Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia porilaisista

Vierailija
12.03.2014 |

Millaisia ovat ihmisinä? Onko kiva paikka asua?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti nälkä. Porilainen munalla ja kaikilla mausteilla <3

Vierailija
22/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on halpaa, jopa samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna, paljon rakennetaan uutta. On silti hyvä kysymys, saako kämpän myytyä kannattavasti (tosin useimpien porilaisten ei tarvitse tätä miettiä, kun ei ole mitään syytä muuttaa minnekään tutuista ympyröistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat! Ihmiset ovat ihan samanlaisia joka paikassa ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
24/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:15"]

Ei kiitos, kamalia ihmisiä ainakin ne mitä mä tunsin ja tunnen, sisäänpäin kääntyneitä, päällejyrääjiä, ei mitään kivoja ihmsiä ollenkaan. Onneksi pääsin eroon ko. paikasta ja ihmisistä siellä

[/quote]

Kakkanpuhujista ei tykätä...

[/quote]

Rehellisyyttä siellä ei kestetä, kun avaa suunsa ja sanoo asiat rehellisesti niin tykätään p**kaa ja haukutaan selän takana. Miehelle sanottiin että saisi kouluttaa mut ymmärtämään kuka käskee ja miten porissa ollaan. Kohteliaisuus ja rehellisyys on liikaa vaadittu 

Vierailija
25/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta koin erittäin hauskana tilanteet kun ulkopaikkakuntalaisena menin miehen mukana eritilaisuuksiin, miehelle puhuttiin, minua ei vaivauduttu edes tervehtimään. Joku miehen ystävä kutsui miehen juhliin ja mies ilmoitti että tulee minun kanssa, kutsuja ilmoitti että ei halua tutustua minuun (kauniisti sanottuna, alkuperäinen teksti oli paljon ilkeämpää) Joten mieskin jätti menemättä, josta minä sain syyt niskoilleni.

Enpä siis yhtään ihmettele että emme kaipaa enää Poriin kumpikaan

Vierailija
26/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän porilainen ole kohtelias, ellei hän itse siitä hyödy. Naiset eivät oikein ole ihmisiä, ellei nainen ole isosta talosta lähtöisin. He ovat vanhanaikaisia eivätkä yhtään vieranvaraisia. Luontokin sieltä puuttuu. Ja miten rumaa siellä on, kauneuden päälle ei panosteta. Ahdistavia, masentuneita oman navan tuijottajia. Sivistys puuttuu sieltä täysin, miksiköhän? Käyn siellä pakosta ja joka kerta ihmettelen että eikö nää pässit itse näe tilaansa? Yritin viedä porukkaa jokilaivalla keskikaupungilta Enskeriin, mutta eihän mun meileihin edes vastattu, ei kaupungin matkailun eikä kyseisen jokilaivan kautta, tuli fiilis että älä tänne tule.  Kaupungin matkailun sivutkin ovat yksi suuri vitsi... saat Ahlaisten ja Luvian tapahtumia. Vastauket kysymyksiisi: kokemukset porilaisista yli 50v ja eivät tosiaan ole mukavia, eikä ole kiva paikka asua (olen asunut nelisen vuotta, it was enough!)

Vierailija
27/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka! Asuin lapsuuden täällä ja heti vain kun sain opintoni loppuun suuremmalla paikkakunnalla, palasin takaisin. Meri, joki, kirjuri, yyteri ja huumorintajuiset ihmiset! :) Joku voi ottaa sarkastisen huumorin ilkeilynä, mutta sitä se ei ole. Tää on ihan unelma paikka lapsiperheen asua <3.

Vierailija
28/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo satakuntalainen ja varsinkin porilainen huumori voi olla vaikeasti avautuvaa, ellei ole siihen kasvanut. Vieraamman korvaan saattaa kuulostaa puhtaalta v*ttuilulta. :D Itse tunnen paljon porilaisia, ja ihan mukavaa sakkia. Paskanpuhuminen seläntakana on kyllä siellä kokemukseni mukaan yleisempää kuin monessa muussa paikassa.

Pori on kaupunkina ihan ok lähinnä kesäisin, talvella aika ankea paikka.

Vierailija
29/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:18"]

Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Ihmisiin kyllä tutustuu, mutta se vie aikaa. Porukka on myös yllättävän sisäänpäinkääntynyttä, esimerkiksi useimmilla nuorilla perheillä kaikki isovanhemmat, sisarukset, ja jopa vanhat koulukaverit asuu Porissa eikä siinä tilanteessa ole sitten kiinnostusta tutustua ulkopuolisiin.

[/quote]

Niihin jotka kaupungista lähtevät ei pidetä yhteyttä mutta takaisin on aina tervetullut. 

Vierailija
30/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:26"]

Ei kiitos, kamalia ihmisiä ainakin ne mitä mä tunsin ja tunnen, sisäänpäin kääntyneitä, päällejyrääjiä, ei mitään kivoja ihmsiä ollenkaan. Onneksi pääsin eroon ko. paikasta ja ihmisistä siellä

[/quote]

[/quote]

Rehellisyyttä siellä ei kestetä, kun avaa suunsa ja sanoo asiat rehellisesti niin tykätään p**kaa ja haukutaan selän takana. Miehelle sanottiin että saisi kouluttaa mut ymmärtämään kuka käskee ja miten porissa ollaan. Kohteliaisuus ja rehellisyys on liikaa vaadittu 

[/quote]

Sarkasmia hyvä rouva....

Vierailija
31/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porisa on kaikk komiaa, ainaki porilaiste mielest'

Ja jos joku sanoo porilaist huumorii sarkastiseksi, niin sit se ei todellakaan ole. 

Vierailija
32/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sarkasmia hyvä rouva....

[/quote]

Kyllä muruseni, sitä juuri! Porilaiset viljelee sarkasmia? joka ei ole sarkasmia. Vaan muiden ihmisten vähättelyä ja mollaamista

Vierailija
33/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt menikin, Porilaisten mielestä muut on tyhmiä möllöttäjiä jotka eivät osaa puhua ja ärsyttäviä vi**upäitä jotka kuulostaa tolloilta. Ainiin se oli sarkasmia 

Vierailija
34/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilaine halluu ol suora ja onki, kaikil muil paitti ittellee. Muut suomalaiset sanovat että kauheita haukkujia ja niin täynnä itseään ettei paremmasta väliä, mutta he itse sanovat inhoavansa itsensä kehujia. Eivät tunnista piirrettä itsestään. Ja valitettavasti naisia ei noteerata kuin panopuina ja laskun maksajina.

Vierailija
35/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilainen sarkasmi, mikä vitsi :D Jos ulkopaikkakuntalainen vastaa porilaisen "sarkasmiin" antamalla samaa takaisin, saa hän seuraavaksi kokea porilaista hulluutta. Asukaslukuun suhteutetuissa väkivaltatilastoissa Pori on vuodesta toiseen yli 40 000 asukkaan kaupunkien joukossa toisena tai kolmantena (Helsinki ensimmäisenä). Harva muuttaa Poriin varta vasten asumaan, vaan yleensä sinne synnytään asumaan. Tästä syystä ihmiset ovat sisäänpäinlämpiävämpiä kuin Sisilian mafiosot. Rakastu suomenruotsalaiseen, älä porilaiseen.

Vierailija
36/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:05"]

Porilainen sarkasmi, mikä vitsi :D Jos ulkopaikkakuntalainen vastaa porilaisen "sarkasmiin" antamalla samaa takaisin, saa hän seuraavaksi kokea porilaista hulluutta. Asukaslukuun suhteutetuissa väkivaltatilastoissa Pori on vuodesta toiseen yli 40 000 asukkaan kaupunkien joukossa toisena tai kolmantena (Helsinki ensimmäisenä). Harva muuttaa Poriin varta vasten asumaan, vaan yleensä sinne synnytään asumaan. Tästä syystä ihmiset ovat sisäänpäinlämpiävämpiä kuin Sisilian mafiosot. Rakastu suomenruotsalaiseen, älä porilaiseen.

[/quote]

Just noin. yyterissä ja Porin jatseilla on kiva käydä kesällä ja siinäpä se onkin. Muuta siellä ei olekaan. Joku paarikaappi juottolana ja hohhoijaa sillä rehvastellaan. 

Vierailija
37/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet vaikuttavat melko umpimielisiltä junteilta. 

Joka kaupungissa on ne vähemmän mairittelevat piirteensä ja heikompaa ainesta. Jos itse ajautuu tuon aineksen kelkkaan, niin mitä se kertoo ihmisestä itsestää.

Itse Porilaisena sanoisin täällä tosiaan olevan hieman vakavampaa väkeä ja myös niitä aasi-einareita, mutta myös (kuten missä tahansa muuallakin) ihan mukavaakin väkeä. Sellainen satakuntalainen puhumattomuus ja tietty ilmeettömyys saattaa tietty näyttää muualta tulleen silmin tylyydeltä ja umpimielisyydelta, mitä se toki joskus onkin :) Kaiken kaikkiaan täällä hymyillään julkisesti ja tuntemattomille vähemmän kuin itä-suomessa, puhutaan vähemmän ja hiljaisella äänellä, mutta kun siihen on tottunut niin ei se sitten enää oudolta tunnu. Enemmän oudolta tuntuu joku kova höpöttäjä joka virnuilee itsekseen torilla.

Vierailija
38/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa on hirveästi pahoinpitelyjä ja puukotuksia.

Vierailija
39/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen paljon ihania ja ystävällisiä porilaisia. Mitenköhän tämä on mahdollista? No siksi, että olen sellainen myös itse muille ja toisenlaisten seurassa en ole jos en halua.

Teidän kannattaisi etsiä syytä itsestänne, jos tosiaan muka kaikki on täällä niin tympeitä. Omalla tympeydellänne löydätte vain kaltaisianne.

Vierailija
40/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pieni paikkakunta jossa meren luulin olevan paljon lähempänä. Meri vieressä aivan kuten Helsingissä vaikuttaisi. Rauma oli mun mielestä aivan ihana paikka vanhoine kaupunkeineen ja kahvilakulttuureineen. Vakinaista asumista en voisi kuvitellakaan nuo on kuitenkin niin pieniä paikkakuntia eikä oikein kaupunkeja ja välimatkat aivan liian pitkät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä