Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meinaa vaihtaa perheensä 10v nuorempaan naiseen...

Vierailija
13.03.2014 |

Mulle tämä tuli kun salama kirkkaalta taivaalta,ja nyt siis tämä uusi salasuhde on kestänyt 2kk ja meinaa lähteä sen naisen matkaan...En vaan tajua,ei meillä ole edes mennyt huonosti,seksiä on jne! 

Ei helvetti että tuntuu paskalta :( ja kyllä tämä nyt mun naiseuttakin loukkaa aika paljon..Noh,toivottavasti teki nyt sitten viisaan valinnan.

Voihan se olla ettei tämä 22v ole ihan valmistautunut siihen että miehen mukana tulee 1v ja 3v jotka minun työni luonteen vuoksi tulevat oleskelemaan isällään paljonkin.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 20:56"]

Kommentoikaa nyt jotain! Ihan paska olo eikä ketään kelle puhua :( ap

[/quote]

Mitäpä tässä kauheasti kommetoimista. Mies vaihtoi nuorempaan ja ilmeisesti omasta mielestään parempaan. Tottahan minä fiiliksesi ymmärrän, mutta tällaistahan tämä elämä varsinkin nykyään on. Jos tarkastellaan pelkästään nykyisiä liittoja eli vaikkapa tästä hetkestä eteenpäin solmittuja, niin tuskin niistä liitoista tulee olemaan edes kymmenen prosenttia sellaisia. jotka fraasin mukaan "kuolema erottaa". Kyllähän se valitettavasti on niin, että nykyään ero on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Niin ja mitä otsikkoosi tulee, niin eikös se ole vähän turhan raflaava. Ei kait hän lapsiaan ole siihen naiseen vaihtamassa, sinut ainoastaan. Elämä olisi kaikille paljon helpompaa, jos ihmiset ihan oikeasti sisäistäisivät se tosiasian, että ketään ei voi omistaa.

Vierailija
42/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän täsmälleen samassa tilanteessa kuin ap. Mies ihastunut/rakastunut nuorempaan. Ikäeroa heillä 20v. Vanhimmat lapsemme ovat samanikäisiä - vähän yli 20v - kuin tämä tyttö. Välillä tuntuu ettei voi hengittää kun koskee niin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mun mieheni teki noin eli jätti vaimonsa 10 vuotta nuoremman takia. Olin kuitenkin tuolloin jo 30v ja miehen mukana tulleet lapset teini-ikäisiä. Nyt 10v myöhemmin tilanteessa ei ole kenenkään mielestä mitään valittamista, exäkin on löytänyt jo aikaa sitten itselleen oman elämän ja lapset on saatu omilleen ja meidän avioliitto kukoistaa.

Vierailija
44/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:18"]Todella itsekästä toimintaa. Arvostus tällaisia ihmisiä kohtaan on täysi nolla. 

[/quote]

Voi änkyrä. Miten mahdan tulla toimeen nyt. Tosin arvostuksesi oli nolla jo ennen sitä.

Varmaan jos arvostuksesi olisi ollut korkeampi, olisin hyötynyt siitä hurjasti.

Vierailija
45/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:17"]

Tuo voi tapahtua kenelle vaan. Mutta usko ap, että sinä tästä selviät voittajana. Jos on noin paska mies, niin tuskin olisit halunnut sitä pitääkään? Siis eikö kerro aika paljon miehestä jos alkaa noin paljon nuoremman kanssa heilastelemaan? Ei vaikuta miltään ihannemieheltä!

Olen huomannut muutenkin, että nämä pikkutypyt jotka ottavat ukkomiehiä ovat niin sanottua "kakkoslaatua". Ei ne parhaat 20 vuotiaat halua mitään ukkomiehiä ja reilusti vanhempia miehiä ottaa, ne kyllä saavat ihan oman ikäistäänkin seuraa ja komeaa sellaista. Sitten nämä jotka eivät oikein oman ikäisten joukossa pärjää markkinoilla ovat niitä jotka ottavat ukkomiehiä jotka ovat jo ties minkä ikäisiä. Ajattele siis myös sitä, että miehelläsi ei oikeasti ole edes mikään "saalis" vaan jämäpala. 

Ja ah, se paras kosto on vielä edessä. Aika kuluu, sinä pääset ylitse miehestäsi. Miehesi reppana taistelee elämässä eteenpäin keskenkasvuisen kanssa.  (onnea vaan sille tielle) Jolla vielä oman itsensäkin hakemista, itsetunto ei ole vielä kunnossa jne. Kyllä ne miinuspuolet sieltä nostavat pian päätään. Ja sitten kun aika kuluu, niin se haluaa se naikkonen niitä lapsia. Viimeistään siinä vaiheessa saat nauraa prtaasi kun vanha miehesi vaihtelee kakkavaippoja ja valvoo öitä kiukkuisen (ei enää niin nuoren ja hehkeän) naisensa kanssa ja sinä olet jo selvillä vesillä. Nautit elämästä, matkustelet ja vietät vapaa-aikaa. 

Odottele hetki...kohta sinusta tuntuu, että sinulla kävi mieletön mäihä!

[/quote]

Sulla oli muuten hyviä pointteja, mutta menetit pisteet tuosta lihavoidusta osasta. Vaikka se kuinka vituttaisikin että mies lähtee nuoremman matkaan, on silti ihan turha lytätä naista ikänsä perusteella. Varmasti nuoret naiset noin keskimäärin ovat epävarmempia kuin jo hieman elämää nähneet leidit, mutta on ihan turha yleistää, että kaikki parikymppiset kävisivät läpi jonkun suuren itsetuntokamppailun. Löytyy niitä epävarmoja tapauksia vielä keski-ikäisistäkin naisista yllättävän paljon, mutta jostain syystä ihmisillä on vaan tarve glorifioida aikuisia naisia "vahvoiksi ja itsenäisiksi".

Parikymppinenkin voi olla sinut itsensä kanssa ja pärjätä vanhemman miehen kumppanina olematta pelkkä kynnysmatto ja lastenhoitaja. Tuollainen turha haukkuminen saa sanojan kuulostamaan ainoastaan katkeralta, mikä ei varmastikaan ole se kuva mitä itsestä halutaan antaa...

[/quote]

Enhän minä tässä mitään absoluuttista totuutta luritellutkaan. Vaan tsemppasin ap:tä niillä asioilla mitkä ovat mahdollisia.  Ei tarvitse hermostua :)

Vierailija
46/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän eroaminen on ikävää, varsinkin jos se tulee puun takaa.

Tuossa kannattaa ottaa kyllä se asenne, että ei kukaan ole varastanut miestä, vaihtoehtoja sille, miksi mies lähtee voi olla useita. Se voi olla ihan normaalia ihastumista, jolloin äkkinäinen päätös vakaan avioliiton lopettamisesta voi olla väärin, se voi olla todellista rakkautta, jos mies ei enää vaimoaan rakasta ja on onneton, se voi olla myös pelkästään sitä, että mies on avioliitossa on onneton ja haluaa irtautua: silloin yleensä "toisen matkaan lähteminen" on helpompi ratkaisu, kun vain jättää vaimo näennäisesti onnellisessa liitossa.

Se on turha alkaa miettimään,  mitä mies tekee ja kenen kanssa: fakta on se, että se häippäsi. Tottakai saa ja pitääkin surra, mutta kuitenkin niin, että pitää  takaraivossaan sen ajatuksen, että voi rakentaa omaa elämää. Vaikka kliseeltä kuulostaakin, niin aika parantaa haavat. Kunhan ei jää pyörimään vihaan ja katkeruuteen.

Vierailija
47/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:17"]

Tuo voi tapahtua kenelle vaan. Mutta usko ap, että sinä tästä selviät voittajana. Jos on noin paska mies, niin tuskin olisit halunnut sitä pitääkään? Siis eikö kerro aika paljon miehestä jos alkaa noin paljon nuoremman kanssa heilastelemaan? Ei vaikuta miltään ihannemieheltä!

Olen huomannut muutenkin, että nämä pikkutypyt jotka ottavat ukkomiehiä ovat niin sanottua "kakkoslaatua". Ei ne parhaat 20 vuotiaat halua mitään ukkomiehiä ja reilusti vanhempia miehiä ottaa, ne kyllä saavat ihan oman ikäistäänkin seuraa ja komeaa sellaista. Sitten nämä jotka eivät oikein oman ikäisten joukossa pärjää markkinoilla ovat niitä jotka ottavat ukkomiehiä jotka ovat jo ties minkä ikäisiä. Ajattele siis myös sitä, että miehelläsi ei oikeasti ole edes mikään "saalis" vaan jämäpala. 

Ja ah, se paras kosto on vielä edessä. Aika kuluu, sinä pääset ylitse miehestäsi. Miehesi reppana taistelee elämässä eteenpäin keskenkasvuisen kanssa.  (onnea vaan sille tielle) Jolla vielä oman itsensäkin hakemista, itsetunto ei ole vielä kunnossa jne. Kyllä ne miinuspuolet sieltä nostavat pian päätään. Ja sitten kun aika kuluu, niin se haluaa se naikkonen niitä lapsia. Viimeistään siinä vaiheessa saat nauraa prtaasi kun vanha miehesi vaihtelee kakkavaippoja ja valvoo öitä kiukkuisen (ei enää niin nuoren ja hehkeän) naisensa kanssa ja sinä olet jo selvillä vesillä. Nautit elämästä, matkustelet ja vietät vapaa-aikaa. 

Odottele hetki...kohta sinusta tuntuu, että sinulla kävi mieletön mäihä!

[/quote]

ööh, itse olin kaunis jo parikymppisenä ja vientiä omanikäisten keskuudessa olisi ollut vaikka kuinka. Mutta ei olleet tarpeeksi hottiksia, niin kuin lähes 15v vanhempi, jo eronnut(!) komistus.

[/quote]

Lasten kera? Kuka hullu ottaa lapsellisen miehen, kun kauniille ja fiksuille on lapsettomiakin tarjolla... Ap:lle tsempit!!

[/quote]

Miehellä ei ole lapsia exän kanssa.

t.se parikymppisenä "vanhan" kanssa yhteen mennyt

[/quote]

Kyllä sinä varmasti kaunis olit...niiden vanhojen mielestä :) mutta omanikäisillesi et olisi kelvannut. Kyllä tämän kaikki samanikäiset tietää..., että ne on ne huonoimmat jotka ottaa niitä vanhempia. 

[/quote]

jos sun mies ei oo niin "kuumaa kamaa", että tasokkaat, kauniit nuoret naiset siitä kiinnostuu, ei se tarkoita, etteikö tällaisia ns.vanhempia miehiä olisi. Miten muuten se sinun miehesi alunperin päätyi yhteen sinun kanssa, jos ei saa kuin "kakkoslaatua".....

[/quote]

En ymmärrä nyt ollenkaan mitä selität? Ei minun mieheni tarvitse kakkoslaatua. Hän sai nuorena sen ykköslaadun jonka kanssa on edelleen yhdessä. Onko käynyt mielessä, että ihan kaikki miehet ei edes halua niitä nuoria naisia? 

Toi tulevaisuudesta ei koskaan tiedä, mutta toivon, että pysyy järjissään jatkossakin tuo mieheni. Tai muuten olen pettynyt itseeni kun menin niin huonon nuorena itselleni valitsemaan. 

Vierailija
48/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on Ikis keksinyt hienon lähestymistavan  ja vastailee reippaasti itselleen omalla tutulla tyylillään. 

Vierailija
49/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30- 40-kymppisten miesten lisääntymisarvo on korkeimmillaan, jolloin tuossa ikävaiheessa he helposti tohkeissaan hankkiutuvat naisten seuraan joiden lisääntymisarvo on samalla tasolla. Ikävä kyllä samanikäisten naisten lisääntymisarvo alkaa laskea kuin kissan häntä. Miehet aistivat vaihdevuosien lähestyvän. Jos suhde on perustunut alusta alkaen lähinnä seksuaaliselle vetovoimalle, niin voi helposti käydä niin että mies ottaa ja lähtee kun nainen alkaa vanheta.  Ei siinä sen kummempaa.  Miehet vain ovat eläimiä ja seuraavat viettejään.

Vierailija
50/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan soittaisin ensi töikseni sukulaisille, etenkin miehen perheelle, ja kertoisin miten asiat on, ja sanoisin, että jos ne voisivat olla tiivisti nuoren parin arjessa mukana, kun pelkään lapsieni puolesta, kun eihän tuollaisella parikymppisellä ole kokemusta lapsiarjen työllistävyydestä. Siinä saisi mies kuulla äidiltään kunniansa ja uusi pari tiiviit suhteet "ihaniin" appivanhempiin. Tiedän, että anoppi rinkuttelisi puhelinta ja ovikelloa riittämiin:) voimia sinulle ap. Miehesi on kusipää mutta lastesi isä. Isyyttä kannattaa silti vaalia lasten tasapainon vuoksi, vaikka sapettaisi. Koitat jaksaa

Vierailija
51/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pitänyt miehestäsi parempaa huolta... 

Vierailija
52/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:25"]

Lapset täytyy kuulua eron jälkeen myös siihen perheeseen. Miten esim lapsen isä voi olla niin vedettävissä että ei halua enää tavata lapsia eron jäölkeen kun uusi nainen kuvioissa ja jos nainen vielä kertoo että ei halua hänen lastaan siihen edes joka toinen viikonloppu. Aika lassukka lässykkä sellainen "mies"

[/quote]

Kuka tosiaankaan haluaa miehen, joka jättää edellisen liiton lapset uuden suhteen takia. Kyllä uusi nainen saa sellaisen suuren rakkauden pitää ihan vapaasti. Ex saa olla onnellinen, että pääsi eroon siitä.

Vierailija
53/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:08"]Kysymys täällä kirjottaneille perheenrikkojille: Tunnetteko laisinkaan huonoa omatuntoa siitä, että olette iskeneet perheellisen miehen ja pilanneet avioliiton ja ydinperheen? 

[/quote]

Eipä onnellinen mies ole "iskettävissä" kuten ei myöskään onnellinen perhe "rikottavissa". Kyllä se mies aina sen lopullisen päätöksen kuitenkin tekee.

Itse olen törmännyt mm. tällaisiin

- Mies sanoi naiselle jättävänsä vaimonsa, jos nainen lupaa aloittaa miehen kanssa suhteen eron jälkeen. Nainen ei suostunut sanomaan mitään vaikka oli TODELLA ihastunut mieheen. Mies ei jättänyt vaimoaan eli tunne naista kohtaa ei kovinkaan syvä ollut ja mikäli nainen olisi luvannut aloittaa suhteen ja mies eronnut, niin melko varmasti myös heidän suhteensa olisi epäonnistunut.

- kaksi ihmistä tapasi toisensa ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Edes suudelmaa ei kuitenkaan vaihdettu. Tunne oli niin voimakas, että molemmat erosivat silloisista kumppaneistaan. Mies ja nainen tapasivat vajaan vuoden päästä sattumalta uudelleen ja koska molemmat olivat vapaita, aloittivat suhteen. Nyt 12v avioliittoa takana eikä loppua näy.

- mies aloitti naisen kanssa suhteen ja rakastui. Erosi vaimostaan, mutta nainen ei halunnut miestä. Mies on edelleen tyytyväinen, että erosi vaikka menetti molemmat naiset. Nyt onnellisesti naimisissa.

Ihan turha siis väittää, että se toinen nainen olisi syyllinen. Aikuisena ihmisenä mies tekee ihan itsenäiset ja omat päätökset.

[/quote]

Totta se, että myös mies yhtä syyllinen. Mutta nainen jolla olisi jotain moraalia, kieltäytyisi jo alusta alkaen suhteesta mieheen joka on perheellinen ja varattu. Mutta eihän se nykaikana käy, koska miulla on on oikeus miun tunteisiin vai miten se meni?

Itse olen tällaisen perheen lapsi, jossa toinen vanhemmista on lähtenyt toisen matkaan ja voin aivan kokemuksesta kertoa, että siinä katkeroituu sekä jätetty että lapset.

[/quote]

Mitä tuota jahkaamaan. Olen todennut, että jotkut naiset nyt ovat vain niitä peruskoulun takapenkin tiinoja, joilla itsetunto oli huono. Sen vuoksi heille parisuhteet on kilpaulua niiden naisten kanssa ja he iskevät varattuja miehiä. Heille tärkeää on saada vampattua varattu mies, koska he ovat silloin voittaneet.

Muutaman tällaisen olen tavannut ja he olivat jo alle parikymppisinä toisena naisena ja jossain vaiheessa vihdoin "voittivat" ja saivat varatun miehen omakseen.

Se on miehen tyhmyyttä, jos sortuu tuollaiseen huonoitsetuntoiseen takapenkin tiinaan.

Itselle ei olisi tullut mieleenkään alkaa toiseksi naiseksi, kun vapaita miehiäkin oli tarjolla ja parisuhteet ei minun mielestä koskaan ole olleet mikään kissatappelu naisen kanssa miehestä.

Mutta meitä on moneksi ja toiset on jääneet asemalle ja he räpivät niissä ihmissuhdepaskoissaan. 

Vierailija
54/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:06"]Ei pidä ajatella että se nuori nainen järkyttyisi lapsista. Sillähän on voinut olla pikkusisaruksia tai on hoitanut paljonkin muiden lapsia. Itsestäni tuli 8-vuotiaan tytön äitipuoli 21-vuotiaana. Siihen ei kyllä liittynyt mitään pettämiskuviota. Ja minä olin se, joka meillä piti huolta siitä että isä muisti tavata lastaan tarpeeksi useasti ja hoidin tyttöä ja arkea muutoinkin. 25-vuotiaana sain ensimmäisen oman lapsen enkä hyväksynyt mitään eriarvoista ladten kohtelua.

[/quote]

Samoin minusta tuli 23-vuotiaana kahden lapsen "äitipuoli". Lapset oli 2 ja 8 vuotiaita. Ja tässä sitä edelleen ollaan, kolme lasta on tehty lisää. Että ei kaikki säikähdä. Meillä ei myöskään kyllä ollut mitään pettämiskuviota mukana, mies oli jo eronnut ennen kun tavattiin.

Vierailija
55/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:28"]

Lasten kera? Kuka hullu ottaa lapsellisen miehen, kun kauniille ja fiksuille on lapsettomiakin tarjolla... Ap:lle tsempit!!

[/quote]

Sellainen, joka oikeasti pitää lapsista ja on vastuullinen. MInä (se 21-vuotiaana 8-vuotiaan äitipuoleksi tullut) otin avo-eronneen miehen, joka oli saanut lapsensa 20-vuotiaana. Eli hän oli 28, kun tavattiin (minä siis 21). Enkä minä ajatellut että mies olisi jotenkin "huonompi", kun sillä on tytär. Oli minullakin siihen mennessä ollut jo 6 poikaystävää, joista yksi oli avoliitto ja kihlaus, joka purkaantui. Ompa ihmiset mustavalkoisia. Mutta ehkä se johtuu kivusta tai sitten siitä avuttomuuden tunteesta, kun kurjia asioita tapahtuu ja siihen ei voi itse vaikuttaa.

Jakasmista ap. Kyllä se elämä siitä lähtee. Voi olla että löydät vielä joskus vielä kivemman miehen, jota et olisi koskaan muutoin tapahtunut ellei miehesi olisi lähtenyt. Kannattaa kakkoskierroksella tarkkailla sitä, ettei elämä muutu liian arkiseksi (kummankaan puolison toimesta). Ja kuten sanottu, ei kannata dissata hyviä miehiä vain siksi, että niillä saattaa olla ennestään jo lapsia. Jos itse vaan on sosiaalisesti lahjakas ja molemmat kykenee keskustelemaan KAIKESTA, niin ei ole mitään estettä sille miksi uusperhekuvio ei onnistuisi.

p.s. parikymppisenä monet miehet ovat vielä kovin lapsellisia "baila-baila-ja baariin"-meiningillä. Jos tyttö on kypsä ja haluaa oikeasti aikuisen parisuhteen eikä vaan bilettää, on pakko katsella niitä kolmenkympin kieppeillä olevia miehiä, joilta pahimmat "kohellukset" ja itsekkyys on jo karisseet.

Vierailija
56/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 20v ja seurustelen 29 v miehen kanssa. Mulle olis ihan ok että miehen ja sen exän yhteinen lapsi olis meillä joskus, mutta kun tää ex ei anna mun nähdä tätä lasta:D Kun me alettiin tapaileen, en edes tiennyt että toi seurustelee.. Ja kun sain tietää, MINÄ menin kertomaan sille exälle, että et taidaa tietää ihan kaikkee miehestäs...

Vierailija
57/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 05:10"]

vientiä omanikäisten keskuudessa olisi ollut vaikka kuinka.

[/quote]

Tsiisus, mutta on sinulla huono itsetunto! Huh huh, sääliksi käy.

Vierailija
58/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:21"]

Monesti ne lapset ei kuulu pakettiin vaan isä ei ota lapsia hoitoon oli sitten ap:n työkuvio ihan mikä tahansa. 

[/quote]

Juu, todellakaan kaikki isät eivät ole "lasten asialla".

Vierailija
59/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon voimia ap, kaikki kääntyy vielä hyväksi vaikkei juuri nyt siltä tunnu!

Vierailija
60/111 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:09"]

Mä varmaan soittaisin ensi töikseni sukulaisille, etenkin miehen perheelle, ja kertoisin miten asiat on, ja sanoisin, että jos ne voisivat olla tiivisti nuoren parin arjessa mukana, kun pelkään lapsieni puolesta, kun eihän tuollaisella parikymppisellä ole kokemusta lapsiarjen työllistävyydestä. Siinä saisi mies kuulla äidiltään kunniansa ja uusi pari tiiviit suhteet "ihaniin" appivanhempiin. Tiedän, että anoppi rinkuttelisi puhelinta ja ovikelloa riittämiin:)

[/quote]

Jep, sukulaisten ja tuttavien tietoon äkkiä tämä uusi "ihastus"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi