Anoppi käski töihin!
Olen ollut kohta 2 vuotta kotona lapsemme kanssa ja haluan hoitaakin hänet itse, koska tiedän ettei enempää lapsia meille tule. Nyt sain tekstiviestin anopilta, että minun pitäisi mennä töihin. Tarjosi oikein omasta yrityksestään töitä. Tuli kyllä tosi kurja olo. Tiedän ettei anoppi ymmärrä ratkaisuani jäädä kotiin kunnes lapsi täyttää kolme. Mutta silti olisin toivonut, että saan hoitaa asiani oman mieleni mukaan. Anoppi itse on jättänyt lapsensa heti vauvana mummun hoitoon ja nyt kehtaa paasata minulle "oikeasta kasvatuksesta". Nyt en tiedä miten luikertelisin irti typeristä työehdotuksista. Pelkään että saan kuulla olevani varsinainen laiskiainen ja elätti. Mistä saisin oikeat sanat ja voiman pistää anoppi ruotuun niin sanoakseni??
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:26"]Taidat ap itse olla kotiäidin lapsi...kotiäitiys on silkkaa itsekkyyttä. Nyt voit käyttää sitä vallankäytöön ja päteä sen avulla...kuinka vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on hyväksi teidän lapselle. Ja anoppisi kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus. Pääasia on kuintekin, että voi tuntea itseso tärkeämmäksi ja paremmaksi ihmiseksi suhteessa anoppiisi.
[/quote]
Ootko sä vähän katkera kenties? Vai nyt on jo rikos olla kotiäidin lapsi??? Kuka muu sitten tietää, mikä on omalle lapselle/perheelle parasta, jos ei vanhemmat itse? Yhteiskunta? Anoppi? Eihän AP kritisoi anoppia, vaan etsii tavan puolustaa omaa valintaansa. Anoppi todennäköisesti tarkoittaa hyvää, mutta ei tehnyt itse sitä kovin korrektisti. Kyllä minäkin ihmettelisin, jos anopilta tulisi moinen ehdotusta tekstiviestillä. Jos vilpittömästi haluaa olla avuksi, niin olisi voinut ilmaista hän asian hieman tahdikkaammin. Ja kasvotusten.
[/quote]
Et sitten muuta lyömäsetta keksinyt kuin katkeruuden...
Miksi ap. pitäisi puolustella omaa valintaansa?!? Poteeko hän huonoa omaa tuntoa omista valinnoistaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:51"]
Oispa mullakin anoppi, joka tarjoo töitä, ilman mitään hakua tai vastaavaa.
Lähtisin heti, 2v ei ole enää vauva.
[/quote]
kyllä töitä maailmassa riittää, palkanmaksajista on puute.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:26"]Taidat ap itse olla kotiäidin lapsi...kotiäitiys on silkkaa itsekkyyttä. Nyt voit käyttää sitä vallankäytöön ja päteä sen avulla...kuinka vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on hyväksi teidän lapselle. Ja anoppisi kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus. Pääasia on kuintekin, että voi tuntea itseso tärkeämmäksi ja paremmaksi ihmiseksi suhteessa anoppiisi.
[/quote]
Ootko sä vähän katkera kenties? Vai nyt on jo rikos olla kotiäidin lapsi??? Kuka muu sitten tietää, mikä on omalle lapselle/perheelle parasta, jos ei vanhemmat itse? Yhteiskunta? Anoppi? Eihän AP kritisoi anoppia, vaan etsii tavan puolustaa omaa valintaansa. Anoppi todennäköisesti tarkoittaa hyvää, mutta ei tehnyt itse sitä kovin korrektisti. Kyllä minäkin ihmettelisin, jos anopilta tulisi moinen ehdotusta tekstiviestillä. Jos vilpittömästi haluaa olla avuksi, niin olisi voinut ilmaista hän asian hieman tahdikkaammin. Ja kasvotusten.
[/quote]
Eihän AP kritisoi anoppia..eikö??? ...Anoppi itse on jättänyt lapsensa heti vauvana mummun hoitoon ja nyt kehtaa paasata minulle "oikeasta kasvatuksesta"...
Ap on itse nyt sitten auttamatta parempi kasvattaja, koska voi tehdä lapsensa hoitamisesta kotona oman egonsa jatkoksi...
Ilmoita anopille, että olt kotona ainakin vielä vuoden. Ja hyväksy se, että hän ei tule takaamaan talolainaanne eikä avusta perhettänne enää taloudellisesti.
Oispa mullakin anoppi, joka tarjoo töitä, ilman mitään hakua tai vastaavaa.
Lähtisin heti, 2v ei ole enää vauva.