksi ei tarvitse "kärsiä". Mukava elämä on mulle tärkeämpää kuin hoikkana oleminen :)
Mä olen 164.7cm pitkä. painoin yläasteella kun (en urheillu enkä omistanut lihasmassaa) 50-53kg. Nyt aikuisena 25v pituus sama ja paino 53-54kg tosin nykyään omistan lihakset! Olen todella timmissä kunnossa ja kroppa pelittää kunnolla. Tästä vähemmän en paljoa voi pidemmässä soitossa painaa tai alkaa vaikuttaa hormoni toimintaani. Ja yli 56kg+ näytän jo hiaman pyöreältä. Vaikuttaa kai luuston rakenne. Hyvin yksilöllisiä nämä. Mutta paino on vuodesta toiseen 53-54kg(55kg). Urheilen tai en. Syön kutakuinkin aina samallalailla. Monipuolisesti mitään itseltä kieltämättä. 2000-2300kcal vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? 50?? Toivottavasti ette oo tosissaan.. ehkä joo jos haluaa olla tissitön lauta!
Olen noissa mitoissa. Sirorakenteinen ja pyllyä löytyy, mutta tissejä ei. Äiti oli pienitissinen, ja vaikka keräsi painoa, ei se tisseihin kertynyt, vaan kaikkialle muualle.
Kuten täällä on sanottu, ruumiinrakenteella on merkitystä. Joku näyttää noissa mitoissa nälkiintyneeltä, joku toinen ei.
Mä olen 163/48 ja olen ällöttävä laiha. Paino ei vaan tartu mitenkään vaikka mitä söisi. Haluaisin 10-15kg lisää.
Normaali vartaloisena noin 50-55 kg, jos vähän lihaksia niin 60-65kg.
50-58 kg. Himourheilijat sitten voivat painaa enemmänkin.
Healthy BMI Range 47.1 - 69.1 kg
Ja tuosta lähempänä sitä alinta lukua koska läskit altistaa diabeetekselle, sydän ja verisuoni taudeille, syövälle...
Vierailija kirjoitti:
Healthy BMI Range 47.1 - 69.1 kg
Ja tuosta lähempänä sitä alinta lukua koska läskit altistaa diabeetekselle, sydän ja verisuoni taudeille, syövälle...
Vanha avaus, mutta Ap kertoi, että rasvaton massa on 58 kg. Vastaa BMI:tä 21,6, ja siis silloin rasvaprosentti on nolla.
Eli lihaksia kuihduttamalla pitäisi laihduttaa?
Olen voinut parhaiten 55-59kg, yli 60kg oli lähinnä henkisesti paha. Alle 50kg oli kaikella tapaa huono.
Samoin yli 80kg on vaikuttanut kaikkeen oloon.
Ikuinen syömishäiriöinen, nyt 100kg.
Itse olen 165cm pitkä ja painan 57 kiloa.