Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi käski töihin!

Vierailija
12.03.2014 |

Olen ollut kohta 2 vuotta kotona lapsemme kanssa ja haluan hoitaakin hänet itse, koska tiedän ettei enempää lapsia meille tule.  Nyt sain tekstiviestin anopilta, että minun pitäisi mennä töihin. Tarjosi oikein omasta yrityksestään töitä. Tuli kyllä tosi kurja olo. Tiedän ettei anoppi ymmärrä ratkaisuani jäädä kotiin kunnes lapsi täyttää kolme. Mutta silti olisin toivonut, että saan hoitaa asiani oman mieleni mukaan. Anoppi itse on jättänyt lapsensa heti vauvana mummun hoitoon ja nyt kehtaa paasata minulle "oikeasta kasvatuksesta". Nyt en tiedä miten luikertelisin irti typeristä työehdotuksista. Pelkään että saan kuulla olevani varsinainen laiskiainen ja elätti. Mistä saisin oikeat sanat ja voiman pistää anoppi ruotuun niin sanoakseni??

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano anopille, että palataan vuoden päästä asiaan. Tai siis laita tekstari, niinkuin hänkin laittoi.

Vierailija
2/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat anopille viestiä ja kutsut kahville...puhutte avoimesti asiasta. Ja kestät haukut kuten aikuinen nainen ja laitat pahat sanat sanojan puutteellisuuden piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kauheeta, tälleen laskusuhdanteisena aikana joku tarjoaa töitä ihan ilman haastatteluja ja vaatimuksia ja vielä tietää että olet pienen lapsen äiti. aatteles niipäi

Vierailija
4/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, miten se teki itse nuoruudessaan, (eli muistutat siitä miten se teki) Ilostut kovasti ja sanot, että tottakai voit antaa lapsen anopille hoivaan :D Eihän se tietenkään käy, jos sil on oma yritys..

Vierailija
5/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ihan oikeasti vuoden päästä töitä. Jos ei, kannattaa ihan oikeasti neuvotella vaikka osa-aikaisesta työstä.

Vierailija
6/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:39"]

Kysy, miten se teki itse nuoruudessaan, (eli muistutat siitä miten se teki) Ilostut kovasti ja sanot, että tottakai voit antaa lapsen anopille hoivaan :D Eihän se tietenkään käy, jos sil on oma yritys..

[/quote]

Lapsellista.

Vierailija
7/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestin, kiität tarjouksesta, mutta samalla sanot, että aiot vielä vuoden olla kotona hoitamassa lasta ja vasta sitten palaat työelämään.

Vierailija
8/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua. Minun kotiäiti urani on jatkunut jo seitsämänvuotta. Hakemuksia ja haastattelua takana satoja. Toisille tarjotaan töitä kotiin. Ei kysyntä ja tarjonta kohtaa.

Vierailija
9/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin. Tarkista myös syntymäaikasi.

Huomaat olevasi aikuinen, toimi siis sen mukaan. Aikuisen on kestettävä myös negatiivista arvostelua, eikä suinkaan ole velvollisuutta hypätä kaikkien itseään vanhempien ihmisten päähänpälkähdysten vuoksi.

Mistä sinulle tulee sellainen hullu ajatus, että anoppi tai joku muu olisi pätevämpi päättämään sinun asioistasi kuin sinä itse? Ei hyvä tyttö, sinun on viimein opittava elämään ihan omaa elämääsi kun sinulla on lapsikin.

Ehkä anoppi tarvitsee orjatyövoimaa yritykseensä? Kerro toki hänelle, että sinulla on aivan muita suunnitelmia työurasi suhteen, joka alkaa sitten kun nuorin (!) lapsesi lähtee kouluun.

Vierailija
10/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:39"]

[/quote]

Lapsellista.

[/quote]

sitä samaa, hyvää kevättä!

Vierailija
11/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap itse olla kotiäidin lapsi...kotiäitiys on silkkaa itsekkyyttä. Nyt voit käyttää sitä vallankäytöön ja päteä sen avulla...kuinka vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on hyväksi teidän lapselle. Ja anoppisi kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus. Pääasia on kuintekin, että voi tuntea itseso tärkeämmäksi ja paremmaksi ihmiseksi suhteessa anoppiisi.

Vierailija
12/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä 12/12 sitten se anoppi?

Vierailija
13/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lapsesi isä on asiasta?!? Kentien vihjaillut äidilleen, että sinun olisi aika palata työeläämään.

Vierailija
14/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tuosta välität? Anna olla.

Jos olet sinut ratkaisujesi kanssa, ei sinulla ole mitään tarvetta pistää "anoppia ruotuun".

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että kaikkien pitää tajuta heidän ratkaisunsa. Sellaista ei ikinä tule olemaan, joten kannattaa opetella sietämään. Koirat haukku, karavaani kulkee.

(Ja mä olen sitä mieltä, että naisten pitää mennä töihin eikä viettää vuosikausia kotona.)

Vierailija
15/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:31"]

Mitä sä tuosta välität? Anna olla.

Jos olet sinut ratkaisujesi kanssa, ei sinulla ole mitään tarvetta pistää "anoppia ruotuun".

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että kaikkien pitää tajuta heidän ratkaisunsa. Sellaista ei ikinä tule olemaan, joten kannattaa opetella sietämään. Koirat haukku, karavaani kulkee.

(Ja mä olen sitä mieltä, että naisten pitää mennä töihin eikä viettää vuosikausia kotona.)

[/quote]

Se on sitä itsekkyyttä. Oman pään pyhää totuutta pitää päästä levittämään kuten evankeljumia.

Vierailija
16/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta mä harkitsisin kyllä tosi tarkkaan anopille töihin menoa, oli elämäntilanne sitten mikä tahansa. Ja mulla on hyvät välit anoppiin, mutta tahtoisin pitää ne myös hyvinä!

Vierailija
17/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin että ihminen tekee omat ratkaisunsa ja hoitaa omia lapsiaan niin kauan itse kuin haluaa, se on hienoa! Sanokoon anopit tai joku muu mitä lystää, asiahan ei heille kuulu.

Vierailija
18/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:26"]Taidat ap itse olla kotiäidin lapsi...kotiäitiys on silkkaa itsekkyyttä. Nyt voit käyttää sitä vallankäytöön ja päteä sen avulla...kuinka vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on hyväksi teidän lapselle. Ja anoppisi kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus. Pääasia on kuintekin, että voi tuntea itseso tärkeämmäksi ja paremmaksi ihmiseksi suhteessa anoppiisi.

[/quote]

Ootko sä vähän katkera kenties? Vai nyt on jo rikos olla kotiäidin lapsi??? Kuka muu sitten tietää, mikä on omalle lapselle/perheelle parasta, jos ei vanhemmat itse? Yhteiskunta? Anoppi? Eihän AP kritisoi anoppia, vaan etsii tavan puolustaa omaa valintaansa. Anoppi todennäköisesti tarkoittaa hyvää, mutta ei tehnyt itse sitä kovin korrektisti. Kyllä minäkin ihmettelisin, jos anopilta tulisi moinen ehdotusta tekstiviestillä. Jos vilpittömästi haluaa olla avuksi, niin olisi voinut ilmaista hän asian hieman tahdikkaammin. Ja kasvotusten.

Vierailija
19/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kotiäidiksi halunnut kuin ekaksi pariksi vuodeksi. Tuntuu vaikealta kuvitella, että anoppi, appiukko tai omat vanhempani olisivat puuttuneet näihin päätöksiin millään lailla. On siis vaikea ymmärtää, miten näitä tilanteita joillekin tulee.

Onko anoppi jotenkin avustanut teitä rahallisesti, vai miksi puuttuu asiaan? 

Anonyymisti näistä voi olla olla helpompi avautua, ja tosiaan haluaisin tajuta, miten näitä konflikteja joillekin vaan tulee.

Se matikka onkin sit monimutkaista, mikä sitä yhteiskunnan siipeilyä lopulta on. Se on selvä, että kovin isoihin tuloihin koulutuksen ja työkokemuksen puolesta tod. näk. yltävä äiti tullee yhteiskunnalle "kalliiksi" kotiäitinä, mutta monet nuoret perheet eivät niin paljon tienaa, että verokarhu siitä äidin työskentelystä juuri kostuisi. Jos siis pieni palkka, maksetaan päivähoidosta alimman mukaan tms. Mut se on eri keskustelun aihe se.

Vierailija
20/25 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vain ap:n sana mitä ja miten anoppi sanoi. ehkä on jutellut poikansa kanssa joka tuskailee asuntolainan tms perheen elättämisen murheaallokossa ja yrittää tarjota ns säällistä apua eli töitä eikä tyrkytä suoraa raha-avustusta.