Kreeta, Rodos vai Mallorca ensi kesänä?
Kaikissa oon käynyt vuosia sitten, ajayus mennä johonkin noista "helpoista" kohteista, kun vanhuksiakin mukana, että saa tatvittaessa apua. Siksi ei eksoottisempia kohteita. Mutta siis, mitä noista suosittelet ja miksi? Toki jotain muutakin voi ehdottaa.
Kommentit (12)
Mallorcalla saa laittaa vessapaperit pyttyyn, eli sinne.
Mallorca on hyvä siinä mielessä, että saa yhdessä paketissa sekä ranta- että kaupunkiloman.
Kaikki hyviä paikkoja, Mallorca tuhat kertaa parempi paikka kuin GC tai Teneriffa, siellä hieno Palman kaupunki ja hienoja maisemia. Mutta miten joku jaksaa jo suunnitella ja varailla ensi kesän lomia??
Mallorca on hyvä. Ehkä Alcudian tai Palma Nova tai joku pikkukylä myös hyvä.
Palman kaupunki on ihana ja niin kuin joku jo mainitsi rantaloma ja kaupunkiloma samalla reissulla.
Olen käynyt sekä Rodoksella että Mallorcalla. Molemmat hyviä kohteita, mutta suosittelen ehkä enemmän Rodosta. Rodoksen kaupunki on helppo kohde, kaikki tarvittava lähellä siinä. Jos kuitenkin intoa piisaa ikäihmisillä, niin auton vuokrausta suosittelen ja saaren kiertämistä esim. puoleen väliin ja takaisin. Margaritis rentals -autovuokraamosta löytyy suomenkieltä osaava työntekijä joten on tosi helppo hoitaa hommat. Hotelleista ainakin Aglassa on työskennellyt Sirpa-niminen suomalainen nainen, en tiedä onko edelleenkin (4 vuotta meidän edellisestä reissusta)? Juuri noita vanhuksia ajatellen tuo suomenkielinen palvelu on hyvä juttu, jos eivät osaa englantia tmv.
Kreeta tai Rodos. Mallorca voi olla hankala jos tulee sääongelmia esim. yhtäkkinen tulva mereltä tai myrsky, riippuu millä puolella on tai missä. Oikeasti en tiedä, mutta Kreeta tuntuu rauhallisimmalta ajatuksena. Rodos aika lähellä Turkkia.
En näe noissa massaturismikohteissa mitään eroja. Samat turistipuodit ja rantaravintolat kaikissa. Ota se mihin on lyhyin lento.
Kiitos vastanneille. Ei kyllä tosin valinta helpottunut.
Mun lemppari on noista Mallorca.
Kiva vanha kaupunki 🤗
Mallorcalla en ole käynyt, joten ehkä se. Miten eroaa Gran Canariasta tai Teneriffalta? Onko Mallorcalla mitään oikeaa nähtävää?