Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Mieheni joskus löysi meidän pyykkikorista vieraat sinisävyiset miesten kalsarit. Itsekään en tiennyt niistä mitään, eikä meillä ollut käynyt ihmisiä yökylässäkään. Kumpikaan ei ole myöskään pettänyt ja mieheni on tietääkseni ihan hetero. Hieman epäileväisesti sitten mies kyseli minulta tiedänkö jotain mistä nämä kalsarit ovat peräisin, no vastasin rehellisesti ettei ole aavistustakaan. Päädyttiin sitten lopulta siihen, että todennäköisesti mies on poiminut mukaansa omia likapyykkejään ryhmäliikunnan pukuhuoneesta lähtiessään ja siinä samalla on tullut poimineeksi jonkun muunkin kalsarit matkaan. Siis todella outo sattuma kyllä! Onneksi mieheni ei ole mikään mustasukkaisuusraivarihullu, meillä tämä aiheutti vain hämmentynyttä pohdintaa että mistä moiset ovat ilmestyneet.
Toivottavasti ei ainakaan ole kaveripiirissä ketään, joka kyläillessään keppostelee laittamalla vieraita kalsareita toisten pyykkikaappeihin.
Olin ehkä 8-9, pikkuveljeni ei vielä koulussa.
Isä lähti aamulla töihin. Äiti kertoi löytäneensä keittiön laatikosta Mora-puukon, ja alkoi meiltä lapsilta tivaamaan sen alkuperää. Kummallakaan meistä veljeksistä ei ollut mitään hajua. Äiti haki ulkoa vitsat, ja ryhtyi piiskaamaan: Mistä puukko on peräisin?! -Tätä kesti ja kesti.
Tästä on nyt yli 40 vuotta, eikä vieläkään ole tullut selvyyttä puukon alkuperään, eikä äidiltä katumusta, anteeksipyyntöä, selitystä. Kai hän vain tunsi tarvetta piiskata. Eipä ole tarvinnut hirveästi äitiä nähdä.
Leila Koo kirjoitti:
Meillä on eteisen naulakossa musta ja pitkä isokokoisen miehen sadetakki. Ei mitään käsitystä, mistä se on tullut. Hyvälaatuinen on, paksuhkoa materiaalia ja melko uuden näköinen.
Hui helevetti...hyvä ettei löytynyt mustia nahkasormikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleeni se teekkarijäynä, mikä on joskus tehty Otaniemessä. Tarina kertoo, että yhden teekkarin ollessa reissussa, hänen kaverinsa purkivat kuplavolkkarin ja sitten kokosivat sen tämän ystävänsä huoneeseen. Siinä on ollut todellinen yllätys!
Niin kävi ja meni useita vuosia, ennenkuin tämä silloinen teekkari edes huomasi että Kupla on olohuoneessa.
"jaa, minä luulin, että se on aina ollut tuossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmisiltä jääneet alushousut. Miten ihmeessä kukaan lähtee ilman alushousuja eli miten ne voi unohtua? Vai kuskaako jengi aina ylimääräisiä mukana, joten toiset puetaan ja toiset unohdetaan?
Siskollani oli lemmikkinä kääpiösiilejä. Olin siskon luona pari yötä ja tietysti vaihtovaatteet mukana ja yksi siili oli iltakävelyllään vienyt laukustani alushousut ja vienyt ne siskon sohvan alle. Sisko löysi ne seuraavalla siivouskerralla. Sen jälkeen pidin laukkuni visusti kiinni.
Tämä on aika mukava. Kuvittelen sen siilin kävellä jupsimassa alushousuja raahaten kuin tärkeämpääkin kapistusta (siilille).
Vierailija kirjoitti:
Helppo keino saada selvitettyyn käykö asunnossa joku on laittaa eteisen maton alle kalkkeerauspaperia ja valkoinen paperi siihen jää jalan kuva. Mulla on sellainen niin ettei ohoitse millään pääse, eikä tiedä ollenkaan että siellä sellainen onkaan ja missä se on. Se on valmiina lehden välillä ja kun poistun sujautan sen sinne.
No mitenkä monta vierasta jalanjälkeä on jo löytynyt? Haluan oikeasti tietää.
Sellainen esine on USO, Unidentified Standing Object.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaulakoru, arvoltaan lähemmäs 500€. Olin vasta muuttanut yksin ja kukaan ei ollut käynyt luonani. Paitsi muuttoapuna toiminut isäni joka ei todellakaan koruja käytä eikä tunnistanut korua kuuluvaksi kenellekään tutullekaan. Semmoinen iso ja painava ettei sen luulisi ihan huomaamatta ilmestyneen. Siinä se kuitenkin nökötti eteisen lattialla kerran kun tulin töistä. Ja väliovi oli kiinni, että jos joku jostain syystä postiluukusta sen olisi laittanut, niin olisi löytynyt siitä ovien välistä eikä eteisen puolelta.
Tästä tuli creepy mielikuva, että vuokranantaja (kenties joku limainen äijä) on yrittänyt "kosiskella" nuorta vuokralaisnaista. Olisin asennuttanut samana päivänä turvaketjun!
ehkä koru annetaan lahjana rasiassa. Itse, eikä heitetä postiluukusta.
Tapahtui ihan äskettäin eräänä pakkasaamuna. Autoni ei lähtenyt käymään, akku hyytynyt, mutta ei hätää, minulla oli sisällä lämpimässä valmiiksi ladattu vara-akku, jonka sitten hain ja vaihdoin paikalleen. Työhousujeni taskussa on aina kolme kiintoavainta, 8, 10 ja 13-milliset, joista kymppimillistä käytin vaihtaessani akun. Tänään olisin tarvinnut sitä taas, mutta taskussani olikin kaksi 8- millistä ja yksi 13-millinen. Näistä mitään en ole voinut akkuhommassa käyttää, ja ihmettelenkin mistä on ilmestynyt yksi ylimääräinen ja mihin toinen taas on joutunut. Merkillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.
Meillä on kadonnut lasinen uunivuoka! Ihan käsittämätöntä mihin se on voinut joutua, kaikki paikat on etsitty. Kahdestaan miehen kanssa asumme joten lapsiakaan ei voi syyttää rikkomisesta tms.
Neliskanttinen, levennykset kahvoina? Tällainen on materialisoitunut meille. Iso ja ruma, mutta tosi kätevä perhekoko. Kukaan ei tiedä mistä, ei tosiaan saada ruokaa tuliaisina. Mulle tulee muutenkin uunivuokia, saan niitä lahjaksi, voitan arpajaisista ja löydän muuton jälkeen uuden asunnon kaapeista. Olen eläessäni ostanut kaksi, enimmillään niitä oli 9.
No kyllä! Aikansa elänyt jo ja vähän tummentumaa mutta ihan hyvä vuoka oli. Se on siis teillä :D. Ihmeellinen juttu. Siinä oli hyvä tehdä lasagnea. Mutta ei ole koskaan lahjaksi ruokaa tehty siihen. Me asumme Helsingissä. Miten pitkälle tämä meidän vuoka on lentänyt?
Juuri sellainen. Vähän kellertävää lasia ja osittain tummentunut. On tosiaan erinomainen lasagne- ja kaalilaatikkovuoka, vaikkei enää mikään uusi. Tallessa täällä Tampereella, en tosiaan tiedä miksi. :D Ehkä universumissa on joku valkoinen aukko, joka tuuttaa pihalle mustaan aukkoon kadonneita tavaroita...?
No mä olen todella iloinen, että se mun vuoka on nimenomaan Tampereella! Mä olen nimittäin syntynyt siellä (mutta en ole sen vuoan kanssa matkustanut). Ihania lasagneillallisia teille :). Saatte pitää sen, me ostettiin jo uusi :).
Paljon kiitoksia. Se tuo paljon iloa ja lupaan pitää siitä hyvää huolta, ellei se jatka matkaansa. :)
Voi,tämä on ihana! :)
Ylimääräisiä haarukoita on ilmestynyt jostain. Lusikoitan sen sijaan on kadonnut.
Multa löytyy mystinen ylioppilaslakki! Kirjoitin -95, oli sen verran rymyävät juhlat et piti salaa vanhemmilta käydä ostamassa uusi lakki kuvausta varten. Joten minulla oli niitä kaksi. Vuori oli suomenruotsalaisena keltasinivalkoinen. Joskus n 5 vuotta vapun jälkeisenä aamuna huomasin et mulla olikin 3 lakkia, yksi ihan suomiväreissä. Kukaan kavereista ei ollut hävittänyt omansa. Jonkun toisen vapun jälkeen minulla nyt kaksi lakkia, toinen keltaisella ja toinen ilman... Hmm?
Pinsetit ja rannekoru, ei ollut kenenkään ystäväni joka oli kylässä käynyt. Exä ei "tietänyt" mitään, eikä hänenkään kavereista löytynyt niiden omistajaa. Jäi tosin kiinni aika rajusta valehtelusta joten varmaan sieltä olisi omistajakin löytynyt :)
Polkupyörä. Olen aika paljon poissa kotoa, käyn nukkumassa muutaman yön ja lähden taas muihin hommiin. Kotona ollessani korjaan kaikenlaisia vehkeitä, kuten polkupyöriä, moottorisahoja ja sen sellaisia. Kerran mennessäni kotiin nökötti pihallani naisten polkupyörä, 80-lukuinen, sininen kolmivaihteinen ja tosi siistikuntoinen, ei ollut lukossa ja oli täysin ajokuntoinen. Ajattelin jonkun tuoneen sen korjattavaksi ja ottaa minuun yhteyttä myöhemmin, mutta mitään ei kuulunut ja annoin fillarin näköttää pihassa arvellen omistajan tulevan hakemaan omansa pois. Omistajaa ei ole tähän päivään mennessä löytynyt eikä fillarikaan enää ole minulla, myin sen katseltuani sitä vuoden päivät.
Kaikilla kommentoijilla asuu kotona joko a) pettäjä tai b) dementikko.
Meille ilmestyi kerran pitsireunaiset naisten pitkiskalsarit tuolin reunalle. Ihmettelin niitä siinä, että mistä nämä yhtäkkiä tähän ilmestyi. Ei mieskään tiennyt niistä naisten kalsareista mitään. No, loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että mies on käyttänyt niitä mun pitsikalsareita ihan tyytyväisenä työhaalariensa alla ja riisunut ne siihen tuolille. Ei tosin ole itse huomannut mitään outoa käyttämissään kalsareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasinen koristeellinen saippuapullo oli ilmestynyt tiskialtaan reunalle. En ole koskaan nähnyt ennen ja asuin yksin.
Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli. Miten lienee sinne joutunut. En pienehkön summan takia alkanut asiaa selvittämään. Tuskin setelin alkuperä olisi selvinnyt. Mukava yllätys kyllä, kun olin tuolloin varsin köyhä opiskelija.Tää seteli voi olla ihan sitä, että joku, jolla on varaa, haluaa ilahduttaa satunnaista henkilöä, joka käyttää kirjastoa. Näitähän on, jotka joskus haluavat ilahduttaa tuntemattomia ilman mitään varsinaista syytä.
Ap: -"Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli".
Kirjastossa työskennelleenä löytyi joskus seteli kirjan välistä. Outoa käyttää seteliä kirjanmerkkinä.
Ei ollut kirjamerkkinä, vaan monet piilottaa rahoja kirjoen sivujen väliin. Ja unohtaa.
Joo mutta kun aloittaja oli löytänyt setelin KIRJAKAUPASTA ostamansa UUDEN kirjan välistä ja sinä (?) puhut, että kirjaston kirjojen väliin saattaa joku ilahduttaakseen piilottaa setelin.
No joku on tarkastellut kirjaa kaupassa ja kädessä ollut seteli päätykin sinne, vaikkei ostanutkaan kirjaa.
Joku antoi kirjan lahjaksi välissä seteli. Lahjan saaja palautti kirjan kauppaan tietämättä lahjasetelistä?
Monella on ilmestynyt tuntemattomia aterimia yms. pikkuesineitä vetolaatikoihin. Näissä tapauksissa todennäköisintä on, että ne ovat piileskelleet jumittuneina laatikon rakenteisiin edellisen asukkaan jäljiltä, ja ajan myötä tipahtelevat laatikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen miesten liivi ilmaantui naulakkoon. Emme tunne ketään joka pukeutuu sellaisiin.
Omistaja ei varmaan uskalla tulla hakemaan.
Noniin, tämä läppä on tullut jo muutaman kerran - NEXT!