Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisitte jos saisitte 5v. jälkeen tietää, että mies seurusteli ekat 3kk päällekkäin myös toisen naisen kanssa?

Vierailija
15.11.2020 |

Kannattaako tässä vaiheessa tehdä enää asiasta numeroa kun tuo suhde on satakymmenvarmasti loppunut silloin aikanaan? Oltiin vaan jo sovittu yhteenmuutostakin ja siitä vasta n. 2-3 viikon päästä mies oli lopettanut kunnolla tuon toisen suhteen. (On todisteet että noin tapahtui, tätä ei tarvitse kyseenalaistaa. Eli ei ole kyse väärinkäsityksistä, toiveajatteluista, peloista tms. vaan kaikkineen ihan oikeasta tilanteesta.)

Mietin että annanko nyt vaan olla... Mutta itseäni tämä homma kalvaa sillä tasolla, että mietin mihin muuhun mies pystyy kun en tuolloin aikanaan tajunnut yhtään mitään siitä että meneillään oli muutakin minun ohellani.

Kommentit (469)

Vierailija
21/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota muun muassa ihmettelen joo... oltiin ihan mielettömän rakastuneita ja eritoten mies oli se joka meidän juttua vei eteenpäin, hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin jne. Olin ihan haltioissani että kävi tuuri, ihana mies ja palava rakkaus.

Niin sitten onkin ollut siinä ohessa muuta. Ihan pöljä fiilis. Ymmärtäisin jotenkin edes jos minä olisin ollut se innokkaampi ja mies sitten alistunut yhteenmuuttoon jne. painostukseni alla, mutta kun siitä ei todellakaan ollut kyse.

AP

Kukapa noita miehiä ymmärtää. Ehkä oli tunteita molempia kohtaan ja jatkoi mahd pitkälle molempien kanssa että näkee kumman kanssa sujuu kokonaisuutena paremmin? Mutta tuo 3kk on se isoin ongelma tässä. Ymmärrän että ero (en tiedä kauanko oli tämän toisen naisen kanssa säätänyt ennen kun te aloitte tapailemaan?) vaatii jonkin verran valmisteluja (tavaroiden kotiin viemistä yms yms) mutta 3kk on kyllä aivan törkeän pitkä aika jatkaa kahden naisen kanssa.

Suosittelen ottamaan asian vielä miehen kanssa puheeksi. Jos osaa jotenkin perustella tätä asiaa, voisin harkita jatkavani (mutta lapsia en koskaan hankkisi) mutta muuten kyllä miettisin, että jos mies pystyi noin hyvin salaamaan toimintansa alussa, mikä estäisi nyt pettämästä ja olla naama täysin peruslukemilla kotona.

Heidän juttunsa oli kestänyt ennen minun tapaamistani ehkä sen toiset 3 kk, eli mikään pitkäaikainen seurustelu ei heillä ollut kyseessä. Ymmärtäisin toisesta vinkkelistä, jos heidän kohdallaan olisi kyse pitkäaikaisesta suhteesta. Rakastuimme päätä pahkaa ja etenkin mies, niin että en millään ymmärrä miksi hän on roikottanut vielä tuota edellistä naista mukana kuukausia siitä kun me tavattiin ja sovittiin seurustelusta. Vasta tosiaan yhteenmuuttomme korvilla mies lopetti tuon suhteen.

Äääh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä vastenmielisemmältä tämä omaan korvaani kuulostaa.

AP

Melkein sitten suosittelisin vähintään aikalisää, eli hommaatte jommalle kummalle oman kämpän, asutte erillään sen 6kk harkinta-ajan ja sitten päätät voitko elää tuon asian kanssa vaiko et. Melkein uskaltaisin sanoa, että ei tuosta enää mitään tule. Ehkä jos olisi kertonut asiasta silloin heti kun oli lipetttanut suhteen, voisi olla ok, mutta se ettei kertonut 5 vuoteen asiasta on myös iso ongelma. Miten asia tuli ilmi nyt?

Lainaamasi

Sanotaan ympäripyöreästi niin, että törmäsin tiettyihin dokumentteihin ja kun joku aiemmin mainitsi sanan "aikajana", niin siinä on ollut tiettyjen asioiden kanssa heittoa ja sellaista pientä omituisuutta mikä on tullut eteen ystävien kanssa puhuessa jo aikanaan. Yhdistin asiat ja sain näille asioille vahvistuksen. Nyt kun mietin, miehelläni olisi ollut hyviä tilaisuuksia kyllä kertoa kokonaistilanne jo kauan sitten, mutta on väistänyt totuuden kertomisen.

AP

Vierailija
22/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, onhan tämä ihan itsestäänselväämiksi mies teki näin:

Oli ihastunut sinuun mutta toiselta naiseltakin sai hyvää seksiä niin miehen mielessä ”miksei nyt nauttisi vielä vähän tosta Marjatastakin kun seksi sen kanssa on niin hyvää”. Vasta kun yhteenmuuttonne rupesi olemaan hyvin konkreettisella asteella lopetti seksisuhteen toiseen koska kiinnijääminen olisi aiheuttanut liian isoja ongelmia miehelle joka ehkä oli jo ruvennut tekemään taloudellisia järjestelyjä yhteenmuuton vuoksi.

Käytännössä siis petti sinua ap vanhan kanssa. Tai petti vanhaa sinun kanssasi. Seksistä oli kyse lopussa vanhan kanssa. Halusi kummankin piirakan yhtä aikaa.

Miettisin kyllä pitkään kuinka herkästi tällainen mies pettää sitten avioliiton aikanakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle valkeni puolen vuoden seurustelun jälkeen, ettei miehen ex tiennyt olevansa ex. Tosin ex oli ollut tämän ajan ulkomailla vaihdossa.Totesin miehelle, että nyt tapahtuu valinta, joko jätät exän tai ei tarvitse tulla luokseni norkoilemaan. Mies jätti eksän ja me menimme naimisiin. Yhdessä onnellisesti yli 30 vuotta nyt.

Vierailija
24/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua asiasta miehen kanssa, ihan luottamuksen tähden. Mies saisi selvittää oliko toisen tapailu vain yhteydenpitoa vai oliko mukana seksiäkin eli vaihtoiko hän sängystä toiseen. Onko hän rehellinen noin muuten?

Tää on sellainen juttu että vain sinä itse voit tehdä ratkaisun omien tuntojesi mukaan.

Vierailija
25/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle valkeni puolen vuoden seurustelun jälkeen, ettei miehen ex tiennyt olevansa ex. Tosin ex oli ollut tämän ajan ulkomailla vaihdossa.Totesin miehelle, että nyt tapahtuu valinta, joko jätät exän tai ei tarvitse tulla luokseni norkoilemaan. Mies jätti eksän ja me menimme naimisiin. Yhdessä onnellisesti yli 30 vuotta nyt.

Tuskin kukaan on onnellisesti yhdessä 30 v putkeen. Lisäksi miehesi voi ilmeisesti esittää asioiden olevan ihan ok hyvin vaikkeivät ole, joten en ihan tuollaista kehtaisi julistaa.

Vierailija
26/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin mieheni aikanaan elokuussa ekan kerran, tapailusuhteena ja pitkinä puhelinkeskusteluina se jatkui jouluun, jonka jälkeen alkoi seurustelu. Sain noin 6 vuoden yhdessäolon jälkeen tietää, että mies oli viettänyt joulun ex-seurustelukumppanin vanhempien luona.

En suuttunut, miksi olisin, sillä asian voi nähdä myös niin, että minä tungin miehen ja exänsä väliin. Vaikka en tästä tiennyt.

Kiitos tästäkin näkökulmasta. Aikuisena ihmisenä ymmärrän myöskin, että kyllähän sitä alkuvaiheet monesti on sellaisia, että sitä vähän katsellaan ja tunnustellaan ja ihan puhtain paperein ei aina päästä ainakaan jälkikäteen ajatellen.

Ehkä minua hämää tässä nyt eniten se kuilu mikä on siinä, että meidän tapauksessamme nimenomaan mieheni oli se joka hullaantui aivan totaalisesti ja sanoi rakastuneensa heti ja halusi alkaa heti ekojen treffiemme jälkeen seurustelemaan ja tosiaan hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin. Se kaikki hullun ihana (toki molemmin puolinen) rakastuminen ei stemmaa siihen, että toiseen suuntaan hän kuitenkin onkin vielä 3 kuukautta katsellut...

AP

Vierailija
27/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota muun muassa ihmettelen joo... oltiin ihan mielettömän rakastuneita ja eritoten mies oli se joka meidän juttua vei eteenpäin, hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin jne. Olin ihan haltioissani että kävi tuuri, ihana mies ja palava rakkaus.

Niin sitten onkin ollut siinä ohessa muuta. Ihan pöljä fiilis. Ymmärtäisin jotenkin edes jos minä olisin ollut se innokkaampi ja mies sitten alistunut yhteenmuuttoon jne. painostukseni alla, mutta kun siitä ei todellakaan ollut kyse.

AP

Kukapa noita miehiä ymmärtää. Ehkä oli tunteita molempia kohtaan ja jatkoi mahd pitkälle molempien kanssa että näkee kumman kanssa sujuu kokonaisuutena paremmin? Mutta tuo 3kk on se isoin ongelma tässä. Ymmärrän että ero (en tiedä kauanko oli tämän toisen naisen kanssa säätänyt ennen kun te aloitte tapailemaan?) vaatii jonkin verran valmisteluja (tavaroiden kotiin viemistä yms yms) mutta 3kk on kyllä aivan törkeän pitkä aika jatkaa kahden naisen kanssa.

Suosittelen ottamaan asian vielä miehen kanssa puheeksi. Jos osaa jotenkin perustella tätä asiaa, voisin harkita jatkavani (mutta lapsia en koskaan hankkisi) mutta muuten kyllä miettisin, että jos mies pystyi noin hyvin salaamaan toimintansa alussa, mikä estäisi nyt pettämästä ja olla naama täysin peruslukemilla kotona.

Heidän juttunsa oli kestänyt ennen minun tapaamistani ehkä sen toiset 3 kk, eli mikään pitkäaikainen seurustelu ei heillä ollut kyseessä. Ymmärtäisin toisesta vinkkelistä, jos heidän kohdallaan olisi kyse pitkäaikaisesta suhteesta. Rakastuimme päätä pahkaa ja etenkin mies, niin että en millään ymmärrä miksi hän on roikottanut vielä tuota edellistä naista mukana kuukausia siitä kun me tavattiin ja sovittiin seurustelusta. Vasta tosiaan yhteenmuuttomme korvilla mies lopetti tuon suhteen.

Äääh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä vastenmielisemmältä tämä omaan korvaani kuulostaa.

AP

Melkein sitten suosittelisin vähintään aikalisää, eli hommaatte jommalle kummalle oman kämpän, asutte erillään sen 6kk harkinta-ajan ja sitten päätät voitko elää tuon asian kanssa vaiko et. Melkein uskaltaisin sanoa, että ei tuosta enää mitään tule. Ehkä jos olisi kertonut asiasta silloin heti kun oli lipetttanut suhteen, voisi olla ok, mutta se ettei kertonut 5 vuoteen asiasta on myös iso ongelma. Miten asia tuli ilmi nyt?

Lainaamasi

Sanotaan ympäripyöreästi niin, että törmäsin tiettyihin dokumentteihin ja kun joku aiemmin mainitsi sanan "aikajana", niin siinä on ollut tiettyjen asioiden kanssa heittoa ja sellaista pientä omituisuutta mikä on tullut eteen ystävien kanssa puhuessa jo aikanaan. Yhdistin asiat ja sain näille asioille vahvistuksen. Nyt kun mietin, miehelläni olisi ollut hyviä tilaisuuksia kyllä kertoa kokonaistilanne jo kauan sitten, mutta on väistänyt totuuden kertomisen.

AP

Okei, no sitä suuremmalla syyllä kyllä lopettaisin suhteen kokonaan. Jos ei edes itse ikinä asiasta kertonut niin parempi jättää oman onnensa nojaan. Löytyy niitä rehellisiäkin miehiä.

Lainaamasi

Vierailija
28/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa puhua asiasta miehen kanssa, ihan luottamuksen tähden. Mies saisi selvittää oliko toisen tapailu vain yhteydenpitoa vai oliko mukana seksiäkin eli vaihtoiko hän sängystä toiseen. Onko hän rehellinen noin muuten?

Tää on sellainen juttu että vain sinä itse voit tehdä ratkaisun omien tuntojesi mukaan.

Tottakai mukana oli seksiä. Siitä nyt voi olla satavarma kun ap:n mies oli kuitenkin yhteensä noin 6kk yhdessä tämän toisen naisen kanssa.

Vierailija
29/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies hinkui yhteenmuuttoa. Oliko tää toinen nainen jo jättämässä ja mies pelkäsi että jää ilman lämmintä petiä.

Vierailija
30/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, onhan tämä ihan itsestäänselväämiksi mies teki näin:

Oli ihastunut sinuun mutta toiselta naiseltakin sai hyvää seksiä niin miehen mielessä ”miksei nyt nauttisi vielä vähän tosta Marjatastakin kun seksi sen kanssa on niin hyvää”. Vasta kun yhteenmuuttonne rupesi olemaan hyvin konkreettisella asteella lopetti seksisuhteen toiseen koska kiinnijääminen olisi aiheuttanut liian isoja ongelmia miehelle joka ehkä oli jo ruvennut tekemään taloudellisia järjestelyjä yhteenmuuton vuoksi.

Käytännössä siis petti sinua ap vanhan kanssa. Tai petti vanhaa sinun kanssasi. Seksistä oli kyse lopussa vanhan kanssa. Halusi kummankin piirakan yhtä aikaa.

Miettisin kyllä pitkään kuinka herkästi tällainen mies pettää sitten avioliiton aikanakin...

Tämä tiivistää aika hyvin omatkin ajatukset. Tosin lisäisin myös miehen mahdollisen läheisriippuvaisuuden: 3kk jälkeen yhteenmuutto, jolloin on vasta valmis luopumaan "toisesta naisesta". Todennäköisesti pelkää yksinoloa ja pitänyt naista varalla, ennen kuin ap:n on saanut lukittua samaan talouteen.

Toki kommunikaatiovirhe on myös mahdollinen, mutta jos kerran ap ja mies ovat selkein sanoin sopineet seurustelusta (ja mies on myös sopinut aiemman naisen kanssa), ei tätä käytöstä lievennä mikään. Ukko vaihtoon!

Vierailija
31/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä menisi kyllä luottamus kokonaan. Onko teillä lapsia? Jos ei ole, niin eroaisin. Vaikka olisi muuten miten ihana mies, tuollainen vain ei ole hyväksyttävää. Itse olen joskus ollut siinä mielessä samaasa tilanteessa, että mies alkoi seurustella toisen kanssa kun vielä säädimme. Ei siis minulle kertonut, mutta tunsin tuon toisen naisen ja kun mies lopetti säätömme ja juttelin joskus myöhemmin tämän naisen kanssa, selvisi että olivat aloittaneet juttunsa melkein kuukausi ennen kuin mies minun kanssa lopetti. Itsellä meni kaikki vähäinenkin luotto siihen mieheen. Yritti itseasiassa vielä lämmitellä välejä muhun vaikka olivat suhteessa edelleen.

Hiljaa tinderh**ra 

Kiitos kommentistasi, tinderissä en ole koskaan ollut, koska tämän sankarin jälkeen tapasin nykyisen mieheni jonka kanssa olen ollut jo vuosikymmenen. Eikä siis tinderiä silloin vielä ollut.

Lainaamasi

Vierailija
32/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva mies varmaan tapailee ensin naista 3 kk seksittä ja jatkaa tapailua ihastuttuaan ja tutustuttuaan toiseen saman aikaisesti toiset 3 kk. Ap, älä anna miehen valehdella tästäkin.

-Ap:n puolesta..

Vierailija
33/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä pitää mainita, että kun tapasimme ja aloimme seurustelemaan, mieheni sanoi ettei hänellä ole ollut pitkään aikaan ketään. Että ihan yksin vaan, juu.

AP

Vierailija
34/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä enää on oliko APN miehellä seksiä 3kk kahden kanssa vai ei? Mies kuitenkin teki valintansa ja suhteessa on oltu tyytyväisenä? 5 v. Monestihan suhteen alut ja loput ovat vähän sekavia. Ollakko vai eikö olla ja kenen kanssa ollaan. Tämähän on vaan inhimmillistä. Tokihan olisi asiallista ensin lopettaa edellinen suhde ennenkuin aloittaa uuden, muttei se aina ole niin helppoa ja selkeää.

Vierailija
35/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saakeli kun ottaa nyt pattiin vielä enemmän kun tätä oikein miettii.

AP

Vierailija
36/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä enää on oliko APN miehellä seksiä 3kk kahden kanssa vai ei? Mies kuitenkin teki valintansa ja suhteessa on oltu tyytyväisenä? 5 v. Monestihan suhteen alut ja loput ovat vähän sekavia. Ollakko vai eikö olla ja kenen kanssa ollaan. Tämähän on vaan inhimmillistä. Tokihan olisi asiallista ensin lopettaa edellinen suhde ennenkuin aloittaa uuden, muttei se aina ole niin helppoa ja selkeää.

Näin kyllä olen yrittänyt myöskin ajatella nyt.

Ja silti kaivelee ja siksi tein tämän aloituksen. On kiva kuulla vähän miten muut tällaisen tilanteen ottaisi.

AP

Vierailija
37/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten täsmää, mutta mun ex ei oo viittä vuotta ollut uuden kanssa.

Vierailija
38/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä pitää mainita, että kun tapasimme ja aloimme seurustelemaan, mieheni sanoi ettei hänellä ole ollut pitkään aikaan ketään. Että ihan yksin vaan, juu.

AP

Se oli asioiden kaunistella. Mies kuitenkin valitsi olla sinun kanssasi. Onko suhteessamme muuta valittamisen aihetta?

Vierailija
39/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kyllä olen yrittänyt myöskin ajatella nyt.

Ja silti kaivelee ja siksi tein tämän aloituksen. On kiva kuulla vähän miten muut tällaisen tilanteen ottaisi.

AP

Olen ollut samassa tilanteessa. Totuus vaan paljastui aikaisemmin. En itseasiassa ole ajatellut miehen exää ja heidän suhdettaan ollenkaan. Lähinnä däälitti, miten vielä meidän naimisissa sissaollessa soitti känniouheluita ja lupasi antaa miehelle kaiken anteeksi. Lupaili maksaa jopa lomamatkojakin. Mies kysyi voiko ottaa vaimon mukaan.

Vierailija
40/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedät sitten, että todennäköisesti teidän suhde päättyy siihen, kun mies löytää lennosta uuden ja muuttaa samantien toisen naisen kanssa. Tämä toinen suhde voi olla jo viritteillä tai alkaa viritellä, kun alkaa mennä huonosti.