Miten suhtautuisitte jos saisitte 5v. jälkeen tietää, että mies seurusteli ekat 3kk päällekkäin myös toisen naisen kanssa?
Kannattaako tässä vaiheessa tehdä enää asiasta numeroa kun tuo suhde on satakymmenvarmasti loppunut silloin aikanaan? Oltiin vaan jo sovittu yhteenmuutostakin ja siitä vasta n. 2-3 viikon päästä mies oli lopettanut kunnolla tuon toisen suhteen. (On todisteet että noin tapahtui, tätä ei tarvitse kyseenalaistaa. Eli ei ole kyse väärinkäsityksistä, toiveajatteluista, peloista tms. vaan kaikkineen ihan oikeasta tilanteesta.)
Mietin että annanko nyt vaan olla... Mutta itseäni tämä homma kalvaa sillä tasolla, että mietin mihin muuhun mies pystyy kun en tuolloin aikanaan tajunnut yhtään mitään siitä että meneillään oli muutakin minun ohellani.
Kommentit (469)
Itsellä sillä tavalla, että tapasin miehen, jonka kanssa oltiin seurustelunkaltaisessa parisuhteessa. Asuin välillä hänen luonaan, tein kotitöitä hänelle, ulkoilutin hänen koiraansa ja kyllä, meillä sekstattiin yhdessä.
Noin vuoden kuluttua mies etsi uutta kumppania tereffisovelluksien kautta yhtä aikaa, kun minä olin vielä mukana kuvioissa.
Jäi vain sanomatta hänelle, etten pitänyt hänen tavastaan toimia.
Meni kaksi vuotta, ja mies oli ollut sen ajan sen uuden naisystävän kanssa, ja hänelle tuli banksit hänen kanssaan. Sitten tapailtiin pari kertaa. Lähinnä seksin merkeissä.
Mies teki saman uudestaan. Eli etsi ja löysi uuden naisystävän. Koskaan hän ei muuten edes vaivautunut ilmoittamaan, tai sanomaan, että oli löytänyt uuden kodinhengettären, joka täyttäisi hänen kaikki toiveensa ja tarpeensa. Samoin ei koskaan myöskään vastannut mihinkään puheluihin. Eikä pitänyt mitään yhteyttä.
No, tarinahan menee taas näin. Exä otti yhteyttä uudelleen yhteyttä tämän vuoden heinäkuussa.
Hän oli jäänyt taas lehdellä soittelemaan. Eli parisuhde oli päättynyt. Ja sama tapahtui taas uudelleen.
Tavattiin pari kertaa. - Ja taas mies katosi, kuin maan nielemänä.
Niin, että kyllä näitä oikeasti on olemassa tällaisia miehiä, miksei naisiakin, ei se tuollainen käyttäytyminen ole varmaan mistään sukupuolesta kiinni, että käyttää vähän aikaa jotakin hyväkseen ja etsii yhtä aikaa deitti/treffipalveluista jotakin toista ihmistä.
Enemmän, kuin kyseenalaista, moraalitonta ja jopa epäeettistä tuollainen kuitenkin, ainakin minun mielestäni on.
Minusta jokaisen parisuhteen alussa kannattaisi osapuolten keskustella asiat selviksi, että mitä toisesta ja parisuhteelta haluaa ja toivoo. Samoin keskustella kaikista asioista niin paljon, kuin mahdollista.
Jotta vältytään väärinkäsityksiltä. Tapaamani mies ei tosin koskaan kyennyt jostakin syystä avoimeen, rehelliseen ja suoraan keskusteluun. Tuskin koskaan tulee pystymäänkään. Huolettaa, että hän tulee tekemään ihmisten hyväksikäyttämistä jatkossakin, enkä kykene tekemään mitään sen estämiseksi.
Toisen ihmisen kunnioittamiseen kuuluu myös toisen ajatusten, tunteiden ja toiveiden kuunteleminen.
Toki voi olla niitäkin, jotka eivät kykene keskustelemaan asioista, halki, poikki ja pinoon tyyliin.
Tapaamani ihminen oli ilmeisesti niitä, joille joku on vain hyväksikäytettävä keho, josta hyötyä jollakin tavalla, ja jonkin aikaa. Ja jolle seksi ja sen saaminen oli minun kohdallani päällimmäisenä mielessä.
Silti toivoisi, että jokaista ihmistä, jonka tapaa, kohdeltaisiin aidosti tuntevana ja arvostettavana ihmisenä. Ja että välitettäisiin toisesta ihmisestä edes sen verran, että jutellaan avoimesti kasvokkain, lopetetaan suhde toista kunnioittaen ja toivotetaan edes hyvää jatkoa elämässä eteenpäin.
Mikä siinä sitten on niin vaikeata, ettei niin voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mieheni aikanaan elokuussa ekan kerran, tapailusuhteena ja pitkinä puhelinkeskusteluina se jatkui jouluun, jonka jälkeen alkoi seurustelu. Sain noin 6 vuoden yhdessäolon jälkeen tietää, että mies oli viettänyt joulun ex-seurustelukumppanin vanhempien luona.
En suuttunut, miksi olisin, sillä asian voi nähdä myös niin, että minä tungin miehen ja exänsä väliin. Vaikka en tästä tiennyt.Kiitos tästäkin näkökulmasta. Aikuisena ihmisenä ymmärrän myöskin, että kyllähän sitä alkuvaiheet monesti on sellaisia, että sitä vähän katsellaan ja tunnustellaan ja ihan puhtain paperein ei aina päästä ainakaan jälkikäteen ajatellen.
Ehkä minua hämää tässä nyt eniten se kuilu mikä on siinä, että meidän tapauksessamme nimenomaan mieheni oli se joka hullaantui aivan totaalisesti ja sanoi rakastuneensa heti ja halusi alkaa heti ekojen treffiemme jälkeen seurustelemaan ja tosiaan hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin. Se kaikki hullun ihana (toki molemmin puolinen) rakastuminen ei stemmaa siihen, että toiseen suuntaan hän kuitenkin onkin vielä 3 kuukautta katsellut...
AP
Se mikä on liian hyvää ollakseen totta ei yleensä olekaan totta. Heti rakastuu, heti ekojen treffien jälkeen seurustelu, todella pian yhteenmuutto... MUTTA seurusteli vielä toisen naisen kanssa 3 kk :D kyllä miehellä oli joku hyötymistarkoitus yhteenmuutossa. Ja vielä tuo, ettei mies suostu asialliseen ja rehelliseen keskusteluun asiasta, kun se on oikeasti aika iso juttu.
Ehkä mies on salannut asian näin pitkään, koska tietää, että nyt ap:lla vaakakupissa painavat myös ne 5 vuotta, jotka on vietetty yhdessä, avioliitto ja mahdollisesti yhteinen omaisuus. Eli ei se lähde, vaikka mies ei suostuisi edes rehellisesti avaamaan asiaa.
Niin tai sitten lähteekin, kun mitä nyt olen ap:n kommentteja lukenut, niin ilmeisesti suhteessa on muutakin, joka viittaa siihen, ettei kaikki ole kuten pitäisi. Myöskin ap kirjoitti, ettei lapsia tuohon suhteeseen halua. Tällainen vielä kaiken kukkuraksi, niin kyllä sitä lapseton pariskunta pienemmästäkin eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sillä tavalla, että tapasin miehen, jonka kanssa oltiin seurustelunkaltaisessa parisuhteessa. Asuin välillä hänen luonaan, tein kotitöitä hänelle, ulkoilutin hänen koiraansa ja kyllä, meillä sekstattiin yhdessä.
Noin vuoden kuluttua mies etsi uutta kumppania tereffisovelluksien kautta yhtä aikaa, kun minä olin vielä mukana kuvioissa.
Meni kaksi vuotta, ja mies oli ollut sen ajan sen uuden naisystävän kanssa, ja hänelle tuli banksit hänen kanssaan. Sitten tapailtiin pari kertaa. Lähinnä seksin merkeissä.
Mies teki saman uudestaan. Eli etsi ja löysi uuden naisystävän. Koskaan hän ei muuten edes vaivautunut ilmoittamaan, tai sanomaan, että oli löytänyt uuden kodinhengettären, joka täyttäisi hänen kaikki toiveensa ja tarpeensa. Samoin ei koskaan myöskään vastannut mihinkään puheluihin. Eikä pitänyt mitään yhteyttä.
No, tarinahan menee taas näin. Exä otti yhteyttä uudelleen yhteyttä tämän vuoden heinäkuussa.
Hän oli jäänyt taas lehdellä soittelemaan. Eli parisuhde oli päättynyt. Ja sama tapahtui taas uudelleen.
Niin, että kyllä näitä oikeasti on olemassa tällaisia miehiä, miksei naisiakin, ei se tuollainen käyttäytyminen ole varmaan mistään sukupuolesta kiinni, että käyttää vähän aikaa jotakin hyväkseen ja etsii yhtä aikaa deitti/treffipalveluista jotakin toista ihmistä.
Enemmän, kuin kyseenalaista, moraalitonta ja jopa epäeettistä tuollainen kuitenkin, ainakin minun mielestäni on.
Minusta jokaisen parisuhteen alussa kannattaisi osapuolten keskustella asiat selviksi, että mitä toisesta ja parisuhteelta haluaa ja toivoo. Samoin keskustella kaikista asioista niin paljon, kuin mahdollista.
Jotta vältytään väärinkäsityksiltä. Tapaamani mies ei tosin koskaan kyennyt jostakin syystä avoimeen, rehelliseen ja suoraan keskusteluun. Tuskin koskaan tulee pystymäänkään. Huolettaa, että hän tulee tekemään ihmisten hyväksikäyttämistä jatkossakin, enkä kykene tekemään mitään sen estämiseksi.
Toisen ihmisen kunnioittamiseen kuuluu myös toisen ajatusten, tunteiden ja toiveiden kuunteleminen.
Toki voi olla niitäkin, jotka eivät kykene keskustelemaan asioista, halki, poikki ja pinoon tyyliin.
Tapaamani ihminen oli ilmeisesti niitä, joille joku on vain hyväksikäytettävä keho, josta hyötyä jollakin tavalla, ja jonkin aikaa. Ja jolle seksi ja sen saaminen oli minun kohdallani päällimmäisenä mielessä.
Silti toivoisi, että jokaista ihmistä, jonka tapaa, kohdeltaisiin aidosti tuntevana ja arvostettavana ihmisenä. Ja että välitettäisiin toisesta ihmisestä edes sen verran, että jutellaan avoimesti kasvokkain, lopetetaan suhde toista kunnioittaen ja toivotetaan edes hyvää jatkoa elämässä eteenpäin.
Miksi ihmeessä otit sen takaisin noin monta kertaa? Ja vielä olettaen, että tilanne on "seurustelunkaltainen". Mies ei varmasti missään vaiheessa mieltänyt seurustelevansa.
Ymmärrän kyllä jos haluaa vain seksiä tai seuraa, mutta ei tuolla tavoin toimivien miesten kanssa voi seurustella. Takkiin vaan tulee.
Pettää sua. Petti sua koko avioliiton ajan. Kerran pettää aina pettää. Luultavasti tämä toinen testattava anto pakit kun tajusi että ukolla on useampi nainen kierrossa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mieheni aikanaan elokuussa ekan kerran, tapailusuhteena ja pitkinä puhelinkeskusteluina se jatkui jouluun, jonka jälkeen alkoi seurustelu. Sain noin 6 vuoden yhdessäolon jälkeen tietää, että mies oli viettänyt joulun ex-seurustelukumppanin vanhempien luona.
En suuttunut, miksi olisin, sillä asian voi nähdä myös niin, että minä tungin miehen ja exänsä väliin. Vaikka en tästä tiennyt.Kiitos tästäkin näkökulmasta. Aikuisena ihmisenä ymmärrän myöskin, että kyllähän sitä alkuvaiheet monesti on sellaisia, että sitä vähän katsellaan ja tunnustellaan ja ihan puhtain paperein ei aina päästä ainakaan jälkikäteen ajatellen.
Ehkä minua hämää tässä nyt eniten se kuilu mikä on siinä, että meidän tapauksessamme nimenomaan mieheni oli se joka hullaantui aivan totaalisesti ja sanoi rakastuneensa heti ja halusi alkaa heti ekojen treffiemme jälkeen seurustelemaan ja tosiaan hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin. Se kaikki hullun ihana (toki molemmin puolinen) rakastuminen ei stemmaa siihen, että toiseen suuntaan hän kuitenkin onkin vielä 3 kuukautta katsellut...
AP
Se mikä on liian hyvää ollakseen totta ei yleensä olekaan totta. Heti rakastuu, heti ekojen treffien jälkeen seurustelu, todella pian yhteenmuutto... MUTTA seurusteli vielä toisen naisen kanssa 3 kk :D kyllä miehellä oli joku hyötymistarkoitus yhteenmuutossa. Ja vielä tuo, ettei mies suostu asialliseen ja rehelliseen keskusteluun asiasta, kun se on oikeasti aika iso juttu.
Tästä 3 kuukauden ajanjaksosta tulee mieleen myös, että sehän on samainen 3 kuukautta, joka on irtisanomisaika vuokranantajan puolelta asuntoa irtisanoessa, jos on kyse alle vuoden sopparista.
Jos pitäisi arvata, veikkaisin että jostain sellaisesta kyse. Toki emme tiedä muuttiko mies ap:n luo vai toisinpäin ja kuinka varakas mies on.
Vierailija kirjoitti:
Onpa helpotus kuulla että tällaisia miehiä on muitakin kuin se johon minä lankesin! Vaikka toki harmittaa juuri tuo näkökulma ettei hänestä pysty mitenkään ”varoittamaan” tuleville. Onkohan se tosiaankin jotain pysyvää luonteessa vai mikä saa ihmisen käyttäytymään noin itsekeskeisesti?
Hyötyikö mies sinusta jotenkin (taloudellisesti) ja siksi halusi nopeasti sitouttaa?
Toivottavasti tuosta kakkossuhteesta ei syntynyt lasta...
Vierailija kirjoitti:
Mulla suhteessa on aina ollut tärkeintä luottamus. Tätä on ollut jokaisen naisen vaikea tajuta. Eli homma menee niin, että ei paneminen ole niin paha asia kuin sen salailu ja valehtelu.
Tätä logiikkaa en tajua minäkään. Miten jonkin asian salaaminen voi olla pahempaa kuin se asia itse?
Mä en kyllä ymmärrä mitä hiton väliä on jollain 5 vuotta sitten tapahtuneella, jos teillä on nyt hyvä suhde. Älä kaivele vanhoja!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä mitä hiton väliä on jollain 5 vuotta sitten tapahtuneella, jos teillä on nyt hyvä suhde. Älä kaivele vanhoja!!!!!
No, kyllä sillä pettämisellä on väliä.
No sulla oli parempi römpsä ole tyytyväinen, jos avaudut miehellesi niin lähdet vaihtoon ja sitten mussutat suklaata ja juot siideriä ja me kaikki tällä palstalla tiedämme mitä tapahtuu. SV.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole bäliä- tottakai on. Käytös kertoo ihmisen luonteesta. Eli jos jatkat niin älä luota, minä en luottaisi
Tämä ketjuhan on provosoi. Tän provoilijam tyylin tunnistaa helposti, mutta tälläisiä ihmisiä on paljon. Itse en kohtelisi ketään noin enkä suostuisi siihen, että myöskään minua kohdeltaisiin noin.
Minulla on ystävä, joka vaihtoi lennosta uuteen ja pyöritti "vaihtovaiheessa" vielä ei yhtä, vaan kahta exää ennenkuin feidasi välit niijin. Käytti ihan törkeästi hyväkseen niitä
Vierailija kirjoitti:
No sulla oli parempi römpsä ole tyytyväinen, jos avaudut miehellesi niin lähdet vaihtoon ja sitten mussutat suklaata ja juot siideriä ja me kaikki tällä palstalla tiedämme mitä tapahtuu. SV.
"Parempi römpsä." 😂
No, voihan se sekin olla. Miehen piti kenties testailla ja makustella asiaa useamman kuukauden ajan selvittääkseen kummalla sittenkin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parempi römpsä." 😂
No, voihan se sekin olla. Miehen piti kenties testailla ja makustella asiaa useamman kuukauden ajan selvittääkseen kummalla sittenkin parempi.
Kuulostaa tavoittelemisen arvoiselta mieheltä. Todellinen joka naisen unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla suhteessa on aina ollut tärkeintä luottamus. Tätä on ollut jokaisen naisen vaikea tajuta. Eli homma menee niin, että ei paneminen ole niin paha asia kuin sen salailu ja valehtelu.
Tämän ketjun valossa kyllä näyttää siltä ettei avoimuus kannata. Kaikkea mitä sanot voidaan käyttää tilanteen tullen todisteena sinua vastaan.
Ei sinulla ole mitään subjektiivista oikeutta laajaan valikoimaan kumppaniehdokkaita jotka etsivät täysin erilaista ihmistä kuin sinä. Moraalinen vaihtoehto on valita niistä ihmisistä, jotka etsivät elämältä ja suhteelta samoja asioita kuin sinä. Käytännössä sinun on mahdollista yrittää myös huijata eikä sille valitettavasti kukaan voi mitään. Itse en henkilökohtaisesti tajua miten kukaan jaksaa elää suhteessa jossa ei voi olla oma rehellinen itsensä, mutta meitä on moneen junaan, kai sitä noinkin voi elää. Mutta jotenkin hirveän väsynyt argumentti tuo, ettei ihmisillä saisi olla mitään toiveita tai kriteerejä kumppanilleen, tai sitten voi aina vedota siihen että "mutku ei sulle voinu kertoo kun sä olisit lähteny". Kun aina on se vaihtoehto, ettet vaan yksinkertaisesti tee sellaisia asioita jotka tiedät kumppanillesi deal breakereiksi. Yleensä näiden asioiden lista on aika lyhyt. Lähinnä älä pane muita ja älä vedä turpaan.
Jännä miten joidenkin pitää saada just se ihminen, jonka parinvalintakriteereihin ei itse mahdu. Sitä ollaan valmiita tekemään vaikka mitä, kuten esittämään aivan toisenlaista kuin oikeasti on tai muuten valehtelemaan, että saisi just sen tietyn ihmisen. Kun kaikkien kannalta paras vaihtoehto olisi, että keskittyisi niihin joille kelpaa sellaisena kuin oikeasti on, tai vaihtoehtoisesti olemaan yksin.
Mua mietityttää enemmän miks muutitte 3kk tapailun/seurustelun jälkeen yhteen?
Ehkä mies on salannut asian näin pitkään, koska tietää, että nyt ap:lla vaakakupissa painavat myös ne 5 vuotta, jotka on vietetty yhdessä, avioliitto ja mahdollisesti yhteinen omaisuus. Eli ei se lähde, vaikka mies ei suostuisi edes rehellisesti avaamaan asiaa.