Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisitte jos saisitte 5v. jälkeen tietää, että mies seurusteli ekat 3kk päällekkäin myös toisen naisen kanssa?

Vierailija
15.11.2020 |

Kannattaako tässä vaiheessa tehdä enää asiasta numeroa kun tuo suhde on satakymmenvarmasti loppunut silloin aikanaan? Oltiin vaan jo sovittu yhteenmuutostakin ja siitä vasta n. 2-3 viikon päästä mies oli lopettanut kunnolla tuon toisen suhteen. (On todisteet että noin tapahtui, tätä ei tarvitse kyseenalaistaa. Eli ei ole kyse väärinkäsityksistä, toiveajatteluista, peloista tms. vaan kaikkineen ihan oikeasta tilanteesta.)

Mietin että annanko nyt vaan olla... Mutta itseäni tämä homma kalvaa sillä tasolla, että mietin mihin muuhun mies pystyy kun en tuolloin aikanaan tajunnut yhtään mitään siitä että meneillään oli muutakin minun ohellani.

Kommentit (469)

Vierailija
421/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenmuutto 3 kk tapailun jälkeen on todella nopeaa toimintaa.

No, onhan se ehkä, mutta olosuhteet ratkaisee. Eikä se ollut tässä edes nyt pointti. 

Vierailija
422/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli miehen ykkösvaihtoehto ja jos homma olisi mennyt Ap:n kanssa puihin niin mies olisi pitänyt vaihtoehto nro kakkosen. Miehesi yksinkertaisesti pelasi todella varman päälle. Harmittaisi tälläinen minuakin, mutta kenties edes lohdutus siitä että olit ykkösvaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimatta ei pyöritellä kolmansia osapuolia millään tasolla. Luulisi olevan itsestään selvää. Minua ainakin tuo loukkaisi sillä tasolla, että saisi mies jatkaa elämäänsä yksin.

Vierailija
424/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa eräästä toisesta ketjusta mieleeni tämä 7 kk sitten tekemäni aloitus. Tilanne on huonontunut, tässä on nyt kaikkea muutakin keljuutta mikä murentaa luottamusta tulevaan. Minulla on nyt oma asunto, mutta eroa en ole hakenut kuitenkaan. 

AP

Oma asunto on hyvä. ❤

Vierailija
425/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimatta ei pyöritellä kolmansia osapuolia millään tasolla. Luulisi olevan itsestään selvää. Minua ainakin tuo loukkaisi sillä tasolla, että saisi mies jatkaa elämäänsä yksin.

Tämähän on viime vuoden ketjuja, mistä te näitä kaivatte?

Asiaan kuitenkin; Mä olen aina tehnyt niin päin että ensin sovitaan ettei ole muita, koska se on järkevämpää. Ei pääse kumpikaan sitten selittelemällä, kun on selkeästi petetty ja valehdeltu. Jos vain olettelee että kumpikaan ei tee sitä tai tätä, niin aina jää porsaanmentävä rako kuljailulle.

Vierailija
426/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaan kuitenkin; Mä olen aina tehnyt niin päin että ensin sovitaan ettei ole muita, koska se on järkevämpää. Ei pääse kumpikaan sitten selittelemällä, kun on selkeästi petetty ja valehdeltu. Jos vain olettelee että kumpikaan ei tee sitä tai tätä, niin aina jää porsaanmentävä rako kuljailulle.

Ap tuli linjoille itse. Minusta on kyllä kiva, että joskus näille tulee jatkoa lisävalaistuksen muodossa. Usein juttu jää kesken kun ei tiedetä miten homma etenee. 

Vierailija
427/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme olettaneet mitään, vaan a) sovimme selkeästi seurustelusta ja yhteenmuutosta  sekä b) mies valehteli, ettei hänellä ole ketään muuta kun tapasimme. En olisi treffeille edes lähtenyt ilman sitä tietoa, se nimenomaan puhuttiin ennen treffejä että molemmat olemme vapaita eikä kuvioissa ole ketään. 

AP

Vierailija
428/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuli linjoille itse. Minusta on kyllä kiva, että joskus näille tulee jatkoa lisävalaistuksen muodossa. Usein juttu jää kesken kun ei tiedetä miten homma etenee. 

Juu, ei moittimista, ylipäätään kysymys koski sitä että mistä näitä kaivetaan. Monesti on vuosien takaisia kaivettu, mietin vain mistä ne on löydetty.

Vierailija
429/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme olettaneet mitään, vaan a) sovimme selkeästi seurustelusta ja yhteenmuutosta  sekä b) mies valehteli, ettei hänellä ole ketään muuta kun tapasimme. En olisi treffeille edes lähtenyt ilman sitä tietoa, se nimenomaan puhuttiin ennen treffejä että molemmat olemme vapaita eikä kuvioissa ole ketään. 

AP

?? Siis minähän vastasin lainaamalleni henkilölle, en sinulle.

Vierailija
430/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävis sääliksi sitä toista naista.

Vierailija
431/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

?? Siis minähän vastasin lainaamalleni henkilölle, en sinulle.

Öh, okei sori. 😅

AP

Vierailija
432/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aika paha. Kertomatta jättäminenkin on yhdenlaista perseilyä, mutta suora valehtelu kyllä sitten jo osastoa jota ei millään pysty hyväksymään.

Vierailija
433/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä/kuka on se toinen nainen? Molemmat tuli tavallaan petetyiksi. Mutta se toinen nainen oli ensin. Olisi kiva kuulla hänen tarinansa myös. 

Itse lähtisin tuosta, en voisi riittävästi unohtaa. 

Vierailija
434/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oli miehen ykkösvaihtoehto ja jos homma olisi mennyt Ap:n kanssa puihin niin mies olisi pitänyt vaihtoehto nro kakkosen. Miehesi yksinkertaisesti pelasi todella varman päälle. Harmittaisi tälläinen minuakin, mutta kenties edes lohdutus siitä että olit ykkösvaihtoehto.

Ei kyllä lohduttaisi tietää että mies on pettäjä. Tietysti alkuun kun vasta tapaillaan eikä ole sovittu seurustelusta, saa tavata muitakin mutta sillä sekunnilla kun sovitaan että suhde on seurustelua, muut säädöt lopetetaan koska seurustelupäätöksen jälkeen muiden kanssa seurustelu ja säätäminen on selkeästi pettämistä.

Vierailija
435/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä/kuka on se toinen nainen? Molemmat tuli tavallaan petetyiksi. Mutta se toinen nainen oli ensin. Olisi kiva kuulla hänen tarinansa myös. 

Itse lähtisin tuosta, en voisi riittävästi unohtaa. 

Minuakin kiinnostaisi tällaisessa tilanteessa kuulla miten tuo aiempi nainen tilanteen koki.

Vierailija
436/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota muun muassa ihmettelen joo... oltiin ihan mielettömän rakastuneita ja eritoten mies oli se joka meidän juttua vei eteenpäin, hänen aloitteestaan muutimme yhteenkin jne. Olin ihan haltioissani että kävi tuuri, ihana mies ja palava rakkaus.

Niin sitten onkin ollut siinä ohessa muuta. Ihan pöljä fiilis. Ymmärtäisin jotenkin edes jos minä olisin ollut se innokkaampi ja mies sitten alistunut yhteenmuuttoon jne. painostukseni alla, mutta kun siitä ei todellakaan ollut kyse.

AP

Kukapa noita miehiä ymmärtää. Ehkä oli tunteita molempia kohtaan ja jatkoi mahd pitkälle molempien kanssa että näkee kumman kanssa sujuu kokonaisuutena paremmin? Mutta tuo 3kk on se isoin ongelma tässä. Ymmärrän että ero (en tiedä kauanko oli tämän toisen naisen kanssa säätänyt ennen kun te aloitte tapailemaan?) vaatii jonkin verran valmisteluja (tavaroiden kotiin viemistä yms yms) mutta 3kk on kyllä aivan törkeän pitkä aika jatkaa kahden naisen kanssa.

Suosittelen ottamaan asian vielä miehen kanssa puheeksi. Jos osaa jotenkin perustella tätä asiaa, voisin harkita jatkavani (mutta lapsia en koskaan hankkisi) mutta muuten kyllä miettisin, että jos mies pystyi noin hyvin salaamaan toimintansa alussa, mikä estäisi nyt pettämästä ja olla naama täysin peruslukemilla kotona.

Heidän juttunsa oli kestänyt ennen minun tapaamistani ehkä sen toiset 3 kk, eli mikään pitkäaikainen seurustelu ei heillä ollut kyseessä. Ymmärtäisin toisesta vinkkelistä, jos heidän kohdallaan olisi kyse pitkäaikaisesta suhteesta. Rakastuimme päätä pahkaa ja etenkin mies, niin että en millään ymmärrä miksi hän on roikottanut vielä tuota edellistä naista mukana kuukausia siitä kun me tavattiin ja sovittiin seurustelusta. Vasta tosiaan yhteenmuuttomme korvilla mies lopetti tuon suhteen.

Äääh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä vastenmielisemmältä tämä omaan korvaani kuulostaa.

AP

Suurimmalla osalla miehistä on elämässään korkeintaan vain muutama mahdollisuus parisuhteen muodostamiselle. On täysin selvää, että miehesi oli aikoinaan sinusta enemmän kiinnostunut kuin siitä toisesta naisesta, jota ilmeisesti sitten pidettiin varasijalla mikäli teidän juttunne ei olisi lähtenyt lentoon. Selkärangatonta ehkä, mutta ymmärrettävää myös.

Itse olin aikoinani samassa tilanteessa, mutta koska olen aina pitänyt useamman ihmisen tapailemista samanaikaisesti moraalittomana, niin pistin suhteen poikki sen ensimmäisen naisen kanssa heti, kun huomasin olevani kiinnostunut myös eräästä toisesta naisesta.

No tämä toinen nainen valitsi lopulta jonkun toisen miehen (jota hän oli luonnollisesti tapaillut samaan aikaan kuin minua) ja minä jäin yksin. Tästä on vajaa kymmenen vuotta aikaa, ja yksin olen vieläkin ja vaikea kuvitella, että tilanne enää minun kohdallani miksikään muuttuisi myöskään tulevaisuudessa.

Vierailija
437/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa olla ilman naista. Jos on tehnyt noin , niin tekee sullekin samoin. En luottaisi, ja menisi kunnioitus.

Vierailija
438/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei osaa olla ilman naista. Jos on tehnyt noin , niin tekee sullekin samoin. En luottaisi, ja menisi kunnioitus.

Samaa mieltä. Juttu ei kuulosta yksittäiseltä tilanteelta vaan tietynlaiselta toimintatavalta. Ja se on se mikä painaa.

Vierailija
439/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieltäni tässä painaa kaikista eniten se, että jos mies on pystynyt salaamaan tällaista asiaa 5 vuotta, mistä kaikesta muusta mies pystyy kirkkain silmin valehtelemaan? Kyllä sellainen ihminen, joka toista rakastaa, kertoo ne epämukavatkin asiat rehellisesti ja ottaa ne itse pöydälle, ja joka tapauksessa avoimesti pui niitä toisen kanssa.

Itsekin olen parisuhteessa tärkeitä asioita salaillut pariin kertaan sekä minulta on salattu asioita, ja sellainen kyllä syö luottamusta kierteenä, eikä siihen auta todellakaan mikään muu kuin asioiden perinpohjainen puiminen. Tämänkään jälkeen ei ollut itseisarvo, että kumpikaan meistä jäi suhteeseen, koska puimisen jälkeenkin on oikeus erota jos näkee sen parhaaksi. Ja jos käsittely ei ole mahdollista, ei myös muista asioista puhuminen onnistu. Miten käsitellä edes arkiasioita luontevasti, jos syvemmistä asioista ei voi puhua?

Loppujen lopuksi asioita salailevat ihmiset ovat sellaisia, jotka eivät luota muihin ja/tai itseensä, ja/tai sellaisia, jotka haluavat vain kaiken mahdollisen hyödyn toisista. Sitä en tiedä, mitä sorttia AP:n mies on, mutta ainakin AP:n miehen nauttima taloudellinen turva AP:n kukkarosta 5 vuoden valehtelun aikana ei tunnu hyvältä.

Se, miten AP itse sanoit että koit miehen vastauksen merkitsevän sitä, että sinun pitäisi vain ottaa ja niellä surusi ja murheesi, on todella huolestuttavaa. Mies viestittää näin sinulle, ettei hänen mielestään sinun tunteesi ole käsittelyn arvoisia, eikä näin käyttäydy mies, joka välittää sinusta ja haluaa sinun parastasi. Sinulla on oikeus käsitellä tunteitasi, etenkin kun mies itse on loukannut sinua. Jos hän yrittää estää sinua tekemästä näin, se ei ainakaan ole sinun tukemistasi ja lohduttamistasi.

Vierailija
440/469 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla rakkaudessa ja elämässä katkeroituneet monistavat kokemaansa ja uskovat karun kohtalonsa toistuvan toisten suhteissa, jopa toivovat. Maalataan pirua seinille, uskotaan aina pahinta, lietsotaan eripuraa, kehotetaan eroamaan jne.

Mulle tuli mieleen, että ap:n mies pelasi varman päälle. Rakastui kyllä ap:hen täysillä, mutta ei hetken huumassa tohtinut exää hylätä. Ei aina kannata ajatella pahinta.