Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Voinko ehdottaa Kelalle, että maksan takaisinperittävät nopeammin
13.03.2014 |
Mulle ollaan siis maksettu 180e liikaa opintotukea. Ehdotin että maksaisin n. 50e/kk sitä takaisin, mutta Kelalta tuli tänään lappu, että "sinulle maksettavasta opintotuesta tullaan jatkossa kuittaamaan 30,00 euroa kuukaudessa takaisin perittävään opintotukeen".
Eli voinko mä nyt ottaa Kelaan yhteyttä ja pyytää, että saisin maksaa nopeammin? En haluaisi olla kenellekään velkaa ja tolla menolla se venyisi joulukuulle asti. Taloudellinen tilanteeni myös sallisi tämän.
Kommentit (3)
Kiitos paljon! Ihmettelin vähän minäkin, että eivätkö halua tosiaan saada rahojaan nopeammin takaisin. -ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Voit ehdottaa ja siellä tietysi suostutaan. Velkansa on aina mahdollista maksaa takaisin nopeammin. Tuo -30e/kk on heidän automaattinen perintäsumma, mutta outoa että sen ilmoittivat nyt summaksi kun sinä olet jo itse ehdottanut 50e/kk. Otat yhteyttä vain, ja mainitse että vikaa on sielläkin päässä, ihan vain siksi että tarkistelevat systeeminsä. Olettaen että ehdotit 50 euroa summaksi siis määräajan sisällä.
No jokatapauksessa kyllä, voit maksaa velkasi vaikka kerralla tai sopia suuremman kuukausisumman.