**Esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa**
Hei,
Halusin aloittaa uuden ketjun, koska kaipaan vertaistukea teiltä jotka yrittävät esikoista ja hommat ei vaan mene nappiin. Meillä yritystä takana jo n. 10kk. Turhautuminen, ahdistus, väsymys, vihaisuus,pelko, suru ja muut tunteet eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Tämä matka ollut pitkä ja kivinen. Ei kuitenkaan vielä niin pitkä kuin joillain, mutta tuntuu jo todenteolla pahalta. Jossain välissä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin ja siitä mahdollisesti hoitoihin jos ei nyt luomuna ennen sitä tärppää. Ollaan kahdenkympin puolessa välissä mieheni kanssa ja esikoista ei vain ala kuulumaan. Montaa asiaa on kokeiltu ja alkaa konstit olla vähissä. Yksi alkuraskauden keskenmeno syksyllä ja nyt odotetaan uutta plussaa testiin.
Olisi kiva jos haluaisitte vaihtaa ajatuksia asiasta. Jotkut varmaan tuntevatkin nimimerkkini toisesta ketjusta ja tutut ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita. Tälläistä ketjua en nyt tästä kärkipäästä vain löytänyt. Löytyisiköhän sieltä joku samassa tilanteessa oleva mimmi :) ?
Kommentit (647)
Maikki: toivotaan että olis teidän vuoro ;) tsemppiä!
kimallus: sulle myös tärppionnea <3
ON: mä olin eilen sielä psykologilla. Oli ihan ok, mutta en kyllä toista kertaa mene ja seki sanoi että Ei nää tarvetta mulle käydä sielä. Oli jotenki ahdistavaa kertoa oma elämäntarina vieraalle, en oo tottunu tollaseen. No sai nyt purettua kuitenkin mieltä ja ihan hyvillä mielin oon. En voi tajuta että valmistun viikon päästä :D koulu on ohi!! Ehtiipä nyt olla töissä kunnolla ennenku tärppää, jotain hyvää. Odotan kesäkuuta ja uusia lääkkeitä :)
ens viikon perjantaina viimeisen clomikierron folliultra. En odota käynniltä mitään, enkä aio sen lannistaa juhlapäivääni silloin!
ajattelin muuten tilata hääpuvun, oon löytänyt täydellisen. Siinä ei kyllä ole yhtään varaa mahankasvulle...josko tulis plussaonnea ku menis tilaamaan sellasen :D
Tsemppiä Maikki, että inssi onnistuu!!!!
Kimallus, koskaan ei tiedä, joskos NYT olis teidän kierto... ;) Kaikki on mahdollista ennenkuin (JOS) hanat aukeaa ;) Peukut!
Vauvaunelmia: Kaikki, mikä EI sopisi siihen, että maha alkaisi kasvaa kasvattaa sitä tsäänssiä, että se alkaa kasvamaan, eli eikun mahdollisimman timmiä mekkoa vaan tilaamaan :D Se on kai se Murphyn laki :D
ON: Mä kuulkaa sitten aloitin ne jokapaikassahirveestikehututjamäplussasinheti Gelee Royalit.. kuten sanoin..kaikkee on pakko kokeilla.. hohoo... mä syön niin paljon vitskuja ja ihmeaineita nyt, että pakkohan tässä on leikkiä uskovansa niiden tehoon.. Samalla tässä suunnittelen sinne PeSuun soittoa ja linjoja pitkin menoa, jos ne alkaa vielä narisemaan jotain jonninjoutavaa siitä, kuinka pitäisi odottaa vielä ens milleniumiin saakka tai jotain. Mietin vakavasti myös homeopatiaa...
Rättikset alkaa olee ohi, tässä kuussa aion sitä ovista noilla digeillä bongailla..aina se jotenkin on jäänyt, mut nyt ei jää! Laitoin kalenterin piippaan oikeelle päivälle :D
Weebee kp5/30 yk 10
Huomentapäivää!
Täällä on taas Kp 1, ja uusi kierto pyörähtänyt sitä myöden käyntiin.. Että ei tainnu olla ne viikon takaset vihlasut mitään raskauteen liittyvää..mitä lie sitten olivat..
Mun mielestä meillä tuli nyt vuosi täyteen yritystä, koska viime vuoden kesäkuu oli ensimmäinen kuukausi kun yritettiin, eli jos silleen laskee niin tämä toukokuu oli nyt 12 kuukausi, eli siis näin laskettuna vuosi tuli täyteen. Vai lasketaanko se kuitenkin niin että ensi kuun kierron jälkeen vasta tulee se vuosi täyteen, eli vasta sitten kun ns. ympyrä sulkeutuu kokonaan? Vaikka yrityskuukausia olis siinä vaiheessa oikeesti jo 13.
Kierto meni nyt lyhimmän mukaan mitä mulla on ollut, eli 24 päiväiseksi jäi, edelliset 3 kiertoa olleet 26 päivää. Sitäkin oon miettinyt että onko mun kierrot liian lyhyitä raskautumiselle..? Onko 24 päivän kierto lian lyhyt jotta ehtis limakalvot kasvaa? Jos munasolu ei vaan pysty kiinnittymään, koska mulla on kierron lyhyyden takia liian ohuet limakalvot tai jotain..?
Jospa tässä kesän yli vielä yritetään, ja jos kesän loppuun mennessä ei tärppiä ole tullut, niin sitten heti syksyllä tutkimuksiin!
Kimallus-84 Kp 1/24-29 Yk 14 ya 06/2013
Höh Kimallus :((( Ihan ko oisin lukenut, että alle 23 päivän kierrot ois ongelma.. mutta kai se riippuu niin monesta seikasta.. kerkeekö limis kasvaa, kerkeekö munasolu kypsyä...? :/
Mitäs kaikille kuuluu???
Mä täällä syön vitskuja ja gelee'itä niin et korvista tulee ulos.. "antaudun" petipuuhiin vain joka toinen päivä :P Oviksen testailu alkaa kohta ja olen roikkunut ebayssä etsimässä sopivanhintaisia testejä: päätin sitten kokeilla FSH testejä myös.. ja lisää ovistestejä.. ja ois kaikenlaisia testejä myös miehille :D Ja CB:llä on joku monitorilaite joka tosin maksaa 120-200 euroa.. mikä mittailee läpikierron hormoneja.. ois ihan hauska sellaista käyttää, mut en taida raaskia maksaa... Kokeillaan nyt noilla muilla ensin... Ootteko te kokeilleet noita fsh testejä??
Alavatsassa on taas "kylmiä aaltoja".. oviksen pitäs olla n. viikon sisään... odottavan aika on niin pitkä.....
Weebee kp9/30 yk10
Moikka kaikille!
uskaltaudun nyt tänne kirjoittamaan, olen vain aikaisemmin lueskellut ketjuanne. Olen 25-vuotias ja puolisoni kohta 28v. Pillerit olen jättänyt oois viime kesäkuussa, yrityskerta 10 nyt menossa. Kierrot alkoi mennä todella pitkiksi ja sain terolutit lääkäriltä, nyt menty niiden kanssa neljättä kiertoa. monilla ystävillä on lapsia ja tuntuu että kaikki ympärillä saavat vauvauutisia mutta itselle niitä ei tule millään! Tuntuu että tällaidille ystäville en halua omasta takkuisesta yrittämisestä puhua, miten kukaan voi samaistua tällaiseen tunnemylläkkään jos itsellä se nyytti tuhisee jo kainalossa...Tuntuu hassulta valittaa vuoden yrittämisen jälkeen kun jotkut teistä ovat kokeneet tätä helvettiä vieläkin kauemmin. Luettuani keskusteluanne, voin samaistua niiiiiin moneen teistä!
täällä varmaan elättelen jälleen turhia toiveita, kun tänän aamuna alkoi yllättäen vuoto, vaikka huomenna vasta 25/27-29. Olisiko mahdollinen kiinnittyminen aiheuttanut tällaista niukkaa rusehtavaa vuotoa vai onko ne menkat taas vaan alkamassa, nyt jo näin aikaisessa.. Todella turhauttavaa, sanon minä! Toivottavasti huolitte tällaisen stressaajan mukaan ketjuunne:)
ensimmäistä siis meillä yritetään ja kaikki on uutta. Koka kuukais toki olen kuvitellut "nyt varmasti plussaan" ja joka kerta pettynyt yhtä pahasti!
Hei kaikille,
Olen taustalla seuraillut teidän kuulumisianne, koska en oikeastaan tähän ketjuun kuulu. Ketjun alussa kävin kertomassa oman tarinani, että joskus raskautumiseen vaan menee paljon aikaa ilman sen kummempaa syytä. Meillä siis meni 1,5 vuotta ennen kuin ekan kerran tärppäsi (joka sitten meni kesken).
Nyt olemme yrittäneet toista lasta melkein vuoden. Ja nyt olen juuri plussannut! Tässä tärppi kierrossa kokeilin kaikki mahdolliset poppakonstit eli greippimehu,
gelee royalet, vehnänalkioöljy, raskausvitamiini (ollut käytössä jo viime syksystä asti) sekä kävin ennen ovista kaksi kertaa vyöhyketerapiassa. En kuitenkaan vielä uskalla iloita, koska muistan edelleen liian hyvin sen keskenmenon.
Uskon, että tekin olette kokeilleet kaikkea mahdollista. Tässä kuitenkin"resepti" millä minä sain plussan. Ja enhän sitä tiedä auttoiko näistä jokin vai kaikki yhdessä vai auttoiko mikään.
Kovasti teille voimia yrittämiseen! Ymmärrän täysin teidän tuskan ja epäonnistumisen tunteen.
Hei Kaikille!
Ajattelin näin yön ratoksi tulla kertomaan kuulumisia ja valamaan stemppi uskoa =)
Eli täällä on raskaus viikko 12 menossa. Ensiviikolla on ensimmäinen kolmannes jo ohi! Alkuraskaus ei ollut mitenkään hehkeää. Mutta vaikka oli huono olo 24/7 niin se kertoi että olen RASKAANA. No viikkojen kuluessa alkoi jo odottaa että joko pahoinvointi loppuisi. Musta tuli hetkellisesti kasvissyöjä, kun kaikki liha kuvotti. Jääkaappi haisi aivan hirveälle (edelleen..) Ja kahvinjuonti loppu kuin seinään. Eikä edelleenkään tee mieli. Saatoin nukahtaa lähestulkoon pystyyn.... Nyt kuitenkin olo jo helpottunut ja elämä alkaa normalisoitua.
Päästiin varhaisultraan tosi myöhään. ei vaan ollu vapaita aikoja. Sinne asti pelotti tosipaljon. Edelleen kyllä joka kerta tarkistan vessassa käydessä ettei tule verta.. Pienet traumat jääny... Mutta oli se ihanaa nähdä pikkuinen möykky. Ja itku pääsi.
Sydänääniä päästiin pari pv sitten kuuntelemaan. Pitkän etsinnän jälkeen kuului tiheä tumtumtumtum! Itku taas tuli......
Ensiviikolla on np- ultra jolloin pääsee näkemään taas pienen! ja eiköhän taas itketä =D
Vaikka raskautuminen ei ollutkaan niin helppoa kun olin kuvitellut, niin ne joka kuukausi maton jalkojen alta vienti itkut ovat unohtuneet. Nyt oon vaan aatellut, että sillä hyvällä ja oikealla on oma aikansa. Meillä sen aika ei ollut aiemmin. Kirppumme ei ollut vielä valmis tulemaan meille. Nyt on uudet surut ja murheet. Tätä pelon ja huolen määrää ei voinut kuvitella. Ja miten se helpottaakaan kun saa tietää että kaikki on hyvin.
Voin sanoa että nyt nautin raskaudesta! Maha on jo kasvanut niin että näkyy (ja puristaa jos sulloo housuun!). Enää ei tarvitse salata raskautta. Vaikka sanotaan että ensi synnyttäjät tuntevat liikkeet vasta myöhemmin niin väitän että ajoittain olen EHKÄ jo tuntenut liikettä. Tai ainakin jotain hassua "kuplintaa" / "sivelyä" tuntunut tässä parina päivänä. Itku tulee herkästi. Kuten Axe:n mainosta katsellessa.... Mutta hei ei haittaa! Mä saan olla just semmonen kun olen. Huomaan olevani paljon lempeämpi itseäni kohtaan.
Mitä olisin tehnyt toisin ennen raskautta jos olisin tiennyt että raskaudun. Säästänyt rahaa. En ymmärrä miksi emme alkaneet säästää kuukausittain vauvaa varten jo silloin kun alettiin YRITTÄMÄÄN. Nyt ois bebellä varaa kunnon vaunuihin! Olen havainnut että vauvan hankinta maksaa hirveästi! Tällähetkellä tosin ostettuna vasta pinnasänky ja sekin kirppikseltä (ja kasa vaatteita kun en vaan voi vastustaa ihania pikku vaatteita...). Olisin myös pudottanut myös painoa! Ei ole kiva lukea papereista "ylipainoinen".... Ja vauvamahakin näyttäisi kauniinmalta kun ei olisi läskiä ympärillä.
Ja lopettaisin stressaamisen. Tein itselleni vaan pahaa oloa sillä stressin määrällä. En ollut onnellinen........
Mutta oikein hyvää kesää kaikille ja plussatuulia!!!! Tulen varmaan joskus kertomaan jatko kuulumisia.....
Tervetuloa vaan uusille ja ihana kuulla Ruthless, että siellä kaikki on mallillaan :))) Annoit ajattelun aihetta tuon rahan säästämisestä.. meillä tosin anoppi kun kuuli et meille tulee vauva - joka ei sitten tullutkaan - niin ilmoitti, että hän alkaa säästää samantien rahaa, että haluaa ostaa meille vaunut ja sängyt ja vempeleet.. mutta vauva tuo paljon kuluja.. vaipat ja muut.. varmaan jos joskus on raskaana, niin alan ostelee tarjouksista vaippoja erikokoja :D hahah.
Mulla menossa kp11 ja taitas olla aika aloittaa ovistikkuilu..kalenteri siitä jo muistutti vaan diddadai..mä unohdin... :P Huomenna sitten, ei mulla näin aikasta ovista kuitenkaan ees oo.... jännä on, et mä odotan jo menkkoja, kun tiedän, et ne sieltä tulee... en ees mieti, et tässä kierrossa tärppäis.. miksi tärppäis ko ei aiemminkaan.. :P
Saanko Ruthless kysyä, onko sulla bmi mikä? Miksi ne kirjoittaa sinne ylipainoinen? Mä oon kanssa ja hävettää jo valmiiksi.. vaikka oonkin laihduttanut niin paljon, että jos tästä viel saisin pois, oisin aika super - sanoivat lääkärit.. ja silti mä yritän edelleen, jos sen viis kiloo ees sais.. bmi on 29-29,5 välissä eli ylipainoa on.. jossain luki et jos bmi on yli 30 niin ei aloitettas lapsettomuushoitoja??? Onko tää joku fakta vai luulopuhetta??
Weebee kp11/30 yk10
WEEBEE: Voi olla että merkintä johtuu osittain omasta syystä. Jouduin siis ensin naistentaudeille varhaisultraan, jossa sama esitietolomake on kaikille polille tuleville. Ja siinä esitietolomakkeessa kysyttiin lista "sairauksia" rastiruutuun meiningillä, ja yksi kohta oli ylipaino. Laitoin rastin ruutuun. Tottahan se on. BMI 30,7. Painoni noussut 20kg noin 3vuodessa, kun olen siirtynyt pelkkään yö työhön.... =/
weebee
En tiedä mikä se paino raja on mutta tosiaan hoitoja ei aloiteta ennenkuin ylipaino/alipaino on ensin hoidettu kuntoon. Eli molemmat voivat lapsettomuutta aiheuttaa, niin pistävät ensin laihdutukseen ja pyytävät palaamaan kun paino on tippunut tietyn verran.
Ensimmäinen inssi meillä takana ja nyt mennään dpo 9, alkuviikosta vois sitten testissäkin jotain näkyä. Kesikviikkona alkaa uusi kierto jos on alkaakseen ja sitten mennään kohti uutta inssiä..
Tervetuloa uusille! Vauvahaave1 onko hanat auenneet vai ilouutisia?
Maikki1985 en käy missään lapsettomuusklinikalla ja en millään raaski lähteä yksityiselle psykologille. Käyn kyllä yksityisellä gynellä joka on erikoistunut lapsettomuuteen, mutta saan ne käynnit takaisin vakuutuksesta kun ne on välivuotojen hoitoa. Tsemppiä ihan kauheesti sulle, että inssistä olisi tulosta. Onko sulla mitään oireita?
Vauvaunelmia nyt vaan pukua ostamaan :) vitsi ihanaa, mäkin haluan uuden hääpuvun :D
Äiti11 Onnea sulle ihan hirveesti, muistan kyllä sut! Mullakin tossa gelee royalia hyllyssä mutta jotenkin en ole saanut syötyä niitä. Lopetin jo foolihaponkin kun en jaksa vaan enää vedellä niitä :D
Weebee mua kanssa pelottaa toi painojuttu tosi paljon. Mulla ihan sama BMI kun sullakin. En vaan voi uskoa että tää 10kg ylipaino olisi este etten pääse hoitoihin. Musta 10kg ei oo ihan niin paljon. Toki jos saisin sen 5kg kanssa pois niin olisi tosi kiva. Nyt vaan ei pysty kun pää hajoo jo muutenkin tästä kaikesta. En oo kuullukaan moisista fsh testeistä!? En siis ole myöskään harkinnut :D
Kimallus *virtuaalihalaus* täällä mennään yhdessä sun kanssa. Vuosi takana ja kyllä alkaa jo tuntuakin siltä. Miten me selvitään tästä selväjärkisinä?
Ruthless ihana kuulla että kaikki on mennyt ihan nappiin :) Vitsi kun itsekin osaisi nyt hellittää tätä stressiä. Mulla on just sama fiilis kun sulla oli ennen tärppiä. Tuntuu etten varmaan selvi tästä hengissä. On vähän sellanen fiilis että tää yrittäminen on muuttanut mua ihmisenä hirveesti.
ON: Joo eli viikko sitten viikonloppuna mun polvilumpio meni sijoiltaan niin että jouduin ite työntää sen paikoilleen. Siitä lähti taas suurempi masennus. Nyt en ees pääse kävelee tän kaiken lisäksi. Samoin töissä menee todella huonosti. Parisuhde kärsii tässä kaikesta koska mulla on pinna tosi kireellä. Parantuisi tää jalka nyt jo! Rahat loppu ja mitä vielä. Ilman on ihanat ja mä vaan makailen takapihalla enkä pääse mihinkään :/ Onneksi jalka jo hieman parempi, mutta ei oikein auta asiaa kun töissä pitää käydä.
Tänään ovulaatio hymyili minulle ja peittoa heiluteltu. Primolut alkoi taas tänään eli nyt kp 15. Töissä kauheeta kiirettä joten josko unohtaisin nyt koko homman ja katotaan sitten parin viikon päästä miltä näyttää. En usko että tässäkään kierrossa mitään tapahtuu. Ensi kierrossa mun toiveet on. Sillon siis ovulaatio ulkomailla ja primoluttia en syö. Jotenkin en usko että primolutin aikana tuun raskaaksi. Nyt vaan odotellaan että loma alkaa 3 viikon päästä!
Täällä mennään kp 6/24-29 (tai sinne päin ainakin). Menkat oli todella oudot, kesti pidempään kun yleensä, olivat niukemmat siltikin ja täysin kivuttomat, yleensä syön buranaa menkkakipuihin minkä kerkeän. Onko muilla kokemuksia terolut kuurista ja sen vaikutuksesta menkkoijin. Itsellä kyllä kierrot lyhentyneet, minkä vuoksi alunperin lääkkeet sain, Mutta voisko tämä muutos menkoissa olla myös niiden aiheuttamaa. Aiemmat kolme kierto terojen kanssa ollut kyllä ihan normit, nyt nämä oli vaan eriskummalliset...
odottavan aika on pitkä, niin myös siinäkin asiassa että soittelin loppuviikosta neuvolaan ja pyysin asioiden eteenpäin laittamista lapsettomuuden suhteen. Vuosi/11 yrityskerta yrittämistä takana ja alan olla todella stressaantunut ja turhautunut. Lääkärit ovat tietenkin sulussa kesäajan eli 12.6 sain ajan terkkarille mut mahikset päästä lääkärin luokse tutkimuksiin menevät aikaisintaan elokuulle, huooooooH!
miten siellä muut jakselevat?:)
pakko jakaa tieto teille, itseäni meinaan huvittaa kovasti miten olen jo koukuttunut tänne keskustelujen maailmaan, vähän väliä käyn katselemassa onko muut kirjoitelleet/vastailleet ketjuun;D
Eipä kestänyt pitkään mun ilo tärpistä. :( Koko viikonlopun tullut "pyyhkimisvuotoa", joten eiköhän tää ollut sitten tässä. On kyllä ihan erilainen kuin se keskenmeno silloin, kun esikoista yritettiin...mutta silti tiedän ettei raskaus onnistunut. :( Melkein vuoden yrityksen jälkeen vihdoin raskaudun ja sit tämä tapahtuu TAAS mulle.
Mulle se lekuri siel Pesussa sanoi, ettei usko, et mun paino enää mitenkään vois auttaa asiaa, koska oon laihtunut todella useita kymmeniä kiloja... oon laihtunut puolet itsestäni :P
Hirvee darra, ei kykene nyt enempää... ovistikkuun tulee tyhjää ympyrää... eli ei tapahdu mitään...missään.
Tsempit ja jaksut ja peukut!!!
Äiti11 älä vielä luovu toivosta:) olen kuullut ja lukenut useista tapauksista joilla alussa ollut vuotoa pidempäänkin ja silti raskaus sujunut normisti loppuun saakka:) tsemppiä!
Huming..
oikeastaaninssin jälkeen olin varma että nyt onnistaa. Vaikka yritin ajatella et mun pää huijaa. Mut varma olo. Sit oli sitä vatsan kuplintaa ja jomottelua puolessa välissä. Kaikki rupes maistuu tosi suolaiselta, pari päivää sitten tissit kipeyty ihan törkynä ja viimevyönä alkoi menkkajomottelut mutta hanat ei aukene.
No testin tein eilen ja tulos raskaana 1-2.
3v yritys vihdoin palkitaan. <3
Mutta testasin nyt etuajassa, pari pv ennen kuin kp1. Pitäis ilmestyä. Eli keskiviikkona pitäus virallisesti vuodon alkaa. Eli tässä voi tapahtua vaikka jq mitä. Ja vatsaa jomottelee menkkamaisesti , hieman pelkään hanojen aukeavan.
mutta minä voin siis raskautua hoitojen kautta! Elämäni eka plussa, kun nyt vaan jatkuis loppuun asti..
Ruthless: Kiva kuulla välillä sinustakin :) Tsemppiä jatkoon! :)
Äiti11: Tsempit myös sinne! Elätellään toivoa ettei se pyyhkimisvuoto tarkoita vielä mitään. Sormet ja varpaat ristissä että kaikki olis silti kunnossa siellä!
Maikki1985: Ihan huikeeta!!!! ONNEA!!! <3 Vihdoinkin!!! Kyllä se nyt on siinä! :) Huh, noin pitkään ootte yrittäneet ja toivoneet, niin nyt jos koskaan ootte totisesti ansainnu ton plussan! :) ONNITTELUT!
Täällä ei mitään kummempaa. Tänään Kp 8/24-29. Ovis kai tulossa loppuviikosta. Oon miettiny että pitäiskö nyt vaan olla koko kesä testaamatta sitä ovista??? Jotenkin se vaan lisää sitä stressiä, ja makuuhuonehommistakin menee vähän maku, kun pitää olla kello kaulassa.. Että jos yrittäis tän kesän ottaa rennommin, tulee jos tulee-meiningillä. No eihän se helppoo oo, mut mä haluisin edes yrittää! Seksiä säännölisesti, ja rennoin mielin, silloin kun tekee mieli, eikä sitä puoliväkisin vääntämistä sillon kun testissä on 2 viivaa.. se on nähty vähän liian monta kertaa jo ettei ne 2 viivaa ja hymynaama merkitse kuitenkaan mitään, kun ei se plussa sieltä tule vaikka kuinka yrittää just sillon olla makuuhuoneen puolella..vaikka olis oviksen aikaan monenakin päivänä peräkkäin.. Että jos nyt ns. "unohtais" tän koko vauvaprojektin kesän ajaks, ja YRITTÄÄ mennä sillä tulee jos on tullakseen-meiningillä. Jos ei kesän aikana tärppää, niin syksyllä mennään lääkäriin kun on se vuosi yritystäkin sitten jo selkeesti täynnä! Monillahan se tärppi tulee just sitten kun lakkaa yrittämästä, niin mä haluisin nyt kesäksi vähän rauhoittaa tätä, ettei niin yrittämällä yritä..jospa se auttais..tai sitten ei.. mutta vois ainakin kokeilla!
Kimallus-84 Kp 8/24-29 Yk 14 ya 06/2013
Kimallus
Kiitos kovasti <3 toivotaan että se tosiaan on nyt tässä.
:)
Ja hieno ajatus laittaa yrittäminen tauolle! Nautitte kesästä, lomailette. Niinhän sitä sanotaan että kun unohtaa niin plussaa helpommin.
Niin meillä kävi että kun ajoitettiin aina tiettyyn aikaan pupuilut, niin siitä tuli väkisin vääntämistä ja mielenkiinto koko aktioa vastaan väheni. Katsotaan saadaanko me innostus takaisin nyt plussan myötä. Saisi pupuilla milloin halutaan.
Toivotaan että tauko toisi teille yllätyksen :) Tai ainakin ylläpitää nautintoa siellä makuhuoneen puolella!
Äiti11 voi ei ompa kurja tilanne. Kovasti peukkuja sulle! Miltä näyttä tilanne tällä hetkellä?
Kimallus joo meillä on samat suunnitelmat. Tjottailua yritetään, mutta tuota öö… tunnen itseni kyllä riittävän hyvin että en tiedä miten siitä selvitään. Odotan oikeesti tota ensi kiertoa kun en syö enää keltarauhashormonia koska mulla on tämmösiä ruusuisia unelmia, että sillon tuun raskaaksi. En aio kahteen kiertoon stressata! Vielä en tiedä miten sen teen, mutta jotenkin se on saavutettava. Toivon, että kesäloma veisi ajatukset muualle. Pahoin pelkään että sillon on liikaa aikaa miettiä kaikkea tätä. MUTTA siis ihan oikeesti, kun tulin elokuussa raskaaksi en ollenkaan uskonut tulevani silloin raskaaksi. Olin jo luovuttanut siinä vaiheessa, koska mun kierto oli siinä 55 päivän tienoilla. Eli kun mulla olikin ovulaatio niin en sitä tajunnut ja en asiaa stressannut. Elin vain ilman huolen häivää. Tästä voisi kyllä ajatella että mun kroppa kyllä tarvii sen tiedottomuuden/stressaamisen lopettamisen, että uskon siitä olevan hurjasti apua. Kun siihen vaan pystyis, puuh!
Maikki Onnea! Hieno homma, ihanaa että edes jotain hyviä uutisia tähän ketjuun saadaan! Kovasti tarrasukkia matkaan!
Täällä meneillään kp 17 ja 7 primoluttia jäljellä. Sitten odotellaan taas menkkoja. Eilinen gynepuhelu meni penkin alle. Olin just autossa kun se soitti ja unohdin kysyä puolet. No nyt sitten mennään sellaisella, että syyskuussa jos ei ole tärppi käynyt niin laitan hälle viestiä ja sitten saan lähetteen julkiselle. Ongelma vaan ettei tää lääkäri tajunnu että en ole Helsinkiläinen vaan Espoolainen joten en osaa sanoa pystyykö hän laittamaan mulle lähetettä Espooseen. Ei varmaankaan. No olkoon stressaan tätä sitten joskus myöhemmin. Nyt pitäisi vaan keskittyä tulevaan kesälomaan. Saan vihdoin laittaa rakennekynnet, koska töissä ei saa pitää. Jotain iloa sentään :) Mutta joo siis viime ajat olleet tavanomaista ahdistavampia ja nytkin huomaan ajattelevani miltä se tuntuisi kun raskaustestiin tulisi ne kaksi viivaa. Ja miltä musta tuntui kun ne elokuussa siihen ilmestyi. Haluan niin sen tunteen takaisin :/ VITUTTAA nyt kyllä kuinka vaikeeta tää eräille on!
Seuraava ovulaatiopäivä juhannuksena ;) josko kesätaiat saisivat mut raskaaksi!
Kimallus 84
silloin kun yritystä oli 4kk takana, ajattelin etten ikinä selviäis jos vuosi pitäis yrittää. Mulla oli jo tuolloin ihan hieveä olo, vauvakuume oli niin kova kuten epätoivokin. En ikinä olisi uskonut että voin selvitä hengissä yli 2v yrittämisestä!
mutta tässä sitä ollaan! Vuoden tauko koko juttuun auttoi löytämään elämäniloa, voimaa ja jaksamista. Elämästä löytyi niin paljon muutakin kuin vauvailu.
nyt on sormet ja varpaat pystyssä että vihlonnat ovat kiinnittymiskipuja!
Eilen oli inssipäivä. testipäivä olisi loppukuusta. Mutta. No pysytään positiivisena. Nyt olis tuplamahdollisuus plussata, kun kaksi munasolua liikkeellä. Kun nyt edes toinen tuottaisi tulosta.
Nyt siis kp 13/26. Dpo 1