Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
441/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei ole avainta. Ollaan Hongkongissa tosin.

Vierailija
442/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kuljettaa kotiin kaikkea ihme tavaraa eikä muista tuoneensa eikä muka tiedä mitään :D just olivat töistä saaneet jonkun huomioliivin ja kysyin, että mistä se on tullut ja ensiksi sanoi, ettei hän vaan tiedä, että voisiko olla isäni... Lopulta sitten muisti, että töistä sai. On myös kaikenmaailman avaimenperiä, magneetteja, kyniä, pipoja, hanskoja ym., jotka hän on tuonut kotiimme, muttei vaan muista.

Joku läheinen on ehkä tehnyt ne sinulle yllätyslahjaksi.

Ei kunnviesti oli tarkoitettu viestiin, jossa lipaston päälle oli ilmaantunut käsintehtyjä leluja.

Nämä olivat ammattilaisen tekemiä, ei ole mahdollista että joku tuttu olisi tehnyt. Pari lehmähahmoa joilla nahasta tehdyt hännät ja puusta veistetyt pienet sarvet, pikku kellot kaulassa jne. Paljon yksityiskohtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jäi yhden railakkaan viikonlopun jälkeen miesten farkut ja neule. Kukaan ei tunnistanut omikseen eikä kukaan kyllä t-paidalla ja boksereilla lähtenyt poiskaan. Taitavat edelleen olla jossain kaapin perukoilla.

Vierailija
444/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikakaveri on monesti pukenut päälleen treenikaverinsa kalsarit.

Se on joukkueessaan kuuluisa tuosta.

Miesten kalsarit on niin helppo sotkea.

Vierailija
445/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä niin mystistä mutta vaimo unohti kerran rintsikat työkaverini volvoon josta tämän vaimo oli ne löytänyt.

Vierailija
446/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television kaukosäädin ilmestyi yllättäen, ei käynyt meidän telkkareihin, Kyllä meillä oli käynyt yksi heppu, joka teki koiruuksia, eli tiedämme kenelle kaukosäädin kuuluu...

Vierailija
447/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löytyi parivuoteen lakana, kun meillä ei vielä ollut parivuodetta. Lakanan värikin oli sellainen, etten olisi sitä ikinä itse valinnut. Lakanan arvoitus ei koskaan selvinnyt.

Vierailija
448/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen poikaystävä heräsi kostean baari -illan jälkeen asunnosta johon oli vasta muuttanut, asunto oli puolityhjä kun ei ollut vielä ostanut paljoa huonekaluja. Mennessään olohuoneeseen havaitsi keskellä lattiaa baarijakkaran. Oli varmaan lähtiessään jostain baarista napannut sen mukaan, ei vaan koskaan selvinnyt mistä.

Bugatti

Vierailija
449/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyi kerran naisen sukka. Olin aivan pomminvarma, että mies perhana on mennyt ja hairahtanut kunnialliselta tietä. No kiisti kaiken. Heilutin sukkaa toisen nenän edessä ja analysoin hänen sanomisiaan ja ilmeitään. Asia jäi epäselväksi, kunnes sattumalta, vuosia myöhemmin siskoni puhui hävittäneensä lempparisukkansa mökkimatkalla, jolla mekin olimme olleet. Näytin siskolleni kuvaa sukasta ja sitten selvisi, että sukka oli vahingossa ajautunut meille.

Meiltä on kyllä kadonnut mitä kummallisempia asioita. Esimerkiksi 30cm kokkiveitsi, minun ulkoilutakki näin ekana tuli mieleen. Koskaan niitä ei löytynyt.

Vierailija
450/932 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiliote kirjoitti:

Tutut tunnistaa, mutta tunnistakoot :) Tässä casessa ei kotiini ilmestynyt tavaraa, mutta on muuten niin on outo juttu, että pakko kertoa.

Olin töissä kunnalla, tein yhteistyötä sos.työntekijöiden kanssa, eli tunsin heitä jonkin verran. Yhtenä päivänä eräs sossu soitti mulle ja kysyi, miksi mun tiliote on erään asiakkaan toimeentulotukihakemuksen mukana. Olin ihan ihmeissäni! Sossu kertoi, että oli ihmetellyt, kun asiakas oli yksin asuva mies, ja tosiaan hakemuksen yhtenä liitteenä oli mun tiliote. Mulla on hyvin erikoinen sukunimi, joten sossu oli heti yhdistänyt tiliotteen minuun, ja siinä oli näkynyt myös palkanmaksu kunnaltamme.

Asiakkaan nimi ei ollut minulle ollenkaan tuttu. Kysyin, oliko asiakkaan osoite esim.samalla kadulla kuin minun; ei kuulemma ollut ollenkaan. Ajattelin, että tiliote olisi mennyt postinjaossa vahingossa naapuriin tms., mutta tästäkään ei ollut siis kyse, asiakas asui ihan eri suunnassa kuin minä.

Tämä jäi mysteeriksi, jossa askarruttaa edelleen kaksi asiaa: miten tiliotteeni oli päätynyt tälle miehelle ja miksi hän oli liittänyt sen toimeentulotukihakemukseensa.

Itse pyysin Kelasta joskus jotain liitettä paperille ttt-hakemukseen ja virkailija kysyi siihen neuvoa toiselta virkailijalta. Lopputuloksena sain jonkun toisen asiakkaan paperin ylimääräisenä muiden joukossa ja tämä oli tiliote. Tämä henkilö asui kauempana. Eli veikkaan taustalla olleen tällaisen epähuomiossa tapahtuneen virheen Kelan työntekijöiden kiireisenä päivänä.

Jep, näin voisi olla, jos olisin itsekin ollut sossun asiakas ja toimittanut sinne tiliotteitani. Vaan en ollut, en lähetellyt/vienyt tiliotteitani mihinkään, joten siksi jäi ihmetyttämään, miten se oli päätynyt tälle miehelle tai sosiaalitoimistoon.

Vierailija
451/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmisiltä jääneet alushousut. Miten ihmeessä kukaan lähtee ilman alushousuja eli miten ne voi unohtua? Vai kuskaako jengi aina ylimääräisiä mukana, joten toiset puetaan ja toiset unohdetaan?

Siskollani oli lemmikkinä kääpiösiilejä. Olin siskon luona pari yötä ja tietysti vaihtovaatteet mukana ja yksi siili oli iltakävelyllään vienyt laukustani alushousut ja vienyt ne siskon sohvan alle. Sisko löysi ne seuraavalla siivouskerralla. Sen jälkeen pidin laukkuni visusti kiinni.

Vierailija
452/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen kertoi, että kodin astiakaappiin oli ilmestynyt yksi Arabian ruokalautanen. Hänellä ei ollut muita sen sarjan astioita eikä hän muistanut, mistä se olisi tullut. Yksittäisiä ruokalautasia kun ei yleensä anneta lahjaksikaan.

Nämä on tyypillisesti niitä, että joku ystävä, naapuri, sukulainen tms. on tuonut esim juhliin tarjottavia omalla lautasella, joka on sitten unohtunut palauttaa.

Vierailija
453/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä löytyi kerran naisen sukka. Olin aivan pomminvarma, että mies perhana on mennyt ja hairahtanut kunnialliselta tietä. No kiisti kaiken. Heilutin sukkaa toisen nenän edessä ja analysoin hänen sanomisiaan ja ilmeitään. Asia jäi epäselväksi, kunnes sattumalta, vuosia myöhemmin siskoni puhui hävittäneensä lempparisukkansa mökkimatkalla, jolla mekin olimme olleet. Näytin siskolleni kuvaa sukasta ja sitten selvisi, että sukka oli vahingossa ajautunut meille.

Meiltä on kyllä kadonnut mitä kummallisempia asioita. Esimerkiksi 30cm kokkiveitsi, minun ulkoilutakki näin ekana tuli mieleen. Koskaan niitä ei löytynyt.

Kai pyysit mieheltä anteeksi tuota sukkaepisodia?

Vierailija
454/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan kerran kun tulimme mummulasta viikonloppuretkeltä koko perheen kesken sunnuntai-iltana kotiin, oli jo pimeä. Vanhempieni sängyllä oli koko parisängyn kokoinen hirventalja. Pelästyttiin sitä aika lailla. Asiaa selvitellessä kävi ilmi, että talonmies oli sen tuonut kiitokseksi jostain, jättämättä mitään lappua. Asuttiin maalla rivitalossa. 

Vierailija
455/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleeni se teekkarijäynä, mikä on joskus tehty Otaniemessä. Tarina kertoo, että yhden teekkarin ollessa reissussa, hänen kaverinsa purkivat kuplavolkkarin ja sitten kokosivat sen tämän ystävänsä huoneeseen. Siinä on ollut todellinen yllätys! 

Vierailija
456/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli käymässä ja seuraavana päivänä löysin kylppäristä suurehkon kuminyrkin. Asiasta kun kysyin, niin väitti käyttäneensä sitä ristiselän alla nukkuessa. Tiedä sitten...

Vierailija
457/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku löytää vähän käytetyn, kirkkaanpunaisen naisten neuleen, se on minun.

Se oli viimeksi ylläni tyttären täysi-ikäisyysjuhlissa liki 12 vuotta sitten. Sen jälkeen on muutettu kahdesti ilman neuletta. En harrasta liikuntalajeja, joissa käytäisiin pukukopissa ja vaatteet vaihtuisivat.

Tyttären isä on kuollut mutta oli eläessään aikamoinen shamaani. Hänen kuolemansa jälkeenkin tapahtui outoja, myös hänen lapsuuden perheessään.

En usko mihinkään, mutta...

Vierailija
458/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku löytää vähän käytetyn, kirkkaanpunaisen naisten neuleen, se on minun.

Se oli viimeksi ylläni tyttären täysi-ikäisyysjuhlissa liki 12 vuotta sitten. Sen jälkeen on muutettu kahdesti ilman neuletta. En harrasta liikuntalajeja, joissa käytäisiin pukukopissa ja vaatteet vaihtuisivat.

Tyttären isä on kuollut mutta oli eläessään aikamoinen shamaani. Hänen kuolemansa jälkeenkin tapahtui outoja, myös hänen lapsuuden perheessään.

En usko mihinkään, mutta...

Täh? Ja nyt luulet että se on jollain palstalaisella?

Vierailija
459/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hävisi kultainen sormus Lapin reissulla 2005. Jäi kait johonkin mökkiin. Jos se on kenellä niin ottakaa yhteyttä!

Vierailija
460/932 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty kondomi sängyn alle. Tullut varmaan kengissä ja ajautnut sinne.