MIrtatsapiini ja unetomuus, kuinka kauan voi
Voi käyttää siis, joka päivä ,viikkoja ,kuukausia? sain reseptin ja hain paketin, lääkäri ei sanonut otanko joka ilta vai miten, tai kuinka kauan voi käyttää päivittäin.
Ainoastaan että ota puolikas illalla, kiitos ja näkemiin.
Netistä ei nyt oikeen löydy vastausta mihinkään suuntaan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein tuossa pitäs pitää taukoja ,ja kuinka pitkiä ?
Ei välttämättä ollenkaan, tuo taukojen pitäminen koskee lähinnä lääkkeitä joihin tulee toleranssi esim. stella, imovane jne.
30mg hoitaa jo masennuksen samalla...
erikoinen lääke sinänsä että kun toimii eritavalla riippuen ihmisestä..
osalla unettava vaikutus katoaa?
osalla auttaa nimenomaan nukahtamiseen?
toi pöhnäolo seuraavana päivänä on erikoinen myös, itsellä sitä tuli vielä useamman viikonkin käytön jälkeen ja lopetinkin sitten.
unettava vaikutus on aika huono jos on parisuhteessa.. eksä käytti, otti aina kahdeksan jälkeen, eipä paljoa tarvinnut miettiä että oltaisko ilta kahdestaan sitten kun lapset nukkumassa... eksä oli kanttuvei ennen kymppiä ja yritäppä herättää.. ei muuten onnistunut.
Missä vaiheessa tuo voi pistää lihomaan? ja millaisilla annoksilla?
Mulle toimii ihan pieni murunenkin siitä tabletista. Siis ihan pieni. Ihan minimaalisilla annoksilla ei niin pahasti turvota eikä lisää ruokahalua ainakaan merkittävästi. Heti jos otan enemmän, oon seuraavana päivänä koomassa ja turvonnut.
Kuinka paljon tuo voi lihottaa? netissä olleen tutkimuksen mukaan muutaman kilon, mutta toisaalla puhuvat että 20 kiloa ja ylikin kun ahmii kokoajan lääkkeen takia.
Ei se unilääkeannoksilla (eli 7.5 mg tai vähemmän) mitään lihota. Olen käyttänyt kolme vuotta noin viisi kertaa viikossa, ja hoikistunut muutaman kilon, olen normaalipainon alarajoilla. Toki olen aina katsonut mitä syön.
Luulen että moni käyttää vaan tekösyynä että saa ahmia kun on tuo pikku annos.
Mirta ok, käytän puolikkaan kerran-kaksi viikossa. Eikä siinä tabletissa ole ihmeenomaisesti niin paljon kaloreita jotta paino nousisi. Jos nousee niin vika on päässä joka ruokaa mättää, ei pillerissä.
Lääkäri määräs 30kpl, jos otan jokailta,niin sehän menee 2 kuukaudessa, (puolikas siis aina)
uusiiko lääkärit sitte tuon niin pian? vai olettaako ne että kestää useita kuukausia ainaki ?
Mulla ainaki on uusinu, on ollut tuo sama varmaan 2 vuotta, ja aina noin kahden kuukauden välein resepti uusiksi. Ei ol kyselleet mitään edes.
Mulle tuli 10kg tai vähä ylikin. otin ton puolikkaan jokapäivä, mutta oli elämä muutenki jumissa että varmaa ois tullu kilot ilmanki tota pilleriä.
Jos kovin pitkään käyttää, niin kannattaa hitaasti lopetella. Mutta tuosta pienestä annoksesta ei pitäisi tulla suuria vierotusoireita, ainakaan pitkäksi aikaa vaikka lopettas seinään.
Ihan hyvä lääke. Ei sitä tartte joka ilta ottaa, miksi pitäis. Ei varsinkaan viikonloppuina, kun ei ole töitä.
Sen sijaan mainittu Stella väsytti päivälläkin ja silmät tulivat aivan kuiviksi ja punaisiksi.
No ihan siks jos ei saa nukuttua, otan joka ilta.
Olen kokeillut että en ota,silloin valvon kolmeen-neljään ja nukahdan,herään vartin tai puolen tunnin päästä ja taas valvomista + hetkittäin unta.
En ole onneksi lihonut, ja tuota on menny reilu 3 vuotta. Lähes jokayö .
En tiedä onko plaseboa vai ei, mutta joskus kun levoton olo ,niin otan puolikkaan ja se auttaa, ei se minua nukuta juurikaan.
Jollain tavalla rauhoittaa hieman,se pahin levottomuus häviää (ei kokoaan,mutta riittävästi).
Eli otan sen vaikka joskus klo 1500, en mene nukkumaan,mutta loppupäivä sujuu paremmin ja yölläkin nukkuu sitten.
Otan joka ilta, ei ole kovin tehokas unilääke enää kun on pitkään käyttänyt
No periaatteessahan mirta on sedatiivinen,että kai se voi joitain rauhoittaakkin,ja sitä kautti nukuttaa.
Minulla toimii 7,5mg, mutta otan ehkä kerran viikossa, max kaks joskus harvoin.
Tiedän että jotkut käyttäneet vuosia ja kuulemma toimii(plaseboa?)
Eikai siihen ole mitään tutkimusta että millaisia taukoja, kokeile itse vaikka kuukausi ilman,ties vaikka pärjäät ilmankin. Mutta jos isompi annos tai hyvin pitkään menny,niin lopettele vähentämällä.
Mä oon käyttänyt Mirtazapiiniä 1,5v unettomuuteen, mutta isolla annoksella eli 30 mg. Lääkärin mukaan unettomuuteen riittää pikkumurunen tabletissa, mutta ei minulle. En ole lihonut yhtään tänä aikana. Illalla vielä melatoniinia 6mg niin hyvin nukun.