Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin yöllä päivystyksessä ja hoitajat istui vain lasikopissa

Vierailija
15.03.2014 |

ja sain odottaa monta tuntia, ennen kuin pääsin lääkärille.

Mitä ihmeen kuningattaria ne hoitajat luulevat olevansa. Ketään ei näkynyt ja kahvi haisi odotusaulaan, mutta hoitajia ei näkynyt tekemässä työtään.

Suljettujen ovien takana kuului vain kälätys ja nauru ja kahvi haisi ja me potilaat istuimme aulassa odottamassa, että arvon rouvat suostuisi tekemään töitäkin.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:58"]

Minulla ei ollut hätää, mutta lapsi kieriskeli tuskissaan. Huoneessa siis odoteltiin hoitoa, tutkimuksia. Lääkitystä hän ei ollut saanut vielä. Tämä lapsi muuten sitten monen tunnin odottelun jälkeen kiidätettiin ambulanssilla toiseen sairaalaan leikkaukseen ja umppari oli ehtinyt jo puhkeamaan. Eli en aivan turhaan soitellut kelloa. T. 5

[/quote]

Vatsakipua ei saa lääkitä ennen kuin syy on selvillä. Varsinkaan jos on jo sairaalassa. Ja tulehtunut umppari selviää usein vasta leikatessa. Se ei näy missään kokeissa, ultrissa tms.

Oli ilmeisesti tulehtunut jo pitkälle kun ehti puhkeamaan.

Vierailija
22/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut hätää, mutta lapsi kieriskeli tuskissaan. Huoneessa siis odoteltiin hoitoa, tutkimuksia. Lääkitystä hän ei ollut saanut vielä. Tämä lapsi muuten sitten monen tunnin odottelun jälkeen kiidätettiin ambulanssilla toiseen sairaalaan leikkaukseen ja umppari oli ehtinyt jo puhkeamaan. Eli en aivan turhaan soitellut kelloa. T. 5

[/quote]

Itse umpparin puhkeamisen kokeneena, ei se hoitajan kutsu olisi paljon auttanut. Lääkäri tekee hoidosta päätökset, joten hoitaja ei voi paljon siinä vaiheessa lääkkeitä antaa ja ottaa saksia käteen ja alkaa leikellä mahaa auki.

Omalla kohdalla odotettiin tuloksia, koska ei voitu tietää, leikataanko umppari, vai onko kohdun ulkoinen raskaus, vai munasarjoissa kysta vai mikä. Crp oli korkea, mutta se voi olla myös monesta muusta syystä.

Huono tuuri, että umpisuoleni puhkesi, mutta vaikka sinne huoneeseen olisi tullut armeijallinen hoitajia katsomaan kieriskelyäni, se ei olisi tilannetta vienyt eteen päin, ennen kuin labrat tuli ja ultralaite vapautui edelliseltä potilaalta ja päästiin ultraamaan mahaa.

Usko tai älä, mutta jopa nykyaikana kuolee ihmisiä ihan sairauksiinsa. Ihmisillä on vain niin kumma luotto siihen, että aina ja heti ja nyt voi lääketiede pelastaa. Aina se ei kuitenkaan onnistu.

Olen onnellinen, että lapsesi pääsi jatkohoitoon. Huonomminkin olisi voinut käydä. Aidosti ihmettelen, että jos lapsesi henki on ollut noinkin täpärällä, sinun suurin murheesi on, että hoitajakutsuun ei heti vastattu,

Itse ainakin ajattelen, että onneksi homma toimi ja kunnalla on verovaroja sen verran, että saatiin leikkaus leikattua ja jälkihoito hoidettua ja minä olen hengissä. Joku hoitajakutsu ei taatusti ole päällimmäisenä muistoissani siltä ajalta.

Mutta kukin toki muistaa sen, mikä on tärkeintä. Minä olen kiitollinen siitä, että olen hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo aloitusviesti. Ap istui siis aulassa odottamassa _lääkärin_ vastaanotolle pääsyä, ja valittaa, kun _hoitajat_ kahvittelivat. Hoitaja oli ilmeisesti sinutkin haastatellut, ehkä mitannut kuumeen ja verenpaineen ja laittanut sinut lääkärin jonolistalle. Mitä muuta olisi pitänyt tehdä? Olisitko ollut tyytyväinen, jos hoitaja olisi tutkinut sinut lääkärin puolesta, vai mitä oikein tällä viestilläsi halusit sanoa?

Vierailija
24/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin päivystykseen ei edes meinaa päästä kun natsihoitajat estää kaikkien tulon. Viimeksikin kun 2, 5v lapsi oli ollut viikon 39-40 asteen kuumeessa ja yskässä, niin tk-lääkäri huomasi että lapsi hengittää raskaasti ja happisaturaatio oli alhainen. Laittoi heti lähetteen sairaalan päivystykseen. Siellä lasikopissa oli myös 6 hoitajaa kälättämässä ja pari minsaa meni ennenkuin yksi laahusti luukulle. Ja se ämmä meinasi blokata lapsen tulemisen lääkärille! Alkoi siinä mittaileen uudelleen kopin luukusta käsin happisaturaatiota ja kun se oli 88 niin hänen mielestään ihan hyvä. ( oli 80 hetkeä aiemmin tk:ssa) Jotain typerää vitsiä yritti heittäö pienelle lapselle joka ei tolpillaan meinannu pysyä, sitten kun näki koneeltaan että on lähete niin sanoi et no menkää nyt sitten odotusaulaan.

Aulassa oli vain yksi vanhus ja lääkäri kutsui meidät hetken päästä. Loppu menikin sitten hyvin, lapsi sai kunnon hoidot ja todellakin oli tarpeellinen tuo päivystykseen meno.

Eli kokemukseni mukaan ( tämä ei ainut kerta) päivystyshoitsut on inhottavia natseja suurin osa. Niillä on varmaan kilpailu et kuka pystyy blokkaamaan js käännyttämään sairaita ihmisiä eniten:/

Tk hoitajat ovat olleet useimmiten fiksuja ja ammattitaitoisia.

Vierailija
25/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:03"]

[/quote]

Vatsakipua ei saa lääkitä ennen kuin syy on selvillä. Varsinkaan jos on jo sairaalassa. Ja tulehtunut umppari selviää usein vasta leikatessa. Se ei näy missään kokeissa, ultrissa tms.

Oli ilmeisesti tulehtunut jo pitkälle kun ehti puhkeamaan.

[/quote]

Miksi äiti on pitänyt kipeää lastaan niin pitkään kotona (ehkä syöttänyt buranaa ja tunkenut suppoja, että saa lapsen hoitoon ja itse viettää vapaa-aikaa kotona), että umpisuoli on mennyt tuohon kuntoon.

Kukaan lasta rakastava äiti ei toimi noin, että vie lapsen sairaalaan vasta, kun se kierii tuskassa. Hiukan peiliinkatsomista, kiitos. Ja omat menot ja tarpeet vähemmälle, niin ehkä ehtii huomata, että lapsi on kipeä.

Mutta meitä äitejäkin on moneen junaan. Niinhän tuota tuttuni päiväkodista sanovat, että viikoittain tuodaan hoitoon lääkittyjä lapsia, että äiti saa viettää laatuaikaa kotona vauvan kanssa.

On lapsiraukalla ollut kivut monta päivää, ressukalla ja äiti ei ole tehnyt mitään. Sääliksi käy lasta

Vierailija
26/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ei hoitaja voi tietää että lapsi kieriskelee tuskissaan, ja toisaalta ei hoitaja voi heti mennä jokaisen huoneeseen kyselemään kuulumisia varsinkin jos on tiedossa että hoitoa odotetaan ja lääkäriä. omaa järkeä saa käyttää kun tilanne muuttuu pahempaan suuntaan-- eli haet hoitajan paikalle!

ei hoitaja voi tehdä mitään ennen kuin on tiedossa mikä lasta vaivaa. Myös mun lapsi on ollut tosi kipeä ja itki tuskissaan. Tiesin että diagnoosi on tulossa ja yritin rauhoitella itse lasta. Jos tilanne olisi kääntynyt hengen vaaralliseksi olisin hakenut hoitajan.

Vierailija
27/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan "vähän" vain pisti silmään tuo minulla sana tuossa alussa. Ei kai kukaan oletakaan että sinulla on hätä jos olet sairaalassa lapsesi kanssa. Tosin kyllä minulla olisi ollut huoli lapsesta jo kotoa asti. Mutta kun on vain minä, minä, minä!!!

Vierailija
28/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se hoitajahan olisi voinut nätisti kynsisaksilla napsaista umpparin pois siinä pullanmussutuksen ohessa.

Vierailija
29/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:16"]

[/quote]

Ihan "vähän" vain pisti silmään tuo minulla sana tuossa alussa. Ei kai kukaan oletakaan että sinulla on hätä jos olet sairaalassa lapsesi kanssa. Tosin kyllä minulla olisi ollut huoli lapsesta jo kotoa asti. Mutta kun on vain minä, minä, minä!!!

[/quote]

Eipä äidillä ole ollut hätää, kun antoi lapsen mennä tuohon kuntoon. Olisi varmaan kannattanut aiemmin toimia, eikä päästää lasta siihen kuntoon, että kieriskelee tuskissaan. Umppari oireilee monta päivää, ennen kuin puhkeaa.

Vierailija
30/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD herran jumala minkälaisia naisia täällä pyörii! Ihmettelen vaan minkälaisia olette tosi elämässä.

Vierailija
31/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:59"]

Minä olen töissä asiantuntijatehtävissä ja en pääse edes vessaan monesti, kun on niin kiire. Ei tulisi mieleenkään istua tuntitolkulla kahvilla, kuten hoitajat. Saatan ehtiä vessaan vasta iltapäivällä.

Hoitajiksi valikoituu kaikki laiskat ihmiset, jotka ovat tottuneet lusmuilemaan koulussa. Siksi hoitajat ovatkin ylipainoisia, kun ei tarvitse edes töissä liikkua. Kunhan mussuttavat 8 tuntia pullaa ja juoruavat,

[/quote]Sairaanhoitajat tekevää tärkeää työtä. Ihan turha aliarvioida. Lääkäriähän sinä odotit. Yöaikaan sairaalassa nukutaan. Itsekin oon ollut potilaana.

Vierailija
32/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hoitoalan ihmiset joutuneet tulilinjalle!. Potilaat eivät näemmä käsitä hoidon portaita. Hoitajien pitäisi vielä lohduttaa ja paapoa jokaista erikseen.

Lääkäri tekee diagnoosin ja se on siinä!. Hoitajilla ei ole mitään valtuuksia ryhtyä omavaltaisesti lääkitsemään.

Menkää yksityisvastaanotolle, kyllä hoitoon pääsee nopeammin. Tai lisää lääkäreitä ja verotusta tappiin. Siinä vaihtoehdot, olkaa hyvä.

Vierailija
33/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:23"]

Onpa hoitoalan ihmiset joutuneet tulilinjalle!. Potilaat eivät näemmä käsitä hoidon portaita. Hoitajien pitäisi vielä lohduttaa ja paapoa jokaista erikseen.

Lääkäri tekee diagnoosin ja se on siinä!. Hoitajilla ei ole mitään valtuuksia ryhtyä omavaltaisesti lääkitsemään.

Menkää yksityisvastaanotolle, kyllä hoitoon pääsee nopeammin. Tai lisää lääkäreitä ja verotusta tappiin. Siinä vaihtoehdot, olkaa hyvä.

[/quote]

Kannattaa ottaa vakuutus, niin asiakas on kuningatar ja kuningas siinä vaiheessa ja saa juuri sitä hoitoa ja tutkimukset, mitä haluaa.

Vierailija
34/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niiden hoitajien olisi pitänyt tehdä? Leikkiä lääkäreitä, sain käsityksen että ap tarvitsi lääkärin antamaa hoitoa tai kenties tutkimuksen johon tarvitaan lääkärin hyväksyntä/määräys, vai ymmärsinkö väärin.

Vierailija
35/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 07:59"]

Minä olen töissä asiantuntijatehtävissä ja en pääse edes vessaan monesti, kun on niin kiire. Ei tulisi mieleenkään istua tuntitolkulla kahvilla, kuten hoitajat. Saatan ehtiä vessaan vasta iltapäivällä.

Hoitajiksi valikoituu kaikki laiskat ihmiset, jotka ovat tottuneet lusmuilemaan koulussa. Siksi hoitajat ovatkin ylipainoisia, kun ei tarvitse edes töissä liikkua. Kunhan mussuttavat 8 tuntia pullaa ja juoruavat,

[/quote]Käy sentään baskalla. Huonosti olet organisoinut kun ei berse nouse tuolista.

Vierailija
36/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät saa aloittaa lääkitystä ilman lääkärin määräystä.

Vierailija
37/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hoitajat. Tehkääpä joukolla tai yksin tai miten vain- suoraan itse kanteluja oman toimipaikkanne toimista....eli siitä ettei homma toimi. Että potilaat kärsivät, joutuvat odottamaan eivätkä saa säällistä palvelua. Jos teiltä puuttuu henkilökuntaa, niin todetkaa se ihan virallista tietä - kantelun esim AVIn. Siitä homma sitten etenee. Vai oletteko niin lojaaleja työnantajalle, että huono menee hyvän edelle....ja kunhan sen oman työpaikkansa säilyttää. Tämähän on sellainen kierre, ettei se lopu ikinä, jos potilas on ainoa kuka tässä omassa maassaan kärsii - veronmaksajana sentään. Potilaat maksavat veroina hoidosta, ja jos sitä ei saa, niin jossainhan se mättää. Sylttytehtaan hoitajat voivat tehdä kanteluita siinä missä potilaatkin, joten hopihopi. Saatte hoitajat sitten vähän lisää väkeä rinnalle, kunhan ensin jaksatte tehdä toimimattomuudesta numeron.
Ja toki kahvitauot kuuluvat kaikille. Mutta ei todellakaan yhtäaikaa. Ne supina-ja pälinäseurat voi pitää sitten jossain muualla. Ei ole missään pykälissä, että työntekijän oikeuksiin kuuluu "Yhteinen kahvihetki". Vasiten palveluammateissa. hohhoijaa. Kohta kai lennonjohtajatkin voisivat mennä aamupaskalle samaan aikaan.

Vierailija
38/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin lääkärinä kommentoida että olen monta kertaa puuttunut hoitajien facebookissa roikkumiseen työaikana, kahvihuoneessa juoruamiseen ja muuhun laiskotteluun. Hoitajat on usein myös melkoinen riski potilasturvallisuudelle, sillä eivät tunne anatomiaa ja fysiologiaa, vaan vetelevät omia johtopäätöksiään pelkän kokemustiedon varassa.

Vierailija
39/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:23"]

[/quote]

Kannattaa ottaa vakuutus, niin asiakas on kuningatar ja kuningas siinä vaiheessa ja saa juuri sitä hoitoa ja tutkimukset, mitä haluaa.

[/quote]

Sekö on hyvää hoitoa, että saa mitä haluaa?? Sillähän ei ole mitään tekemistä lääketieteen kanssa. 

Vierailija
40/159 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 09:38"]

Pakko näin lääkärinä kommentoida että olen monta kertaa puuttunut hoitajien facebookissa roikkumiseen työaikana, kahvihuoneessa juoruamiseen ja muuhun laiskotteluun. Hoitajat on usein myös melkoinen riski potilasturvallisuudelle, sillä eivät tunne anatomiaa ja fysiologiaa, vaan vetelevät omia johtopäätöksiään pelkän kokemustiedon varassa.

[/quote]

Kukaan oikea lääkäri ei tällaista päästäisi suustaan, joten trolli on.