MIrtatsapiini ja unetomuus, kuinka kauan voi
Voi käyttää siis, joka päivä ,viikkoja ,kuukausia? sain reseptin ja hain paketin, lääkäri ei sanonut otanko joka ilta vai miten, tai kuinka kauan voi käyttää päivittäin.
Ainoastaan että ota puolikas illalla, kiitos ja näkemiin.
Netistä ei nyt oikeen löydy vastausta mihinkään suuntaan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinoria ei saisi määrätä unettomuuteen. Ilmeisesti se kuitenkin auttaa monia. Ristiriitaista.
Kyllä, minullakin se auttaa eikä kasvata ruokahalua kuten mirtazapin.
Mulla toisinpäin ruokahalun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut käyttää. Lääke sai minut todella väsyneeksi ja ärtyneeksi. Yön nukuin kuin tukki ja päivät nuokuin puolikoomassa.
Sama, lisäsivuvaikutuksena myös äkillinen lihominen.
Ei vaan ruokahalujen kasvu, joita et kyennyt vastustamaan. Keho ei lihoa ellei se saa ylimääräisiä kaloreita joko lisääntyneen syömisen/juomisen muodossa tai vähentyneen kulutuksen.
Lihomisen voi aina estää syömällä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut käyttää. Lääke sai minut todella väsyneeksi ja ärtyneeksi. Yön nukuin kuin tukki ja päivät nuokuin puolikoomassa.
Ei vaan ruokahalujen kasvu, joita et kyennyt vastustamaan. Keho ei lihoa ellei se saa ylimääräisiä kaloreita joko lisääntyneen syömisen/juomisen muodossa tai vähentyneen kulutuksen.
Lihomisen voi aina estää syömällä vähemmän.
No siis tämähän ei pidä paikkaansa, vaan on myös lääkkeitä, jotka vaikuttavat aineenvaihduntaan ja sitä myötä aikaansaavat lihomista. Kuka tahansa lihoo, jos häneen piikitetään insuliinia, vaikka syömiset pysyisi samana. Mirta vaikuttaa insuliiniin lisäten sen eritystä. Toki se voi myös lisätä ruokahalua.
En lihonut grammaakana,mutta ei vaan auttanut mirta.
Söin pari kk, ja minulla oli varmaan kuukauden paha olo vähän väliä , lääkärin mukaan ei tule mitää sivuvaikutuksia kun lopettaa .
Mä oon syönyt nyt vuoden, annos vaihdellen 7,5 - 30mg. Mulla siis unettomuus ollut enemmän tai vähemmän koko ikäni ja kaikki lailliset keinot on kokeiltu. Alussa tuntui että oli eka lääke joka toimi, nukuin jopa 6 tuntia heräilemättä mikä on mulle ennätys, tai jos heräsin, se ei aiheuttanut samaa massiivista ahdistusta kuin ennen, ja nukahdin pian uudelleen. Unet oli kieltämättä välillä outoja, mutta sekin oli vain positiivista, sillä yleensä en edes nuku niin pitkään yhtäjaksoisesti että ehtisin nähdä unia. Ruokahalu parani hieman, normaalisti mulla ei ole edes näläntunnetta ja syöminen on lähinnä vastenmielistä pakkopullaa. Sitten jossain vaiheessa teho loppui kuin seinään, heräily alkoi taas ja sängyssä oleminen on taas samaa vanhaa ahdistavaa kierimistä. Oon nyt vähitellen tiputtanut annosta ja jättänyt joinain iltoina väliin, ajattelin jatkossa syödä vain kuureina ja yrittää hyväksyä sen että mä nyt vaan olen ihminen joka ei nuku.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri sanoo naiselle että lääke saattaa(erittäin harvinaista)lihottaa, se on kuin lupa antautua mielihalujen mukana ahmimaan . Vaikka antas kalkki-tabun niin ne lihoo jos sanoo ton. Koska sehän on pillerin syytä vain ,ei sille voi yhtään mitään itse.
Mutta niin, elä pelkää lihomista ainakaan,jos osaat syödä oikein. Ja ota vaikka jokailta jos se auttaa.
Ap vastailee itselleen näköjään.
Söin 1,5 vuotta ja lihoin 15 kiloa. Nyt olen ollut vuoden ilman ja paino palaantui normaaliksi. Kyllä se auttoi pahimman unettomuusvaiheen yli
5kk 15mg, ja lopettamiseen meni varmaan tuo sama 5kk että loppui kaikki ahdistuskohtaukset ja muut.
Olen kuullut että voi tulla sivareita ihan 3,5mg:n lopetuksen jälkeenkin, vaikka ois vaan muutama kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös lihoin muutamassa viikossa usean kilon. Lopetin lääkkeen. Sain kuitenkin unirytmin korjattua ja ajattelin, että syön sitten taas vähän aikaa, jos menee vaikeaksi.
Taitaa olla lääke, mikä joillekin sopii, joillekin ei.
Syön 1/4osaa, jolla nukun hyvin. Aiheuttaa seuraavana päivänä uneliaisuutta, mikä on ainut haittapuoli. Seuraava päivä menee hiukan sumussa. Lisää myös ruokahalua (en ole silti lihonut käytön aikana kiloakaan). Välillä olen pitkiäkin aikoja käyttämättä, enkä ole huomannut vierotusoireita. Mirtazapinin käyttöä takana siis monta vuotta, otan kuuriluonteisesti silloin kun unettomuusjaksot vaivaa.