Miten suhtautuisitte jos saisitte 5v. jälkeen tietää, että mies seurusteli ekat 3kk päällekkäin myös toisen naisen kanssa?
Kannattaako tässä vaiheessa tehdä enää asiasta numeroa kun tuo suhde on satakymmenvarmasti loppunut silloin aikanaan? Oltiin vaan jo sovittu yhteenmuutostakin ja siitä vasta n. 2-3 viikon päästä mies oli lopettanut kunnolla tuon toisen suhteen. (On todisteet että noin tapahtui, tätä ei tarvitse kyseenalaistaa. Eli ei ole kyse väärinkäsityksistä, toiveajatteluista, peloista tms. vaan kaikkineen ihan oikeasta tilanteesta.)
Mietin että annanko nyt vaan olla... Mutta itseäni tämä homma kalvaa sillä tasolla, että mietin mihin muuhun mies pystyy kun en tuolloin aikanaan tajunnut yhtään mitään siitä että meneillään oli muutakin minun ohellani.
Kommentit (469)
Toiset näköjään jatkaa yläasteen poikiksen ja tyttiksen vaihtoa läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
No en oikein suhtautuisi mitenkään. Mulle on selvää että varsinainen vakituinen seurustelu alkaa siitä kun asia sovitaan yhdessä. Siihen asti tapahtuneet eivät kuulu enää asialistalle. Tietnkin voi olla sillä tavalla etten viehäty miehestä jolla on useita eri kumppaneita, mutta jos saisin nyt 6v jälkeen tietää että mies oli lopettelemassa jotain sutinaansa, niin en vitsisi asiaa enää puida. Semminkään kun itselläni oli parikin tyyppiä rinnalla nykyisen mieheni kanssa, jotka jäivät kun seurustelumme tosissaan alkoi. Ja ei, mies ei tiedä näistä tapauksista mitään. Kun sovimme seurustelusta, niin minun ehtoni oli se ettei vanhoja kaivella, ja jokainen kertoo sen verran kuin itse haluaa menneisyydestään. Tämä on toiminut hyvin.
Niin, me olimme sopineet seurustelusta heti ja mieheni jatkoi siis vielä sen jälkeen 3 kk. Vielä yhteenmuuttosopimuksenkin jälkeen meni se 2-3 viikkoa, että laittoi poikki tuon edellisen naisen kanssa, eli juuri ennen yhteenmuuttoamme.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota muun muassa ihmettelen joo... oltiin ihan mielettömän rakastuneita ja eritoten mies oli se joka meidän juttua vei eteenpäin, hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin jne. Olin ihan haltioissani että kävi tuuri, ihana mies ja palava rakkaus.
Niin sitten onkin ollut siinä ohessa muuta. Ihan pöljä fiilis. Ymmärtäisin jotenkin edes jos minä olisin ollut se innokkaampi ja mies sitten alistunut yhteenmuuttoon jne. painostukseni alla, mutta kun siitä ei todellakaan ollut kyse.
AP
Kukapa noita miehiä ymmärtää. Ehkä oli tunteita molempia kohtaan ja jatkoi mahd pitkälle molempien kanssa että näkee kumman kanssa sujuu kokonaisuutena paremmin? Mutta tuo 3kk on se isoin ongelma tässä. Ymmärrän että ero (en tiedä kauanko oli tämän toisen naisen kanssa säätänyt ennen kun te aloitte tapailemaan?) vaatii jonkin verran valmisteluja (tavaroiden kotiin viemistä yms yms) mutta 3kk on kyllä aivan törkeän pitkä aika jatkaa kahden naisen kanssa.
Suosittelen ottamaan asian vielä miehen kanssa puheeksi. Jos osaa jotenkin perustella tätä asiaa, voisin harkita jatkavani (mutta lapsia en koskaan hankkisi) mutta muuten kyllä miettisin, että jos mies pystyi noin hyvin salaamaan toimintansa alussa, mikä estäisi nyt pettämästä ja olla naama täysin peruslukemilla kotona.
Heidän juttunsa oli kestänyt ennen minun tapaamistani ehkä sen toiset 3 kk, eli mikään pitkäaikainen seurustelu ei heillä ollut kyseessä. Ymmärtäisin toisesta vinkkelistä, jos heidän kohdallaan olisi kyse pitkäaikaisesta suhteesta. Rakastuimme päätä pahkaa ja etenkin mies, niin että en millään ymmärrä miksi hän on roikottanut vielä tuota edellistä naista mukana kuukausia siitä kun me tavattiin ja sovittiin seurustelusta. Vasta tosiaan yhteenmuuttomme korvilla mies lopetti tuon suhteen.
Äääh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä vastenmielisemmältä tämä omaan korvaani kuulostaa.
AP
No mitä miehesi sanoi kun kysyit häneltä tätä asiaa? Jos vastausta ei tule, olet trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä enää on oliko APN miehellä seksiä 3kk kahden kanssa vai ei? Mies kuitenkin teki valintansa ja suhteessa on oltu tyytyväisenä? 5 v. Monestihan suhteen alut ja loput ovat vähän sekavia. Ollakko vai eikö olla ja kenen kanssa ollaan. Tämähän on vaan inhimmillistä. Tokihan olisi asiallista ensin lopettaa edellinen suhde ennenkuin aloittaa uuden, muttei se aina ole niin helppoa ja selkeää.
Kyllä sitä yleensä nopeasti tietää, jos kohtaa jotain ainutlaatuista. 3kk on aika pitkä aika jahkata selän takana. Itse ajattelisin, että ei se mies ainakaan kovin ihastunut ollut silloin. Miksi ihmeessä edes halusi sitoutua ja pitäisikö tuosta laimeudesta olla nyt jotenkin mielissään.
Täysin samaa mieltä. Mulla on periaatteena että jos mies on vielä ekojen treffien jälkeen epävarma minun suhteeni ja kokee tarvetta treffailla muita, annan mennä menojaan. Jos mulle selviäisi että mies olisi suhteen alkuvaiheessa kolme kuukautta paneskellut jotain toista naista minun ohessani, en todellakaan pystyisi enää luottamaan häneen enkä näkisi suhteella jatkoa. En pidä itselleni sopivana kumppanina ihmistä, jolla on taipumusta hyppiä kevyellä mielellä sängystä toiseen.
Kyllä se satuttaisi ja muuttaisi jotenkin ne alkuhuuman muistot erilaisiksi. Mutta silti vois ajatella että hän valitsi sinut, eikä sitä toista. Mutta haluaisin puhua asiasta pariterapiassa kunnolla, siitä miltä tuntuu tulla puolison kusettamaksi viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en oikein suhtautuisi mitenkään. Mulle on selvää että varsinainen vakituinen seurustelu alkaa siitä kun asia sovitaan yhdessä. Siihen asti tapahtuneet eivät kuulu enää asialistalle. Tietnkin voi olla sillä tavalla etten viehäty miehestä jolla on useita eri kumppaneita, mutta jos saisin nyt 6v jälkeen tietää että mies oli lopettelemassa jotain sutinaansa, niin en vitsisi asiaa enää puida. Semminkään kun itselläni oli parikin tyyppiä rinnalla nykyisen mieheni kanssa, jotka jäivät kun seurustelumme tosissaan alkoi. Ja ei, mies ei tiedä näistä tapauksista mitään. Kun sovimme seurustelusta, niin minun ehtoni oli se ettei vanhoja kaivella, ja jokainen kertoo sen verran kuin itse haluaa menneisyydestään. Tämä on toiminut hyvin.
Niin, me olimme sopineet seurustelusta heti ja mieheni jatkoi siis vielä sen jälkeen 3 kk. Vielä yhteenmuuttosopimuksenkin jälkeen meni se 2-3 viikkoa, että laittoi poikki tuon edellisen naisen kanssa, eli juuri ennen yhteenmuuttoamme.
AP
Näitä hänet ensimmäistä kertaa elämässäsi, ja voitte heti seurustelusta? Alkaa kuulostaa keksityltä jutulta tämä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se satuttaisi ja muuttaisi jotenkin ne alkuhuuman muistot erilaisiksi. Mutta silti vois ajatella että hän valitsi sinut, eikä sitä toista. Mutta haluaisin puhua asiasta pariterapiassa kunnolla, siitä miltä tuntuu tulla puolison kusettamaksi viisi vuotta.
Valitsi ja valitsi.. mistäpä sitä tietää, vaikka tämä ex olisi tiennyt miehen epäluotettavaksi ja halunnut erota tästä. Jokin oli vaan saanut roikkumaan miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Just tuo ensimmäinen lause on se mitä itsekin ajattelen. Itse on kokenut, että ollaan vietetty ihana viikonloppu yhdessä esim, ja myöhemmin käy ilmi että mies on lähtenytkin siitä suoraan toisen luokse. En tykkäisi, edes vuosien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsi ja valitsi.. mistäpä sitä tietää, vaikka tämä ex olisi tiennyt miehen epäluotettavaksi ja halunnut erota tästä. Jokin oli vaan saanut roikkumaan miehessä.
Mullekin tuli mieleen että ehkä sille eksälle selvisi tuo kuvio ja sanoi siitä itsensä irti. Ties miten kauan äijä olisi selän takana vehtaamista jatkanut jos se olisi ollut vain hänen päätettävissään.
Seurusteliko mies toisen kanssa vai oliko vain seksisuhteessa?
Siis seurustelu, tapailu ja parisuhdehan ovat palstan mukaan täysin eri asioita. Mitä näistä mies teki? 😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kertoiko mies lopettaneensa toisen suhteen vai nainen itse? Jospa mies vaan halusi muuttaa yhteen jonkun kanssa. Kilpailutti teitä vastakkain, kunnes peli oli selvä.
Ap, kirjoitit aiemmin, että sinulla on muutenkin fiilis tuon miehen kanssa, ettei kaikki ole, niin kuin pitäisi..? Mitä se tarkalleen ottaen on? Onko mies ihan arkielämässäkin epäluotettava?
Jahas, trollisyytökset saavutti siis tämänkin ketjun. Onneksi olen ehtinyt kuitenkin saada kivasti näkökulmia, kiitos niistä.
Totean nyt vielä kun joku tätä ihmetteli, että kun tapasimme me pyörimme pari viikkoa samoissa kuvioissa ja siinä ihastuimme näkyvästi molemmin puolin, joten menimme ekoille treffeille.
Nuo ekat treffit venyivät pitkiksi, olimme aivan hullaantuneita ja kyllä; sovimme ihan sanallisesti samantien seurustelusta, homma vaikutti molemmille niin selvältä.
Ja tuon jälkeen siis mies olikin pitänyt yhteyttä siihen edelliseen naiseen vielä sen 3 kk.
Yritän nyt päästä ehkä tästä yli, mutta kyllähän tämä särön tekee.
AP
"Onko teillä lapsia? Jos ei ole, niin eroaisin." Mielenkiintoinen naisasenne.... hmm...
Vierailija kirjoitti:
Mun on hankala hahmottaa tuota tapailun ja seurustelun eroa, mikäli tapailu sisältää seksiä.
Oon ehkä vanhanaikainen, mutta mun mielestä on
1. yhdenyön juttuja
2. seurustelusuhteita
3. avoliitto/avioliitto
4. ehkä sitten myös vakipano-suhde, mutta niin että molemmat varmasti ymmärtää mistä on kyse
Esimerkiksi meillä meni niin, että tavattiin muutaman kerran noin kuukauden aikana ennen kuin juteltiin, että halutaan seurustella. Viimeistään tuossa vaiheessa, kun seurustelusta oltiin sovittu, oli myös selvää, että muita ei enää tapailla. Meillä ei tosin käsittääkseni ollut kummallakaan mitään muuta meneillään aiemminkaan. Kutsuisin siis tuota kuukautta ensitreffeistä seurustelun aloittamiseen tapailuksi. Joillain tuollainen epämääräinen yhdessäolo ilman mitään kummempia sopimuksia sitten kestää huomattavastikin pidempään. Kaikilla ei välttämättä ole aikomustakaan vaihtaa tapailua seurusteluksi, mutta tuollainen sopimukseton tila on kyllä omiaan aiheuttamaan myös sydänsuruja, jos toinen olettaa, että kyse on seurustelusta ja toisen mielestä taas vaan tapaillaan kevyesti ja nähdään samalla muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmasti tuntuu ylevältä olla läheisriippuvaisen kiertokullin valinnan kohde. Hyötyajattelu tuossa kiertiksessä valitsi sinut, eli koki seksin riittävän hyvänä ja asunto varmistui heti. Rakastumishöpinät on tuubaa, koska miehet eivät tämän sanan syvintä olemusta edes ymmärrä, se on keino päästä hyötymään naisesta.
Sama peli taitaa olla käynnissä nyt. Mennyt ennustaa tulevaa. Onnea. Miehet eivät itse kykene useinkaan tekemään valintoja vaan ottavat maksimaalisen hyödyn, joten luultavasti tilanne selvisi tuolle ex:lle ja heitti kiertiksen pihalle ja sinä vaillinaisella tiedolla valitsit.
Näin. Mies ei valinnut sinua, vain esitti valitsevansa ja mielellään olisi varmasti kairannut kahta pimppaa niin pitkään kuin se olisi ollut mahdollista.
Kun kysyin tästä, mies totesi että minun pitää luottaa häneen vaan. Ei ollut halukas avaamaan asiaa sen enempää.
AP
XD joo, tosi luotettavalta vaikuttaa. Peruspettämiskuvio, joka katkesi ehkä hetkeksi ja jatkuu jollain tasolla aina tilanteen mahdollistuessa jonkun muun kanssa.
Luultavasti Tapani on toinen tai kolmas nimi, se kun on niin suosittu Suomessa.