Jutan dieetit: pylleröstä fitness-kaunottareksi
Mitä mieltä Jarnan muodonmuutoksesta? Aika paljon lähti painoa veke :0.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:15"]
Näimme kuinka tervepäisestä, aatteellisesta nuoresta naisesta tehtiin puolessa vuodessa syömishäiriöinen neurootikko, jolle merkitystä on enää rasvagrammoilla ja hormonihirviön arvioivalla katseella. Kun miellyttää Bullia, ei muulla ole väliä.
Ihan sairasta. Jos jollakin on vääristynyt kehonkuva ja suhde ruokaan, niin tuollaisilla. En tykännyt siitä mitä tytölle näytti tapahtuvan hekisesti. En olisi lainkaan ylpeä ja onnellinen, jos omat poikani 18v ja 21v menisivät tuohon kuntoon. Minusta tarvitsisivat väliintuloa ja lääkärin apua.
[/quote]
Mitä sä oikein sekoilet? Ylipainoisenako ihminen on onnellisimmillaan tai silloin kun miellyttää jonkun av-mamman silmää? Jos itse viihtyy kropassaan niin mitäs se sulle kuuluu? Ja tuossa lopussahan Jarna oli siinä kunnossa että siitä lähdetään vasta tekemään lihasta kroppaan ja sepä ei onnistukaan laihduttamalla vaan kovalla treenillä ja syömällä oikein. Mitään nälkäkuuria ei ole tarkoitus vetää kuin sitten ihan kisadieetin aikana. Ei kannata huudella jos ei asiasta mitään ymmärrä.
60, mitä sä itse sekoilet? En missään vaiheessa väittänyt, että ihmisen pitää olla ylipainoinen. Kohtuus kaikessa. Lisäksi en huutele, vaan kirkjoitan siitä miltä ohjelma näytti minulle katsojana. En pidä koko fitness- ideaa terveellisenä kenellekään. En jaa myöskään heidän kauneusihannettaan.
Olet kai itse tuo ohjelman Jarna: onnea valitsemallesi tielle. En ole kateellinen, lähinnä järkyttynyt.
On mielenkiintoista lukea kuinka tuon kokoinen on täällä ihmisten mielestä "pian anorektikko/syömishäiriöinen" ja "sairaan kokoinen". Itse olen luonnostani tismalleen samankokoinen, hieman pidempi vain, ja tuo ei tosiaan ollut liian laiha.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:32"]
60, mitä sä itse sekoilet? En missään vaiheessa väittänyt, että ihmisen pitää olla ylipainoinen. Kohtuus kaikessa. Lisäksi en huutele, vaan kirkjoitan siitä miltä ohjelma näytti minulle katsojana. En pidä koko fitness- ideaa terveellisenä kenellekään. En jaa myöskään heidän kauneusihannettaan.
Olet kai itse tuo ohjelman Jarna: onnea valitsemallesi tielle. En ole kateellinen, lähinnä järkyttynyt.
[/quote]
Onneksi muiden ei tarvitse elää niin kuin sinun. Vielä kun sinä oppisit tämän.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:32"]
[/quote]
[/quote]
Samat sanat, kuule. Täsmälleen sama oppi sinulle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:32"]
[/quote]
[/quote]
Samat sanat, kuule. Täsmälleen sama oppi sinulle.
[/quote]
Minä en kiljukaan täällä muiden ulkonäöstä ja taivastele kenenkään treenaamisia ja laihduttamisia. Mitäs sinä teet?
Montako huutomerkkiä ja capslockia näet? Rauhoitu jo ja elä miten haluat. Niin minäkin.
Itse painan 54,8 kiloa, eli hieman enemmän kuin Jarna ohjelman lopussa, mutta ero minun ja hänen vartalon välillä on huikea. Minun kehoni on treenaamaton ja kuntokin aika huono. Olen siis luonnostaan hoikka, enkä juurikaan harrasta urheilua (olen laiska ja saamaton). Ihailen Jarnan vartaloa, sillä hänen vatsansa ja pakaransa olivat timmissä kunnossa. Ja mieletön ryhti! Kasvojen piirteet todella kauniit. Arvostan kovasti sitä työtä, jonka hän puolessa vuodessa teki. Minuakin saliharrastus houkuttaisi (tiedän sen olevan aika koukuttavaa ja nautinnollista, kun alkuun pääsee), mutta kynnys aloittaa on liian suuri.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:48"]
Montako huutomerkkiä ja capslockia näet? Rauhoitu jo ja elä miten haluat. Niin minäkin.
[/quote]
Ja kovin kerkeästi kauhistelet muiden tapaa elää ;)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:50"]
Itse painan 54,8 kiloa, eli hieman enemmän kuin Jarna ohjelman lopussa, mutta ero minun ja hänen vartalon välillä on huikea. Minun kehoni on treenaamaton ja kuntokin aika huono. Olen siis luonnostaan hoikka, enkä juurikaan harrasta urheilua (olen laiska ja saamaton). Ihailen Jarnan vartaloa, sillä hänen vatsansa ja pakaransa olivat timmissä kunnossa. Ja mieletön ryhti! Kasvojen piirteet todella kauniit. Arvostan kovasti sitä työtä, jonka hän puolessa vuodessa teki. Minuakin saliharrastus houkuttaisi (tiedän sen olevan aika koukuttavaa ja nautinnollista, kun alkuun pääsee), mutta kynnys aloittaa on liian suuri.
[/quote]
salille vaan, siihen voi jäädä koukkuun :)
Ei kai ne bikinifitness-haaveet ja rauhanpuolustusura lue toisiaan pois? Voihan nuo fitness-kisat olla ihan vain harrastus (josta hyötyä myös sille rauhanpuolustusuralle, koska kunto on kova). Jarna on kovin nuori ja ehtii kyllä rauhanpuolustajaksi parinkin vuoden päästä. Minusta hän vaikutti erittäin määrätietoiselta ihmiseltä, joka tekee töitä tavoitteidensa eteen. Eikä se tyytyväisyys lopussa ollut millään lailla mitään ylenpalttista itsekehua ja ylimielisyyttä vaan tervettä iloa omasta onnistumisestaan. Ei tarkoita sitä, että kunnostaan huolta pitävä olisi automaattisesti narsisti tai anorektikko, jos on omista saavutuksistaa ylpeä. Omituisia kommentteja täällä...
Hei, näin Jarnaa kommentoimatta, niin mikä on bodyfitness-ammattilainen? Oon miettiny tota aika usein,kun siinä alussa lätistää että laihduttajien tukena ja turvana on Jutta ja Bulli, jotka siis on bodyfitness-ammattilaisia. Onko se joku erillinen nimike ravitsemusammattilaiselle ja personal trainerille, vai mistä ne on ton tittelin repässy?
Onko jommalla kummalla ihan oikea koulutus noihin treenien ja ruokavalion laatimista varten? Onko kumpikaan ravitsemusterapeutti, liikunnanohjaaja, lääkäri, fysioterapeutti, mikä tahansa jossa olisi selkeä yhteys ihmiskehon anatomiaan ja sen toimimiseen, onko kummallakaan siis oikeata tutkintoa, mustaa valkoisella paperilla että he tietävät mitä tekevät? Jutasta löytyy wikipediasta: "Gustafsberg toimii liikunta- ja terveysvalmentajana FitFarm-nimisessä yrityksessä. Hän motivoi ihmisiä erilaisissa tilaisuuksissa. Gustafsberg on myös osakkaana Sunny's-nimisessä muotivaateketjussa. Sunny's järjesti vuosina 2010–2012 Miss Suomi -kiertueet.[3][4]"
Voisinko mäkin olla siis terveysammattilainen? Tai kauneusammattilainen?
Miksei kukaan millään tavalla kyseenalaista sitä, onko tuolla joku ihminen, joka ottaa vastuun jos esim. kilpirauhanen vahingoittuu, nivelet rikkoituvat väärästä treenistä? Siis joku jonka erikoisalaa ei ole missituomaroiminen ja asennot bikineissä, vaan IHMISEN TERVEYS?
Bullista en löytänyt mitään tietoa ammatillisesti koulututksesta tai tutkinnosta, löysin vain videon missä poseeraa pikkareissa:
Valistakaa mua, haluan vilpittömästi tietää. Haen itse lukion jälkeen lääkikseen, ja mä oon ihan vakuuttunut, että lihominen ei ole pelkkää sitä, miten paljon syöt ja miten paljon kulutat. Estrogeeniherkkyys, kortisolin liikatuotanto, piilevä diabetes, erilaiset proteeiniyhdistelmät on kaikki yksilöllisiä sairauksia mitkä saaattaa aiheuttaa lihomista. Olen itse hoikka, melkeen sairaalloisen laiha ja vedän ruokaa ja herkkuja kaksin käsin, niin on kaikki perheessäni mummoa myöten. Minulla on ystäviä, jotka lihovat vaikka ovat kamppailleet urheiluharrastuksien parissa vuosikausia, ja jatkuvasti yrittävät laihduttaa. Myöskään ympäristömyrkkyjä ja kemikaaleja ei ole tutkittu tarpeeksi, ei tiedetä miten ne reagoi yksilöihin, joillakin saattaa olla vahvempi vastustuskyky kuin toisilla.
Valistakaa mua.
Hei sinä lääkikseen menevä, toivottavasti et tule pettymään koska lääkiksessä ei pahemmin ravintotieteitä lueta, valitettavasti. Länsimaisilla lääkäreillä on todella heikko tietämys ravinnosta juuri tämän takia.
Amen, 72. Mulla on vaikeita nivelongelmia ja rappeumia ja salilla saa olla tosi tarkkana tekniikan kanssa. Jos toimisin laitteissa ja painojen kanssa kuten ohjelmassa toimitaan, joutuisin sairaalaan. Kukaan trainereista ei välitä esimerkiksi kaularangan asennosta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:49"]Hei, näin Jarnaa kommentoimatta, niin mikä on bodyfitness-ammattilainen? Oon miettiny tota aika usein,kun siinä alussa lätistää että laihduttajien tukena ja turvana on Jutta ja Bulli, jotka siis on bodyfitness-ammattilaisia. Onko se joku erillinen nimike ravitsemusammattilaiselle ja personal trainerille, vai mistä ne on ton tittelin repässy?
Onko jommalla kummalla ihan oikea koulutus noihin treenien ja ruokavalion laatimista varten? Onko kumpikaan ravitsemusterapeutti, liikunnanohjaaja, lääkäri, fysioterapeutti, mikä tahansa jossa olisi selkeä yhteys ihmiskehon anatomiaan ja sen toimimiseen, onko kummallakaan siis oikeata tutkintoa, mustaa valkoisella paperilla että he tietävät mitä tekevät? Jutasta löytyy wikipediasta: "Gustafsberg toimii liikunta- ja terveysvalmentajana FitFarm-nimisessä yrityksessä. Hän motivoi ihmisiä erilaisissa tilaisuuksissa. Gustafsberg on myös osakkaana Sunny's-nimisessä muotivaateketjussa. Sunny's järjesti vuosina 2010–2012 Miss Suomi -kiertueet.[3][4]"
Voisinko mäkin olla siis terveysammattilainen? Tai kauneusammattilainen?
Miksei kukaan millään tavalla kyseenalaista sitä, onko tuolla joku ihminen, joka ottaa vastuun jos esim. kilpirauhanen vahingoittuu, nivelet rikkoituvat väärästä treenistä? Siis joku jonka erikoisalaa ei ole missituomaroiminen ja asennot bikineissä, vaan IHMISEN TERVEYS?
Bullista en löytänyt mitään tietoa ammatillisesti koulututksesta tai tutkinnosta, löysin vain videon missä poseeraa pikkareissa:
Valistakaa mua, haluan vilpittömästi tietää. Haen itse lukion jälkeen lääkikseen, ja mä oon ihan vakuuttunut, että lihominen ei ole pelkkää sitä, miten paljon syöt ja miten paljon kulutat. Estrogeeniherkkyys, kortisolin liikatuotanto, piilevä diabetes, erilaiset proteeiniyhdistelmät on kaikki yksilöllisiä sairauksia mitkä saaattaa aiheuttaa lihomista. Olen itse hoikka, melkeen sairaalloisen laiha ja vedän ruokaa ja herkkuja kaksin käsin, niin on kaikki perheessäni mummoa myöten. Minulla on ystäviä, jotka lihovat vaikka ovat kamppailleet urheiluharrastuksien parissa vuosikausia, ja jatkuvasti yrittävät laihduttaa. Myöskään ympäristömyrkkyjä ja kemikaaleja ei ole tutkittu tarpeeksi, ei tiedetä miten ne reagoi yksilöihin, joillakin saattaa olla vahvempi vastustuskyky kuin toisilla.
Valistakaa mua.
[/quote]
I'm so sorry, mutta lääkiksessä sä et suoraan opi noita. Joo, jos oot hereillä kaikilla molekyylibilsan tms. Jutuissa ja oikeasti luet kirjallisuutta jne. niin varmasti tiedät noista. Mutta kyllä mun täytyy myöntää, ettei mulle mitään suuria salaisuuksia noiden asioiden osalta ole vielä paljastunut, vaikka olenkin niistä kiinnostunut. Joku ravitsemusterapeutti luennoi meille joskus jotain, mutta se oli ihan diipadaapaa..
Kyllä noihin asioihin pitäisi olla joku ihan spesialiteetti.
Tietty mulla hämärtyy vähän kuva siitä mitä tavantallaaja näistä asioista tietää.. Mutta ei se Lääkis sua näissä jutuissa ainakaan suoraan opeta.
Tottakai tällaisiin asioihin on hyvä kiinnittää huomiota: lähdekritiikki kunniaan! ;)
T. LK, 5. vsk
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:49"]
[/quote]
Mun mielestä toi on yhtä sairasta kun joku 30kg anorektikko vääntäytyisi asentoihin, joissa kaikki luut törröttäisivät mahdollisimman näkyvästi. No eiköhän sille ole jo nimikin kun menee överiksi tuo oma kehonkuva ja tietynlaisen kehon tavoittelu... Ja tuoko on sitten jokin terveysvalmentaja? Mitään ei oo nappaillut... ;D
Bodyfitness on urheilulaji ja ohjelmassa Juttaa on tituleerattu bodyfitness-amnattilaiseksi. Hän on siis (ollut) ammattiurheilija. Jos kuullun ymmärtäminen ja tiedonhakutaidot on tätä tasoa, niin sisälukutaitokaan tuskin on kovin kummoinen. Saattaa jäädä lääkis haaveeksi... Ja toivottavasti jääkin, jos asenne on jo nyt toi, että on muita parempi, kun oikein LÄÄKIKSEEN on hakemassa.
Terv,
maisterintutkinto ja vakituinen virka ammatissa, joka niinikään luetaan professioksi, vaikken lääkäri olekaan ja harrastan sitä tyhjäpäistä fitnessurheilua
Näimme kuinka tervepäisestä, aatteellisesta nuoresta naisesta tehtiin puolessa vuodessa syömishäiriöinen neurootikko, jolle merkitystä on enää rasvagrammoilla ja hormonihirviön arvioivalla katseella. Kun miellyttää Bullia, ei muulla ole väliä.
Ihan sairasta. Jos jollakin on vääristynyt kehonkuva ja suhde ruokaan, niin tuollaisilla. En tykännyt siitä mitä tytölle näytti tapahtuvan hekisesti. En olisi lainkaan ylpeä ja onnellinen, jos omat poikani 18v ja 21v menisivät tuohon kuntoon. Minusta tarvitsisivat väliintuloa ja lääkärin apua.