Missä juoksette talvella, kun ladut ovat kaikkialla luonnossa?
Siinä kysymys. En uskalla mennä hiihtäjien sekaan mutta autotien varsikaan ei inspiroi.
Kommentit (172)
Ei köyhällä ole varaa juoksukenkiin. Istutaan kotona ja parsitaan kesäkenkiä kuntoon kesää varten.
Poluilla, valikoima vaan on harmittavan paljon pienempi. Meidän kaupungissa sentään ei ihan kaikkia metsäpolkuja ajeta laduiksi, mutta suurin osa ajetaan.
Meillä ei ole yhtäkään latua 5 km säteellä ja luonto alkaa kotipihasta. Poluille en lähtisi juoksemaan, metsäautotietkin on lumessa. Varmaan olisi pakko olla juoksematta.
Pulkkamäessä. Tosi hyvää liikuntaa
Menkää hiihtämään. Kesällä sitten juostaan kun ei ole lunta.
Ei ole latuja lähellä, ei ole suksiakaan. Mä kävelen.
En juokse talvella, vaan hiihdän. Tulee vaihtelua. Jos pitäisi juosta, juoksisin kevyen liikenteen väylillä tai metsäpoluilla.
Tampere, nuori mies, ÄLÄ läähättämällä pilaa ilmaa kun juokset ohi. Se haju jää. Kierrä ihmiset vähän kauempaa. Muut tarvitsevat myös happea, ei hiilidioksidia. Sama hississä ja kaupan käytävällä. Kiitos.
Jos lähellä ei ole latujen lisäksi muita realistisia juoksupaikkoja, juoksisin sitten niillä laduilla.
Muutkin liikkujat pitää ottaa talvisin huomioon, ei pelkästään hiihtäjien etu edellä voida aina mennä. Asfaltin reunassa ei kukaan halua liikkua.
Täällä ne saatanat juoksevat hautausmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähellä ei ole latujen lisäksi muita realistisia juoksupaikkoja, juoksisin sitten niillä laduilla.
Muutkin liikkujat pitää ottaa talvisin huomioon, ei pelkästään hiihtäjien etu edellä voida aina mennä. Asfaltin reunassa ei kukaan halua liikkua.
Jos näin on niin oikea tapa toimia on saada liikuntavirasto jättämään osa poluista ajamatta laduiksi, ei se että turmelet ladut. Nyt vähän valoja päälle.
Ihan normaalisti juoksen kevyenliikenteen väylällä tai jalkakäytävällä oli kesä tai talvi.
Latuja kaikkialla luonnossa? Lievää liioittelua.
Kesäjuoksijana ja talvihiihtäjänä olen pohtinut samaa. Haluaisin juosta talvellakin, mutta olen suosiolla siirtynyt hiihtoon. En keksi mitään muuta, kuin jokin syrjäisempi kevyen liikenteen väylä. Minulla on haasteita talvisin ilmanlaadun kanssa, ja hengästyminen yhdistettynä pakokaasuihin ja puunpolton hiukkasiin on inhottavaa. Ostin juoksumaton kotiin, kun en muutakaan keksinyt. Niin huono on teiden ylläpito ja ilmanlaatu täällä, missä asun.
Ei ne tuhannet kilometrin katuja riitä?
Tietääkö joku Helsingistä luontoalueen jossa ei ole nyt latuja?
Miksi hiihtää latua, kun voi juosta omia polkuja.
Pyörätiellä/syrjäisemmillä metsäteillä. Ulkoilureiteillä jossa ei latuja. Hankala neuvoa, kun ei tiedä paikkakuntaa ja aluetta.