Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehtyä sushia, vinkkejä?

Vierailija
07.05.2014 |

Elikkäs eilen sushin himoissani kävin ostamassa sushivälineet ja kirjan. Ajattelin tässä alkaa nyt opettelemaan noita makien ja nigirien tekemistä, ja täytteinä ja päällisinä tähän alkuun on kypsää savulohta, wasabia, kurkkua, tonnikalaa ja tonnikalatahnaa.

Sushiravintoloissa on tarjolla jotain tosi hyvää majoneesia tippa niiden sushien päällä, onko kellään tietoa, onko se jotain tietynlaista majoneesia ja voiko sitä tehdä itse?

Mitä te tavallisesti laitatte susheihinne, kun valmistatte niitä kotona? Omia reseptejä saa laittaa jakoon! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei raakaa kalaa? Ja yleensä käytetään kai ihan tavallista majoneesia, joissain ravintoloissa olen nähnyt myös tuorejuustoa käytettävän (tyyliin Philadelphia), Euroopassa siis, itse en kyllä tykkää... Susheja on helppo ja kiva tehdä kunhan on vaan aikaa ja kärsivällisyyttä, ollaan tehty monesti ja hyvin tuloksin.

Vierailija
2/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kalatiskillä sanottiin, että on jo 8pv vanhaa. Ei kannata niin vanhaa kalaa raakana syödä, muuten olisinkin ottanut raakaa kalaa (mikä onki mun lempparia) :) tuorejuusto vois toimia joo vaikka paprikan, kurkun tms. Tuoreen kanssa varmaan ihan kivasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa vielä: no kalan pitää tosiaan olla ihan tuoretta. Yksi mikä on kiva ja yllättävän helppo tehdä on ns. inside-outside roll, missä siis riisi on ulkopuolella (päällystettynä sesaminsiemenillä tms.) eikä levä. YouTubessa on "how to" videoita. 

Vierailija
4/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Pitääki kurkata noita videoita. Kirjassa oli ihan ok selitys kuvineen just noihin inside-out rolleihin mutta videosta vois olla paremmin hyötyy.

Vierailija
5/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokadoa, porkkanaa, graavisiikaa

Vierailija
6/6 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wasabimajoneesia